Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:14
Robkazoe schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:26:
[...]

Je verwijt mij nu dat ik polariserend ben. En dat mag. En mijn harde mening is ook bewust zo neergezet. Want voordat ik die hele rant neergezet had, dacht ik namelijk precies hetzelfde. Namelijk dat Voorberg nu net zo polariserend bezig is. En daar start het wat mij betreft het proces. Hij loopt Nederland te verdelen tussen aan de ene kant de gewone burgers die Dodenherdenking wil behouden voor de omgekomen militairen en het bevrijden van Nederland. En aan de andere kant mensen die zitten te fantaseren over dit soort ideeën. En ja, het is makkelijk van mij om hier "policor" en "links" te roepen. Maar dit soort wazige luchtkastelen komen vaak uit die hoek zetten. Als normale burger stoor ik mij mateloos aan dit soort onhaalbare en radicale ideeën.

En dat allemaal om wat bewust zijn te creëren over de ruggen de gevallen soldaten uit de Tweede Wereldoorlog. Ik vind het echt te bizar voor woorden dat de beste man nog zoveel steun krijgt.
Vrijheid is ook zelf bepalen wie of wat je wilt herdenken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Soldaatje schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:09:
Gaat Tweakers eigenlijk ook twee minuten op zwart?
Zou wel mooi zijn.
Bij mijn weten gaat Tweakers al jarenlang twee minuten op "zwart", een pagina waarop staat waarom je even niet kunt posten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 10:31
bszz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:05:
[...]

Vrijheid is ook zelf bepalen wie of wat je wilt herdenken..
Zeker en dat mag ook. Maar daar hoeft de officiële invulling van Dodenherdenking niet meteen aangepast te worden voor elk persoon die vind dat er een compleet andere invulling aangegeven hoeft te worden. En daar hoeft ook niet meteen een complete maatschappelijke discussie over gevoerd te worden.Maar dat gebeurt door Voorberg nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ReRichard schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:00:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik zal mijn reactie nuanceren. Veel mensen (inclusief ik) weinig tot geen interesse hebben om een dag als 4 mei aan te grijpen om vluchtelingen uit het midden oosten te herdenken. Toevallig omdat het nu actueel is...

Had Voorberg het breder getrokken (alle slachtoffers van geweld) had hij op sympathie kunnen rekenen, maar nee, hij koos ervoor om makkelijk te scoren voor de bühne. Dat is in ieder geval mijn perceptie van de beste man.
Dit soort acties brengt je altijd wel in beeld.
In de huidige 'ik-geef-jou-de-schuld' internetcultuur zitten er vele mensen hele dagen te zoeken naar blaming.

Deze man heeft nu een voet tussen de deur, en zal je de komende maanden regelmatig terug zien komen in diverse programma's
Vluchtelingen die onderweg overlijden is erg, maar ( no offence ) niet voor mij, of mijn familie.
De slachtoffers die op 4Mei herdacht worden bevatten voor mij persoonlijk wel familieleden, zowel uit '44 als in de NL strijdkrachten een paar jaar terug.
Die en hun collega's staan vandaag 2 minuten in de belangstelling, met alle respect, een vluchteling die in die poging overleden is, voldoet (nog) niet aan die omschrijving.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 257719

De(ze) hele discussie is braakverwekkend. 4 Mei behoort toe aan alle slachtoffers die hun leven hebben gelaten in the 2e wereldoorlog, en verder N I E M A N D. Dat daar in 1961 al aan getornd werd is erg genoeg en werd als het aan mij lag direct teruggedraaid.

De tendens dat iedere breiclub en theekransje zich tegenwoordig net zo belangrijk of zelfs nóg belangrijker vinden als diegenen die al een moment voor zichzelf hebben wordt helaas ieder jaar erger, en het vinden van een podium en een kudde Facebook-likende mutsen stelt ook al niets meer voor tegenwoordig. Uiteindelijk wordt het dan zo groot dat de politiek er niet meer omheen kan en dat was dat.

Kijk maar eens in je straat hoeveel vlaggen er halfstok hangen vandaag. Hier twee, inclusief die van mij. Triest mensen...triest.

Ik vraag me af hoeveel van de brallende modernen hier zelf de moeite hebben genomen de vlag halfstok te hangen vandaag of er zelfs maar aan gedacht hebben....maar wel hier de moraalridder uithangen? Yeah right.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:21
Er wordt mijn inziens meer dan genoeg stilgestaan en gedaan voor de vluchtelingen. We bieden opvang en geven de mensen in Nederland een zakcentje. Ook zijn er veel vrijwilligers op de been om ze te helpen. Laten we op 4 mei onze eigen doden herdenken.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Robkazoe schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:08:
[...]

