Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Zelf heb ik gelukkig een redelijke baan en gezonde financiele situatie. Helaas geldt dat niet voor m'n broertje.

Na jarenlange verslaving is hij eindelijk clean, heeft een dak boven z'n hoofd en voltijdwerk, zij het tegen minimumloon. Hij heeft een partner - die werkloos is - met kind. Maar hij zit nog met schulden, zowel van hemzelf uit z'n mindere tijden als van z'n partner, die door administratief gepruts rondom kinderopvangtoeslag toen ze nog werkte gesommeerd werd een vol jaar aan toeslag binnen drie weken terug te betalen. Toen ze dat niet kon werd hun - noodzakelijke - huur- en zorgtoeslag ingehouden, waardoor binnen een paar maanden forse betalingsachterstanden ontstonden en met alle boetes en incassokosten e.d. erbij de schulden tot dik boven de EUR 10k stegen.

Ze zitten nu in schuldsanering, de schulden worden niet hoger, de vaste lasten worden voor ze geregeld - maar wat er overblijft om van te leven is erg krap.

Nu, geen pretje, maar c'est la vie. Probleem waar het hier om gaat is harig, heeft vier voeten, krabt graag aan het meubilair en is buitengewoon vruchtbaar. Een poes. Nouja, "een" poes: anderhalf jaar terug kregen ze een schattig poesje cadeau. Ondertussen heeft dat beest twee nesten geworpen en zitten ze onder de kittens (en vlooien...). Ze doen hun best om die beesten van de hand te doen, maar iedereen in de omgeving die er open voor is heeft al katten, dus ze raken ze niet (allemaal) kwijt en het blijft hoe dan ook dweilen met de kraan open.

Nu, poes steriliseren kost iets van EUR 125. "Hoort erbij", "Neem je verantwoordelijkheid" etc is makkelijk roepen, maar in hun financiele situatie komt dat neer op vrijwel hun volledige leefgeld voor een maand. Een maand niet eten is geen optie, dus dat beest wordt niet aangepakt.

Iemand die een gezin moet onderhouden met minimumloon en ook nog in de schuldsanering zit, behoort officieel tot de minima en daar zijn vele regelingen voor. Ik ben dus gaan kijken wat hier mogelijk is. In A'dam - waar ik woon - is het helder:

1) hij voldoet aan definitie 'minima', zowel op basis van inkomen als van in de schuldhulp zitten.
2) hij kan een 'stadspas met groene stip' krijgen
3) op basis daarvan komt hij in aanmerking voor de Adam-regeling, wat o.a. voorziet in gratis consult bij dierenartsen en vergoeding van EUR 100 voor het onvruchtbaar maken van een hond, kat of konijn. Expliciet vanuit idee van voorkoming van toekomstige kosten voor zowel de minima in kwestie als bredere maatschappij.

Prima, ware het niet dat hij niet in gemeente Amsterdam maar in gemeente Lingewaal woont. En dan houdt het voorzover ik kan vinden op:

- Gemeente Lingewaal doet zelf niets voor de minima maar besteedt dat uit aan Avres, een organisatie die de Participatiewet uitvoert voor een stel kleine gemeentes.
- Avres doet niets voor minima met huisdieren.
- Er is wel een landelijke Stichting bevordering huisdierenwelzijn die voorziet in vergoedingen voor acute ingrepen bij huisdieren van minima, en in huisdierenvoeding via voedselbanken - maar niet in het voorkomen van de noodzaak voor die voeding :'(
- Het dierenasiel dat gemeente Lingewaal dekt (Stichting Dierentehuis Leerdam) kan evenmin helpen.

Dus - doodlopend spoor. Iemand die iets ziet wat ik gemist heb.

Om even twee voor de hand liggende zaken voor te zijn:
- de poes of de kittens iets aandoen is geen optie.
- ik ben het ook niet van plan zelf te bekostigen. Ik sta m'n broertje al in veel zaken practisch en financieel bij, heb zelf een huis, gezin en onvoorziene kosten om te dekken en vind dit bovenal z'n eigen probleem.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kortste klap: Poes en kittens naar een asiel? Desnoods via de dierenambulance of iets dergelijks? Facebook oproepje, c.q. aanmelden voor een weggeefhoekje op FB? Hier zijn er wel een paar iig, maar dat is nogal uit de richting.
Maja, ik kan begrijpen dat een huisdier in huis wel prettig is en stressverlagend werkt. En laten we wel zijn, rond moeten komen op die manier is niet echt een stresvrij bestaan.

[ Voor 28% gewijzigd door McKaamos op 30-04-2017 12:52 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Rekening laten ophoesten door de idioot die een dier cadeau geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Ik zat op die "naar het asiel" reactie te wachten...
Echter zie ik daar een klein probleempje:
Katten:

Afstand:
Kat vanaf 3 maanden €40,00
Kat tot 3 maanden €25,00
Chippen €15,00
KN-NZ enting €40,00

Indien het dier niet gecastreerd/gesteriliseerd is.
Wordt deze ook in rekening gebracht voor de eigenaar.
Castratie €47,50
Sterilisatie €95,00
(prijslijst van betreffende asiel)
Oftewel, het afstand doen van één kat kost al praktisch gezien bijna 'tzelfde als een sterilisatie.

Is het niet een idee om buiten de 'bekenden' kring te zoeken? Er zijn zat Marktplaats-achtige Facebook groepjes voor plaatselijke zaken als deze. Mijn kat heb ik op zo'n manier gevonden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
http://www.mensendier.nl/geboortebeperking.htm
Daar kun je de sterilisatie laten doen voor 12 maandelijkse betalingen van €5.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
ShitHappens schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:55:

[...]

Oftewel, het afstand doen van één kat kost al praktisch gezien bijna 'tzelfde als een sterilisatie.
Willen ze zwerfkatten? Want zo krijgen ze zwerfkatten. Houden kost geld, wegdoen kost geld, maar loslaten is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

RocketKoen schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:57:
1 probleem: als je in de schuldsanering zit mag je geen nieuwe schulden maken. Dat betekent dat je niks op afbetaling mag doen.

Doe je dat wel, dan kan dat betekenen dat je uit de schuldsanering wordt gezet en je alles zelf mag gaan regelen.
Dat is natuurlijk funest en zal uiteindelijk betekenen dat je dakloos raakt e.d.
O88088 schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:00:
[...]

Willen ze zwerfkatten? Want zo krijgen ze zwerfkatten. Houden kost geld, wegdoen kost geld, maar loslaten is gratis.
Agee, maar wat doe je er aan?
Kittens in een kartonnen doos doen en dan de dierenambulance bellen met de smoes dat je ze hebt gevonden tijdens een wandeling?

(onder t mom van nood breekt wet, enzo... en dan zitten ze hopelijk hooguit een uurtje in de doos.)

[ Voor 52% gewijzigd door McKaamos op 30-04-2017 13:15 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kittens op marktplaats voor 5 euro per stuk. Poes daarna binnenhouden.
krabt graag aan het meubilair
Krabpaal en een "keep off" spuitbusje voor de meubels.
op basis daarvan komt hij in aanmerking voor de Adam-regeling, wat o.a. voorziet in gratis consult bij dierenartsen
Welja, alsof we nog niet genoeg gratis geld uitdelen. Middeninkomens worden kapotbelast, voor veel inkomensgroepen kost 1 euro meer verdienen daardoor netto meer dan 1 euro, en ondertussen komt er bovenop alle uitkeringen en toeslagen ook nog huisdierengeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
McKaamos schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:11:
[...]

1 probleem: als je in de schuldsanering zit mag je geen nieuwe schulden maken. Dat betekent dat je niks op afbetaling mag doen.

Doe je dat wel, dan kan dat betekenen dat je uit de schuldsanering wordt gezet en je alles zelf mag gaan regelen.
Dat is natuurlijk funest en zal uiteindelijk betekenen dat je dakloos raakt e.d.
Als het goed is kan de bewindvoerder daar wel toestemming voor geven. Het is uit kosten perspectief een stuk beter dan elk jaar een nest kittens.

De enige andere optie is dan de kat wegdoen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

RocketKoen schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:21:
[...]

Als het goed is kan de bewindvoerder daar wel toestemming voor geven. Het is uit kosten perspectief een stuk beter dan elk jaar een nest kittens.

De enige andere optie is dan de kat wegdoen.
True, maar dat is onderhevig aan overleg en de welwillendheid van de bewindvoerder/ster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Eens met RemcoDelft: Die poes lekker binnen houden, dan wordt ze niet opnieuw bezwangerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
TommyboyNL schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:22:
Eens met RemcoDelft: Die poes lekker binnen houden, dan wordt ze niet opnieuw bezwangerd.
RemcoDelft schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:19:
Sterke vermoeden dat meest recente zwangerschap veroorzaakt is door katertje uit eerste nest (die uiteraard ook niet gecastreerd is...).
[...]

Welja, alsof we nog niet genoeg gratis geld uitdelen. Middeninkomens worden kapotbelast, voor veel inkomensgroepen kost 1 euro meer verdienen daardoor netto meer dan 1 euro, en ondertussen komt er bovenop alle uitkeringen en toeslagen ook nog huisdierengeld?
Doe eens minder moraliseren en meer rekenen :o

Diezelfde middeninkomens (die de laatste jaren juist onderbelast worden - het is een wonder dat de overheid nog iets voor elkaar krijgt zo... je betaalt een fractie van de belastingen die je ouders met vergelijkbaar inkomen betaald zouden hebben) draaien namelijk ook op voor alle kosten eromheen en hier geldt zoals bij nagenoeg alles in het leven: voorkomen is veel goedkoper dan genezen.

Rekensommetje: het vangen, opvangen en laten inslapen van een zwerfkat kost zeker EUR 80 bron - Gemeente Dordt trok in 2003 EUR 16k uit voor 200 zwerfkatten. Poes werpt minimaal 1 nest per jaar van gemiddeld 4 kittens. Dat is dus als het tegenzit - en dat zit het bij minima doorgaans - EUR 360 per jaar dat het de maatschappij, dus de beslastingbetaler, kost om zo'n beest niet te steriliseren. Binnen een jaar heb je de kosten er al drie keer uit, stel dat zo'n poes vijf nesten werpt voor het onder een auto terecht komt heb je het over totale kosten voor de maatschappij van zo'n EUR 1500. Die je kunt voorkomen door eenmalig EUR 120 uit te geven.

Gemeente Amsterdam bekostigt dit niet uit liefdadigheid, maar uit zuinigheid!
RocketKoen schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:57:
Dit klinkt als een erg goede tip. Wel aardig uit de richting, maar goed, ik speel al vaak zat voor z'n taxi. Iets om met bewindvoerder te bespreken :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je kan nog eens rondbellen bij dierenartsen in de buurt. De dierenarts waar mijn kattenbeesten heengaan rekent maar iets van 60 euro voor een sterilisatie.

Ook heeft de Welkoop hier in Heerenveen, maar volgens mij in wel meer plaatsen, een dierenarts in huis en die is ook goedkoper dan die 125.

Andere oplossing is de poezenpil, dat is knap goedkoop, maar niet heel gezond voor poezenbeest op lange termijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyearh
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-09-2022
RemcoDelft schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:19:
Eh, je kan beter wat meer vragen dan dat. Kittens (en andere kleine dieren) die gratis of voor een habbekrats worden weggegeven lopen het risico te eindigen als slangenvoer. Ik weet niet precies hoe de "markt" voor kittens op dit moment is, maar volgens mij kan je prima een euro of 40/50 vragen per kitten. Van de opbrengst kan je dan misschien de poes steriliseren (als dat werkt in combinatie met schuldsanering).

De poes binnenhouden klinkt logisch, maar is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Krolse poezen kunnen soms echt ware escape artists zijn en reken er maar op dat ze gelijk weer zwanger thuiskomen. Dan zit je dus eigenlijk met een tikkende tijdbom, wat niet bepaald ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 00:38
Katten en pillen, niet de meest geweldige combi :p Delvosteron injectie is ook nog een oplossing voor het tijdelijk onvruchtbaar maken vd kat.
@RobinHood Welkoop is daar recent pas mee begonnen en enkel bij een paar locaties in 't noorden. We zitten met deze situatie 3 provincies zuidelijker :p
En sterilisatie voor €60? Mag hopen dat dat niet operatief is, kan niet goed wezen voor die prijs :X
O88088 schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:00:
[...]

Linksom of rechtsom kost 't sowieso geld. Zo heb 'k ook eens mogen aftikken aan de dierenambulance om een zwerfhond op te pikken. Laten we niet vergeten dat de asiels hier non-profit zijn en vooral draaien op vrijwilligers, sponsors en donaties.

[ Voor 37% gewijzigd door ShitHappens op 30-04-2017 14:19 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Natuurlijk weer de bekende reacties vanuit een luxepositie. Wees blij dat er wordt nagedacht over een oplossing van de situatie, in plaats van in het lokale sufferdje te moeten lezen dat er een vuilniszak met kittens de sloot in is gegooid.

Die kat moet gewoon worden gesteriliseerd. Misschien is crowdfunding een idee? Of zoek iemand die €5 per maand kan en wil betalen voor die sterilisatie met afbetaling? Als het mijn familie of een bekende zou zijn zou ik de portemonnee zo trekken.

Dit soort situaties is voor mij ook een belangrijke motivatie om voor regulatie van het houden van katten te zijn. Het niet steriliseren leidt tot overschotten van kittens welke weer worden weggegeven aan mensen die niet altijd het geld hebben om goed voor een kat te zorgen.
Het zou verboden moeten zijn om kittens gratis of voor niets van de hand te doen, want het verbergt de daadwerkelijke kosten van sterilisatie, chippen(weet je hoe vaak ik ongechipte gevonden katten op FB zie?), ontworming en inentingen welke gecombineerd rap boven de €100 gaan. Voedsel en andere verzorging zijn op jaarbasis ook goed voor honderden euro's.
Ik zou zelf ook wel een kat willen, maar in mijn huidige financiele situatie heb ik na me te hebben ingelezen het maar laten varen vanwege de kosten.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat is het probleem? Een kat is een roofdier. Een mini-leeuw. Zet dat beest buiten en als zij honger krijgt dan vindt ze wel wat te eten. Met een beetje geluk loopt dat beest zonder hulp wel tegen iemand aan die haar in huis neemt.

Jouw broer moet sowieso van die dieren af. Is het niet dit probleem dan wordt het beest wel ziek of vernielt iets wat ook weer geld kost. Weg met dat risico.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Eerlijk waar, wat een droevige reacties hier soms. :'(

@dion_b Elke voor- en najaar is er bij dierenartsen in het hele land een gesubsidieerde actie van o.a. dierenbescherming om huisdieren te steriliseren. Het tarief kan dan aanmerkelijk lager liggen. De voorjaarsactie is al geweest, najaar actie begint zo rond dierendag.

Sommige dierenartsen organiseren ook iets voor minder bedeelde dieren. Mijn dierenarts heeft een collectebus daarvoor staan. Het betreft wel een lokaal initiatief. Zo bekostigen een paar lokale dierenartsen de noodzakelijke medische zorg voor dieren van eigenaren die dit niet kunnen betalen.

Stichting Kattenzorg geeft eigenaren van katten een financiële tegemoetkoming als ze hun dier(en) laten steriliseren: http://www.kattenzorg-den...iensten/sterilisatieactie

Ik zou de kittens allemaal herplaatsen. Er zijn genoeg manieren om potentiële baasjes te vinden die gratis zijn of bijna niets kosten. De poes zou ik steriliseren en dan kan ze prima blijven. Zo duur is dat nu ook weer niet en dan heeft je broer en zijn gezin toch plezier van een huisdier. De kat binnenhouden kan ook een hoop medische kosten voorkomen bij de dierenarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ShitHappens schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:15:
Katten en pillen, niet de meest geweldige combi :p Delvosteron injectie is ook nog een oplossing voor het tijdelijk onvruchtbaar maken vd kat.
@RobinHood Welkoop is daar recent pas mee begonnen en enkel bij een paar locaties in 't noorden. We zitten met deze situatie 3 provincies zuidelijker :p
En sterilisatie voor €60? Mag hopen dat dat niet operatief is, kan niet goed wezen voor die prijs :X
Sommige katten zijn vrij makkelijk met pillen, anderen maken je af :+

En die dierenarts, tja, hij heeft een kleine kliniek thuis, heeft geen personeel en doet alleen dit soort kleine ingrepen, dus geen dure afschrijvende apparatuur. Dan kun je wel goedkoper hakkie-zakkie doen :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:07
downtime schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:54:
Wat is het probleem? Een kat kind is een roofdier alleseter. Een mini-leeuw mens. Zet dat beest grut buiten en als zij honger krijgt dan vindt ze wel wat te eten. Met een beetje geluk loopt dat beest kind zonder hulp wel tegen iemand aan die haar in huis neemt.

Jouw broer moet sowieso van die dieren kinderen af. Is het niet dit probleem dan wordt het beest kind wel ziek of vernielt iets wat ook weer geld kost. Weg met dat risico.
See what i did there?

Wanneer je een huisdier neemt of accepteert is dat jou keuze en verantwoordelijkheid...
Indien je er niet voor kan en/of wilt zorgen regel dan een geschikte oplossing.

Ook mensen die honden aan een boom binden enzo... :r

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Thalaron schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:49:
[...]

See what i did there?

Wanneer je een huisdier neemt of accepteert is dat jou keuze en verantwoordelijkheid...
Indien je er niet voor kan en/of wilt zorgen regel dan een geschikte oplossing.
Ik stond op het punt om voor te stellen dat kind er ook uit te gooien. Maar dat ligt gevoelig bij veel mensen >:)

Natuurlijk is een "geschikte" oplossing beter. Maar zorg wel dat die kat de deur uit gaat. Voor iemand in de schuldhulpverlening is dat een kostenpost en risicofactor die ze niet kunnen gebruiken.
De kat steriliseren is symptoombestrijding. Richt je ook op het echte probleem anders loop je over 6 maanden weer tegen iets vergelijkbaars op.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk hoop ik, hoe erg ook voor betrokkenen, dat er een grens is aan allerlei regelingen en subsidiepotjes voor mensen die zichzelf minima vinden. Als alleenstaande zonder kinderen met een middeninkomen word ik aan alle kanten geplukt voor subsidies en voorzieningen die ik zelf niet kan en mag gebruiken. Ergens moet toch eens een grens worden getrokken. Dus huisdieren en geen geld ? Dom, niet doen. Je weet dat zo'n beest aandacht voer en zorg nodig heeft en dus geld kost. Om dat nou ook nog weer eens af te wentelen gaat wel ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Laatst online: 09:46
Aardig dat je wilt helpen!

Schrijf een mailtje naar de bewindvoerder (met je voorstel + het waarom).

Wat betreft de kittens, probeer marktplaats en vraag aan bekenden of ze het facebook bericht willen herplaatsen.

De wereld is soms niet makkelijk, maar soms hebben dit soort types er een handje van om in alle gevallen heel stoer te zijn, maar als het om verantwoordelijkheid nemen gaat zijn ze nergens te bekennen en en gaan ze slachtoffer spelen. Niet per definitie je broertje, maar moest het even melden. Dit soort schulden komen niet zomaar.

Ps. Ga ook bij jezelf na hoeveel energie en tijd je wilt steken in je broertje. Leuk en aardig natuurlijk maar je moet hem niet achteraf dingen gaan verwijten, omdat 'je hem zo vaak geholpen hebt'. Als hij te ver dreigt te gaan moet je dat van tevoren extreem duidelijk communiceren met consequenties voor jouw hulp. Het is een bewuste keuze van jou om hem onvoorwaardelijk te helpen. Anderzijds lijkt hij nu zijn leven langzaam op de rails te krijgen, dus die laatste loodjes komend jaar zijn waarschijnlijk de moeite waard!

[ Voor 32% gewijzigd door Harm_H op 30-04-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 17:26
een poes word doorgaans gecastreerd (steriliseren is de eierleiders blokkeren) dus het word volledig weggehaald, hoeft maar +-75 te kosten.
Maar waarom laat je die kat dan ook buiten lopen en bezwangeren?

Koop groot in kwa kattenvoer en grid, en de kosten voor een kat zijn zo hoog nog niet.
Maar dan moet je wel wat spaarcenten hebben liggen. dus echt een oplossing is het niet.
Ik heb er 4, kosten 50 euro per maand zolang ze niet ziek worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Laatst online: 09:46
T-Forever schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:35:
een poes word doorgaans gecastreerd (steriliseren is de eierleiders blokkeren) dus het word volledig weggehaald, hoeft maar +-75 te kosten.
Maar waarom laat je die kat dan ook buiten lopen en bezwangeren?

Koop groot in kwa kattenvoer en grid, en de kosten voor een kat zijn zo hoog nog niet.
Maar dan moet je wel wat spaarcenten hebben liggen. dus echt een oplossing is het niet.
Ik heb er 4, kosten 50 euro per maand zolang ze niet ziek worden.
Voor minima is 50 euro een hele hoop geld lol. Een significante portie uit de inkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in de schuldsanering zit heb je altijd begeleiding, vraag die eens om advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ten eerste, waarom ben jij aan het rondvragen naar oplossingen voor een probleem dat je broer heeft? Ik snap dat je het wilt aankaarten maar juist het "overnemen" van problemen is voor je broer niet goed. Niet als hij ooit uit de schuldsanering wil blijven. Bovendien, wie zegt dat hij jouw oplossing gaat accepteren? Laat hem zelf het uitzoekwerk doen en de beslissingen. Mocht hij wel actief bezig zijn met het probleem (wat niet uit de TS blijkt) dan heb ik niks gezegd.

De kortste klap is je broer een plezier doen en zelf een rondje bellen langs verschillende dierenartsen en dan als eenmalig cadeau de sterilisatie betalen. Op voorwaarde dat alle kittens weggaan. Of de kittens voor 125 euro overkopen en de poes een dagje lenen.

Die kittens eten over 3 maanden dezelfde hoeveelheden als een volwassen kat en bezwangeren elkaar weer. Van jouw aanbod stuur je een mailtje naar je broer en zijn contactpersoon voor de schuldsanering.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:47:
Doe eens minder moraliseren en meer rekenen :o
Moeten die poes en aanhang niet gewoon zo snel mogelijk weg? Een huisdier kost geld en is een risico op nog meer kosten. Het geld dat dat beestje maandelijks aan eten, kattenbak en noem-maar-op opsoupeert is elders hard nodig. Als ik het hier lees kost een gewone kat grofweg 550 euro per jaar aan onderhoud. Zelfs als je dat zou weten te halveren gaat het om geld dat iedere maand goed gebruikt kan worden. Wellicht zijn er elders andere asielen die katten gratis opnemen, maar hoe dan ook is het al heel snel goedkoper om de beestjes de deur uit te doen.

Overigens snap ik dat het emotioneel niet zo eenvoudig is, maar helaas lijkt er voor emotie niet veel financiële ruimte te zijn. Als dat een rol speelt kan je nog op zoek naar iemand die het huisdier voor langere periode wil adopteren, totdat de baasjes financieel weer zelfredzaam zijn. 550 euro per jaar, krap 50 euro per maand, is erg veel geld in hun situatie. Mocht een van die dieren ziek worden, dan ben je helemaal gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is heel simpel: kat wegdoen. Mensen met een uitkering of in de schuldsaneringen moeten geen huisdieren nemen. Laat ze eerst maar zorgen dan ze op een fatsoenlijke manier met geld om kunnen gaan voordat ze huisdieren nemen. (Helaas kun je een kind iets minder makkelijk wegdoen, want die kosten ook heel veel geld).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ShitHappens schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:55:

[...]

Is het niet een idee om buiten de 'bekenden' kring te zoeken? Er zijn zat Marktplaats-achtige Facebook groepjes voor plaatselijke zaken als deze. Mijn kat heb ik op zo'n manier gevonden.
Zet hem dan in een mandje voor de deur van het asiel. Ik vermoed dat dat beter voor dat beest is dan de huidige situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

@dion_b het mag niks kosten en de diertjes elimineren is ook geen optie. Dan zal de inspanning om ze weg te geven toch moeten worden verhoogd. De vlooien kan je zelf nog bestrijden met de juiste middelen. Dat lijkt me wel een pré voor de afnemer.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MrJayMan schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:51:
@dion_b het mag niks kosten en de diertjes elimineren is ook geen optie. Dan zal de inspanning om ze weg te geven toch moeten worden verhoogd. De vlooien kan je zelf nog bestrijden met de juiste middelen. Dat lijkt me wel een pré voor de afnemer.
Vlooien tegenwerken kan nog vrij goedkoop met spulletjes van de Action.
Dat werkt niet zo goed als het duurdere merkspul. Met name de werkzame tijd is meestal maar de helft.
Maja, als ze toch weg gaan....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nyearh schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:15:
[...]

Eh, je kan beter wat meer vragen dan dat. Kittens (en andere kleine dieren) die gratis of voor een habbekrats worden weggegeven lopen het risico te eindigen als slangenvoer. Ik weet niet precies hoe de "markt" voor kittens op dit moment is, maar volgens mij kan je prima een euro of 40/50 vragen per kitten. Van de opbrengst kan je dan misschien de poes steriliseren (als dat werkt in combinatie met schuldsanering).

De poes binnenhouden klinkt logisch, maar is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Krolse poezen kunnen soms echt ware escape artists zijn en reken er maar op dat ze gelijk weer zwanger thuiskomen. Dan zit je dus eigenlijk met een tikkende tijdbom, wat niet bepaald ideaal is.
Ik denk dat €50 voor een inteelt versie van de standaard kat ook weer een beetje aan de optimistische kant is.

Dat gezegd blijft het gewoon de enige realistische optie: Alle kittens zo snel mogelijk weg krijgen via marktplaats (en kijk maar hoeveel je ervoor kan krijgen). En dan hopelijk wel genoeg geld om de moederkat te steriliseren (eigenlijk ook wegdoen, want de volgende keer dat dat beest iets heeft of ziek is, is er ook geen geld voor de dierenarts, om het nog niet te hebben over de overige kosten van een kat, maar we weten toch dat dat niet gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Google kattenopvang (voor minima).
Voer een actie op sociaal media
Kinderboerderij
Bel boeren in omgeving
hang briefjes bij de supermarkt etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Je wil het zelf niet bekostigen en vindt het zijn probleem, echter zit je er wel mee (hence topic...). Was de investering van het steriel maken van het beest geen goedkope oplossing geweest?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
Boeren hebben graag katten voor wat muizen te vangen, die zullen dan ook niet moeilijk doen mocht er een onder de trekker terecht komen, die willen ze graag hebben zolang het ze niks kost.

En nee, huisdieren zijn net kinderen, die kan je niet zomaar wegdoen. Dat is gewoon familie.
Die kortzichtige antwoorden van sommige, ook een minima heeft recht op gezelschap. (het bezwangeren is natuurlijk een heel ander verhaal)

Buiten dat worden kittens vaak vanaf 6-7 weken weggedaan maar dit is om te voorkomen dat ze de eerste inenting moeten betalen (slecht! een kitten moet leren van de moeder 12-14 weken is stukken beter) anders heb je kans dat er een schreeuwt, bankkrabt of zelfs niet zindelijk is.

[ Voor 108% gewijzigd door T-Forever op 30-04-2017 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-Forever
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:34:
Is heel simpel: kat wegdoen. Mensen met een uitkering of in de schuldsaneringen moeten geen huisdieren nemen. Laat ze eerst maar zorgen dan ze op een fatsoenlijke manier met geld om kunnen gaan voordat ze huisdieren nemen. (Helaas kun je een kind iets minder makkelijk wegdoen, want die kosten ook heel veel geld).
Misschien moeten werkgevers mensen eens gewoon normaal gaan betalen....
Of misschien moet jij eens wat minder zwart werken, zodat je andere hun baan niet afpakt, of iig dat jij gewoon belasting betaald.

Maar de minima de schuld geven is stukken makkelijker hé.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

T-Forever schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:31:
[...]

Misschien moeten werkgevers mensen eens gewoon normaal gaan betalen....
Of misschien moet jij eens wat minder zwart werken, zodat je andere hun baan niet afpakt, of iig dat jij gewoon belasting betaald.

Maar de minima de schuld geven is stukken makkelijker hé.
Doe even normaal zeg...

Minima hebben het vaak aan zichzelf te danken. Dat kun je wel ontkennen of met socialistische idealen gaan strooien, maar dat is gewoon een feit.

Die mensen denken te vaak dat ze op vanalles recht hebben (vakantie, huisdieren, televisies, etc) maar in de praktijk mogen ze blij zijn dat ze geld hebben en er best wat meer waardering voor tonen. In andere landen hadden ze allang in de goot geslapen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 19:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T-Forever
Ja het is een feit dat mijn zusje een IQ heeft van +-80
die kan er echt wat zelf aan doen he...

Niet iedereen heeft het geluk dat jij en ik hebben, en voor ons zelf te kunnen zorgen, om de juiste keuzes te kunnen maken. Heel veel mensen kunnen dat niet, en daar zijn ze mee geboren.
Die mensen moet je ondersteunen, doe je dat niet, dan verzuipen ze.

