Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:33
Hallo,

Mijn werkgever wil mij detacheren tijdens mijn tijdelijk contract. Mijn CV wordt nu rondgedeeld. Ik wil weten wat voor nadelige gevolgen dit kan hebben in de toekomst.

Twee voorbeelden:
Voorgesteld via recruiter, 6 maanden later bij zusterbedrijf
JeroenFM in "de shitpraktijken van recruiters"

Ik ben bang dat mijn CV nu bij een bedrijf komt te liggen via een recruiter en dat ik daar later zelf mogelijk ga solliciteren en dat het bedrijf dan alsnog recruiteringskosten moet betalen. Wat zijn gangbare afspraken tussen bedrijven en recruiters? Een open vraag: hebben jullie advies voor mij?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Was het bij het aangaan van je arbeidsovereenkomst al duidelijk dat je ook voor derden zou gaan werken? Een werkgever mag je CV niet zomaar rondstrooien, zie bv. http://www.arbeidsovereen...emersgegevens-aan-derden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
GlowMouse schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:42:
Was het bij het aangaan van je arbeidsovereenkomst al duidelijk dat je ook voor derden zou gaan werken? Een werkgever mag je CV niet zomaar rondstrooien, zie bv. http://www.arbeidsovereen...emersgegevens-aan-derden/
Nee.
Er is mij wel gevraagd of ik tijdelijk opensta voor detachering en ik heb gezegd hierover na te denken wanneer er een concrete opdracht is. Bedankt voor de tip / link. Ik had hier nog niet over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dan is het simpel: als jij zegt dat je werkgever je CV niet rond mag sturen, dan mag hij dat niet doen. Ik zou echter wel in oplossingen denken, dus misschien dat je kunt een opdracht kunt vinden via een CV zonder naam, met de contactgegevens van je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
Ja, dat vind ik een goed idee.