Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-10-2023

Sneljo82

PSN: Lord_John1982

Topicstarter
Ik zoek een Goede 4K tv die alles ondersteunt wat mijn PS4 PRO vereist.
Samsung 55KS8000 / LG 55SJ850V / LG OLED 55B6V / Samsung 55MU8000

budget is 1200-1300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te gamen op een PS4 PRO / TV kijken / Netflix films en series.

Wat heb je zelf al gevonden? De bovenstaande tv's. 55SJ850V is geen review van nog. De rest wel, maar wat is er nu goed?

Ik ben altijd al Samsung fan, maar hoor dat de KS serie (MU weet ik nog niet) kleuren heeft die onrealistisch overkomen.

Welke tv bied de beste opties voor PS4 Pro gaming? Wanneer komt er een review van de 55SJ850V van LG? Wat zijn de verschillen tussen de 55KS8000 en de 55MU8000? Wie zou welke tv kiezen en waarom?

[ Voor 38% gewijzigd door Sneljo82 op 02-05-2017 10:37 . Reden: Vergeten om de vooraf ingestelde teksten te verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Ook de LG 55B6V OLED is nog een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 21:15

Grudgie

PSN: Grudgie7

Als ik jou was zou ik voor de LG OLED55B6 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Dank voor de reactie, maar waarom? Het is een OLED, maar het schijnt dat de helderheid erg laag is. Iets van 700 nits tov 1000+ nits van bijvoorbeeld de Samsung 8 serie. Ook de responsetijd (gaming) schijnt minder te zijn van OLED.

[ Voor 15% gewijzigd door Sneljo82 op 04-05-2017 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Sneljo82 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:27:
Dank voor de reactie, maar waarom? Het is een OLED, maar het schijnt dat de helderheid erg laag is. Iets van 700 nits tov 1000+ nits van bijvoorbeeld de Samsung 8 serie. Ook de responsetijd (gaming) schijnt minder te zijn van OLED.
"Laag"

Had die televisie twee jaar eerder op de markt uitgekomen, had dit toestel het beste geweest op dit gebied. En ondanks de ontwikkelingen de afgelopen jaren, is dit nog altijd niet werkelijk laag. Eerder gemiddeld.

Daar tegenover staat wel dat je zeer veel voordelen hebt met een OLED-televisie die veel zwaarder meespelen, zoals het zeer hoge contrast dat LCD bij lange na niet kan evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Nu heb ik gehoord dat ze nog niet zo zeker zijn wat de levensduur van de OLED is. Sommigen zijn bang dat ze maximaal 5 jaar meegaan. Ik weet niet of die uitspraken reëel zijn, maar als dat waar is dan is dat wel erg kort.

Daarnaast moet ik kijken of deze tv financieel haalbaar is. Mijn budget ligt rond de 1300 euro. Iets meer kan wel, maar het goedkoopste waarvoor ik de OLED 55B6V heb gezien is 1700,- Geen gekke prijs natuurlijk voor een OLED, zelfs heel netjes, maar voor mij financieel niet van toepassing. Veel langer wachten zit er ook niet in, onze huidige tv is echt aan vervanging toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Sneljo82 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:37:
Bedankt voor je reactie!

Nu heb ik gehoord dat ze nog niet zo zeker zijn wat de levensduur van de OLED is. Sommigen zijn bang dat ze maximaal 5 jaar meegaan. Ik weet niet of die uitspraken reëel zijn, maar als dat waar is dan is dat wel erg kort.
Een tijdje terug kwam iemand met een gelijksoortige vraag. Om mijzelf even te quoten:
Dimens schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:13:
[...]

Er zit een kern van waarheid in maar is zeer sterk overdreven en zijn argument betreffende de blauwe pixels is op geen manier van toepassing op de huidige OLED-televisies. Typisch iemand die ooit iets over OLED's heeft gelezen zonder het fijne te kennen en dat nu onjuist op OLED toepast.

Waarschijnlijk heeft hij zich ook niet bedacht dat de LED's die zijn LCD-televisie voorzien van achtergrondverlichting met de jaren ook langzaam vergaan waardoor kleuren net zo goed vervagen totdat het beeld helemaal donker is. Maar voor die tijd is het toestel zowel economisch als technisch allang volledig afgeschreven, net zoals een OLED-televisie dat is.

