Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-10 00:15
Mijn vraag
Als ik na 1 mei een abonnement neem met een samsung galaxy s8 (bijvoorbeeld) krijg ik problemen met het afsluiten met het leenstelsel als ik HBO wilt doen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al gezocht op BRK website, maar kon het niet vinden.

Review QNAP TS-230 NAS

Beste antwoord (via Dutchredgaming op 29-04-2017 17:07)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:23

Zenix

BOE!

Dutchredgaming schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:13:
[...]

Hoe weet je dat? Heb je bronnen?
Simpelweg de voorwaarden kijken:
https://duo.nl/particulie...g/weten-hoe-het-werkt.jsp
Zie jij iets over BKR staan? Ik ben zelf ook student die leent, daarom dus ook een ervaringsdeskundige.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dutchredgaming schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:45:
Mijn vraag
Als ik na 1 mei een abonnement neem met een samsung galaxy s8 (bijvoorbeeld) krijg ik problemen met het afsluiten met het leenstelsel als ik HBO wilt doen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al gezocht op BRK website, maar kon het niet vinden.
Dat toestel kost méér dan 't bedrag wat je zonder BKR registratie kunt lenen, toch? Als je dat toestel bij een abonnement "koopt" (en dat doe je dus), dan heb je automatisch een BKR registratie.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 15:39
Het volgende staat te lezen op https://www.bkr.nl/consum...obiel-telefoonabonnement/

Veel mensen zijn benieuwd naar de gevolgen van de BKR registratie bij hun mobiele abonnement. Bij abonnementen met telefoons op afbetaling vanaf 250 euro wordt er per 1 mei 2017 een BKR registratie gemaakt. De registratie geldt alleen voor de afbetaling van de mobiele telefoon, niet voor de maandelijkse kosten voor bellen, sms'en en het gebruik van mobiel internet.

Gevolgen telefoonabonnement voor hypotheek
Voor uw telefoon op afbetaling krijgt u een positieve BKR registratie. Bij het aanvragen van een hypotheek kijkt de hypotheekverstrekker of u een BKR registratie heeft. De registratie kan gevolgen hebben op de hoogte van de lening die men kan verkrijgen

Hoe dit precies zit met het studentenleenstelsel durf ik niet te zeggen

[ Voor 4% gewijzigd door renelis op 29-04-2017 01:05 ]

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Nee, geen invloed. Er is geen toetsing bij het leenstelsel, je hebt er gewoon recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je informatie wilt over geld lenen bij DUO is het misschien de snelste weg om ook op de website van DUO te kijken?

Mocht je daar niet uitkomen dan kun je DUO bellen, via Facebook/Twitter benaderen of langskomen op hun kantoren: https://www.duo.nl/particulier/footer/contact/index.jsp

Verder is "ik wilt" zonder t.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
renelis schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:03:
Het volgende staat te lezen op https://www.bkr.nl/consum...obiel-telefoonabonnement/

Veel mensen zijn benieuwd naar de gevolgen van de BKR registratie bij hun mobiele abonnement. Bij abonnementen met telefoons op afbetaling vanaf 250 euro wordt er per 1 mei 2017 een BKR registratie gemaakt. De registratie geldt alleen voor de afbetaling van de mobiele telefoon, niet voor de maandelijkse kosten voor bellen, sms'en en het gebruik van mobiel internet.

Gevolgen telefoonabonnement voor hypotheek
Voor uw telefoon op afbetaling krijgt u een positieve BKR registratie. Bij het aanvragen van een hypotheek kijkt de hypotheekverstrekker of u een BKR registratie heeft. De registratie kan gevolgen hebben op de hoogte van de lening die men kan verkrijgen

Hoe dit precies zit met het studentenleenstelsel durf ik niet te zeggen
Als ik de telefoon afbetaal of minder dan €250 nog 'leen' heb ik ook geen BRK registratie?
Zenix schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:05:
Nee, geen invloed. Er is geen toetsing bij het leenstelsel, je hebt er gewoon recht op.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik koop altijd het toestel los. Nu een toestel nemen bij je abo is haast pure oplichting, in die zin, je bent vaak nog duurder uit dan wanneer je het los kocht.