[ Voor 57% gewijzigd door T-Forever op 30-04-2017 19:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

T-Forever schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:21:
En nee, huisdieren zijn net kinderen, die kan je niet zomaar wegdoen. Dat is gewoon familie.
Die kortzichtige antwoorden van sommige, ook een minima heeft recht op gezelschap. (het bezwangeren is natuurlijk een heel ander verhaal)
Minima hebben geen recht op gezelschap, anders was er wel een wet voor huisdierkosten. Dat klinkt enorm droog en zakelijk, maar wel de realiteit als het allemaal zo krap is. Ik gun ze het gezelschap overigens van harte, voor ik verkeerd begrepen word. Vergeet ook niet dat er ook nog een mensenkind het spel is. De vraag is wat de aanwezigheid van de kat(ten) doet voor de leefkwaliteit en daarvan en financiële ruimte daarvoor. Als het emotioneel echt geen optie is om de kat weg te doen, dan is tijdelijke maar langdurige adoptie in de omgeving mogelijk nog een uitweg. Zolang die kat maar geen vaste lasten meer oplevert totdat er meer lucht is.

Dat is dan even los van dat zo'n redenatie ietwat gevaarlijk is, want zo praten mensen ook hun auto's, treincollecties, huis en noem-maar-op goed. Daar zijn ze emotioneel soms net zo aan verknocht, maar die ruimte is er in dit geval gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

T-Forever schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:21:
Het gaat om twee volwassenen en een kind. Aan de behoefte aan gezelschap is ook zonder die kat wel voldaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Nee.... niet iedereen die tot de minima behoort kan er iets aan doen.
Maar de problemen dan maar afschuiven op een ander die er nog minder aan kan doen is ook zoiets.

Ja het is verdrietig als je afscheid moet nemen van een huisdier, maar soms de enige optie.
Ik zou het verdrietig vinden als ik ervoor moet opdraaien wanneer een ander niet in kan/wil zien dat een kat met hun kittens te duur zijn.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Forever
Ja in dit geval past het niet, maar we spraken over minima, daar vallen ze allemaal onder, ook de singles.

Ik heb paar jaar schulden gehad, maar het geluk hier zelf uit te komen, en nee als je al huisdieren hebt en wanneer je door niet je eigen schuld in de schulden komt. kan je niet verwachten dat mensen hun huisdieren zomaar wegdoen.

Jullie kunnen gewoon niet beseffen dat een leven van stress een stuk aangenamer word gemaakt door dat huisdier, ze hebben al niks, moeten we ze dan maar alles afpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
[edit] wil mensen geen verkeerde ideën bezorgen [\edit]

[ Voor 80% gewijzigd door T-Forever op 30-04-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Forever schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:45:
Ik heb paar jaar schulden gehad, maar het geluk hier zelf uit te komen, en nee als je al huisdieren hebt en wanneer je door niet je eigen schuld in de schulden komt. kan je niet verwachten dat mensen hun huisdieren zomaar wegdoen.
Wat is jouw oplossing? Ze kunnen de huisdieren nu niet betalen, kunnen de financiële ruimte elders zo te horen erg goed gebruiken en lopen een risico op hoge kosten bij ziekte of andere malheur.
Het helpt de emotie zoveel mogelijk buiten de discussie te houden :) Dat die beestjes een goed thuis moeten krijgen, waar dan ook, zal niemand ontkennen.

[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 30-04-2017 20:53 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:34:
Wat is jouw IQ? Indien >100, hell >80 heb je makkelijk praten. De zijne is 79, die van z'n vriendin vergelijkbaar, en beide zijn ze gediagnosticeerd met ADHD.(het kind trouwens sinds paar weken ook). Dat ze ueberhaupt in deze situatie terechtgekomen zijn is bovenal te wijten aan het feit dat vriendinlief fouten gemaakt heeft met aanvragen en vooral administreren van toeslagen - iets waar vaak over geroepen wordt dat je HBO+-niveau voor nodig hebt om het correct te doen. Hier hebben we niveau IVBO. Best case - en dan ook nog met issues met prikkelonderdrukking...

Voorzover ik het verhaal kon volgen: kinderopvangtoeslag terecht aangevraagd en maximaal ontvangen. Kind hele jaar ook in kinderopvang. Aan het eind van het jaar stuk maand over aan einde geld (mede doordat haar laaggeschoolde administratieve functie bij de gemeente wegbezuinigd was en er twee maanden zaten tussen laatste salaris en eerste WW), waardoor laatste factuur kinderopvang te laat betaald. Daardoor heeft kinderopvang - ten onrechte - geweigerd jaarrekening te sturen die nodig was voor Dienst Toeslagen om te bewijzen dat de ontvangen toeslag daadwerkelijk uitgegeven was aan kinderopvang. Het is haar niet gelukt dat op tijd recht te trekken waardoor Dienst Toeslagen geconcludeerd heeft dat ze voor het gehele jaar onterecht toeslag ontvangen heeft en per direct de boel terugeiste :X

Zal zo iemand ooit in staat zijn op "fatsoenlijke manier" om te gaan met geld? Een kat meer of minder gaat daar exact niets aan veranderen. De aanname dat iedereen in staat is z'n financien te administreren alsof ze hoogopgeleide ZZP'er zijn en vervolgens de risico bij fouten volledig bij de persoon in kwestie neer te leggen - en pas hulp te bieden als het kwaad geschied is - is hier achterliggend probleem. Totdat je daar wat aan doet gaat dat opgeheven vingertje alleen maar leiden tot meer frustratie, meer stemmen PVV/SP ongeacht of ze er wat aan kunnen/willen doen en bovenal tot meer kosten voor alle belastingbetalers, aangezien wij uiteindelijk opdraaien voor kosten van alle schuldsanering :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:47:
[...]

Wat is jouw oplossing? Ze kunnen de huisdieren nu niet betalen, kunnen de financiële ruimte elders zo te horen erg goed gebruiken en lopen een risico op hoge kosten bij ziekte of andere malheur.

[...]

Het helpt de emotie zoveel mogelijk buiten de discussie te houden :) Dat die beestjes een goed thuis moeten krijgen, waar dan ook, zal niemand ontkennen.
Het is zoals de lange post hierboven al aangeeft een groter probleem dan alleen de minima. Wat we nu doen is vingertjes wijzen naar de 'schuldige', die er zelf ook niks aan kunnen doen, daar schieten we gewoon niks mee op.

Wie komt er een kitten bij ze halen? Dat is nu de enige echte oplossing voor het huidige probleem.
Maar dan moeten mensen zelf in-enten, ontvlooien, je ziet het probleem al?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@dion_b Allemaal leuk en aardig, maar iedereen moet zijn verantwoordelijkheden nemen. Ik begrijp best dat sommige mensen dat niet kunnen. Als het aan mij zou liggen werd het bezit van huisdieren ook meer gereguleerd om dit soort situaties tegen te gaan. Maar helaas kan dat niet want die mensen hebben recht op die vrijheden: Dus verantwoordelijkheid nemen en anders niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerst dient die poes te worden geholpen. No money? Dan mag die kat ook geen vrijheid even meer hebben waar het risico bestaat dat ze opnieuw zwanger kan worden.

W.b.t kittens; probeer zoveel mogelijk wegen via internet, facebook, marktplaats en honderd tal andere advertentie websites.

Maak je broertje duidelijk dat bepaalde zaken zo niet meer kunnen. Dieren kunnen ziek worden en kosten geld. Iemand die in de bijstand / minima zit kan zulke kosten niet betalen. Tenzij er sprake is van een dierenverzekering maar dat lijkt me stug gezien dat enkele tientjes per maand kosten kan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:54:
@dion_b Allemaal leuk en aardig, maar iedereen moet zijn verantwoordelijkheden nemen. Ik begrijp best dat sommige mensen dat niet kunnen. Als het aan mij zou liggen werd het bezit van huisdieren ook meer gereguleerd om dit soort situaties tegen te gaan. Maar helaas kan dat niet want die mensen hebben recht op die vrijheden: Dus verantwoordelijkheid nemen en anders niet aan beginnen.
Ik wens niemand toe om in zo'n situatie terecht te komen, maar het zou misschien je ogen openen als het bij jou of in jouw omgeving gebeurde. Verantwoordelijkheid nemen als je machteloos bent is erg makkelijk gezegd en erg lastig gedaan.

Maar goed, los daarvan (voordat we over en weer gaan moraliseren), zie rekensom hierboven. Die kat de boel met kittens laten blijven volpoepen kost ons allemaal meer geld dat er wat aan te doen. Het is puur in ons eigen belang hier wat aan te doen. Dat vertikken en met opgeheven vinger zwaaien is dus dom en tegen je eigen belang in. Gelukkig woon ik in een gemeente die in staat is tot lagere school rekensommetjes - en beleid daarop aan te laten sluiten. Jammer genoeg woont mijn broertje niet in zo'n gemeente. Dus ik ben op zoek naar een oplossing binnen zijn mogelijkheden. Laten we het alsjeblieft on-topic houden. Hij heeft die kat nu, ziet zelf in dat het zo niet verder kan, maar kan niet een maand zonder eten.
M2M schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:15:
Je wil het zelf niet bekostigen en vindt het zijn probleem, echter zit je er wel mee (hence topic...). Was de investering van het steriel maken van het beest geen goedkope oplossing geweest?
Ik behoor niet tot de minima, maar dat wil niet zeggen dat mijn tijd zo duur is dat het halfuurtje dat dit mij tot nu toe gekost hebt ook maar in de buurt komt van de kosten van de sterilisatie.