Kortom; niets van aantrekken.
Dimens in "OLED televisies"
Daarnaast moet ik kijken of deze tv financieel haalbaar is. Mijn budget ligt rond de 1300 euro. Iets meer kan wel, maar het goedkoopste waarvoor ik de OLED 55B6V heb gezien is 1700,- Geen gekke prijs natuurlijk voor een OLED, zelfs heel netjes, maar voor mij financieel niet van toepassing. Veel langer wachten zit er ook niet in, onze huidige tv is echt aan vervanging toe.
Volg even het volgende topic: \[Prijs-discussie] OLED Televisies

Overigens zijn alle toestellen uit je OP duurder dan het budget dat je hebt opgesteld. Hoe wil je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Dank je wel voor de reactie weer.

Ik ben op OLED gebied een leek, heb het nooit echt gevolgd en vandaar ook de vraag. Ik las het ergens dat ze onduidelijkheden hebben rond de levensduur. Als zo een tv 6-7 jaar zeker wel mee gaat dan vind ik het prima, maar als nu al duidelijk zou zijn dat het 3-4 jaar of zoiets zou zijn dan zou dat mijn keuze sneller richting LED sturen. Maar als ik je reactie zo lees dan is dat niet van toepassing en kan ik rustig voor OLED kiezen.

Op zich zijn niet alle tv's veel duurder. De 55KS8000 is al enkele keren aangeboden voor 1375,- dat is 75 euro boven budget en rond 1400 max moet wel lukken. Daarnaast ken ik iemand die bij een elektronicazaak werkt en die mij een eenmalige korting kan bieden op diverse toestellen. Als ik de pricechecks hier op tweakers kijk zijn de Samsung 7 en 8 serie haalbaar, was de 55SJ850V op moment van schrijven van dit topic 1409,- (nu helaas naar 1899,- gegaan) en is de MU serie 7 te doen en de 8 serie waarschijnlijk te duur. De OLED is op zijn goedkoopst op tweakers 1789,- en heb m ergens gezien voor 1700,- dat gaat te ver boven budget. Ik heb nog geen idee of en hoeveel korting ik kan krijgen op de OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Op de vraag wanneer zal er een review van de LG SJ 850(release datum 28-maart-2017 komen is koffie dik kijken ,alle aandacht gaat uit naar het fenomeen TV Oled cq Qled

Beschouwing genomen is denk de SJ 850 prima toestel wat ik van de week in de winkel hebt gezien.
In zeker kamers waarin veel licht binnen schijnt is en met de SJ 850/KS 7000/8000 een enorm voordeel tov de Oled..
Men praat/schrijft veel over betere zwartwaarden,doch schrijft men minder over de witwaarden van de oled,heb zelf dit mogen aanschouwen met de oled b6,wit was eerder geel dan wit,kleuren in een verlichtte kamer,was het vele malen minder dan de huidige KS8000 en bedenk ook dat men nog steeds normale beelden krijgen te zien en er maar bar weinig 4K zendtijd is en dat zo wel blijven de komende maanden/jaren.

Laat je niet gek maken en doe je voordeel er mee en bedenk als je bv de SJ 850 thuis bekijkt is er geen vergelijk ipv van winkels die er heel veel merken en types van hebben staan
En je hebt 14 dagen retour tijd,kijk wel naar de voorwaarden van de diverse winkels,zo doe ik het ook al maanden,vrouw wordt er wel gek van,maar ja wat wil je!

hierbij onderstaand nu in de aanbieding ,dus het aanbieden van overige winkels kan gaan beginnen

http://www.hifinesse.be/wfi-763287.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Eerste review over de SJ8500 = SJ850
YouTube: LG 65SJ8500 4K LED SJ8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Thanks Karper34! Ga ik even bekijken.

Ik moet wel zeggen dat als alles lukt, ik iets boven budget een OLED 55B6V kan kopen en dat die na alles te overwegen hebbende mijn voorkeur heeft boven een LED scherm. De SJ850 is helaas niet meer in de aanbieding en valt waarschijnlijk ver buiten budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
karper34 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:40:
Beschouwing genomen is denk de SJ 850 prima toestel wat ik van de week in de winkel hebt gezien.
In zeker kamers waarin veel licht binnen schijnt is en met de SJ 850/KS 7000/8000 een enorm voordeel tov de Oled..
Men praat/schrijft veel over betere zwartwaarden,doch schrijft men minder over de witwaarden van de oled,heb zelf dit mogen aanschouwen met de oled b6,wit was eerder geel dan wit,kleuren in een verlichtte kamer,was het vele malen minder dan de huidige KS8000 en bedenk ook dat men nog steeds normale beelden krijgen te zien en er maar bar weinig 4K zendtijd is en dat zo wel blijven de komende maanden/jaren.

