Omschrijving van +1 moderatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:52
Beste Tweakers,

Het viel me op dat voor de +0, +2, en +3 er specifiek gezegd wordt dat een reactie wel/niet wat toevoegd betreffende het artikel of de discussie. Bij +1 staat dat er echter niet. Het is misschien een mierenneuk issue, maar het zorgde bij mij kort voor verwarring omdat ik juist wou kijken of je ook +1 kon geven als het on-topic was voor de discussie, maar totaal niet betreffende het artikel (uiteindelijk +1 gedaan toen ik zag dat het bij de andere scores wel ook om enkel de discussie gaat).

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@svenk91
Een +1 kun je geven als de reactie niet voldoet aan de vereisten om een +3 of +2 te krijgen, maar wel on topic is. Met on topic wordt bedoeld dat de inhoud van de reactie relevant is aan de inhoud van het artikel.

Hierbij even van uit gaande dat de reactie geen elementen bevat waarvoor punten worden afgetrokken zoals gr content, zeuren over de moderatie.

Mocht je twijfelen over de score van een reactie kun je natuurlijk ook altijd even na vragen hier wat de inzichte van andere zijn :). Sterker, er is zelfs een topic voor Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:54

Tribits

Onkruid vergaat niet

Misschien omdat het ook een beetje grijs gebied is? Ik geloof niet dat er moeilijk gedaan wordt over een +1 voor een goede reactie die off-topic is, maar aan de andere kant wil je off-topic reacties ook niet aanmoedigen.

Als een reactie alleen on-topic is voor de discussie lijkt een 0 mij ook prima te rechtvaardigen, zeker als de discussie totaal niets meer met het onderwerp te maken heeft. Soms verzuipen de on topic reacties in enorme off topic discussies en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats