Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Snel even door het topic heengelezen, dus misschien is het al genoemd... Wij hebben onze twee poezen van de dierenbescherming. In deze regio zorgen ze voor het vangen van kittens van wilde poezen. De kittens worden ondergebracht bij gastgezinnen tot ze groot genoeg zijn. Vervolgens kan een ieder zich inschrijven voor een kitten en deze voor een bedragje kopen. Deze kittens zijn dan geprogrammeerd voor goed gedrag en voorzien van de nodige prikjes. Bij aankoop van een kitten krijg je een tegoedbon om 'm te laten helpen.

Misschien kan zo'n organisatie helpen om van alle kittens af te komen en middels hun systeem aan de man brengen. Je moet dan niet verwachten dat je er ook nog winst op maakt, maar misschien kom je dan wel van de last af.

De eigen poes moet natuurlijk wel zo snel mogelijk geholpen worden, anders blijft het probleem terugkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:15

Pathogen

Shoop Da Whoop

Door de verhitte discussie ga ik dit topic waarschijnlijk direct weer ontvolgen, maar ik denk dat je het beste advies gaat krijgen door de lokale asielen te bellen om raad.
(hierboven wordt Dierenbescherming gesuggereerd, dat lijkt me ook een goede invalshoek)

Waar dierenartsen nog (deels) zullen denken aan hun winst, zal een asiel of DB inzien dat deze poesjes zonder oplossing straks nog ergens gedumpt gaan worden en waarschijnlijk hun zorg gaan zijn daarna.

Ook zijn asielen bekender met de mogelijke kanalen bij schrijnende gevallen.

Open boek spelen (wat je hier al doet) zal waarschijnlijk de beste resultaten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinmi schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:13:
Zet je daar wel schrap tegen opmerkingen omtrent het niet steriel zijn van de poes en het vrij buiten laten lopen.
Wat is toch die hetze tegen katten buiten laten rondlopen? Een kat hoort buiten te kunnen rondlopen. Een (actieve) kat in (een klein) huis houden is wat mij betreft dierenmishandeling...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 16:52
Dat de broer van dion_b de poes aangeboden heeft gekregen en aangenomen heeft, tjah of dat handig is in zijn situatie is een tweede. Maar op dit moment is die poes er nu eenmaal.
Een poes, of wat voor huisdier dan ook, kan wel voor heel veel liefde zorgen, zeker in moeilijke situaties.
Het brengt alleen wel (financiële) verantwoordelijkheden met zich mee.

Als de kittens verkocht kunnen worden voor een bepaald bedrag, wat kan lukken via advertenties op internet of in de lokale supermarkt, kan het steriliseren bekostigd worden?
Dat is redelijk gangbaar om kittens te verkopen ;)
Zal waarschijnlijk wel in overleg met de schuldsanering moeten dan lijkt me.

Hoe staat de schuldsanering bij je broer überhaupt tegenover het hebben van een huisdier? Kosten die voor een huisdier gemaakt zijn eigenlijk wel iets die in een budgettering zou moeten zitten, een dier kan ook ziek worden e.d. Maar dat past eigenlijk totaal niet in de budgettering.

Hoe zit het verder met de verzorging van de poes?
Als de kittens weg zijn, kan de poes dan wel goed verzorgd worden?
Het blijft een hap in de budgettering die wellicht beter besteed kan worden.
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:34:
[...]

De uitzondering bepaalt de regel. Ik heb ook genoeg minima gekend die het niet aan zichzelf te danken hebben. Maar die hoor of zie je dan ook vaak niet klagen, want die zijn dankbaar dat ze nog iets van levensstandaard hebben. Soms worden mensen ook ziek/arbeidsongeschikt door hun eigen toedoen, maar dat is dan weer een ander verhaal want die discussie wordt vrij snel emotioneel...
Je hoort mij verder ook niet klagen, ik ben blij dat deze mogelijkheden in Nederland bestaan en ik hoop van harte en doe mijn best om op termijn (deels) weer zelf mijn inkomen bij elkaar kan werken. Wanneer is het door eigen toedoen, daar kun je hele discussies over voeren ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Myliobatis op 01-05-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:52:
En mensen, een huisdier is iets wat je normaal heel dierbaar is, die kun je niet zomaar 'buiten de deur' zetten. Ik zou niet weten wat ik met mezelf aanmoet als ik mijn konijn weg zou moeten doen, en zo geldt dat voor bijna iedereen.
Ze hebben al een kostbare hobby in de vorm van een kind. Als het allemaal zo smal is wordt het toch echt kiezen of delen. Je kind zaken ontzeggen ten bate van de kat is het natuurlijk ook niet echt.

Maar goed, er zijn al vaak genoeg oplossingen aangedragen om het dier in ieder geval tijdelijk geen financiele last te laten zijn zonder dat je het beestje gelijk permanent de deur wijst. Hoe je het doet doe je het, maar van die kosten en dat risico moet je zo snel mogelijk af, in ieder geval tot er meer lucht is. Dat is ook beter voor de poes zelf.
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:51:
Schuif het maar af op onderbuikgevoelens. Ik weet dat ik geen onzin uitkraam.
Dat weet de gemiddelde gelovige ook met overtuiging te beweren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:18:
[...]

Wat is toch die hetze tegen katten buiten laten rondlopen? Een kat hoort buiten te kunnen rondlopen. Een (actieve) kat in (een klein) huis houden is wat mij betreft dierenmishandeling...?
Ieder zijn mening. Als de kat niet beter weet, een speelkameraad heeft, en toegang heeft tot een afgeschermde tuin, is er niets zieligs aan. Het is dat ook voor de buurt fijner dan kattenpoep en pis in de tuin (en dus in de handschoenen), krijsende katten 's nachts, platte katten, etc., etc.

Kan prima op het platteland maar in een dichtbevolkte wijk is het gewoon niet handig.

Is mijn mening en de mening van velen met mij, ook kattenbezitters en zeker kattenbezitters van dure raskatten.

Dit is verder helemaal off-topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Dinmi op 01-05-2017 12:26 ]

From DEC to Dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:39
dion_b schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:44:
Zelf heb ik gelukkig een redelijke baan en gezonde financiele situatie. Helaas geldt dat niet voor m'n broertje.
Schiet de sterilisatie dan gewoon ff voor misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinmi schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Ieder zijn mening. Als de kat niet beter weet, een speelkameraad heeft, en toegang heeft tot een afgeschermde tuin, is er niets zieligs aan. Het is dat ook voor de buurt fijner dan kattenpoep en pis in de tuin (en dus in de handschoenen), krijsende katten 's nachts, platte katten, etc., etc.

Kan prima op het platteland maar in een dichtbevolkte wijk is het gewoon niet handig.

Is mijn mening en de mening van velen met mij, ook kattenbezitters.
Een afgeschermde tuin is natuurlijk ook prima. En katten moet je 's nachts binnen houden, want anders worden het nachtdieren... :P
vj_slof schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:26:
[...]

Was geen optie meer aldus een eerdere post, want het werd een zwart gat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gplux schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:21:
Wauw, sommige reacties hier... Ik denk dat veel mensen hier (gelukkig) nog nooit een probleem met de belastingdienst hebben gehad. Als vrijwilliger bij een schulphulpinstantie kan ik je zeggen; het kan jullie ook zomaar gebeuren. Een lelijke scheiding, een onverzekerd ongeluk of in dit geval een formuliertje verkeerd ingevuld en je hebt een enkeltje richting de voedselbank.
Is dat zo? Ik heb daar toch een buffertje voor opgebouwd en tevens de nodige verzekeringen afgesloten (arbeidsongeschiktheid, en ja ik ben gewoon in loondienst). Natuurlijk kan men pech hebben en hebben wij als samenleving een "verplichting" naar deze mensen toe.

