Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10 09:58
Mijn vraag
Ik mag weer verlegen en ik wil graag een S8 of een S7 Edge.
Ik heb gekeken bij KPN en daar kom ik uit dat de S7 Edge met cashback €150 goedkoper is dan de S8.
Ik ben ook verliefd geworden op de display.

Is het beter om een nieuwe generatie aan te schaffen of kan ik beter wat oudere model faan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Samsung Galaxy S7 edge 32GB Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Review QNAP TS-230 NAS

Beste antwoord (via Dutchredgaming op 01-05-2017 00:14)

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De S7 Edge is nog een prima toestel. De belangrijkste verschillen tussen de S7 Edge en de S8 zijn:

- S8 vingerafdrukscanner op de achterkant
- S8 heeft ook gezichtsherkenning en een iris scanner
- S8 heeft een 8 MP 'selfie' camera (S7 Edge: 5 MP)
- S8 heeft een groter scherm dat beter geschikt is voor multitasking
- S8 heeft een moderner design
- USB Type-C poort
- Langere accuduur (ondanks iets kleinere batterij)

De vingerafdrukscanner kun je zien als een nadeel, al geef je zelf aan dat dat jou niet echt veel uitmaakt. De gezichtsherkenning en iris scanner zijn in mijn ogen meer gimmicks, al zullen sommigen er erg tevreden mee zijn.

Wat misschien wel relevant is: de USB-C poort. Langzaam maar zeker zullen steeds meer apparaten USB-C gaan gebruiken, dus als je van plan bent om dit toestel lang te houden dan is het zeker mooi meegenomen dat de S8 al USB-C heeft.

Wellicht ook relevant: waarschijnlijk krijgt de S8 langer software updates, aangezien dit toestel een jaar nieuwer is dan de S7 Edge.

Verder: het design en het scherm zijn fantastisch. Dat wist je al. Maar toch even het vermelden waard.

Het komt er op neer of jij die €150 extra kan missen. Persoonlijk zou ik wel voor de S8 gaan, maar dat is omdat ik van mijzelf weet dat ik graag voor het nieuwste toestel ga en dat ik er spijt van zou krijgen als ik dat niet deed. :9 Als jij dat niet zo heel erg hebt, dan zul je met de S7 Edge ook meer dan tevreden zijn; dat is immers nog steeds een heel mooi toestel. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:30
Tja, niemand kan je zeggen of het verschil in prijs het waard is maar je koopt met de S8 wel een moderner toestel met dus langere ondersteuning. De S8 is nu ook met een Edge scherm dus dan komt het vooral op grootte aan.

Je kan de review op Tweakers lezen zodat je ziet wat er verbeterd is, dat geeft je de beste inschatting denk ik.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:28
Als je iemand bent die elke 2 jaar een nieuwe telefoon neemt, en de vingerafdruk voorop fijn vind, is de S7 een prima keuze.

De S8 is een top toestel, maar de afwijkende scherm maten zullen tijd vergen in ondersteunt worden, plus vingerafdruk op vreemde lokatie is niet alles, en andere unlock mechanisme werken niet met allerlei apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
swhnld schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:59:
Als je iemand bent die elke 2 jaar een nieuwe telefoon neemt, en de vingerafdruk voorop fijn vind, is de S7 een prima keuze.

De S8 is een top toestel, maar de afwijkende scherm maten zullen tijd vergen in ondersteunt worden, plus vingerafdruk op vreemde lokatie is niet alles, en andere unlock mechanisme werken niet met allerlei apps.
Ik heb nu de Note 3, dus geen ervaring met vingerafdrukscanner. In de winkel kon ik makkelijk bij de scanner dan de meeste die ik zag op youtube

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je zou je moeten afvragen of de S8 voor jou de meerprijs van €150,- waard is. Om daar achter te komen loop je de eerste de beste telefoonwinkel in en dan bekijk je beide toestellen. Vind je uiteindelijk van niet, dan heb je je keuze gemaakt.

Overigens is de S7 Edge nog steeds een heel goed toestel. Wellicht dat als je een S7 edge wilt, dat je misschien tweedehands kan kijken, zodat je nog goedkoper uit bent?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:28
Als de mogelijke bezwaren van de S8 geen probleem zijn, en je hebt het geld er voor over, dan zou ik zeker voor de S8 gaan, het is het top toestel van dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-10 20:20
Vreemd dat niemand vraagt wat je huidige toestel is... Als je een goed toestel hebt kun je ook gaan switchen naar SIM only en lekker het geld op zak houden.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
RWK__ schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:21:
Je zou je moeten afvragen of de S8 voor jou de meerprijs van €150,- waard is. Om daar achter te komen loop je de eerste de beste telefoonwinkel in en dan bekijk je beide toestellen. Vind je uiteindelijk van niet, dan heb je je keuze gemaakt.