Sowieso:
1) ik wil zonder al te opgeheven vinger dat hij zelf voor de oplossing zorgt - daar wil ik bij faciliteren (bijv naar een dierenarts in Den Haag of Breda of Amsterdam rijden die op afbetaling steriliseert), maar hem niet alles uit handen nemen. Dat deed onze moeder jarenlang, waardoor hij toen zij op z'n 29 overleed verslaafd was en geen idee had hoe voor zichzelf te zorgen.
2) ik heb recent al (te)veel aan hem uitgegeven, dingen als computer voor z'n stiefzoon, vervangen van kapotte telefoon van 5 jaar oud etc. Ook mijn geldkraan, of iig het deel wat ik aan hem kan uitgeven, raakt op gegeven moment op.

Voor nu ga ik verder met de link van @RocketKoen - contact opnemen met hen, situatie mbt schuldsanering uitleggen en kijken of er een manier mogelijk is om dit te doen zonder z'n sanering in gevaar te brengen. En voor degenen met het opgeheven vingertje: ja, gevolg zal dan zijn dat hij daadwerkelijk zelf ook (financiele) verantwoordelijkheid neemt, maar dan op een manier dat voor hem behapbaar is en past bij zijn situatie. Het is niet alsof ik tegenstander ben van verantwoordelijkheid nemen - in tegendeel - maar het moet realistisch zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:48:
Zal zo iemand ooit in staat zijn op "fatsoenlijke manier" om te gaan met geld? Een kat meer of minder gaat daar exact niets aan veranderen. De aanname dat iedereen in staat is z'n financien te administreren alsof ze hoogopgeleide ZZP'er zijn en vervolgens de risico bij fouten volledig bij de persoon in kwestie neer te leggen - en pas hulp te bieden als het kwaad geschied is - is hier achterliggend probleem. Totdat je daar wat aan doet gaat dat opgeheven vingertje alleen maar leiden tot meer frustratie, meer stemmen PVV/SP ongeacht of ze er wat aan kunnen/willen doen en bovenal tot meer kosten voor alle belastingbetalers, aangezien wij uiteindelijk opdraaien voor kosten van alle schuldsanering :o
Zelf heb ik me al vaker afgevraagd of de administratieve lasten in Nederland niet veel te veel bij de burger worden gelegd. We kennen een woud aan maatregelen, plichten, uitzonderingen en toeslagen. Dat er een hele industrie bestaat omdat mensen buiten die industrie er maar weinig van begrijpen is veelzeggend. Dat de cijfers aantonen dat bijvoorbeeld het toeslagensysteem enorm onderbenut wordt ook. Het lijkt inderdaad oneerlijk dat iedereen dat maar voor zichzelf moet uitzoeken en regelen.

Daar gaan we echter met onze club op dit forum niets aan veranderen. De problemen van je broer gaan we er zeker niet mee oplossen. Hoewel ik je frustraties goed begrijp en deels ook herken, moeten we die situatie als een gegeven beschouwen. Uit je verhaal is me niet duidelijk geworden of de naheffing van de Belastingdienst definitief is. Als daar nog ruimte voor een gesprek is lijkt dat zeker de moeite waard, maar als het een gedane zaak is zul je verder moeten met de situatie zoals hij er ligt. In dat geval hebben we te maken met een schuld, schuldsanering en eigenlijk geen ruimte per maand. Dan zal er een plan moeten komen waarbij die ruimte zoveel mogelijk verbreed wordt en de vaste lasten en risico's op bijkomende kosten zoveel mogelijk verkleind worden. Duidelijk is in ieder geval dat de huidige situatie niet houdbaar is en op korte termijn potentieel tot nog veel meer kosten gaat leiden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen in de schuldsanering denken dat het nu wel goed komt.Je hebt dan nog 3 jaar voor de boeg om er zonder verdere oplopende schulden heel huids af te komen. Dat is zonder meer niet gemakkelijk. Er zal de tering na de nering gevraagd worden. Als het niet goed gaat loop je het risico uit je huis gezet te worden en de rest volgt dan vanzelf. Het probleem zit hem ook in het samenwonen. Het is beter om dit niet te doen in de schuldsanering of daarvoor toen beiden afzonderlijk schulden hadden.Kortom die kat moet weg voor het te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als het mijn broertje was, had ik de kittens weggegeven en zelf de kosten voor de poes betaald.
Breng ze elke week voer en betaal zelf voor zorgkosten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:59:
Als het mijn broertje was, had ik de kittens weggegeven en zelf de kosten voor de poes betaald.
Breng ze elke week voer en betaal zelf voor zorgkosten
Heb je het hele topic doorgelezen? Dion_b heeft al het nodige gedaan en heeft bovendien moverende redenen om zijn broer zelf het heft in eigen handen te laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik waardeer je pogingen hem verantwoordelijkheidsbesef bij te brengen, maar misschien is het in dit geval spelen met vuur. Als die poesjes geen kittens zijn kom je ze helemaal moeilijk kwijt.. laat staan als het zich onderling gaat voortplanten. Er is wat voor te zeggen om er een ander onderwerp voor te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:02:
[...]

Heb je het hele topic doorgelezen? Dion_b heeft al het nodige gedaan en heeft bovendien moverende redenen om zijn broer zelf het heft in eigen handen te laten nemen.
Dan ga je voor mijn vorige optie, zo moeilijk is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:19

WhySoSerious

Be the change.

Kunnen we hier niet met 5 man wat geld bij elkaar leggen? €25,- pp, op voorwaarde dat dion_b kan toezien dat dit voor de sterrilisatie gebruikt wordt, en ze inderdaad erg gehecht aan het beestje zijn, maw, dat gedwongen afscheid nemen de situatie zal verslechteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Wie wilt er nou inteelt katten/poezen 'voor niks' (laat staan er voor betalen) zonder verder papierwerk?

Ik zou mij persoonlijk totaal niet druk maken over waar die beesten eindigen als ze maar uit huis zijn.
Dus of ze nou voor de boeren onder de tractorbanden eindigen, als slangenvoer of in de wok bij de chinees om de hoek... als je er maar van af komt. Al vraag je er een euro voor, dan kom 90% al niet meer opdagen.

Het kan ook niet zo lastig zijn om de beestjes in een doos voor de deur van het asiel te droppen. Capuchon op en hard wegrennen diep in de nacht. Problem solved. Het asiel raakt ze wel kwijt en anders maken die ze wel af, zolang je zelf die kosten maar niet hebt.
En niet druk maken over die kosten van het asiel of dierenarts, de kostprijs is vast een fractie van wat ze aan een klant doorbereken.

En dan hebben we de poes in kwestie nog. De 'crowdfund' manier is natuurlijk wel het makkelijks.
De "als ik het zou zien van familie dan zou ik wel betalen" achtige reactie die ik voorbij heb zien komen lijkt me niet zo kort door de bocht. Tuurlijk doe je voor je familie wel wat meer moeite, maar ik ken hopeloze gevallen waar je met dit soort acties alleen maar 'stout gedrag' beloond.

Je helpt op die manier iemand tijdelijk uit de brand, maar 'leert' ze ook dat als de problemen maar groot genoeg worden er altijd wel iemand is die er wat aan doet. Zeker als die personen in kwestie al niet zo pienter zijn als ze worden beschreven hier.

En dan kom je tot het bot op de 'Wanneer houd de menselijkheid op' vraag. Het is afwachten tot een dergelijk persoon tot de realisatie komt 'nu gaan we het helemaal anders doen' of de stap zet dan maar van 15 hoog naar beneden te springen om van al het gezeik af te zijn.

Hoe dan ook is het vanaf de zijlijn makkelijk schreeuwen hoe het moet, en ik weet maar al te goed hoe dat is (en mijn hart is van het spreekwoordelijke kleine formaat). Maar een universele oplossing kan ik ook niet bieden.

Soms moet je gewoon hard zijn.

Edit: Hoe is de samenstelling eigenlijk? Wonen ze allen in 1 huis? Zijn ze getrouwd? Liefde wordt niet bepaald door formaliteiten, dus ik zou dan voor de lange termijn nog willen voorstellen om mogelijk (formeel) gescheiden van elkaar te wonen. Dan heb je waarschijnlijk meer inkomsten en ben je mogelijk sneller van je (geld)problemen af.

[ Voor 8% gewijzigd door BLACKfm op 30-04-2017 21:45 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
Inteelt kat lol, de nederlandse straat kat word ook wel de europese korthaar genoemd. (verkoopt beter, doh)

[ Voor 11% gewijzigd door T-Forever op 30-04-2017 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:33:
[...]

Ik wens niemand toe om in zo'n situatie terecht te komen, maar het zou misschien je ogen openen als het bij jou of in jouw omgeving gebeurde. Verantwoordelijkheid nemen als je machteloos bent is erg makkelijk gezegd en erg lastig gedaan.
Voor de volledigheid, ik weet waar ik over praat. Ben opgevoed door een moeder die ook niet met geld om kon gaan. En ik weet verdomd goed wat er van komt. Genoeg huisdieren letterlijk laten verkankeren omdat een bezoekje aan de dierenarts te duur was. Ik heb er van geleerd dat mensen met weinig geld gewoon geen huisdieren moeten willen.

Maar het is inderdaad allemaal maar moraliserend. Want die arme broer van jou is het slachtoffer in deze.

Als ik je een advies mag geven: zorg er voor dat die kat weggaat daar en verbreek het contact met je broer. Dit soort dingen zijn vaak een bodemloze put. Hij leert het pas als 'ie echt voor het blok wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow en misschien moet er eens melding gemaakt worden bij de dierenbescherming, want dit riekt naar verwaarlozing. Misschien dat zij wel een goedkope (gratis) oplossing kunnen aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BLACKfm schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:38:
Edit: Hoe is de samenstelling eigenlijk? Wonen ze allen in 1 huis? Zijn ze getrouwd? Liefde wordt niet bepaald door formaliteiten, dus ik zou dan voor de lange termijn nog willen voorstellen om mogelijk (formeel) gescheiden van elkaar te wonen. Dan heb je waarschijnlijk meer inkomsten en ben je mogelijk sneller van je (geld)problemen af.
Doe het dan niet alleen formeel. Als de autoriteiten lont ruiken en komen controleren krijg je nog een naheffing voor je kiezen. Die doen daar niet flauw over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:53:
[...]

