Hallo allemaal,
Ik heb een simpele vraag met betrekking over internetaansluiting en routers.
Mijn vraag
De situatie is als volgt:
In mijn huis staat op dit moment 1 router en 1 computer. Beide staan in de huiskamer. Nu wordt er tweede pc aangeschaft die boven komt te staan. Deze moet natuurlijk ook internet hebben. Een kabel door het huis trekken en de aansluiting met de onderste router te maken lijkt op het eerste gezicht geen gemakkelijke klus.
Welke opties heb ik om deze computer van internet te voorzien? Ik dacht zelf aan een tweede router en vanuit daar een netwerkkabel naar de pc te trekken. Maar ik heb geen idee wat de mogelijkheden hier in zijn, hoe dit op te zetten of welke gevaren hier in zitten.
Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen en enig advies in kunnen geven?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Routers
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mogelijke oplossingen:
- Wifi op mijn desktop pc
- Tweede router boven neerzetten.
Alvast bedankt!
Ik heb een simpele vraag met betrekking over internetaansluiting en routers.
Mijn vraag
De situatie is als volgt:
In mijn huis staat op dit moment 1 router en 1 computer. Beide staan in de huiskamer. Nu wordt er tweede pc aangeschaft die boven komt te staan. Deze moet natuurlijk ook internet hebben. Een kabel door het huis trekken en de aansluiting met de onderste router te maken lijkt op het eerste gezicht geen gemakkelijke klus.
Welke opties heb ik om deze computer van internet te voorzien? Ik dacht zelf aan een tweede router en vanuit daar een netwerkkabel naar de pc te trekken. Maar ik heb geen idee wat de mogelijkheden hier in zijn, hoe dit op te zetten of welke gevaren hier in zitten.
Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen en enig advies in kunnen geven?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Routers
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mogelijke oplossingen:
- Wifi op mijn desktop pc
- Tweede router boven neerzetten.
Alvast bedankt!