Maar steek alsjeblieft eens de hand in eigen boezem i.p.v. te pretenderen dat iedereen zomaar van de een op de andere dag geen kansen meer heeft en moet teren op de samenleving. Een volwassen persoon met een normaal verstand hoort zich tegen dit soort "ongelukjes" in te dekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nergens lees is of het gezin 'emotioneel afhankelijk' is van de poes. Zo ja -> binnen houden tot er een oplossing is, eventueel zelf bijdragen (welzijn gezin belangrijker dan leermoment). Zo nee -> zoek een manier om van het beest af te komen want er blijven kosten volgen (en direct ook een leermoment).
dion_b schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:33:
Maar goed, los daarvan (voordat we over en weer gaan moraliseren), zie rekensom hierboven. Die kat de boel met kittens laten blijven volpoepen kost ons allemaal meer geld dat er wat aan te doen. Het is puur in ons eigen belang hier wat aan te doen. Dat vertikken en met opgeheven vinger zwaaien is dus dom en tegen je eigen belang in.
De som kan dan wel kloppen, maar dit vind ik toch niet de juiste redenatie. Claimen dat je een dergelijke regeling nodig hebt is gewoon een milde vorm van afpersing (ik heb een probleem maar ga er niets aan doen, overheid los het maar op want anders krijgt iedereen er last van). Zou een mooie boel worden als we alle problemen zo oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:26:
[...]

Een afgeschermde tuin is natuurlijk ook prima. En katten moet je 's nachts binnen houden, want anders worden het nachtdieren... :P

[...]

Was geen optie meer aldus een eerdere post, want het werd een zwart gat.
Okee dat snap ik maar voor het welzijn van het diertje misschien toch beter om dit wel te doen. Een kat hoef je maar 1x te steriliseren. Desnoods gaat TS zelf met de poes van het broertje naar de dierenarts zodat ie zeker is dat z'n geld goed besteed gaat worden. Maar zo te zien is de vertrouwensband tussen beide broers niet helemaal in orde dus als ie 'm toch niet wil helpen waarom dan hier om advies vragen??? Wel tijd besteden om het voor hem proberen op te lossen door hier rond te vragen of is het eerder om z'n gelijk te halen ivm slechte keuzes in het verleden??? Blijft een lastige kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myliobatis schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:19:

Als de kittens verkocht kunnen worden voor een bepaald bedrag, wat kan lukken via advertenties op internet of in de lokale supermarkt, kan het steriliseren bekostigd worden?
Dat is redelijk gangbaar om kittens te verkopen ;)
Zal waarschijnlijk wel in overleg met de schuldsanering moeten dan lijkt me.
Mits ontvlooit, ontwormt en gecontroleerd door de dierenarts. Ik betaal uit principe niet voor katten (huisdieren) want je kunt er toch niet vanuit gaan dat mensen het ook echt gedaan hebben.
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:31:
[...]

De som kan dan wel kloppen, maar dit vind ik toch niet de juiste redenatie. Claimen dat je een dergelijke regeling nodig hebt is gewoon een milde vorm van afpersing (ik heb een probleem maar ga er niets aan doen, overheid los het maar op want anders krijgt iedereen er last van). Zou een mooie boel worden als we alle problemen zo oplossen.
Mooi verwoord. Ik ervaar dit soort mensen dus ook vaak als sociale afpersers. Het is jammer dat we ze niet kunnen verbieden om huisdieren te bezitten. Ook bij honden zie je het vaak misgaan met allerlei verwondingen tot gevolg.
vj_slof schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:32:
[...]

Maar zo te zien is de vertrouwensband tussen beide broers niet helemaal in orde dus als ie 'm toch niet wil helpen waarom dan hier om advies vragen??? Wel tijd besteden om het voor hem proberen op te lossen door hier rond te vragen of is het eerder om z'n gelijk te halen ivm slechte keuzes in het verleden??? Blijft een lastige kwestie.
(Volgens mij is TS allang afgehaakt door de verhitte discussie.)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vj_slof schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:26:
Grappig dat dit iedere achtste post weer voorbij komt. Het lange verhaal kort is dat TS al genoeg betaald heeft en dat de broer in kwestie ook bij zeer sterke voorkeur wat eigen verantwoordelijkheid neemt, omdat de problemen deels ontstaan zijn omdat mensen dat tot nu toe steeds voor hem gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:40:
@Pathogen al zei is de discussie verhit en gaat het niet primair meer over het verhelpen van het probleem: de sterilisatie van de poes.
Het steriliseren van de poes is geen enkel probleem. Het probleem is dat de eigenaar daar geen geld voor heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:57
Heel erg triest hoe mensen denken over dieren en hier mee omgaan. Kansloos dat er mensen nest na nest krijgen zonder daar voor kunnen/willen zorgen.

Kijk op een avond is naar de de film "a streetcat named Bob" Je zou werkelijk ALLES moeten opgeven om het welzijn van die dieren te garanderen. Daarnaast alles moeten doen om inkomsten te regelen zodat je kan steriliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:38:
[...]

Grappig dat dit iedere achtste post weer voorbij komt. Het lange verhaal kort is dat TS al genoeg betaald heeft en dat de broer in kwestie ook bij zeer sterke voorkeur wat eigen verantwoordelijkheid neemt, omdat de problemen deels ontstaan zijn omdat mensen dat tot nu toe steeds voor hem gedaan hebben.
Maar komt moeite doen voor een andere oplossing door een topic te maken niet op hetzelfde neer? Als je hem in contact brengt met een organisatie/regeling die hem kan helpen heb je alsnog zijn probleem opgelost.

Persoonlijk had ik denk ik liever dat geld voorgeschoten en dan op mijn voorwaarden. Door mij beoogd resultaat zou in ieder geval zijn dat er daar helemaal geen katten meer in huis zijn (of maximaal 1 netjes gesteriliseerd als er een zwaarwegende emotionele reden voor is).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:38:
[...]

En ondertussen blijft de poes dus kittens uitpoepen waardoor andere kittens en katten in het asiel nog minder kans hebben om een lief gezinnetje/baasje te vinden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:42:
Maar komt moeite doen voor een andere oplossing door een topic te maken niet op hetzelfde neer? Als je hem in contact brengt met een organisatie/regeling die hem kan helpen heb je alsnog zijn probleem opgelost.
Iemand met een oplossing helpen is iets anders dan een probleem voor iemand oplossen. Dat laatste is juist al veel te vaak gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Iemand met een oplossing helpen is iets anders dan een probleem voor iemand oplossen. Dat laatste is juist al veel te vaak gedaan.
Akkoord, daarom zou ik proberen het probleem voor de katten op te lossen maar niet voor de broer.

Denk aan:
- alle katten/kittens laten helpen/ontwormen etc
- alle kittens verkopen
- mama kat zelf in huis nemen

Broer krijgt mamakat pas terug na terugbetaling alle kosten (na aftrek opbrengst kittens)

Geld overhouden moet lukken aangezien de kosten afnemen. Lukt terugbetalen niet is er dus ook geen geld om voor de kat te zorgen.

Dit werkt alleen als broer de kat echt perse wil houden.

Eens dat broer iets moet leren maar nu worden de katten het slachtoffer.

[ Voor 4% gewijzigd door assje op 01-05-2017 12:52 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

assje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:52:
[...]
Broer krijgt mamakat pas terug na terugbetaling alle kosten (na aftrek opbrengst kittens)
[...]
geld lenen aan familie resulteert meestal in een onvrijwillige gift.
dat werkt bijzonder slecht.

d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:18:
[...]

offtopic:
Een kat hoort niet buiten. Door het ontbreken van natuurlijke vijanden is het een apexpredator welke ongestoord kleine zoogdieren en vogels zal doden. Op jaarbasis heb je het dan over tientallen miljoenen dieren welke in NL door katten worden gedood.
Een kat buiten laten is niet alleen schadelijk voor de natuur, ook de kat zelf zal er onder lijden. Het risico op verwondingen, besmettelijke ziekten en dodelijke aanrijdingen is groot.