Overigens is de S7 Edge nog steeds een heel goed toestel. Wellicht dat als je een S7 edge wilt, dat je misschien tweedehands kan kijken, zodat je nog goedkoper uit bent?
Ik heb in de telefoon winkel beide gepakt en de S8+, maar de S8+ is net effe te groot. Net zoals mijn Note 3.
Het vasthouden vind ik lekkerder zitten bij de S8.

Op dit moment heb ik het gevoel dat het voor 1 mei moet, ivm BKR.
Ik heb al een aparte topic over gemaakt: Leenstelsel in gevaar bij abonnement?

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchredgaming op 29-04-2017 13:15 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:15:
[...]

Ik heb in de telefoon winkel beide gepakt en de S8+, maar de S8+ is net effe te groot. Net zoals mijn Note 3.
Het vasthouden vind ik lekkerder zitten bij de S8.

Op dit moment heb ik het gevoel dat het voor 1 mei moet, ivm BKR.
Ik heb al een aparte topic over gemaakt: Leenstelsel in gevaar bij abonnement?
Het is inderdaad handig als je je abonnement voor 1 mei afsluit, want anders moet je iets meer moeite doen om een abonnement af te sluiten. Echter, als je later HBO wilt gaan doen, maakt het voor Duo niet uit of je een BKR registratie hebt of niet, want je hebt gewoon recht op studiefinanciering als je gaat studeren. Tijdens het aanvragen wordt het niet gevraagd en het wordt ook niet gecontroleerd. De schuld die je opbouwt betaal je gedeeltelijk aan de einde van de rit weer terug in een periode van 35 jaar. Je studieschuld wordt ook niet geregistreerd bij het BKR.

De S8 houdt inderdaad lekkerder vast dan de S8+. Ik kan de S8 ook met een hand bedienen. Ik zou toch kijken of je niet voor de S8 kunt gaan, spijt ga je er zeker niet van krijgen.

Succes :)

[ Voor 6% gewijzigd door MysticX op 29-04-2017 13:41 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik vroeg me wel af wat mijn Note 3 vergelijkbaar is met de specs van anno 2017.
Ik bedoel is het mid-range of wel low-end telefoon op dit moment?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De S7 Edge is nog een prima toestel. De belangrijkste verschillen tussen de S7 Edge en de S8 zijn:

- S8 vingerafdrukscanner op de achterkant
- S8 heeft ook gezichtsherkenning en een iris scanner
- S8 heeft een 8 MP 'selfie' camera (S7 Edge: 5 MP)
- S8 heeft een groter scherm dat beter geschikt is voor multitasking
- S8 heeft een moderner design
- USB Type-C poort
- Langere accuduur (ondanks iets kleinere batterij)

De vingerafdrukscanner kun je zien als een nadeel, al geef je zelf aan dat dat jou niet echt veel uitmaakt. De gezichtsherkenning en iris scanner zijn in mijn ogen meer gimmicks, al zullen sommigen er erg tevreden mee zijn.

Wat misschien wel relevant is: de USB-C poort. Langzaam maar zeker zullen steeds meer apparaten USB-C gaan gebruiken, dus als je van plan bent om dit toestel lang te houden dan is het zeker mooi meegenomen dat de S8 al USB-C heeft.

Wellicht ook relevant: waarschijnlijk krijgt de S8 langer software updates, aangezien dit toestel een jaar nieuwer is dan de S7 Edge.

Verder: het design en het scherm zijn fantastisch. Dat wist je al. Maar toch even het vermelden waard.

Het komt er op neer of jij die €150 extra kan missen. Persoonlijk zou ik wel voor de S8 gaan, maar dat is omdat ik van mijzelf weet dat ik graag voor het nieuwste toestel ga en dat ik er spijt van zou krijgen als ik dat niet deed. :9 Als jij dat niet zo heel erg hebt, dan zul je met de S7 Edge ook meer dan tevreden zijn; dat is immers nog steeds een heel mooi toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Uniciteit schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:12:
[...]

Aan de ene kant wil ik wel de S8, omdat USB type C , betere camera en software updates.
Aan de andere kant ben ik ook wel een gierige hollander dus ja.

Keuzes maken is niet mijn sterkste punt :X

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:24

sjaool

Every life should have 9 cats

Als je nu al twijfelt zou ik toch voor de S8 gaan ook als is die wat duurder in aanschaf. Je zou eens spijt kunnen krijgen dat je hem niet genomen hebt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik moet zeggen ik kom van de s7 edge , en vond de gewone s8 te "smal" te "klein"....en ben voor de s8+
gegaan.
Beide zijn goede toestellen.....
Maar ben zeer happy met de s8+ , behalve de fingerprint sensor, die zit waardeloos aan de achterkant, en dat is dan ook het enigste minpuntje tot nu toe.
Het is gewoon een kwestie van kijken en voelen , en dan bepalen of die 150 het waard is.
Pagina: 1