Het is naar om zoveel honderd euro op tafel te moeten leggen, maar je doet het anders ook in maandelijkse betalingen over twee jaar. Je hebt dan ook vaak de mogelijkheid om een goedkoper abo per maand te nemen zonder toestel omdat vooral high-end toestellen gekoppeld worden aan de duurste abo's.

Ik vraag mij ook af wat er gebeurt bij zo'n constructie als je toestel na een jaar op de grond valt en stuk is. Je zal dan nog een jaar moeten doorbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
CMD-Snake schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:21:
Ik koop altijd het toestel los. Nu een toestel nemen bij je abo is haast pure oplichting, in die zin, je bent vaak nog duurder uit dan wanneer je het los kocht.

Het is naar om zoveel honderd euro op tafel te moeten leggen, maar je doet het anders ook in maandelijkse betalingen over twee jaar. Je hebt dan ook vaak de mogelijkheid om een goedkoper abo per maand te nemen zonder toestel omdat vooral high-end toestellen gekoppeld worden aan de duurste abo's.

Ik vraag mij ook af wat er gebeurt bij zo'n constructie als je toestel na een jaar op de grond valt en stuk is. Je zal dan nog een jaar moeten doorbetalen.
De S8 bij KPN is €696, dus als ik op dit moment een sim-only en los toestel ben ik nog duurder uit dan met abonnement. Zelfde verhaal als met de Oneplus 3T

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel + abo is NIET oplichting als je het abo nodig hebt.

Dat gezegd, je kunt bijvoorbeeld het volgende doen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xv8wpcX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cKNGZLq.png

Je betaalt dan slechts ±250 in een keer en je krijgt op deze manier geen BKR.

https://www.mobiel.nl/sma...r/6349-450-812-10232-2686

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
CMD-Snake schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:21:

Dat klopt, maar als je het toestel los gekocht hebt en je laat 'm na een jaar vallen zit je in hetzelfde schuitje. Het voelt het dan misschien minder ellendig omdat je niet meer maandelijks betaalt voor iets wat je niet meer kunt gebruiken, maar per saldo, onderaan de streep, maakt het dus niet uit ;) .. Verder helemaal met je eens dat je beter gewoon los kan kopen , zeker met een beetje zoeken of wachten op een goede aanbieding ben je dan goedkoper uit ja.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Dutchredgaming schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:13:
[...]

Simpelweg de voorwaarden kijken:
https://duo.nl/particulie...g/weten-hoe-het-werkt.jsp
Zie jij iets over BKR staan? Ik ben zelf ook student die leent, daarom dus ook een ervaringsdeskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:28:
Toestel + abo is NIET oplichting als je het abo nodig hebt.
Probleem is dat high-end toestellen, zoals een S8, gekoppeld worden aan de meeste luxe abo's. Het ligt aan je gebruik, maar zelf kan ik toe met goedkopere abo's.

Toch blijf ik erbij dat iets als een telefoon op afbetaling niet handig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:52:
[...]

Probleem is dat high-end toestellen, zoals een S8, gekoppeld worden aan de meeste luxe abo's. Het ligt aan je gebruik, maar zelf kan ik toe met goedkopere abo's.

Toch blijf ik erbij dat iets als een telefoon op afbetaling niet handig is.
OK, laten we dan eens kijken. Dit is met eenmalig dokken (dus geen telefoon op afbetaling.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/czd9WuM.png

Nog steeds is het bestellen ICM een abonnement veel voordeliger. Je krijgt gewoon meer waarde voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:40:
[...]

OK, laten we dan eens kijken. Dit is met eenmalig dokken (dus geen telefoon op afbetaling.

