Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.de.man
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Beste Tweakers,

Deze vraag had ik al bij Tele2 neergelegd maar "de klantenservice kan je hier helaas niet mee helpen". Ben benieuwd wat jullie hiervan denken, of het te verhelpen is, en zo nee welke andere provider jullie me aanbevelen.

Ik probeer op mijn Nintendo Switch multiplayer Mario Kart aan de praat te krijgen. Regulier internet op het ding werkt prima (updates e.d.) maar zodra hij gaat zoeken naar andere spelers krijg ik de foutmelding "NAT traversal process failed". Dat blijkt een veel voorkomend probleem te zijn bij het modem van Tele2 (Technicolor TG789vn v3). Dus ik heb de Switch het publieke IP-adres gegeven zoals Google had aanbevolen (in de DMZ zetten). Vervolgens krijg ik een nieuwe sappige foutmelding: "could not perform DNS name resolution". Waarbij de Switch totaal geen internet meer heeft. Zucht.

Diverse DNS-servers al ingesteld zonder succes.

Hebben jullie een idee wat ik verder nog kan proberen?

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:24
En een simpele portforward voor de porten die mario kart gebruikt?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

t.de.man schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:08:
Beste Tweakers,

Deze vraag had ik al bij Tele2 neergelegd maar "de klantenservice kan je hier helaas niet mee helpen". Ben benieuwd wat jullie hiervan denken, of het te verhelpen is, en zo nee welke andere provider jullie me aanbevelen.

Ik probeer op mijn Nintendo Switch multiplayer Mario Kart aan de praat te krijgen. Regulier internet op het ding werkt prima (updates e.d.) maar zodra hij gaat zoeken naar andere spelers krijg ik de foutmelding "NAT traversal process failed". Dat blijkt een veel voorkomend probleem te zijn bij het modem van Tele2 (Technicolor TG789vn v3). Dus ik heb de Switch het publieke IP-adres gegeven zoals Google had aanbevolen (in de DMZ zetten). Vervolgens krijg ik een nieuwe sappige foutmelding: "could not perform DNS name resolution". Waarbij de Switch totaal geen internet meer heeft. Zucht.

Diverse DNS-servers al ingesteld zonder succes.

Hebben jullie een idee wat ik verder nog kan proberen?

Bedankt alvast!
Welke DNS servers heb je opgegeven in je switch? Want als je alleen het publieke ip-adres van je internet verbinding invult, dan klopt de foutmelding mbt 'could not perform DNS name resolution'.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.de.man
@slaay : 8.8.8.8 en 8.8.4.4, en 208.67.222.222 en 208.67.220.220.
@White_Collar : helaas, zonder succes =( .

[ Voor 24% gewijzigd door t.de.man op 03-05-2017 12:29 . Reden: Fatsoenlijk taggen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:13
Als de switch upnp doet zou je upnp eventueel aan kunnen zetten in de technicolor?
En nintendo zegt dit erover:
http://en-americas-suppor...to-set-up-port-forwarding
(1-65535 open zetten serieus? dat is de hele port range????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.de.man
@Arjan1986 : ja, dat is een dubieus artikel met de port range :P . Bedankt voor je respons. Zojuist heb ik het aan de praat gekregen door een Time Capsule als router in te stellen en de Technicolor alleen als modem te gebruiken. Was me tot dusverre niet gelukt maar met een modem reset en een correcte gateway instellen (xxx.xxx.xxx.1, waarbij de kruisjes de eerste getallen van het externe IP-adres zijn) heeft de Capsule internet, en via die manier klaagt de Switch ook niet meer.

Bedankt voor de reacties :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Router vervangen, c.q. huidige in passthrough zetten (nee, dat is niet DMZ!) en je eigen er achter plaatsen.

Zie ook: Krijg NAT niet meer open dan 'strict'

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1