Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-05 19:02
Hoi allemaal,

Ik stoor me al een tijdje aan een probleem waar mijn toetsenbord last van lijkt te hebben. Het gaat om de Logitech K800. Het zit namelijk zo: wanneer ik W en numpad 8 indruk, dan kan ik geen D of O meer indrukken (althans, die toets wordt niet geregistreerd). Het vreemde is dat ik alle overige letters uit het alfabet nog wel kan indrukken waarna deze wordt geregistreerd.

Ik heb het getest met Aqua'S KeyTest, hierin kan ik bevestigen dat het inderdaad om de combinaties ga die ik bedoel.

Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem? Googelen levert weinig resultaat op (het verhaal over key rollover en dergelijke is mij overigens bekend).

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent bekend met key rollover. Mooi. Vertel dan even of je de W en 8 op je numpad ingedrukt houd terwijl je de rest wilt tikken, of dat je eerst een 'W' typt, dan op 8 drukt op je numpad en dan zonder dat er een toets is ingedrukt een andere wilt typen. Want zoals je het nu hebt beschreven, gaat het om scenario 1 en zou je moeten weten wat er mis is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Ik ben ermee bekend, ik heb nooit gezegd dat ik weet hoe het precies werkt. Ik weet dat het een beperking is op het aantal toetsen dat tegelijk ingedrukt kan zijn, maar niet hoe dit precies werkt en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geef dan eerst fatsoenlijk antwoord op m'n vraag. ;) Dan kan daarna vastgesteld worden of dat ook het probleem is, waarom dat is en hoe het nou echt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Ik druk W en 8 tegelijk in, dan houd ik deze ingedrukt en daarna druk ik op andere toetsen. Die toets registreert 'ie dan gewoon, behalve de D en de O.

[ Voor 24% gewijzigd door Alphyraz op 29-04-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Juist, en dat is nou net wat key rollover betekend. Je kan maar een x aantal toetsen tegelijk indrukken voordat het stopt met registreren. Er is dus niks mis met je toetsenbord. Houd de linker en rechter shift ingedrukt en typ het alfabet. Dan zal je ook zien dat er een aantal toetsen niet 'werken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphyraz
Dat klopt. Maar waarom kan ik dan wel W, numpad 8 en A tegelijk indrukken maar niet W, numpad 8 en D? Ik druk toch in beide gevallen drie toetsen in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:19
Het gaat niet alleen om de hoeveelheid toetsen, maar ook precies welke toetsen. Als de drie toetsen die je indrukt een gemeenschappelijke rij of kolom hebben in de matrixcodering dan wordt deze niet geregistreerd omdat het toetsenbordcontroller niet kan bepalen welke toetsen precies ingedrukt zijn. Microsoft heeft een uitleg met plaatjes op de website staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, maar dat is dus het punt van key rollover. Zoals ik net al zei, als je de linker en rechter shift ingedrukt houdt, zal niet elke toets erna reageren. Zie ook Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2 voor wat informatie. En de post hierboven van hcQd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Dat is balen, maar dan weet ik dat. Dan zal ik er dus mee moeten leren leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoeft niet. Neem een mechanisch toetsenbord, dan heb je er geen last van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:46:
Hoeft niet. Neem een goed mechanisch toetsenbord, dan heb je er geen last van. ;)
Fixed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Ik heb een pricewatch: Kingston HyperX Alloy FPS (Cherry MX-Blue) Qwerty US gehad. Deze vond ik toch te luidruchtig. Deze heb ik ingeruild voor een pricewatch: Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout). Deze vertoonde helaas een vreemd geluid bij bepaalde toetsen, dus die heb ik teruggestuurd.
Pagina: 1