Doe het dan niet alleen formeel. Als de autoriteiten lont ruiken en komen controleren krijg je nog een naheffing voor je kiezen. Die doen daar niet flauw over.
Ja, als je het doet, doe het dan goed. Máár het kan een optie zijn. Risico's zijn er altijd, net als je in het holst van de nacht je katten dumpt of via minder formele wegen geld inzamelt voor iemand in de schuldsanering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:22
WhySoSerious schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:24:
Kunnen we hier niet met 5 man wat geld bij elkaar leggen? €25,- pp, op voorwaarde dat dion_b kan toezien dat dit voor de sterrilisatie gebruikt wordt, en ze inderdaad erg gehecht aan het beestje zijn, maw, dat gedwongen afscheid nemen de situatie zal verslechteren.
Wil wel wat geven :) (maar denk ik toch meer aan 5 euro of 10)

[ Voor 4% gewijzigd door Bartosy op 30-04-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLACKfm schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:00:
Risico's zijn er altijd, net als je in het holst van de nacht je katten dumpt of via minder formele wegen geld inzamelt voor iemand in de schuldsanering.
Het lijkt me eerlijk gezegd niet zo verstandig om aan te sturen om minder legale alternatieven. Iemand heeft al nul ruimte en de betrokken instanties hebben geen enkele mededogen. Juist op die manier helpen mensen zichzelf vaak verder het gat in. Niet in de laatste plaats omdat de overheid hier al eens geld teruggehaald heeft dat wat hen betreft niet legitiem uitgekeerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:38:
[...]

Het lijkt me eerlijk gezegd niet zo verstandig om aan te sturen om minder legale alternatieven. Iemand heeft al nul ruimte en de betrokken instanties hebben geen enkele mededogen. Juist op die manier helpen mensen zichzelf vaak verder het gat in. Niet in de laatste plaats omdat de overheid hier al eens geld teruggehaald heeft dat wat hen betreft niet legitiem uitgekeerd was.
Er is niks 'minder legaal' aan. Er zijn gewoon spelregels waar je aan dient te houden. Al acht ik de kans klein dat veel mensen daar volledig mee kunnen omgaan (of in dit specifieke geval misschien niet eens).
Maar we moeten ook niet doen alsof de optie niet bestaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLACKfm schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:50:
Er is niks 'minder legaal' aan. Er zijn gewoon spelregels waar je aan dient te houden. Al acht ik de kans klein dat veel mensen daar volledig mee kunnen omgaan (of in dit specifieke geval misschien niet eens).
Maar we moeten ook niet doen alsof de optie niet bestaat :).
Je geeft het zelf al aan: mensen hebben al moeite het spelletje binnen de regels goed te spelen. Daarom is aansturen op de opties buiten de regels niet verstandig, zeker omdat je daarmee nog veel sneller op je snuit gaat. We hebben het hier niet over handige criminele jongens, maar een gewoon stel.

Je zou echt niet de eerste zijn die in uitkeringsfraude of bijvoorbeeld een kwekerij in huis de oplossing voor zijn problemen ziet. Je zou ook niet de eerste zijn die een moeilijk situatie daarmee absoluut onmogelijk maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@dion_b Ik wil wel een bijdrage van 10 euro doen onder voorwaarde dat jij toeziet op de daadwerkelijke sterilisatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier niemand die één of meer katten wil adopteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Folkert2002
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 22:57
Ik wil ook wel een tientje doneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:44
Zelf heb ik gelukkig een redelijke baan en gezonde financiele situatie.
Volgens mij geef je hier zelf al het makkelijkste antwoord. :)

Nope, ik lees net een van je reacties over je motivatie om dit niet te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dekaasboer op 01-05-2017 07:04 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
BLACKfm schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:38:
Het kan ook niet zo lastig zijn om de beestjes in een doos voor de deur van het asiel te droppen. Capuchon op en hard wegrennen diep in de nacht. Problem solved. Het asiel raakt ze wel kwijt en anders maken die ze wel af, zolang je zelf die kosten maar niet hebt.
Goeie morgen.... om dezelfde redenen dat minima geen huisdieren moeten hebben kan je ook argumenteren dat ze geen kinderen mogen krijgen. Gewoon in een doos voor het ziekenhuis neerleggen. Capuchon op en hard wegrennen diep in de nacht. Problem solved. Oh, wacht, dan wordt iedereen ineens boos... :X

De dieren zijn hier net zo goed slachtoffer dat ze wonen bij iemand die niet voor ze kan zorgen of een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Laten we wel wezen, als het je niet lukt om voor een kat te zorgen hoe kan je dan überhaupt voor een kind zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:00:
[...]

Goeie morgen.... om dezelfde redenen dat minima geen huisdieren moeten hebben kan je ook argumenteren dat ze geen kinderen mogen krijgen. Gewoon in een doos voor het ziekenhuis neerleggen. Capuchon op en hard wegrennen diep in de nacht. Problem solved. Oh, wacht, dan wordt iedereen ineens boos... :X

De dieren zijn hier net zo goed slachtoffer dat ze wonen bij iemand die niet voor ze kan zorgen of een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Laten we wel wezen, als het je niet lukt om voor een kat te zorgen hoe kan je dan überhaupt voor een kind zorgen?
Om allerlei redenen is het not-done om dit te vinden, maar er zijn genoeg situaties waar ik dit wel eens denk....
4 handen op 1 buik gezien? Merendeel van die koppels zouden van mij geen kinderen hoeven krijgen, is enkel sneu voor alle betrokken partijen.

Dat is ook de problematiek met dit topic als ik het lees. Allemaal netjes opgesteld, goede ideeën, niemand die ten onrechte allerlei zaken verdedigt of goed probeert te praten. Gewoon redelijk zakelijk. Toch blijf je een gevoel van onvrede houden.

Want het is zo jammer dat de uitgangssituatie gewoon klote is en dit simpel voorkomen had kunnen worden. In dit soort situaties is dat echter eerder regel dan uitzondering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 20:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Wauw, sommige reacties hier... Ik denk dat veel mensen hier (gelukkig) nog nooit een probleem met de belastingdienst hebben gehad. Als vrijwilliger bij een schulphulpinstantie kan ik je zeggen; het kan jullie ook zomaar gebeuren. Een lelijke scheiding, een onverzekerd ongeluk of in dit geval een formuliertje verkeerd ingevuld en je hebt een enkeltje richting de voedselbank.

De kat was er al voor de financiële problemen, dus daar probeer je dan oplossingen omheen te bedenken. Verkoop eerst die kittens eens met een goed verhaal, bijvoorbeeld: "Wie helpt deze kanjers aan een beter leven?? Deze onwijs mooie kittens zijn gevonden in een doos langs de weg! Zulke mooie beestjes verdienen een goed thuis. Ze zijn ontzettend lief en speels. Omdat we niet willen dat ze als slangenvoer eindigen, en omdat er al wat kosten aan eten zijn gemaakt vragen wij een kleine donatie van 20 euro per kitten. Helpt u Mientje, Daantje, Meneer Butterscotch en Vlekkie aan een nieuw thuis? "
Hatseflats, mijn weke hart smelt ter plekke. Met de opbrengst betaal je de kosten van de sterilisatie.

Ik hoop dat je broer het lukt om uit de financiële problemen te komen. Er zijn al een aantal goede opties genoemd aan regelingen voor huisdieren. Kijk anders ook eens op de dierenvoedselbank in Gelderland: http://dvbgld.nl/ of bij Stichting Bevordering Dierenwelzijn: https://huisdierenwelzijn.nl/ voor doorlopende steun voor de kat. Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Gplux op 01-05-2017 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 12-09 13:05
WhySoSerious schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:24:
Nobel plan, maar het feit dat TS geen €125,- wil betalen om preventief zijn broertje te helpen moet je toch aan denken zetten. Dit is geen oordeel over TS, ik ken hem en zijn broertje niet, waarschijnlijk heeft hij een goede reden om dit niet te doen. Waarom zouden wildvreemden dan €25,- of ook maar €5,- betalen?
Daarbij betaal ik genoeg belasting waarmee de minima worden geholpen. Wanneer ze zichzelf nog verder de nesten (pun intended) in werken, is dat niet mijn probleem.

Imo: die katten moeten gewoon weg. Het hebben van gezelschap is geen recht, er zijn voldoende mensen die geen huisdieren hebben. Ik vind een hond of kat ook ontzettend leuk, maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt om zo'n dier in huis te halen.
Misschien is een melding bij een dierenbescherming de beste oplossing...het zal zuur zijn voor TS zijn broertje, maar met alle respect, dit is gewoon ontzettend onverantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Abom schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:01:
[...]

Nobel plan, maar het feit dat TS geen €125,- wil betalen om preventief zijn broertje te helpen moet je toch aan denken zetten. Dit is geen oordeel over TS, ik ken hem en zijn broertje niet, waarschijnlijk heeft hij een goede reden om dit niet te doen.
Daarbij betaal ik genoeg belasting waarmee de minima worden geholpen. Wanneer ze zichzelf nog verder de nesten (pun intended) inwerken, is dat niet mijn probleem.

Imo: die katten moeten gewoon weg. Het hebben van gezelschap is geen recht, er zijn voldoende mensen die geen huisdieren hebben. Ik vind een hond of kat ook ontzettend leuk, maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt om zo'n dier in huis te halen.
Misschien is een melding bij een dierenbescherming de beste oplossing...het zal zuur zijn voor TS zijn broertje, maar met alle respect, dit is gewoon ontzettend onverantwoord.
Je mag een andere opvatting hebben, maar dat neemt niet weg dat ik, en anderen, wel bereid zijn om hier te hulp te schieten.