[afbeelding]

Nog steeds is het bestellen ICM een abonnement veel voordeliger. Je krijgt gewoon meer waarde voor je geld.
Volgens mij willen de meeste mensen die een telefoon bij hun abo nemen juist het betalen van een groot bedrag ineens ontwijken. Dus ja je kan 650 euro ineens betalen en dan vast goedkoper uit zijn, maar de meesten kiezen een abonnement waarbij hun toestel "gratis" is, en dan ben je meestal alleen goedkoper uit als het een of andere aanbieding is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:50:
[...]

Volgens mij willen de meeste mensen die een telefoon bij hun abo nemen juist het betalen van een groot bedrag ineens ontwijken. Dus ja je kan 650 euro ineens betalen en dan vast goedkoper uit zijn, maar de meesten kiezen een abonnement waarbij hun toestel "gratis" is, en dan ben je meestal alleen goedkoper uit als het een of andere aanbieding is.
Dan zou je op het volgende uitkomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lwjj8zO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
De vergelijking gaat hier wel scheef. De telefoon die je aanschaft combineer je met een eenvoudig abo van 1500MB/min/sms. Maar de abo's waarbij je de telefoon kan nemen zijn veel ruimer. Daar kom je uit op abo's van 10GB en 2GB.

Dat is het makken, als jij een dure telefoon als een S8 of iPhone wil "krijgen" bij een abo zit je vast aan dergelijke grote abo's. Ik denk dat als je het abo kleiner maakt je bij moet betalen voor de telefoon. Dan kan het mogelijk veranderen het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:04:
De vergelijking gaat hier wel scheef. De telefoon die je aanschaft combineer je met een eenvoudig abo van 1500MB/min/sms. Maar de abo's waarbij je de telefoon kan nemen zijn veel ruimer. Daar kom je uit op abo's van 10GB en 2GB.

Dat is het makken, als jij een dure telefoon als een S8 of iPhone wil "krijgen" bij een abo zit je vast aan dergelijke grote abo's. Ik denk dat als je het abo kleiner maakt je bij moet betalen voor de telefoon. Dan kan het mogelijk veranderen het beeld.
Het punt is dat abo + telefoon onder de streep dus goedkoper is. En 2GB + 100min/sms is al een klein abonnement. Het kleinste is 1GB + 100min/sms en daar bespaar je 1 euro per maand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CMD-Snake schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:04:
Dat maakt toch niet uit? Als dat kleinere abonnement voldoet, dan zal een ruimer abonnement zeker voldoen.
Dat zou je dan hooguit niet moeten doen als het totaalbedrag hoger is.

Maar als je puur naar het totaalbedrag kijkt, dan is dat dikkere abonnement blijkbaar interessanter. Er mist zelfs nog een klein voordeeltje; doordat je de betaling later doet kan je al dat geld op een spaarrekening laten staan... Niet dat dat met de huidige rente echt zoden aan de dijk zet, maar het levert je zowaar nog een paar euro extra op over die 2 jaar ;)

Uiteraard is het potentiele gedoe rond BKR-registratie nog wel een aandachtspunt. Voor Duo-leningen boeit het niet zo, voor hypotheken kan het wel serieus schelen.

Wat wel nog relevant is; er is vanaf 1 mei ook een inkomenstoets... En ik ben benieuwd of verkopers wel vinden dat een student voldoende inkomen heeft om een duur toestel te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:58:
[...]

Het punt is dat abo + telefoon onder de streep dus goedkoper is. En 2GB + 100min/sms is al een klein abonnement. Het kleinste is 1GB + 100min/sms en daar bespaar je 1 euro per maand mee.
En gaat je maandbedrag dan automatisch ook omlaag na de periode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 18:19

Barrycade

Through the...

Maar is het slim als student een telefoon te lenen van 800 euro?
Dus je gaat lenen bij DUO dus blijkbaar heb je geld nodig om rond te komen en je opleiding betalen.
Dus je gaat 45 euro per maand ophoesten voor een state of the art telefoon met een duur abbo.