Zeker en dat mag ook. Maar daar hoeft de officiële invulling van Dodenherdenking niet meteen aangepast te worden voor elk persoon die vind dat er een compleet andere invulling aangegeven hoeft te worden. En daar hoeft ook niet meteen een complete maatschappelijke discussie over gevoerd te worden.Maar dat gebeurt door Voorberg nu wel.
De discussie bevalt jou niet maar je kunt ook inhoudelijk reageren in plaats van zo tekeer te gaan en te suggereren dat andersdenkenden "abnormaal" zijn.
Anoniem: 257719 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:10:
De(ze) hele discussie is braakverwekkend. 4 Mei behoort toe aan alle slachtoffers die hun leven hebben gelaten in the 2e wereldoorlog, en verder N I E M A N D. Dat daar in 1961 al aan getornd werd is erg genoeg en werd als het aan mij lag direct teruggedraaid.

De tendens dat iedere breiclub en theekransje zich tegenwoordig net zo belangrijk of zelfs nóg belangrijker vinden als diegenen die al een moment voor zichzelf hebben wordt helaas ieder jaar erger, en het vinden van een podium en een kudde Facebook-likende mutsen stelt ook al niets meer voor tegenwoordig. Uiteindelijk wordt het dan zo groot dat de politiek er niet meer omheen kan en dat was dat.

Kijk maar eens in je straat hoeveel vlaggen er halfstok hangen vandaag. Hier twee, inclusief die van mij. Triest mensen...triest.

Ik vraag me af hoeveel van de brallende modernen hier zelf de moeite hebben genomen de vlag halfstok te hangen vandaag of er zelfs maar aan gedacht hebben....maar wel hier de moraalridder uithangen? Yeah right.
Niet alleen ben ik het hartgrondig met je oneens en stuit mij de manier waarop je je punt wilt maken (bot en intolerant) tegen de borst maar bovendien denk ik dat de essentie van de herdenking zijn waarde zal gaan verliezen als je dat beperkt tot de slachtoffers van WOII. De kunst is de gedachte erachter actueel te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door bszz op 04-05-2017 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

bszz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:13:
[...]

Niet alleen ben ik het hartgrondig met je oneens en stuit mij de manier waarop je je punt wilt maken (bot en intolerant) tegen de borst maar bovendien denk ik dat de essentie van de herdenking zijn waarde zal gaan verliezen als je dat beperkt tot de slachtoffers van WOII. De kunst is de gedachte erachter actueel te houden.
Kijkende naar de wereldgeschiedenis na 1945 heeft dat gedachte vasthouden wat volgens jou de hoofdzaak is ook ontelbare oorlogen voorkomen ja. Je mag vinden wat je wil, doe ik ook. 4 Mei behoort toe aan de slachtoffers van WO II. Dat jij en anderen hier anders over denken mogen ze zelf weten, kan ik niet tegenhouden.

Ik zal nog maar wat chargeren om een punt te maken: Ik kan ook vinden dat het monument voor MH17 ook moet worden uitgebreid met een plateau met alle namen van omgekomen parachutisten op Texel. Ze zijn allemaal uit de lucht gevallen en omgekomen.

En voor de goede orde: ik heb alleen maar respect voor de bovengenoemde slachtoffers en vindt dat net zo triest als ieder leven dat vroegtijdig verloren gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 257719 op 04-05-2017 17:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 172410

bszz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:13:
Ik denk juist dat de herdenking een deel van zijn waarde heeft verloren door deze breder te maken en bovendien zo de deur open is gezet om nog meer zaken tegelijk te gaan herdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Anoniem: 257719 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:18:
[...]

Kijkende naar de wereldgeschiedenis na 1945 heeft dat gedachte vasthouden wat volgens jou de hoofdzaak is ook ontelbare oorlogen voorkomen ja. Je mag vinden wat je wil, doe ik ook. 4 Mei behoort toe aan de slachtoffers van WO II. Dat jij en anderen hier anders over denken mogen ze zelf weten, kan ik niet tegenhouden.
Voor jou .. maar gun anderen alstublieft de vrijheid om hun eigen invulling daaraan te geven....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
bszz schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:22:
[...]

Voor jou .. maar gun anderen alstublieft de vrijheid om hun eigen invulling daaraan te geven....
In hun eigen tuin

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
[...]