TS geeft aan dat hij hier een grens heeft gesteld, om oa. financiële redenen. Echter, omdat hij als mod er mede voor zorgt dat Tweakers.net een community is waar ik graag naar terugkeer, en ik zelf twee katten/keizers heb rondlopen, en gelukkig in een positie zit waar ik niet elk dubbeltje hoef om te draaien, ben ik bereid wat bij te dragen, onder de eerder genoemde voorwaarden. Als TS hier van af wil zien vanwege "opvoedkundige" (niet denigrerend bedoeld) redenen, even goede vrienden :)

Armoede verhelp je enkel door meer geld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 12-09 13:05
WhySoSerious schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:07:
[...]

Je mag een andere opvatting hebben, maar dat neemt niet weg dat ik, en anderen, wel bereid zijn om hier te hulp te schieten.

TS geeft aan dat hij hier een grens heeft gesteld, om oa. financiële redenen. Echter, omdat hij als mod er mede voor zorgt dat Tweakers.net een community is waar ik graag naar terugkeer, en ik zelf twee katten/keizers heb rondlopen, en gelukkig in een positie zit waar ik niet elk dubbeltje hoef om te draaien, ben ik bereid wat bij te dragen, onder de eerder genoemde voorwaarden. Als TS hier van af wil zien vanwege "opvoedkundige" (niet denigrerend bedoeld) redenen, even goede vrienden :)

Armoede verhelp je enkel door meer geld te geven.
Ik vind het oprecht heel nobel, maar het maakt niet uit of TS of jullie die €125,- ophoesten. In beide scenario's leert zijn broertje er niet van.

Daarbij ben ik het niet eens met de stelling dat je armoede verhelpt door meer geld te geven. Er zijn voldoende voorbeelden (op grote en kleine schaal) in de wereld. Armoede verhelp je door mensen verantwoordelijkheden te leren. Dat gaat het beste door ze tijdelijk de consequenties van hun acties te laten voelen, bijvoorbeeld door de dierenbescherming in te schakelen en die dieren weg te laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Abom schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:13:
[...]

Ik vind het oprecht heel nobel, maar het maakt toch niet uit of TS of jullie die €125,- zouden ophoesten. In beide scenario's leert zijn broertje er niet van.

Daarbij ben ik het niet eens met de stelling dat je armoede verhelpt door meer geld te geven. Er zijn voldoende voorbeeld (op grote en kleine schaal) in de wereld. Armoede verhelp je door mensen verantwoordelijkheden te leren. Dat gaat het beste door ze tijdelijk de consequenties van hun acties te laten voelen, bijvoorbeeld door de dierenbescherming in te schakelen en die dieren weg te laten halen.
Dankje :)

Wat betreft je tweede gedeelte ga je naar mijn mening (veel) te kort door de bocht. Armoede en geldzorgen zorgen voor stress, waar het wetenschappelijk bewezen is dat dit het IQ (tijdelijk) verlaagt. Zie https://decorrespondent.n...en-doen/19645395-f6c9a0bd.
Daarbij heeft onderzoek ook uitgewezen dat arme mensen (gezien je opmerking dat arme mensen verantwoording geleerd moet worden neem ik aan dat je vindt dat iedereen die in armoede leeft, daar zelf 100% verantwoordelijk voor is) die een zak met geld krijgen, dit niet aan alcohol en drugs uitgeven, maar juist aan de primaire levenszaken (voedsel) die zij op dat moment het meest missen uitgeven.
Daarbij vraag ik me af of het afnemen van het huisdier gekoppeld wordt aan de oorzaak van het gedrag van de broer van TS. De oorzaken van de problemen zijn ook niet met het krijgen van het huisdier begonnen, deze speelden al. Moeten we dus eigenlijk aanraden het kind af te nemen? Dan is het probleem met de administratie omtrent de kinderopvangtoeslag immers ook gelijk opgelost. Zal haar leren, een fout te maken met de administratie.

Het leereffect wat jij beoogd durf ik in deze dan ook sterk in twijfel te trekken.

Edit: misschien gaan we hier iets te ver off-topic, dit draagt immers niets bij aan het oplossen van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 16:52
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:35:
[...]

Doe even normaal zeg...

Minima hebben het vaak aan zichzelf te danken. Dat kun je wel ontkennen of met socialistische idealen gaan strooien, maar dat is gewoon een feit.

Die mensen denken te vaak dat ze op vanalles recht hebben (vakantie, huisdieren, televisies, etc) maar in de praktijk mogen ze blij zijn dat ze geld hebben en er best wat meer waardering voor tonen. In andere landen hadden ze allang in de goot geslapen.
Absoluut geen feit, doe even normaal man. Niet iedereen met een laag inkomen gedraagt zich hetzelfde.
Overigens begrijp ik wel waar je op doelt ;)

Tuurlijk ik ben voor de lol ziek geworden na slechts een paar jaar na afstuderen gewerkt te hebben en nu een WIA uitkering. Ik val niet onder de noemer "minima" (bijstandsniveau) maar het scheelt weinig.
Ja in andere landen zou je dan niets hebben.
Overigens een goede spaarpot waar ik dus duurdere uitgaven van zou kunnen doen als dat nodig is (of ik dat nodig vind).

Maar die luxe positie hebben velen niet, uiteraard helemaal niet als je in de schuldsanering zit, zoals de broer van TS.

[ Voor 20% gewijzigd door Myliobatis op 01-05-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myliobatis schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Absoluut geen feit, doe even normaal man. Niet iedereen met een laag inkomen gedraagt zich hetzelfde.
Overigens begrijp ik wel waar je op doelt ;)

Tuurlijk ik ben voor de lol ziek geworden na slechts een paar jaar na afstuderen gewerkt te hebben en nu een WIA uitkering. Ik val niet onder de noemer "minima" (bijstandsniveau) maar het scheelt weinig.
Ja in andere landen zou je dan niets hebben.
Overigens een goede spaarpot waar ik dus duurdere uitgaven van zou kunnen doen als dat nodig is (of ik dat nodig vind).

Maar die luxe positie hebben velen niet, uiteraard helemaal niet als je in de schuldsanering zit, zoals de broer van TS.
De uitzondering bepaalt de regel. Ik heb ook genoeg minima gekend die het niet aan zichzelf te danken hebben. Maar die hoor of zie je dan ook vaak niet klagen, want die zijn dankbaar dat ze nog iets van levensstandaard hebben. Soms worden mensen ook ziek/arbeidsongeschikt door hun eigen toedoen, maar dat is dan weer een ander verhaal want die discussie wordt vrij snel emotioneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Wat betreft je tweede gedeelte ga je naar mijn mening (veel) te kort door de bocht. Armoede en geldzorgen zorgen voor stress, waar het wetenschappelijk bewezen is dat dit het IQ (tijdelijk) verlaagt. Zie https://decorrespondent.n...en-doen/19645395-f6c9a0bd.
Daarbij heeft onderzoek ook uitgewezen dat arme mensen (gezien je opmerking dat arme mensen verantwoording geleerd moet worden neem ik aan dat je vindt dat iedereen die in armoede leeft, daar zelf 100% verantwoordelijk voor is) die een zak met geld krijgen, dit niet aan alcohol en drugs uitgeven, maar juist aan de primaire levenszaken (voedsel) die zij op dat moment het meest missen uitgeven.
Daarbij vraag ik me af of het afnemen van het huisdier gekoppeld wordt aan de oorzaak van het gedrag van de broer van TS. De oorzaken van de problemen zijn ook niet met het krijgen van het huisdier begonnen, deze speelden al. Moeten we dus eigenlijk aanraden het kind af te nemen? Dan is het probleem met de administratie omtrent de kinderopvangtoeslag immers ook gelijk opgelost. Zal haar leren, een fout te maken met de administratie.
En de onderzoekers waren niet toevallig links georiënteerd? Ik vind het nogal politiek correcte conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:36:
[...]

En de onderzoekers waren niet toevallig links georiënteerd? Ik vind het nogal politiek correcte conclusies.
Zeg jij het maar. Het is in Science gepubliceerd, niet zomaar een wetenschappelijk tijdschrift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Zeg jij het maar. Het is in Science gepubliceerd, niet zomaar een wetenschappelijk tijdschrift ;)
Ja zo zijn er ook genoeg publicaties die niet kloppen. Dat zegt niks natuurlijk. Sociaal onderzoek is heel erg onbetrouwbaar en hangt ook van de context af. Heb inmiddels al genoeg artikelen gelezen om te weten dat er vaak onzinconclusies in staan. Dat is natuurlijk deels door die achterlijke publicatiedruk... Gelukkig is het mijn vakgebied niet, want ik zou mij kapotschamen inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:44:
Ja zo zijn er ook genoeg publicaties die niet kloppen. Dat zegt niks natuurlijk. Sociaal onderzoek is heel erg onbetrouwbaar en hangt ook van de context af. Heb inmiddels al genoeg artikelen gelezen om te weten dat er vaak onzinconclusies in staan. Dat is natuurlijk deels door die achterlijke publicatiedruk... Gelukkig is het mijn vakgebied niet, want ik zou me kapotschamen inmiddels.
Generaliseer je nu echt op basis van je persoonlijke politieke orientatie even wat onderzoeken die je niet aanstaan weg? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Oh, dus we gaan maar af op het onderbuikgevoel van maximiliaan_nl, want dat zal een stuk betrouwbaarder zijn? Of is dit gewoon cognitieve dissonantie? Tenzij het onderzoek op dat gebied ook onbetrouwbaar is, dan heb je zonder meer gelijk.

Laten we het alsjeblieft bij wetenschappelijk staafbare uitspraken houden, anders kunnen we net zo goed op Facebook gaan discussiëren.