Uiteraard is het binnen houden van katten welke gewend zijn om naar buiten te kunnen onnodig stressgevend. Maar nieuwe katten zouden eigenlijk altijd binnen gehouden moeten worden. Met voldoende aandacht en afleiding is dat echt geen probleem.

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
MrJayMan schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:13:
[...]

Ook prima, maar het is een lening met een ondetpand. Kost het een paar euro maar broer heeft zichzelf indirect zijn kat ontzegd, als hij er aan gehecht is toch een les.

En het belangrijkste, het probleem voor de katten is opgelost.

Ik lap wel €20,- mee als iemand een initiatief opstart (maar alleen als de inzet een structurele oplossing voor de katten is. Alle katten oplappen maar daar in huis laten is geen oplossing)

[ Voor 15% gewijzigd door assje op 01-05-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
assje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:06:
[...]

Ook prima, maar het is een lening met een ondetpand. Kost het een paar euro maar broer heeft zichzelf indirect zijn kat ontzegd, als hij er aan gehecht is toch een les.

En het belangrijkste, het probleem voor de katten is opgelost.

Ik lap wel €20,- mee als iemand een initiatief opstart (maar alleen als de inzet een structurele oplossing voor de katten is. Alle katten oplappen maar daar in huis laten is geen oplossing)
Voor je het weet zit je zelf nog 10+ jaar vast aan (de verzorging voor) een kat. Wegdoen kan ook niet want dan heb je ruzie met je broer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:32:
[...]

(Volgens mij is TS allang afgehaakt door de verhitte discussie.)
Nee hoor, ben wel erger gewend - het leven van een modje gaat niet altijd over de rozen :z

Ik heb alleen werk en kinderen, en vandaag was het op beide vlakken erg druk waardoor ik nu pas in de gelegenheid ben te reageren. Excuses daarvoor. Ik zal gezien hoeveel er gepost is ook niet op iedereen afzonderlijk kunnen reageren.

Uitzondering:
WhySoSerious schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:24:
Kunnen we hier niet met 5 man wat geld bij elkaar leggen? €25,- pp, op voorwaarde dat dion_b kan toezien dat dit voor de sterrilisatie gebruikt wordt, en ze inderdaad erg gehecht aan het beestje zijn, maw, dat gedwongen afscheid nemen de situatie zal verslechteren.
Bartosy schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:20:
[...]

Wil wel wat geven :) (maar denk ik toch meer aan 5 euro of 10)
Tsurany schreef op maandag 1 mei 2017 @ 00:05:
@dion_b Ik wil wel een bijdrage van 10 euro doen onder voorwaarde dat jij toeziet op de daadwerkelijke sterilisatie.
Folkert2002 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 01:10:
Ik wil ook wel een tientje doneren.
assje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:06:
[...]

Het is ongelofelijk vertederend om te lezen hoe jullie voor een kansarme wildvreemde bereid zijn om iets als dit aan te bieden O+

Dat gezegd, ik ga helaas niet in op jullie aanbod, hoe welgemeend ook. Dit valt in zelfde categorie als wanneer ik het zelf zou voorschieten: zak geld uit 'de hemel'. Het zou hem absoluut tot tranen van blijdschap bewegen, maar ik heb slechte ervaringen met de lange-termijn gevolgen ervan voor hem. Ik wil hem - zoals hierboven al terecht geconstateerd werd - helpen zijn problemen op te lossen, niet zijn problemen voor hem oplossen.

Dan nog, wow en chapeau voor jullie _/-\o_
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:50:
[...]

Voor de volledigheid, ik weet waar ik over praat. Ben opgevoed door een moeder die ook niet met geld om kon gaan. En ik weet verdomd goed wat er van komt. Genoeg huisdieren letterlijk laten verkankeren omdat een bezoekje aan de dierenarts te duur was. Ik heb er van geleerd dat mensen met weinig geld gewoon geen huisdieren moeten willen.

Maar het is inderdaad allemaal maar moraliserend. Want die arme broer van jou is het slachtoffer in deze.

Als ik je een advies mag geven: zorg er voor dat die kat weggaat daar en verbreek het contact met je broer. Dit soort dingen zijn vaak een bodemloze put. Hij leert het pas als 'ie echt voor het blok wordt gezet.
Ik kan me - gelukkig - nauwelijks voorstellen wat jij meegemaakt moet hebben om met een uitspraak als deze te komen. Ik ga dit advies zeker niet opvolgen, al is het alleen maar dat hij zijn moment van echt voor het blok gezet te worden al gehad heeft. Ik zal je het hele verhaal besparen, maar hij was al langere tijd verslaafd en thuisloos, en dreigde volledig dakloos te raken. Toen ging de knop om.

Ondertussen is hij ruim drie jaar clean, maakt hij harde afspraken en komt ze structureel na. Hij werkt harder dan ik en waarschijnlijk ook jij werkt, lange, zware dagen van 9 a 10 uur in een vleesfabriek, met drie kwartier fietsen heen en terug om er te komen. Hij heeft in die tijd alsnog flinke tegenslagen te verwerken gekregen maar is niet in z'n oude gedrag teruggevallen. Hij heeft kort gezegd mijn vertrouwen teruggewonnen, en ik zal me inzetten om hem verder te helpen. Spelregel is wel: geen zakken met geld. Dat is gewoon geen goed idee, en daar is hij het ondanks z'n situatie ook mee eens.
Waar het nog mis gaat, is zaken waarvoor hij geen afspraak heeft staan. Zoals zo'n kat. Dan komt de jongen met laag IQ en hoge impulsiviteit weer naar boven. Van tevoren ergens bij stilstaan kun je gewoon niet verwachten van hem, en dat blijkt...
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:21:
Ik lees hier aardig wat kut reacties, schofferende reacties, op de man reacties. Jammer dat de mods niet wat harder ingrijpen. Ook omdat er allemaal randzaken bij gehaald worden die helemaal niet ter zake doen.

Er wordt in oplossingen gedacht, vandaar dit topic lijkt me. Het doet niet meer terzake wat de voorgaande situatie was. Dat was een probleem, daar is en wordt aan gewerkt en daar is een oplossing voor in de vorm van bewindvoering en een WSNP.
Het gaat hier vooralsnog om het minnelijke traject, maar in praktijk komt het op hetzelfde neer.
[...]

Zijn broer moet contact opnemen met de instantie die zijn geld beheert. De instantie die het geld beheert kan geld opzij zetten als er wat over is. Dat geld gaat in een apart potje, maar kan worden aangebroken als het nodig is om bijvoorbeeld een rekening te betalen. Het betalen van facturen gaat altijd voor. Maar er kan geld opzij gelegd worden.
Dat is volgende stap, wat waarschijnlijk sowieso nodig is om de hulp van Stichting Mens & Dier vooralsnog meest hoopvolle optie aan te nemen. Heb hen trouwens al gecontacteerd.
En misschien een keer een klein klusje doen voor iemand?
Hij woont in een klein gat zonder vervoer anders dan fiets en bovenal zonder sociaal netwerk. Dat leek na rehab beste optie aangezien z'n oude vrienden in de grote stad deel van de reden waren waarom hij in de drugswereld bleef hangen.
Keerzijde is helaas dat dat de mogelijkheden om klusjes te doen nogal beperkt. Daarnaast kan hij daadwerkelijk erg weinig waar je geld voor over zou hebben - er is een reden waarom hij tegen minimumloon in een vleesfabriek werkt :/

Dat gezegd, hij kijkt inderdaad op de prikbord in de lokale Spar, maar veel meer dan kapper aan huis komt daar niet voorbij...
Rukapul schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:06:
Ik zie het onoverkomelijke probleem niet. Er zijn namelijk twee best acceptable goedkope alternatieven die aan de gestelde eisen voldoen:
  • poezenpil (bij langdurig gebruik wel sparen voor het laten inslapen op termijn ivm risico op bijwerkingen, maar dat moet sowieso met een huisdier)
Als niets anders lukt is dit plan Z, maar gezien a) sparen totaal niet aan de orde is totdat ze schuldenvrij zijn, en daarna als gezin tegen minimumloon ook geen zoden aan de dijk gaat zeten en b) de zeer hoge kans op bijwerkingen, komt dit neer op hypotheek op de toekomst. Er zijn goede redenen waarom een bank hem geen hypotheek zou geven, daarom zou ik dit ook willen vermijden.
  • beest binnenhouden (net als vele andere kattenbezitters)
In combinatie komt het erop neer om kortdurend de poezenpil te gebruiken tot de laatste mannetjes weg zijn. Het legt tevens de verantwoordelijkheden waar deze thuishoren.
Zit wat in, onwenselijk, maar mogelijk werkbaar.