Dat doet hij toch ook? Hij bekritiseert en ridiculiseert je, true. Maar hij onderneemt geen actie om jouw gedachtegoed te ondermijnen.

Dus waarom pretendeer je alsof hij jou of andere mensen beperkt in hun vrijheid? Hij maakt enkel gebruik van zijn vrijheid op meningsuiting om kritiek te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:19:
[...]

Ik denk juist dat de herdenking een deel van zijn waarde heeft verloren door deze breder te maken en bovendien zo de deur open is gezet om nog meer zaken tegelijk te gaan herdenken.
Dan moet er maar snel een dik slot op die deur

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diezelfde vrijheid die Federatief Joods Nederland Nederlandse ambtenaren ontzegde om ook Duitse slachtoffers van de oorlog te herdenken, bedoel je?

Dan heb je het als organisatie toch echt niet begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Voorberg mag in zijn preek, op Youtube of bij Pauw dat doen. Maar de dodenherdenking te kapen voor een zaak die hem dwars zit niet.
'Ik blijf uitleggen dat een verplicht onderdeel van herdenken is dat we ons realiseren dat we dit, de Tweede Wereldoorlog, nooit meer willen meemaken. Herdenken gaat niet alleen om treuren over vroeger. Ik denk tijdens Dodenherdenking ook aan vluchtelingenkampen in Lesbos en Idomeni, waar ik tijdens een bezoek schrijnende dingen heb gezien. Het thema van 4 en 5 mei is dit jaar 'Geef vrijheid door'. We moeten bereid zijn vrijheid te delen. Mensen hebben tijdens de Tweede Wereldoorlog hun leven gegeven voor onze vrijheid en dan kunnen wij geen ruimte maken voor mensen uit andere oorlogen? Ik vind dat wrang.'
Ik voel hier een frustratie om Nederland als slachtoffer te zien voor mensen die het alleen als dader willen acceprteren. Mensen in Griekenland zitten in slechte kampen, verdrinken bij Libie of sterven in Syrie omdat wij ze niet toelaten. Dat is waar het om gaat vinden ze, Nederlanders wijzen op hoe ze tekort schieten in het oplossen van de wereldproblemen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat mij het meeste irriteert/afleid is dat er tijdens de 2 minuten net zoveel verkeer langs mijn huis rijd als daarvoor.

Iets met respect/normen/waarden/bewust zijn van de vrijheid.

Misschien dit jaar toch anders maar naar het park gaan.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Die herdenkingsdagen voor vluchtelingen moeten ze in Lybië, Afghanistan, Irak, en Syria gaan organiseren en niet hier. Me dunkt dat ze daar meer behoefte hebben aan educatie en gedachte vasthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Falcon schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:44:
Wat mij het meeste irriteert/afleid is dat er tijdens de 2 minuten net zoveel verkeer langs mijn huis rijd als daarvoor.
Waarom ergert je dat? Ik heb liever dat mensen uit eigen beweging wel of niet herdenken dan dat ze het plichtmatig doen.

Normen en waarden zijn altijd zo'n waardeloos argument als het over vinden dat iemand iets anders iets moet doen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:50:
[...]

Waarom ergert je dat? Ik heb liever dat mensen uit eigen beweging wel of niet herdenken dan dat ze het plichtmatig doen.

Normen en waarden zijn altijd zo'n waardeloos argument als het over vinden dat iemand iets anders iets moet doen gaat.
Omdat deze mensen die keuze vrijheid hebben door wat er herdacht word.

En 2 min stil staan bij dit feit is het minste wat je dan kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Anoniem: 257719 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:47:
[...]

Die herdenkingsdagen voor vluchtelingen moeten ze in Lybië, Afghanistan, Irak, en Syria gaan organiseren en niet hier. Me dunkt dat ze daar meer behoefte hebben aan educatie en gedachte vasthouden.
Nou, volgens mij kunnen een hoop Nederlanders ook wel wat educatie gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:55:

Mensen hebben dus wat jou betreft de plicht om te herdenken, omdat ze de vrijheid hebben om dat te doen? Dat is toch enorm tegenstrijdig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Falcon schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:55:
[...]

Misschien staan ze er wel bij stil, maar op een andere manier?

Ik vergeet eerlijk gezegd ook altijd de twee minuten stilte, maar ik geef mezelf er niet voor op de kop omdat ik bijna iedere dag wel "herdenk" dat we eigenlijk wel een heel vrij land zijn, en dat dat niet zomaar gebeurt is.

