Krakend geluid digital to analog audio converter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-4ce
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06-2020
Mijn vraag
Hoe kan het dat het geluid kraakt om de zoveel liedjes als ik YouTube cast via Chromecast met mijn telefoon?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 5s refurbished
LG 32LG3000 (tv)
Chromecast 2
Optische geluidskabel
Digital to analog audio converter
Tulipkabel (rood/wit)
Kenwood UD-705 (hifi)

Wat ik al heb geprobeerd
Ik denk dat het iets te maken heeft met mijn aansluiting van de tv naar de hifi want als ik cast via de tv speakers hoor ik geen krakend geluid tussen liedjes door.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Hoe zit alles aangesloten en welke DAC heb je? Doet de DAC het wel goed wanneer je bijv. vanaf een PC de optical out erop aan sluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:36
Gaat het kraken weg als je via de telefoon het volume iets zachter zet?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-4ce
Oldman

Nee, dan klinkt het gekraak alleen zachter.

Pagefault

Deze is het:
https://www.allekabels.nl...f-coaxiaal-naar-tulp.html

Laptop erop aansluiten kan helaas niet want er zit geen optische uitgang op.

Met vriendelijke groet

[ Voor 12% gewijzigd door c-4ce op 01-05-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je het gekraak ook als je de zelfde films op de zelfde manier vanaf bijv je laptop kijkt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-4ce
Eagle

Ja, casten via mijn laptop geeft ook het kraakgeluid bij sommige music video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mooi, want dan kun je uitsluiten :)
Krakende video op zetten en herhalen. Kraakt ie ook op de lokale speakers? Dan is het de video zelf.
Zo niet:
Casten naar GC, GC rechtstreeks op TV. Kraak nog aanwezig? Dan zit het in de GC. Kraak niet aanwezig? Dan zit het in de DAC of de rest vn het analoge circuit. En zo ga je verder. Rest van het analoge circuit kun je uitsluiten door een hoodftelefoon op je DAC aan te sluiten ipv de kbel naar de kenwood.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-4ce
Wat is de GC? Chromecast? In ieder geval, wat ik heb opgemerkt is dat de speakers van de Tv niet kraken op het moment dat de speakers van de hifi (Kenwood) wel kraken.

En ik heb ook gemerkt dat het geluid op de hifi alleen kraakt helemaal aan het begin van de video's plus dat de video's willekeurig kraken. D.w.z. Als het geluid van en video kraakt en ik deze opnieuw afspeel deze niet weer kraakt.

[ Voor 41% gewijzigd door c-4ce op 01-05-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasAlf
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-03 11:55
Long shot omdat dit topic 3 jaar geleden geopend is, maar ik heb vrijwel exact hetzelfde probleem. Bij het casten van Netflix, Videoland e.d., kraken mijn twee (actieve) speakers ontzettend hard. Bij het casten van muziek is dit probleem er niet. Zelf vermoed ik dat het iets te maken heeft met stereo vs. surround sound, waarbij m'n TV surround stuurt bij Netflix & Videoland, wat (wellicht) niet wordt ondersteund door de DAC en/of actieve speakers?
Pagina: 1