Grootste uitdaging is beest binnenhouden. Een 6-jarige met ADHD vergeet nogal eens deuren dicht te doen :X
En dan resteert nog steeds de vraag waarom iemand een dier als cadeau geeft, ongecastreerd / gesterriliseerd nog wel. Het geven van een dier is sowieso al not-done, maar een wandelende liability cadeau geven is helemaal lomp.
Tja, denk nou niet dat z'n omgeving daar significant beter scoort op factoren als vooruit denken - of trouwens het geld hebben om alle kittens uit een nestje te laten steriliseren + chippen - dan hijzelf :X

Ze hadden voorheen een andere kat, een poes die wel gesteriliseerd was. Die is doodgereden. Huis in rouw. Zijn schoonfamilie (die trouwens voor de beeldvorming met drie generaties samen wonen in een 3-kamerappartement op WAO van stiefopa...) had ook een poes. En jawel, net op dat moment had ze weer een nestje. Dus uiteraard gelijk een van de kittens aan dochterlief toegezegd. Aldus geschiedde...
MrJayMan schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:13:
[...]

Been there, done that, did not get it back, did get into fight. Niet nog een keer, althans niet tot hij nog aanzienlijk meer vertrouwen opgebouwd heeft dan nu.

Sowieso, als je geld leent moet er een reele kans zijn op terugbetaling. Die is er niet. En nieuwe schulden aangaan - ook bij familie - is strijdig met voorwaarden schuldhulpverlening. Dat gaan we dus sowieso niet riskeren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skimovic
  • Laatst online: 25-02 03:16
Die poes moet gewoon gesteriliseerd worden, daar is iedereen het wel over eens volgens mij.
Dat ze al 2 nesten geworpen heeft had eigenlijk ook al niet moeten gebeuren, de omgeving die je schetst lijkt me niet ideaal om kittens op te voeden.

De beesten zijn hier vooral het slachtoffer. Ik ben sowieso geen fan van het kado doen van huisdieren, dat is gewoon een commitment waar je langdurig aan vast zit en die beslissing kan iemand anders niet voor je maken. Het zijn geen wegwerpartikelen (no offense). Dan komen we inderdaad bij de open deur dat je geen huisdieren moet nemen als je het niet kan veroorloven. Mede daarom horen het geen Kado'tjes maar weloverwogen beslissingen te zijn. Als ik je TS lees zijn zowel je broertje en zijn omgeving daar helaas onvoldoende toe in staat met deze situatie als gevolg.

De situatie is nu er nu en moet opgelost worden, anders had je geen topic geopend. Goed van je dat je in wil grijpen, valt te prijzen.

Als de Poes naar een asiel of dergelijke gaat zorgen zij voor de sterilisatie, maar dan is hij de Poes ook kwijt.

Zijn ze erg gehecht aan de Poes? Voor iemand die van een verslaving terug komt kan een huisdier soms bepaalde houvast geven. Als dat het geval is zou ik de Poes niet weg doen. Aan de hand van je verhaal snap ik dat je hem geen geld wil lenen. Een extra lening voor iemand in schuldsanering moet je voor hem ook niet willen. Dan zou je het dus al als gift op je moeten nemen. Die keuze zal je zelf moeten maken.

Heb overigens wat op Google gekeken, misschien kan je wat met de onderstaande links. Woon zelf in Antwerpen dus heb er verder geen ervaring mee maar lijkt erop dat er speciale programma's voor minima zijn om katten te steriliseren/castreren:

Amsterdamse zwerfkatten - Tarieven sterilisatie voor minima
Tarieven castreren/steriliseren

Speciale tarieven voor mensen met een minimuminkomen

Voor het beheersen van de zwerfkattenpopulatie is sterilisatie en castratie van groot belang. Daarom biedt de SAZ mogelijkheid aan eigenaren met een minimuminkomen om hun katten tegen gereduceerde tarieven te laten steriliseren/castreren. Bij sterilisatie/castratie wordt de kat bij ons gechipt.

Beschikt u over een inkomen tot maximaal €1300,- per maand dan behoort u tot de doelgroep. U dient dan wel een geldig bewijs van inkomen te overleggen. U kunt uw kat dan voor de volgende tarieven laten steriliseren/castreren:

Sterilisatie poes inclusief chip € 80,-
Castratie kater inclusief chip € 50,-
Nog steeds €80 maar toch al minder.

Zou volgens de site van de gemeente volledig vergoed kunnen worden:
Gemeente Amsterdam - Gratis bezoek aan de dierenarts
Gratis bezoek aan de dierenarts

Is uw huisdier ziek en hebt u een Stadspas met groene stip? Dan kunt u een waardebon aanvragen voor een gratis bezoek aan de dierenarts en korting krijgen op een medisch noodzakelijke behandeling. Ook kunt u uw hond, kat of konijn gratis laten chippen, castreren of steriliseren. Kijk hier voor de voorwaarden.
Hoe werkt het? Uitgeklapt

Hebt u een Stadspas met groene stip en is uw huisdier ziek? Dan kunt u per volwassen stadspashouder één waardebon aanvragen. Daarmee krijgt u één gratis bezoek aan de dierenarts voor één huisdier. Alle soorten huisdieren kunnen gebruik maken van de regeling. De dierenarts zal u voor het consult nooit om een bijdrage vragen.

Vergoeding van medisch noodzakelijke behandeling
Als uit het consult blijkt dat uw huisdier geopereerd moet worden of een andere medische behandeling nodig heeft, vergoedt de gemeente de helft van de kosten tot een maximum van € 300,- per stadspasjaar. Een stadspasjaar loopt van 1 september tot en met 31 augustus. Honden, katten en konijnen moeten wel gechipt zijn en op uw naam en adres geregistreerd staan. Is uw huisdier nog niet gechipt, dan doet de dierenarts dit gratis voor u.

Steriliseren en castreren
Het onvruchtbaar maken van honden, katten en konijnen (castreren of steriliseren) wordt geheel vergoed tot € 100,-
. Als de kosten hoger zijn dan € 100,-, wordt € 100,- plus de helft van het bedrag boven de € 100,- vergoed. De maximumvergoeding per stadspasjaar is € 300,-. Rekenvoorbeeld: als het castreren € 200,- kost, krijgt u € 100,- + € 50,- = € 150,- vergoed.
Als die 2 gecombineerd kunnen worden zou het dus gewoon gratis kunnen of €12.5 extra kosten.