Herdenk ik dan expliciet de slachtoffers van de tweede wereldoorlog, nope, ik herdenk iedereen. Die mensen die ervoor stierven, de mensen die erna stierven, want ook zij hebben direct of indirect voor onze vrijheid gevochten.

En eerlijk gezegd heb je aan alleen herdenken geen ene fluit, wat misschien nog wel belangrijker is is ervoor zorgen dat we onze vrijheden blijven houden, anders waren al die doden meer dan zinloos, en dat is pas respectloos.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
RobinHood schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:06:
[...]

Misschien staan ze er wel bij stil, maar op een andere manier?

Ik vergeet eerlijk gezegd ook altijd de twee minuten stilte, maar ik geef mezelf er niet voor op de kop omdat ik bijna iedere dag wel "herdenk" dat we eigenlijk wel een heel vrij land zijn, en dat dat niet zomaar gebeurt is.

Herdenk ik dan expliciet de slachtoffers van de tweede wereldoorlog, nope, ik herdenk iedereen. Die mensen die ervoor stierven, de mensen die erna stierven, want ook zij hebben direct of indirect voor onze vrijheid gevochten.

En eerlijk gezegd heb je aan alleen herdenken geen ene fluit, wat misschien nog wel belangrijker is is ervoor zorgen dat we onze vrijheden blijven houden, anders waren al die doden meer dan zinloos, en dat is pas respectloos.
Maar vanavond niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond herdenken we alle slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Nederlands, Duits, soldaat, burger of anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:05:
[...]

Mensen hebben dus wat jou betreft de plicht om te herdenken, omdat ze de vrijheid hebben om dat te doen? Dat is toch enorm tegenstrijdig?
Vrijheid is ook tegenstrijdig, want hoever gaat de vrijheid in de praktijk?

Wat is de grens, waar hou je rekening met anderen?

De afleiding en irritatie komt dus door een afwijkende verwachting/normen/opvoeding, dat ik het noemde in dit topic was puur omdat ik benieuwd ben of iemand zich daar in herkend en (belangrijkste) hoe gaat die andere daarin die 2 minuten mee om?

[ Voor 31% gewijzigd door Falcon op 04-05-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Fly-guy schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:05:
[...]

Tsja, je relaas is eigenlijk hét voorbeeld waarom er zo heftig op het initiatief gereageerd wordt. De hele toon komt over als van "dit zijn de feiten, zo hoor je er over te denken".
Maar zo werkt het natuurlijk niet, ongeacht of je nu wel of niet gelijk hebt.
Laat ik vooropstellen dat ik mijn twijfels heb bij de motieven van dhr. Voorberg.

Maar wat zeg je hierboven nu eigenlijk. Je hebt wel alle feiten, maar feiten zijn niet relevant want dit is mijn emotie!

Nu kan dat natuurlijk, maar dan heeft een gesprek geen zin meer.
Robkazoe schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:05:
Maar wat @ReRichard . En dat heb ik ook al eerder aangegeven. Ik vind het verschrikkelijk hypocriet dat men uitgerekend nu deze discussie aanwakkert. Daarnaast hadden ze elk jaar in de dag kunnen gebruiken maar in plaats daarvan proberen ze daar deze dag voor te gebruiken. Ik vind het gewoon makkelijk scoren. En de beste man krijgt nog aanhang ook.
Kun je dat hypocriet uitleggen? Lijkt erop dat je het wel erg makkelijk gebruikt.

En is het niet logisch dat hij dit gebruikt? Dan krijgt hij nog enige zendtijd. Net zoals Wilders bij de microfoon staat te springen als er iets gebeurd waar een moslim negatief in het nieuws kan komen.

Overigens is het een nederlandse traditie om dit soort momenten te gebruiken. En dat is ook logisch.
Het is bij een uitstek politieke herdenkingsdag. Over vorm en inhoud wordt voortdurend onderhandeld of gestreden, in het openbaar en achter de schermen. En dat geeft spanning met het wijdverbreide ideaal dat het een apolitieke herdenkingsdag is (wat het dus niet is...).
IJzerlijm schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:32:
Voorberg mag in zijn preek, op Youtube of bij Pauw dat doen. Maar de dodenherdenking te kapen voor een zaak die hem dwars zit niet.
Hij kaap hem toch niet? Hij is geen onderdeel van de formele herdenking. Hij gebruikt slechts de openbare ruimte om zijn eigen herdenking vorm te geven.
Falcon schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:48:
[...]