Wat moet het leven van sommige mensen toch makkelijk zijn, om zo bepaalde zaken af te kunnen doen zeg. Je zou bijna jaloers worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:48:
[...]

Generaliseer je nu echt op basis van je persoonlijke politieke orientatie even wat onderzoeken die je niet aanstaan weg? :D
Dit heeft niks met mijn politieke voorkeur te maken wat mij betreft. Sociaal onderzoek is totaal niet kwantitatief en juist onderhevig aan politieke voorkeur.
WhySoSerious schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:49:
Oh, dus we gaan maar af op het onderbuikgevoel van maximiliaan_nl, want dat zal een stuk betrouwbaarder zijn? Of is dit gewoon cognitieve dissonantie? Tenzij het onderzoek op dat gebied ook onbetrouwbaar is, dan heb je zonder meer gelijk.

Laten we het alsjeblieft bij wetenschappelijk staafbare uitspraken houden, anders kunnen we net zo goed op Facebook gaan discussiëren.

Wat moet het leven van sommige mensen toch makkelijk zijn, om zo bepaalde zaken af te kunnen doen zeg. Je zou bijna jaloers worden...
Schuif het maar af op onderbuikgevoelens. Ik weet dat ik geen onzin uitkraam. Maar dat is natuurlijk makkelijk praten vanuit mijn kant.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:51:
[...]

Dit heeft niks met mijn politieke voorkeur te maken wat mij betreft. Sociaal onderzoek is totaal niet kwantitatief en juist onderhevig aan politieke voorkeur.
Dan zou het toch makkelijk moeten zijn voor je om even wat gaten in het artikel + onderzoek te schieten?

Ik wacht gespannen af :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Aangezien de broer van Dion_b al van iets van (ik schat) 100 euro per maand moet leven, zal het aspect 'leren' al voor het overgrote deel komen uit het indelen van dat ontzettend krap budget. Het enige wat hij leert van een poes die iedere keer weer kittens krijgt is dat hij door dat beest alleen weer dieper in de shit komt in plaats van het nu positieve beeld voort te zetten.

En mensen, een huisdier is iets wat je normaal heel dierbaar is, die kun je niet zomaar 'buiten de deur' zetten. Ik zou niet weten wat ik met mezelf aanmoet als ik mijn konijn weg zou moeten doen, en zo geldt dat voor bijna iedereen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Dan zou het toch makkelijk moeten zijn voor je om even wat gaten in het artikel + onderzoek te schieten?

Ik wacht gespannen af :Y)
Sarcast... Zulke tegenonderzoek kost bijna net zoveel tijd (of meer) als het onderzoek zelf doen. Dus je kunt het toch niet aantonen. En dat weten die onderzoekers prima. Peer-review is zo verrot als het maar kan, dus er glipt genoeg doorheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:52:
En mensen, een huisdier is iets wat je normaal heel dierbaar is, die kun je niet zomaar 'buiten de deur' zetten. Ik zou niet weten wat ik met mezelf aanmoet als ik mijn konijn weg zou moeten doen, en zo geldt dat voor bijna iedereen.
Een huisdier kan heel dierbaar zijn, maar dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen. Mijn moeder liet de poezen ook nest na nest krijgen. Hoe moet dat voor die beesten geweest zijn? Dat is ook niet echt een fijn leven denk ik. Steriliseren hoort er gewoon bij, aangezien fokken door de professionele fokkers gedaan moet worden en niet door allerlei randfiguren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:55:
[...]

Sarcast... Zulke tegenonderzoek kost bijna net zoveel tijd (of meer) als het onderzoek zelf doen. Dus je kunt het toch niet aantonen. En dat weten die onderzoekers prima. Peer-review is zo verrot als het maar kan, dus er glipt genoeg doorheen.
Nop, jij beweert dat dit onderzoek onderhevig is aan de politieke voorkeur, dus dan moet dat makkelijk te lezen zijn in het onderzoek. Het telt 4,5 pagina, dus moet je ook niet heel veel tijd kosten. Ik ga nu even je eigen woorden tegen je gebruiken; Allemaal leuk en aardig, maar iedereen moet zijn verantwoordelijkheden nemen. Dus bij deze krijg je een kans om je eerder gedane bewering nu te bewijzen. Ik lees in je PoHi dat je ook universitair geschoold bent, je kent dus de principes van de wetenschap.

Hier is de link; http://www2.warwick.ac.uk...mani_science_976.full.pdf
Schuif het maar af op onderbuikgevoelens. Ik weet dat ik geen onzin uitkraam. Maar dat is natuurlijk makkelijk praten vanuit mijn kant.
Zoals ik al zei, ik wacht geduldig op bewijs.

[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious op 01-05-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Nop, jij beweert dat dit onderzoek onderhevig is aan de politieke voorkeur, dus dan moet dat makkelijk te lezen zijn in het onderzoek. Het telt 4,5 pagina, dus moet je ook niet heel veel tijd kosten. Ik ga nu even je eigen woorden tegen je gebruiken; Allemaal leuk en aardig, maar iedereen moet zijn verantwoordelijkheden nemen. Dus bij deze krijg je een kans om je eerder gedane bewering nu te bewijzen. Ik lees in je PoHi dat je ook universitair geschoold bent, je kent dus de principes van de wetenschap.

[...]

Zoals ik al zei, ik wacht geduldig op bewijs.
Een artikel van 4,5 pagina. :D Dat is geen artikel. Wat ik meestal lees is 20 >...

Ik ga trouwens niet onbetaald werk zitten doen en ik ben jou helemaal geen verantwoording verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 09:31
Ik kan me ook niet voorstellen dat je die kittens niet kwijt raakt via FB, MP of zo. Een paar fotos ophangen in de supermarkt of bij de bakker.
En dan moet dat beest gesteriliseerd raken.

Laaste oplossing is de dierenbescherming bellen die de dieren komen halen onwille van vlooien en verwaarlozing.

Een andere vraag, wat gaat die man doen als die kat eens ziek wordt? Ze zitten nu al vol vlooien en waarschijnlijk wormen. Wij hebben ook katten gehad. De laatse rekeningen van de dierenarts zaten boven de 300€, en dat eigenlijk alleen om een diagnose van kanker te krijgen. Wat later hebben we ze laten inslapen omdat ze niet kon eten.

Dat beest laten creperen was pas beestachtig geweest.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik zie het onoverkomelijke probleem niet. Er zijn namelijk twee best acceptable goedkope alternatieven die aan de gestelde eisen voldoen:
  • poezenpil (bij langdurig gebruik wel sparen voor het laten inslapen op termijn ivm risico op bijwerkingen, maar dat moet sowieso met een huisdier)
  • beest binnenhouden (net als vele andere kattenbezitters)
In combinatie komt het erop neer om kortdurend de poezenpil te gebruiken tot de laatste mannetjes weg zijn. Het legt tevens de verantwoordelijkheden waar deze thuishoren.

En dan resteert nog steeds de vraag waarom iemand een dier als cadeau geeft, ongecastreerd / gesterriliseerd nog wel. Het geven van een dier is sowieso al not-done, maar een wandelende liability cadeau geven is helemaal lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:05:
[...]

Een artikel van 4,5 pagina. :D Dat is geen artikel. Wat ik meestal lees is 20 >...

Ik ga trouwens niet onbetaald werk zitten doen en ik ben jou helemaal geen verantwoording verschuldigd.
Dan is het nog makkelijker toch?

Je bent inderdaad geen verantwoording verschuldigd, maar ik kan je pas serieus nemen als je kunt staven wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:06:
En dan resteert nog steeds de vraag waarom iemand een dier als cadeau geeft, ongecastreerd / gesterriliseerd nog wel. Het geven van een dier is sowieso al not-done, maar een wandelende liability cadeau geven is helemaal lomp.
Dit soort dingen hoor ik dan ook alleen bij bepaalde lagen van de bevolking. Want dat doe je niet zou ik denken.
Tommie12 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:06:
Dat beest laten creperen was pas beestachtig geweest.
Toch is dit helaas wel de praktijk bij dit soort mensen. Ik heb ook een genoeg voorbeelden gezien van dieren die kapot gingen omdat 'er geen geld voor was'. Mijn eigen moeder bijvoorbeeld liet onze hond ook totaal verkankeren, tot hij zich letterlijk van de bank af moest laten rollen. Het is jammer dat ze zelf nooit zal ervaren hoe dit is voor een dier.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Helaas pleit ik er ook voor de kat (en kittens natuurlijk) te herplaatsen. Ook als ze steriel zou zijn, kost een kat nu eenmaal geld. Het dagelijks voer, vlooienbestrijding (ik heb het maar niet over de jaarlijkse inentingen) en als ze buiten loopt, zal ze ook nog eens een ongeluk kunnen krijgen (of kattenaids of kattenleukemie oplopen).

Ik snap dat het moeilijk is huisdieren op te geven (heb zelf ook huisdieren) maar in dit geval is dat wel het beste, voor je broer en gezin en voor de kat. Ze zijn nu gewoon niet in de positie de verantwoordelijkheid te dragen voor een huisdier.

Hang advertenties op bij de dierenartsen in de buurt (persoonlijk ben ik erg tegen verkoop van dieren via Marktplaats). Zoek of er in de buurt misschien een kattenopvang zit. Dat zijn vrijwilligers die meestal katten opvangen en er dan een baasje voor zoeken.
Er zijn ook verschillende kattenforums (Kattenplaza bijv.) waar je misschien hulp kunt krijgen. Zet je daar wel schrap tegen opmerkingen omtrent het niet steriel zijn van de poes en het vrij buiten laten lopen.

Voor nu de poes binnen houden en gescheiden houden van mannelijke nakomelingen. Betekent dus ook kattenbak en kattengrit (kosten).

From DEC to Dragon.

Pagina: 1 2 Laatste