Misschien ook niet gek om dit in het achterhoofd te houden moest de poes ziek worden of dergelijke. Hoe je hier in praktijk gebruik van moet maken weet ik ook niet maar er lijken best mogelijkheden te zijn.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Deze (ADAM) regeling is al meerdere malen aangehaald in dit topic. Ondanks dat het heel mooi is dat deze bestaat, is het wel een zeldzaamheid. Deze geldt overigens ook enkel voor inwoners van Amsterdam - broer van TS woont daar helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Laatst online: 25-02 03:16
ShitHappens schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:44:
Deze (ADAM) regeling is al meerdere malen aangehaald in dit topic. Ondanks dat het heel mooi is dat deze bestaat, is het wel een zeldzaamheid. Deze geldt overigens ook enkel voor inwoners van Amsterdam - broer van TS woont daar helaas niet.
My bad, te snel gelezen.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
WhySoSerious schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:03:
Nop, jij beweert dat dit onderzoek onderhevig is aan de politieke voorkeur, dus dan moet dat makkelijk te lezen zijn in het onderzoek. Het telt 4,5 pagina, dus moet je ook niet heel veel tijd kosten. Ik ga nu even je eigen woorden tegen je gebruiken; Allemaal leuk en aardig, maar iedereen moet zijn verantwoordelijkheden nemen. Dus bij deze krijg je een kans om je eerder gedane bewering nu te bewijzen. Ik lees in je PoHi dat je ook universitair geschoold bent, je kent dus de principes van de wetenschap.

Hier is de link; http://www2.warwick.ac.uk...mani_science_976.full.pdf
Laat me de redenering die hier wordt opgezet dan eens proberen te volgen:
  1. Boeren in India gedragen zich minder slim voor de oogst dan net erna.
  2. Dit komt doordat ze dan armer zijn, niet door stress en dergelijke
  3. Daarom gedragen arme Nederlanders in de bijstand zich ook minder slim dan ze zijn (~13 IQ punten)
  4. Zo nemen ze bijvoorbeeld dieren in huis terwijl dit financieel niet uit kan?? (niet in artikel)
Ik zou zeggen dat de eerste stap al lastig echt te bewijzen is, maar de stap naar het Westen/Nederland is nogal kennis buiten het domein toepassen.. Het is prima mogelijk dat die ~13 IQ punten ongeveer klopt, maar dat zou ik nooit uit dit onderzoek concluderen.

(Er staat nog een ander onderzoek in dat artikel, maar veel meer dan dat arme mensen meer schrikken van grote bedragen kan ik er niet van maken.)

Ik vrees dat de volgende vragen relevant zijn bij dit artikel: Is sociale wetenschap politiek bevooroordeeld? Is wetenschap alleen maar ideologie?

Overigens wil ik ook wel wat doneren, maar dan wel aan een oplossing waarbij alle katten weggaan en worden opgekocht ofzo. Als je al geen geld hebt om zelf te kunnen eten, dan moet je geen katten te eten moeten geven. :Y)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:54:
Rekening laten ophoesten door de idioot die een dier cadeau geeft.
Dus omdat meneer niet denkt "ik heb er geen geld voor" en een beest gaat aannemen. Wie is het dan schuld? Hij heeft het zelf aangenomen. Dan kun je de schuld dus niet afschuiven. Dat zou wel heel erg makkelijk zijn. Ik vind daarom dat hij het zelf maar regelen moet. Hij veroorzaakt dit probleem zelf. Daar doet een verleden niets aan af. Door te bloeden voor zijn daden komt hij misschien achter dat hij zelf zal moeten nadenken.

De enige oplossing is naar het asiel met die beesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 06:48:
[...]

Ik vind daarom dat hij het zelf maar regelen moet. Hij veroorzaakt dit probleem zelf. Daar doet een verleden niets aan af. Door te bloeden voor zijn daden komt hij misschien achter dat hij zelf zal moeten nadenken.
Iemand met een IQ van 80 kun je niet leren nadenken. Domheid is geen gevolg van onwil maar onvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 22:08
Prioriteiten stellen. Dit lees ik ook in veel reacties terug. Katten op de eerste plaats of gezin? Kittens eruit lost het probleem slechts gedeeltelijk op. Misschien kunnen ze naar een boer in de omgeving? Gratis af te halen via MP? Wellicht zelfs met wat geld toe? Daar zal de bewindvoerder vast niet tegen zijn nu die is aangesteld om voor de eigenaar de financiële prioriteiten te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wat ik er uit op maak is dat de familie in kwestie er een bijzonder slecht personal management op na houd. De schuldsaneringskwestie leggen bij andere partijen is veel te makkelijk. Eigen verantwoording wordt hier teveel weggepoetst.

Als je een kat krijgt dan weet je dat die verzorging nodig heeft en dat dat geld kost.
Doordat die familie daar niet op heeft geanticipeerd is het duidelijk dat ze de verantwoordelijkheid voor een dier niet kunnen dragen. Dit soort mensen zouden geen huisdieren mogen hebben.

Er zijn zat mensen met een minimum inkomen die worstelen met financiën en die elke maand de eindjes aan elkaar knopen met veel moeite. Ze trachten uit de schulden te blijven door hun zaken te REGELEN.
darrnasst is er een groep mensen die helemaal niets regelt en ales "zomaar" overkomt. Het is zogenaamd nooit te wijten aan zichzelf. Ze worden het huis uitgezet of elektra affgesloten ed. Ze krijgen een ander huis en dingen worden voor ze geregeld. Ze worden BELOOND voor hun slechte personal management, terwijl de georganiseerden zich hopeloos in allerlei bochten wringen.

Regelingen voor minima zouden moeten zijn voor degenen die moeite doen en NIET voor de paria's en tokkies in de maatschappij.

saillant detail
De TS als familielid had beter zijn broer en partner in een veel vroeger stadium kunnen verwijzen naar instanties die hun leren hun leven succesvoller in te delen.

Een kat moet al zijn gezondheid halen uit het voer dus kwaliteitsvoer is belangrijk.
Elke dier heeft zo zijn eigen aandachtspunten.
Katten hebben vaak een slecht gebit, belangrijk is om daar snel iets aan te doen als er wat is.
Katten hebben vaak problemen met oren, ook een aandachtspunt en natuurlijk kijk je naar de vacht en oneffenheden op het lichaam.
Een kat moet ingeent worden en ook ontwormt worden met intervals. Daarnaast dien je vlooien te bestrijden, niet alleen op de kat maar ook je huis neem je onder handen. handig is ook om het dier te laten chippen.

Een huisdier betekent VERANTWOORDELIJKHEID. Regelmatig checken of er niets aan de hand is hoort daarbij. Al die dingen hierboven is het MINIMALE wat een kattenbezitter hoort te doen en ALLES kost geld. Heb je een huisdier? Zorg voor een potje met geld zodat wanneer het nodig is je dat kunt gebruiken om het beestje te helpen. Een kat is een LEVEND WEZEN wat je met respect hoort te behandelen.

Kan of wil je die verantwoordelijkheid niet dragen. Neem dan vooral geen dier.
Sorry beste DION, je broer en partner zijn geen normale minima.
Je hoeft hen niet te beschermen want hij/zij gaan het zeer waarschijnlijk toch nooit leren.
Het beste is de kat onder te brengen bij iemand die er wel voor kan en wil zorgen.
Als je visie hebt: Verbied je broer ooit nog dieren te nemen.

Een dier is geen plant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:14:
[...]

saillant detail
De TS als familielid had beter zijn broer en partner in een veel vroeger stadium kunnen verwijzen naar instanties die hun leren hun leven succesvoller in te delen.
Pardon :? :(

1) Hoezeer ik begaan ben met m'n broer kun jij de maatschappelijke verantwoordelijkheid tov hem niet op mij afschuiven :o
2) Verwijzen naar instanties? Hoe lang wil je de lijst aan instanties waar al lang en eerder aangeklopt is of nog steeds wordt?

RIAGG, Delta, SVB, UVW, Gemeentelijk WMO-loket, Avres, voedselbank, Fonds Buitengewone Uitgaven etc. etc.

