Toon posts:

nieuwe pc zonder hdd, hdd aansluiten met win7. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een computer die erg sloom werkte met het internet omdat er iets mis was met de moederbord. Eindstand, ik heb een nieuwe computer gebouwd omdat die pc zijn tijd heeft gehad. De HDD daarnaast met windows 7 en kassaprogramma op zit zou ik graag willen overzetten naar de nieuwe pc.

Ik heb dit geprobeerd, dus ik heb de hdd van de oude pc naar mijn nieuwe pc gezet. Daarna heb ik de pc geboot vanaf die hdd. Vervolgens startte win7 wel op (Beginscherm van win7 waarbij de kleuren van de windows logo bij elkaar komen) maar dan stopt die weer en laadt hij niet meer.

Ik denk dat het ligt aan de nieuwe hardware? Is het misschien mogelijk dat dit toch werkt. Dan zou dat echt perfect zijn aangezien de computer heel wat sneller werkt vergeleken met mijn oude.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

mvg
Has

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43
Nee dat werkt niet omdat de drivers verschillen. Windows even opnieuw installeren en dan zal het gewoon weer moeten starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.Maarten schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:24:
Nee dat werkt niet omdat de drivers verschillen. Windows even opnieuw installeren en dan zal het gewoon weer moeten starten.
Dat is wel heel kort door de bocht. Ik ben het met je eens dat het hoogstwaarschijnlijk iets met drivers te maken heeft en dat is wel te fixen. Of het het waard is om te fixen is een tweede. Opnieuw installeren van Windows heeft ten aller tijden de voorkeur.

Mocht TS toch door willen gaan op deze weg dan raad ik aan om te beginnen door Windows in veiligemodus op te starten. Hierdoor worden alleen de basisdrivers geladen en zou het systeem gewoon door moeten starten. In de veiligemodus kan je dan de huidige divers deinstalleren en de juiste drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult waarschijnlijk iets in deze geest moeten doen van te voren (dus in de oude PC, en uitvoeren):

https://technet.microsoft...ry/cc721940(v=ws.10).aspx

Sysprep uitvoeren dus. Veilige modus kun je een hoop mee repareren, maar ook dat gaat maar tot zo ver. Gelukkig stond legacy-BIOS ondersteuning aan op je nieuwe PC z'n UEFI!

Dat gezegd, er is, wat men ook zegt, ondertussen redelijk veel aan hardware platformen (en hoe firmware/hardware & software met elkaar samenwerkt, GOP is een mooi voorbeeld hiervan...) veranderd, en Windows 7 komt niet helemaal meer mee. Nieuwe hardware hoort gewoon met een nieuw OS. Windows 10 of een modernere Linux distro zou je, als je toch moet re-installen, kunnen helpen. Backup terugzetten na afloop, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:28:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. Ik ben het met je eens dat het hoogstwaarschijnlijk iets met drivers te maken heeft en dat is wel te fixen. Of het het waard is om te fixen is een tweede. Opnieuw installeren van Windows heeft ten aller tijden de voorkeur.

Mocht TS toch door willen gaan op deze weg dan raad ik aan om te beginnen door Windows in veiligemodus op te starten. Hierdoor worden alleen de basisdrivers geladen en zou het systeem gewoon door moeten starten. In de veiligemodus kan je dan de huidige divers deinstalleren en de juiste drivers installeren.
.Maarten schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:24:
Worden dan alle programma's op die schijf verwijderd? Ik kan namelijk mijn kassaprogramma nergens installeren/downloaden vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik zal straks via veilige modus proberen of ik dan wel win7 binnenkom. Veilige modus openen is toch gewoon F8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:41:
Worden dan alle programma's op die schijf verwijderd? Ik kan namelijk mijn kassaprogramma nergens installeren/downloaden vandaar.
Als je een schone installatie doet dan worden je programma's verwijderd.

Het heeft een kleine kans van slagen maar is het een oud kassaprogramma? Niet elk programma dient geïnstalleerd te worden, soms kan je de bestanden kopiëren en gewoon starten vanaf een andere computer. Tegenwoordig lukt dit steeds minder door appdata bestanden, registersleutels etc maar who knows. Mocht je een andere computer/laptop tot je beschikking hebben zou je eens kunnen proberen om alles van dit programma in de programfiles folder via een sticky oid daar naar te kopiëren en kijken of je programma gewoon werkt. Als dit zo is dan kan je schone installatie doen, je kassa programma terugzetten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:58:
[...]
Als je een schone installatie doet dan worden je programma's verwijderd.

Het heeft een kleine kans van slagen maar is het een oud kassaprogramma? Niet elk programma dient geïnstalleerd te worden, soms kan je de bestanden kopiëren en gewoon starten vanaf een andere computer. Tegenwoordig lukt dit steeds minder door appdata bestanden, registersleutels etc maar who knows. Mocht je een andere computer/laptop tot je beschikking hebben zou je eens kunnen proberen om alles van dit programma in de programfiles folder via een sticky oid daar naar te kopiëren en kijken of je programma gewoon werkt. Als dit zo is dan kan je schone installatie doen, je kassa programma terugzetten en klaar.
Ja, ik had dit al geprobeerd maar ik moest toen gaan rommelen met de servers aangezien er 3 computers synchroon werken. Daarnaast had ik ook een USBKey nodig die alleen de uitgever had. Ik zou hem kunnen bellen voor een nieuwe instalatie op de pc maar daarbij kijken weer kosten bij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik wilde win7 vanaf veilige modus opstarten maar dan doe tie het ook niet, jammer genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Tuesday 2 May 2017 @ 14:21:
Hallo,

Ik heb een computer die erg sloom werkte met het internet omdat er iets mis was met de moederbord. Eindstand, ik heb een nieuwe computer gebouwd omdat die pc zijn tijd heeft gehad. De HDD daarnaast met windows 7 en kassaprogramma op zit zou ik graag willen overzetten naar de nieuwe pc.

Ik heb dit geprobeerd, dus ik heb de hdd van de oude pc naar mijn nieuwe pc gezet. Daarna heb ik de pc geboot vanaf die hdd. Vervolgens startte win7 wel op (Beginscherm van win7 waarbij de kleuren van de windows logo bij elkaar komen) maar dan stopt die weer en laadt hij niet meer.

Ik denk dat het ligt aan de nieuwe hardware? Is het misschien mogelijk dat dit toch werkt. Dan zou dat echt perfect zijn aangezien de computer heel wat sneller werkt vergeleken met mijn oude.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

mvg
Has
Je hebt en 'oude' Windows 7 PC (waarschijnlijk heeft die nog een legacy-BIOS) en je hebt de HDD overgezet in een 'nieuwe' pc (die zeker UEFI heeft). Ik zou beginnen met het kijken in de BIOS/UEFI van je pc om te kijken of je daar geen 'legacy' stand hebt.
Op zich zou het namelijk geen probleem moeten zijn om een HDD in een 'nieuwe' pc te stoppen, in de meeste gevallen heb je wel driver-issues...maar zolang de netwerkverbinding het doet zal Windows zelf proberen de juiste drivers te downloaden (als ze beschikbaar zijn).
Pagina: 1