Laat je niet gek maken en doe je voordeel er mee en bedenk als je bv de SJ 850 thuis bekijkt is er geen vergelijk ipv van winkels die er heel veel merken en types van hebben staan
Je zult je vooral niet gek moeten laten maken door hetgeen je in de winkels ziet. Ook al kun je "vergelijken" doordat de toestellen naast elkaar staan, het is niet representatief voor wat je thuis gaat zien.

Dit komt door de ruimte en totaal verkeerde beeldinstellingen van de winkelmodus waarop de televisies vaak staan ingesteld. Ook dat gelige/warme wat jij noemt is een effect hiervan. Het is goed mogelijk dat deze televisie nu juist net wel goed ingesteld stond, echter de rest van de toestellen eromheen niet. Hierdoor kan het doen voelen alsof de OLED-televisie incorrect ingesteld staat, terwijl de kleurtemperatuur van andere toestellen te koel is. Dit kun je ook omdraaien, waardoor de LCD-televisies warm staan en de OLED-televisie koel, heeft niets met de techniek te maken.

Het diepe contrast van OLED ga je in zo'n felverlichte winkel als bijvoorbeeld een Media Markt niet zien. Hierdoor kan de WOW-factor van OLED volledig missen in de winkels.
En je hebt 14 dagen retour tijd,kijk wel naar de voorwaarden van de diverse winkels,zo doe ik het ook al maanden,vrouw wordt er wel gek van,maar ja wat wil je!
Het herroepingsrecht geldt enkel voor online aankopen. Wat winkels aanbieden is slechts een gunst waaraan de winkelier ook eigen voorwaarden mag stellen.

Met het misbruiken van het herroepingsrecht kun je ook beter stoppen. Mocht je door de mand vallen, zou het je achteraf nog duur kunnen komen te staan. Zeker als je het al enkele maanden doet wat erop duidt dat je al verschillende toestellen in bezit hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Ik heb de 55B6V gezien in de Mediamarkt en moet zeggen dat ik juist wel de wowfactor erin zie. Het zwart was inderdaad echt zwart. En de kleuren spatten ervan af. Echter valt hij daar ver buiten budget met 2000,-

Maar nu ik weet dat de levensduur geen issue zal zijn en de prijs dicht op budget uit kan komen is de kans groot dat het de 55B6V gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Het is de 55B6V geworden. De bestelling is geplaatst.

@Dimens, bedankt voor de informatie, heeft me ontzettend geholpen met mijn keuze. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Proficiat met de keuze. Levensduur waarvoor je bang was is natuurlijk onzeker aangezien niemand dit uit ervaring weet. Dat wordt pas duidelijk na een aantal jaren. Maar mooie tv is het zeker zo een oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
stevenleemans schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:49:
Proficiat met de keuze. Levensduur waarvoor je bang was is natuurlijk onzeker aangezien niemand dit uit ervaring weet. Dat wordt pas duidelijk na een aantal jaren. Maar mooie tv is het zeker zo een oled.
Dank je wel! Levensduur is wellicht nog enigszins onzeker, maar er zijn al OLED types die al enkele jaren oud zijn en ik heb nog niet vernomen dat hier iets mee mis is. Daarnaast is het feit dat Sony, Philips en Panasonic dit jaar allemaal met OLED zijn gekomen een teken dat de toekomst in OLED zit. Dat tezamen met de uitleg van Dimens heeft me mijn keuze op de 55B6V laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Vandaag mijn nieuwe tv binnen gekregen. Het is de 55B6V geworden. Installeren ging goed, alleen HDR werkend krijgen op de PS4 was even lastig. Uiteindelijk gelukt en het resultaat is verbluffend mooi. Ik speel nu Skyrim en ondanks dat het een oudere game is en niet gebaseerd op 4k hdr ziet het er supermooi uit. Ben benieuwd naar games en series in volledige 4k HDR.
Pagina: 1