Serieus, als je denkt dat jij de hulpverlening zoveel beter voor hem voor elkaar zou kunnen krijgen, probeer het eens...
[...]

Kan of wil je die verantwoordelijkheid niet dragen. Neem dan vooral geen dier.
Sorry beste DION, je broer en partner zijn geen normale minima.
Want de meeste minima hebben hun financiele en sociale situatie zo goed op orde, hebben ofwel geen huisdieren danwel huisdieren die perfect verzorgd zijn en alleen het allerbeste huisartsenvoer krijgen? :')

Dream on. Zodra je weer eens op planeet aarde bent mag je je in de materie verdiepen en als je daadwerkelijk met kennis van zaken meent iets bij te kunnen dragen mag je hier iets on-topics posten :w

Mijn broer is in zoverre afwijkend dat hij erkent dat hij een probleem heeft en open staat voor oplossingen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar is de oplossing al in werking gesteld? Want volgens mij is de conclusie van dit topic wel dat de enige realistische mogelijkheid is om de kittens te verkopen op marktplaats, en van de opbrengst de moeder te steriliseren. En dan het beetje twijfelachtige van inteelt kittens verkopen negeren.

En vervolgens natuurlijk hopen dat de moeder niet alsnog wat krijgt wat geld kost. Die ook verkopen zou helemaal het beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
"De oplossing" is er nog niet. Update:

Het gaat op dit moment om 3 volwassene poezen, twee katers en vijf kittens (2x F, 3x M). Totale kosten om regulier te kasteren+steriliseren EUR 650 bij meest voordelige dierenarts die ik heb kunnen vinden. Totale kosten om regulier afstand van te doen bij het lokale asiel: EUR 325, met daar bovenop nog kosten van onvruchtbaar maken tegen hun tarief, wat duurder is dan hierboven. Dus om er volledig vanaf te komen kost minimaal EUR 975. Dat is simpelweg niet op te brengen.

Ik ben in contact getreden met Stichting Mens en Dier. Dat gaat weinig opleveren. De facto verzorgen ze financiering van ingrepen, daar zit juist achilleshiel: als iemand in de schuldhulpverlening zit mogen ze geen nieuwe leningen aangaan - en kan de stichting geen incasso bij ze uitvoeren. Als iemand anders zou willen betalen kan dat wel - maar dan moet die ander ook aan hun minima-eisen voldoen, dus ik zou het bijvoorbeeld niet kunnen al wilde ik dat.

Ben nu aan het kijken wat de Dierenbescherming over deze situatie te melden heeft.

Mijn broer is van de week op periodiek gesprek geweest bij z'n schuldhulpverlener. Hij is echter vergeten om de situatie met de katten te noemen, want hij had wat gedoe op z'n werk waar z'n hoofd vol mee zat |:( Tja, als hij dit soort actie niet had zou hij dergelijke hulp niet nodig hebben... Het is frustrerend maar het heeft nul zin je erover op te winden. Hopen dat het volgende keer wel op z'n netvlies zit.

Nu, er wordt mbt de kittens wel degelijk actie ondernomen. Twee van de vijf zijn al vergeven, derde mogelijk ook. Maar het blijft dweilen met de kraan open, een van de volwassene poezen lijkt weer krols...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel Butler
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 15:19
Even praktisch, we hebben het steeds over de broer, en niet over zijn partner: Wat is haar dagbesteding? Misschien dat zij iets van een klusje kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip op de man. Topicstarter hoeft in deze niet aangesproken te worden nog zich te verantwoorden.

[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 07-05-2017 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

Marc H

- - Is wakker - -

Pathogen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:18:
Door de verhitte discussie ga ik dit topic waarschijnlijk direct weer ontvolgen, maar ik denk dat je het beste advies gaat krijgen door de lokale asielen te bellen om raad.
(hierboven wordt Dierenbescherming gesuggereerd, dat lijkt me ook een goede invalshoek)

Waar dierenartsen nog (deels) zullen denken aan hun winst, zal een asiel of DB inzien dat deze poesjes zonder oplossing straks nog ergens gedumpt gaan worden en waarschijnlijk hun zorg gaan zijn daarna.

Ook zijn asielen bekender met de mogelijke kanalen bij schrijnende gevallen.

Open boek spelen (wat je hier al doet) zal waarschijnlijk de beste resultaten geven.
Dit. Ga samen met je broer door de week in de ochtend langs bij een paar asielen bij hem in de buurt en leg het probleem uit. Ga niet bellen, persoonlijk langsgaan werkt beter. Kittens zijn voor een asiel meestal vrij makkelijk te plaatsen. Verder hebben ze goede contacten met dierenartsen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
Het gaat dus eigenlijk om 5 volwassen katten en nog 2 of 3 kittens. Ik neem aan dat geen van volwassen katten steriel is? Bijna 1000 euro is een rampzalig bedrag in deze situatie. Niets doen is helaas nog rampzaliger.

Heeft je broer wel internet? Zo ja, kan zijn partner dan niet iets betekenen? Google op iets als "te veel katten en geen geld" geeft hits op meerdere stichtingen die misschien iets kunnen betekenen, met tips of mogelijke oplossingen (dierenlot, Sophia Vereeniging, dus stichtingen specifiek voor dieren). Zou zij dat niet gedurende de dag kunnen doen?

Zelf heb ik twee katten en dit verhaal houdt me echt bezig. Ik weet dat het behoorlijk in de papieren kan lopen, met mijn salaris kan ik het allemaal makkelijk bekostigen maar ik moet bij de rekeningen ook wel slikken, zeker nu ze ouder worden en de kwaaltjes beginnen.

Ik snap je standpunt heel goed voor wat betreft eventueel monetaire hulp maar wat dan? Voor het welzijn van de katten wil ik een substantieel bedrag doneren om alle katten naar het asiel te brengen, of dat een garantie is dat er geen huisdieren meer komen betwijfel ik ook wel. Maar voor nu is dat misschien toch de minst slechte optie?

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21

VPI

Waarom niet de katten gratis aanbieden op marktplaats?

Zo ben ik ook aan mijn katjes gekomen...casteren was dan voor eigen rekening. Katten kosten bij het asiel vaak een euro of 75 inclusief casteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

VPI schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:49:
Waarom niet de katten gratis aanbieden op marktplaats?

Zo ben ik ook aan mijn katjes gekomen...casteren was dan voor eigen rekening. Katten kosten bij het asiel vaak een euro of 75 inclusief casteren.
Waarom niet?
Omdat er nogal wat mensen zijn die een impuls aankoop/beslissing doen.
Door dingen gratis aan te bieden valt er een drempel weg.

Waarom niet?
Om misbruik niet in de hand te werken

(Marktplaats gaat zijn gebruikers erop wijzen voorzichtig te zijn bij de aan- en verkoop van dieren. Dit naar aanleiding van een man die vijf kittens had gedood nadat hij ze via de site gratis had opgehaald. https://radar.avrotros.nl...s-voorzichtig-met-dieren/)

Lees ook>
https://www.facebook.com/...ren/posts/710774629034770

etc etc

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 02:45:
[...]

Waarom niet?
Omdat er nogal wat mensen zijn die een impuls aankoop/beslissing doen.
Door dingen gratis aan te bieden valt er een drempel weg.
De broer lijkt me niet in een positie om er rekening mee te houden of degene die ze ophalen ook met de verantwoordelijkheid van een huisdier kunnen omgaan.