Tot waar hij de vrijheid van andere beperkt... Maar dat kun je een paar honderd meter literatuur wel over vinden en beter onderbouwd als hier op T.net.

Volgens mij zit er echter een boodschap achter herdenken. Voor mij persoonlijk is herdenken niet gericht om de slachtoffers op een voetstuk te plaatsen als losstaand iets, maar vooral omdat wij niet vergeten. Niet vergeten dat we alles in het werk moet stellen om te voorkomen dat anderen niet hetzelfde overkomt als deze slachtoffers. Want daarmee eer ik hun het meeste.

Ik denk niet dat ik, deze mensen die zich inzetten voor mensen die juist niet hun stoort mensen zijn, eer door met in te zetten voor "eigen slachtoffers eerst".

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:48:

Wat is de grens, waar hou je rekening met anderen?
Vrijheid is vrijheid. De manier waarop die hier toch weer geërodeerd wordt onder het mom van normen en waarden is beangstigend. Vrijheid die alleen geld als je je binnen sociaal geaccepteerde kaders begeeft is geen vrijheid. Onze wet geeft de grenzen aan en daarbinnen staat je vrij te doen en laten wat je wilt. Daar hoort een dodenherdenking ruimschoots toe.

Met vinden hoe anderen die herdenking moeten vieren eigen je jezelf die dag niet in mindere mate toe dan mensen die het ook over vluchtelingen willen laten gaan.
De afleiding en irritatie komt dus door een afwijkende verwachting/normen/opvoeding, dat ik het noemde in dit topic was puur omdat ik benieuwd ben of iemand zich daar in herkend en (belangrijkste) hoe gaat die andere daarin die 2 minuten mee om?
Jij doet jouw ding, zij doen hun ding. Wellicht heb je vrijheid misschien toch niet zo goed begrepen als je dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Cyberpope schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:02:
[...]

Laat ik vooropstellen dat ik mijn twijfels heb bij de motieven van dhr. Voorberg.

Maar wat zeg je hierboven nu eigenlijk. Je hebt wel alle feiten, maar feiten zijn niet relevant want dit is mijn emotie!

Nu kan dat natuurlijk, maar dan heeft een gesprek geen zin meer.
Dat heeft het op het moment ook niet. De vraag is of dat ooit nog (weer) gaat komen, maar nog geen week voor 4 mei ineens met zo'n actie en statement komen getuigt van een ander/extra motief dan alleen maar vluchtelingen te willen herdenken.

Dat brengt ons op:
Hij kaap hem toch niet?
Dat doet hij wel degelijk. Uiteraard claimt hij slechts (een) ruimte te geven om vluchtelingen te herdenken, echter met zijn timing, zijn uitlatingen en totaal niet meewerken kaapt hij wel degelijk 4 mei. Had het een maand of 3 eerder gedaan, of desnoods op 5 mei.
Echter hij wist dat met hoe hij het gebracht heeft, hij maximale aandacht kreeg en krijgt zonder een moment stil te staan bij wat het teweeg kon brengen bij grote groepen mensen. En bij sommigen brengt het wel degelijk wat teweeg, ondanks dat dat voor een aantal niet in te denken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Anoniem: 257719 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:10:

Tot 1961 werden alleen militaire slachtoffers herdacht, pas na veel gelobby en gezeik is dat aangepast aan alle slachtoffers met name voor erkenning van het leed van 100.000 joodse nederlanders(het gros aangegeven en gearresteerd door Nederlandse NSB'ers en ex-politie agenten die voor een extra zakcentje graag wat Joden oppakten). en de vele slachtoffers tijdens de Bersiap en politionele acties (Nederlandse militairen die vochten voor het nederlands koninkrijk.
Fly-guy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:46:
[...]

Dat doet hij wel degelijk. Uiteraard claimt hij slechts (een) ruimte te geven om vluchtelingen te herdenken, echter met zijn timing, zijn uitlatingen en totaal niet meewerken kaapt hij wel degelijk 4 mei. Had het een maand of 3 eerder gedaan, of desnoods op 5 mei.
... of 15 augustus...

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-P op 04-05-2017 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb gekeken naar de uitzending op RTL van de herdenking op de Waalsdorpervlakte. Ik vind dit zoveel mooier dan die boboceremonie op de Dam.
Ik wil dan ook zeker nog eens zelf naar de Waalsdorpervlakte tijdens de dodenherdenking. Ik vind dit een hele mooie respectvolle en ingetogen herdenking.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1 2 Laatste