Dierenmishandeling is een wat relevanter puntje. Maar of het nou gratis af te halen is of voor €15, of wat dan ook. Ik zou zeggen zetten ze gewoon op marktplaats. Elke kat/kitten weg is een probleem minder. Anders is dit nou een typisch probleem wat zich exponentieel gaat vergroten, en anders heb je straks 3 nestjes inteelt kittens erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Impulsaankopen kan je het beste bestrijden door een wachttijd te introduceren. Dan zit je nog wel een paar weken extra aan de kittens vast, maat heb je die groep iig uitgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb geen zes pagina's doorgelezen dus mijn excuses als het al geopperd is.

Bij het asiel waar onze kater vandaan komt kosten castraties/sterilisaties bij het afgeven van de beestjes €150 maar daar zit dan ook een deel van hun werkingskosten in verwerkt. Als je naar daar gaat met het verhaal dat je een dierenarts niet kan betalen en dat je de kat terug mee neemt zakken ze tot zo'n €40 omdat dat blijkbaar de kosten zijn die ze zelf oplopen per ingreep. Enige winst laten ze met plezier schieten als dat wil zeggen dat er minder katten de weg naar hun asiel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Marc H schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:28:
[...]

Dit. Ga samen met je broer door de week in de ochtend langs bij een paar asielen bij hem in de buurt en leg het probleem uit. Ga niet bellen, persoonlijk langsgaan werkt beter. Kittens zijn voor een asiel meestal vrij makkelijk te plaatsen. Verder hebben ze goede contacten met dierenartsen.
Goede maar slecht uitvoerbare suggestie.H Hij werkt doordeweeks elke dag van 6u-~15u, eens per maand eerder naar huis om naar naar schuldhulpverlening in Gorinchem te gaan is al lastig voor de werkgever. Dat gezegd, de twee dichtstbijzijndste asielen zijn ook niet 's morgens open, sterker nog beide zijn op zaterdagmiddag open. Dat scheelt :)

Irritanter: Leerdam is het dichtstbij, en dekt inderdaad zijn gemeente qua opvang - maar... de Dierenbescherming heeft regio's op provinciebasis, en Leerdam zit in Zuidholland, dus regio Zuidwest, maar broertje woont aan zuidzijde van de Linge, dus in Gelderland, dus Dierenbescherming regio Noordoost. Maw voor alles wat met regelwerk te maken heeft moeten we 25km verderop in Tiel zijn :-(

Dat gaat nog uitdaging worden, want voor hem is dat ver fietsen (geen auto, geen geld voor OV) en ik heb komende twee weken op zaterdagmiddag geen tijd om hem een lift te geven. Maar goed, ik ben al in contact met Dierenbescherming en zij geven een aantal goede suggesties (minimax-tarieven), alleen zijn die weer alleen in provincie Zuidholland beschikbaar :( Volgende stap is asiel in Tiel.
Dinmi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:19:
Het gaat dus eigenlijk om 5 volwassen katten en nog 2 of 3 kittens. Ik neem aan dat geen van volwassen katten steriel is? Bijna 1000 euro is een rampzalig bedrag in deze situatie. Niets doen is helaas nog rampzaliger.
Yep...
Heeft je broer wel internet? Zo ja, kan zijn partner dan niet iets betekenen? Google op iets als "te veel katten en geen geld" geeft hits op meerdere stichtingen die misschien iets kunnen betekenen, met tips of mogelijke oplossingen (dierenlot, Sophia Vereeniging, dus stichtingen specifiek voor dieren). Zou zij dat niet gedurende de dag kunnen doen?
Ja, internetverbinding is aanwezig. Theoretisch zou zij iets kunnen doen, maar in praktijk heb je er niets aan. Ze weet ergens dat ze van de katten af moet maar kan het niet over d'r hart krijgen acties te nemen. Haar manier van met problemen om te gaan is kop in zand steken. Daarom heeft ze er ook zoveel :/
Zelf heb ik twee katten en dit verhaal houdt me echt bezig. Ik weet dat het behoorlijk in de papieren kan lopen, met mijn salaris kan ik het allemaal makkelijk bekostigen maar ik moet bij de rekeningen ook wel slikken, zeker nu ze ouder worden en de kwaaltjes beginnen.

Ik snap je standpunt heel goed voor wat betreft eventueel monetaire hulp maar wat dan? Voor het welzijn van de katten wil ik een substantieel bedrag doneren om alle katten naar het asiel te brengen, of dat een garantie is dat er geen huisdieren meer komen betwijfel ik ook wel. Maar voor nu is dat misschien toch de minst slechte optie?
De kittens lijken ze wel vanaf te komen, dat maakt het allemaal iets behapbaarder. Grootste probleem zijn de volwassene poezen. Ik waardeer je intentie, maar - al zien zij geen cent contant - dat gaat echt niet gebeuren. Ik ga jouw twee siggesties hierboven ook even nalopen en verder kijken wat ze in Tiel kunnen betekenen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Oeps.

[ Voor 99% gewijzigd door Ardana op 08-05-2017 21:52 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
dion_b schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:09:

[...]

Ja, internetverbinding is aanwezig. Theoretisch zou zij iets kunnen doen, maar in praktijk heb je er niets aan. Ze weet ergens dat ze van de katten af moet maar kan het niet over d'r hart krijgen acties te nemen. Haar manier van met problemen om te gaan is kop in zand steken. Daarom heeft ze er ook zoveel :/

[...]
Maakt het echt erg lastig om te helpen op deze manier |:(.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dion_b Ik weet hoe ontzettend lastig het is om mensen met problematieken zoals bij jou broer speelt in de familie te hebben. Dikke kudo's hoe je hiermee omgaat Dion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
dion_b schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:09:
[...]

Goede maar slecht uitvoerbare suggestie.H Hij werkt doordeweeks elke dag van 6u-~15u, eens per maand eerder naar huis om naar naar schuldhulpverlening in Gorinchem te gaan is al lastig voor de werkgever. Dat gezegd, de twee dichtstbijzijndste asielen zijn ook niet 's morgens open, sterker nog beide zijn op zaterdagmiddag open. Dat scheelt :)

Irritanter: Leerdam is het dichtstbij, en dekt inderdaad zijn gemeente qua opvang - maar... de Dierenbescherming heeft regio's op provinciebasis, en Leerdam zit in Zuidholland, dus regio Zuidwest, maar broertje woont aan zuidzijde van de Linge, dus in Gelderland, dus Dierenbescherming regio Noordoost. Maw voor alles wat met regelwerk te maken heeft moeten we 25km verderop in Tiel zijn :-(

Dat gaat nog uitdaging worden, want voor hem is dat ver fietsen (geen auto, geen geld voor OV) en ik heb komende twee weken op zaterdagmiddag geen tijd om hem een lift te geven. Maar goed, ik ben al in contact met Dierenbescherming en zij geven een aantal goede suggesties (minimax-tarieven), alleen zijn die weer alleen in provincie Zuidholland beschikbaar :( Volgende stap is asiel in Tiel.

[...]

Yep...

[...]

[...]

De kittens lijken ze wel vanaf te komen, dat maakt het allemaal iets behapbaarder. Grootste probleem zijn de volwassene poezen. Ik waardeer je intentie, maar - al zien zij geen cent contant - dat gaat echt niet gebeuren. Ik ga jouw twee siggesties hierboven ook even nalopen en verder kijken wat ze in Tiel kunnen betekenen.
Niet persoonlijk bedoelt maar..

Er zijn wetten in Nederland die er bijvoorbeeld voor zorgen dat werkende mensen verlof kunnen opnemen. Ik kan niet langsgaan omdat ik eens per maand al moeilijk vrij kan krijgen is als je mij vraagt meer een excuus om te verbergen dat hier te laks naar gekeken wordt (20 wettelijke verlofdagen is normaal toch? eens per maand eerder naar huis is laten we zeggen een halve dag per maand = 6 dagen per jaar. Blijven er al 14 over)

Dat je broer het moeilijk heeft is natuurlijk erg genoeg maar die katten zijn levende schepsels, die krijgen het straks nog moeilijker omdat er niet even een dagje verlof kan worden opgenomen om de situatie te verbeteren (of in iedergeval een poging hiertoe).

Draai het nog verder: mocht het uit de hand lopen dan gaat je broer straks nat op nalatigheid omdat hij niet (goed) voor die katten zorgt. Geloof me, dan worden zijn problemen alleen maar groter (en de kans op terugvallen naar verkeerde gewoontes wordt daarmee mogelijk weer groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:55

vectormatic

Warlock of the doorlock

Om nog even een duit in het "poes weg" zakje te doen

Als er geen geld is om het beest te steriliseren (ondanks ik hoop toch enig besef dat kittens in leven houden ook niet gratis is, ook als je er wel elk nestje in slaagt om ze kwijt te raken), wat gebeurt er dan als het beest ziek wordt, een verwonding oploopt (buitenkat, wat als die een keer door een andere kat of hond wordt toegetakeld) of gewoon ouderdomskwaaltjes ontwikkelt? Geld voor behandeling is er overduidelijk niet, geld voor een humaan einde (inslapen, mocht behandelen niet kunnen etc..) ook niet.

Die kat zit dus in een situatie waar als er iets met dr gebeurt, het beste wat haar te wachten staat is dat dr nek wordt omgedraaid door dr liefhebbende baasje.....

Een kind in een vergelijkbare situatie (gelukkig zijn kinderen kwa zorg gewoon meeverzekerd met hun ouders, waarvan ik aanneem dat de toezichthouder er op toeziet dat dit gewoon gebeurt) zou al lang en breed door de kinderbescherming uit huis geplaatst zijn.

Huisdieren zijn een luxe, gekoppeld met een zorgplicht, de broer van OP kan momenteel zich en die luxe niet veroorloven, en die zorgplicht niet dragen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Gadgeteer schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:51:
[...]

Niet persoonlijk bedoelt maar..

Er zijn wetten in Nederland die er bijvoorbeeld voor zorgen dat werkende mensen verlof kunnen opnemen. Ik kan niet langsgaan omdat ik eens per maand al moeilijk vrij kan krijgen is als je mij vraagt meer een excuus om te verbergen dat hier te laks naar gekeken wordt (20 wettelijke verlofdagen is normaal toch? eens per maand eerder naar huis is laten we zeggen een halve dag per maand = 6 dagen per jaar. Blijven er al 14 over)

Dat je broer het moeilijk heeft is natuurlijk erg genoeg maar die katten zijn levende schepsels, die krijgen het straks nog moeilijker omdat er niet even een dagje verlof kan worden opgenomen om de situatie te verbeteren (of in iedergeval een poging hiertoe).
Mooie theorie. Nu de praktijk:

Hij heeft een contract voor bepaalde tijd. De cultuur bij z'n werkgever is een van 'niet lullen maar poetsen' en 'jouw probleem is ons probleem niet'. Grootste deel van de vakantiedagen moeten verplicht opgenomen worden op moment dat de fabriek stil ligt. Daarbuiten moet ver van tevoren vrij gevraagd worden en wordt dan nog erg moeilijk gedaan. Recent nog voorbeeld van collega die niet vrij kreeg om aanwezig te zijn bij de mastectomie van haar moeder.

Terecht? Vrijwel zeker niet. Legaal? Mogelijk ook niet. Maar dit is ongeschoold werk. Na jou tientallen anderen. Als je stampij maakt, in beroep gaat of gewoon weg blijft is het simpel: dat contract bepaalde tijd wordt niet verlengd. Is hem anderhalf jaar terug nog bij z'n vorige werkgever overkomen. Ze hebben het hem nog expliciet als reden verteld (uiteraard niet zwart op wit, zo dom zijn ze helaas niet). Dat was een werkgever op 5 min fietsen of klein kwartiertje lopen. Nu moet hij 45 min fietsen. Als hij daar eruit vliegt is hij door z'n opties heen.
Draai het nog verder: mocht het uit de hand lopen dan gaat je broer straks nat op nalatigheid omdat hij niet (goed) voor die katten zorgt. Geloof me, dan worden zijn problemen alleen maar groter (en de kans op terugvallen naar verkeerde gewoontes wordt daarmee mogelijk weer groter)
Hier kan ik maar een ding op zeggen: Erst komt das Fressen, dann die Moral.

Laten we het alsjeblieft on-topic houden. Ik ben niet op zoek naar manieren waarop iemand met IQ van 80 zou moeten functioneren als HBO+ IT'er met anderhalf keer die score en ditto baan(zekerheid), ik ben ook niet op zoek naar stempel van goedkeuring van Marianne Thieme. Ik ben op zoek naar de mogelijkheden voor een dier- en menswaardige oplossing binnen de (on)mogelijkheden van de situatie.

Ben nu in gesprek met het asiel in Tiel...
vectormatic schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:27:
[...]

Die kat zit dus in een situatie waar als er iets met dr gebeurt, het beste wat haar te wachten staat is dat dr nek wordt omgedraaid door dr liefhebbende baasje.....
Idioot genoeg valt dat heel erg mee. Er zijn tig stichtingen en instanties die (helpen) acute zorg bij huisdieren van mensen in financiele problemen (te) verzorgen. Als dat beest een (baarmoeder)tumor zou hebben, zou de financiering zo rond zijn. Ondanks dat voorkomen altijd goedkoper is dan genezen wil blijkbaar iedereen geld geven om zielige zieke poes te helpen, maar zielige zieke poes voorkomen is iets waar alleen in bepaalde plaatsen aan gedacht wordt. 10km verderop wonen en we hadden dit al opgelost :o

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 12-05-2017 17:38 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 11:16
Van wie is de moederpoes afkomstig en kunnen zij niets betekenen in deze kwestie? Dat ze het dier misschien maar gewoon terugnemen vanwege de 'ellende' die ze ermee hebben bezorgd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

dion_b schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:22:
[...]
Ik ben niet op zoek naar manieren waarop iemand met IQ van 80 zou moeten functioneren als HBO+ IT'er met anderhalf keer die score en ditto baan(zekerheid), ik ben ook niet op zoek naar stempel van goedkeuring van Marianne Thieme. Ik ben op zoek naar de mogelijkheden voor een dier- en menswaardige oplossing binnen de (on)mogelijkheden van de situatie.
Dat is wel een redelijke rode draad in dit topic. Mensen lijken niet te beseffen wat beperkingen voor het leven van mensen betekenen. Ik heb het zelf daardoor ook niet gemakkelijk. Persoonlijk zal ik daar niet snel meer topics op T.net over openen want er staan voldoende mensen klaar om te oordelen.
Distoration schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:44:
Van wie is de moederpoes afkomstig en kunnen zij niets betekenen in deze kwestie? Dat ze het dier misschien maar gewoon terugnemen vanwege de 'ellende' die ze ermee hebben bezorgd?
Die persoon zal daar vast verschrikkelijk voor openstaan.... 8)7

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
dion_b schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:22:
[...]

Ben nu in gesprek met het asiel in Tiel...

[...]

Idioot genoeg valt dat heel erg mee. Er zijn tig stichtingen en instanties die (helpen) acute zorg bij huisdieren van mensen in financiele problemen (te) verzorgen. Als dat beest een (baarmoeder)tumor zou hebben, zou de financiering zo rond zijn. Ondanks dat voorkomen altijd goedkoper is dan genezen wil blijkbaar iedereen geld geven om zielige zieke poes te helpen, maar zielige zieke poes voorkomen is iets waar alleen in bepaalde plaatsen aan gedacht wordt. 10km verderop wonen en we hadden dit al opgelost :o
Ben benieuwd of je een oplossing hebt weten te vinden voor je broer en de katten? Kon asiel Tiel iets betekenen?

From DEC to Dragon.

Pagina: 1 2 Laatste