Hou je er dan rekening mee dat je die telefoondus 2x leent? Dus een keer bij de telecomprovider en dan ook nog een keer bij de DUO?

Wat is er mis met een Moto G/ Samsung A5 van 200 piek(eenmalig) en een sim only van 15-20 euro (afhankelijk van je gebruik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 21:19
ACM schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:51:
[...]
Wat wel nog relevant is; er is vanaf 1 mei ook een inkomenstoets... En ik ben benieuwd of verkopers wel vinden dat een student voldoende inkomen heeft om een duur toestel te financieren.
Grote kans dat studiefinanciering (lening) niet eens telt als inkomen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
RocketKoen schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:46:
[...]

Grote kans dat studiefinanciering (lening) niet eens telt als inkomen.
Ik heb meer dan 2 werkgevers op dit moment en veel gespaard de afgelopen jaren.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
ACM schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:51:
Maar als je puur naar het totaalbedrag kijkt, dan is dat dikkere abonnement blijkbaar interessanter. Er mist zelfs nog een klein voordeeltje; doordat je de betaling later doet kan je al dat geld op een spaarrekening laten staan... Niet dat dat met de huidige rente echt zoden aan de dijk zet, maar het levert je zowaar nog een paar euro extra op over die 2 jaar ;)
Tja, met een rente van minder dan 1% op jaarbasis en wel per jaar 4% vermogensbelasting mogen aftikken. :( (goed, die laatste zal niet iedereen last dan van hebben, maar toch...) Ik betwijfel of het per saldo beter is.

Lenen voor iets als een smartphone lijkt mij onverstandig in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
..

[ Voor 99% gewijzigd door Valorian op 29-04-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
shop eens rond in China, Doogee, Elephone
Koop je elk jaar een nieuw toestel voor $100 of doe er langer mee (ik gebruik nog steeds een Doogee Titan2 van jaren oud maar loop wel echt tegen te weinig oplag ruimte aan) bespaar je bakken met geld en als ie valt is het te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Silent7 schreef op zondag 30 april 2017 @ 00:38:
shop eens rond in China, Doogee, Elephone
Koop je elk jaar een nieuw toestel voor $100 of doe er langer mee (ik gebruik nog steeds een Doogee Titan2 van jaren oud maar loop wel echt tegen te weinig oplag ruimte aan) bespaar je bakken met geld en als ie valt is het te overzien.
Dan moet ik naar china als de smartphone kapot is. Dus weggegooid geld...

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CMD-Snake schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:19:
Tja, met een rente van minder dan 1% op jaarbasis en wel per jaar 4% vermogensbelasting mogen aftikken. :( (goed, die laatste zal niet iedereen last dan van hebben, maar toch...) Ik betwijfel of het per saldo beter is.
Dat is dit jaar niet per se meer 4% he? :P
Lenen voor iets als een smartphone lijkt mij onverstandig in het algemeen.
Uiteraard, ik zou het alleen doen als de deal als geheel veel beter is, je in staat bent er op te letten om na de looptijd een ander abonnement (goedkoper en/of nieuw toestel) te nemen en er verder geen onhandige bijkomstigenheden (zoals minder hypotheek) zijn.
Als je zo'n toestel niet kan betalen, moet je 'm gewoon niet kopen, ook niet via een lening. Sterker nog, als je daadwerkelijk moet sparen en niet sowieso wel minstens twee of drie van die toestellen zou kunnen betalen kan je beter iets goedkopers zoeken. Want in dat geval is er blijkbaar niet voldoende buffer voor onverwachte uitgaves.

[ Voor 13% gewijzigd door ACM op 30-04-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
ACM schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:56:
[...]

[...]

Uiteraard, ik zou het alleen doen als de deal als geheel veel beter is, je in staat bent er op te letten om na de looptijd een ander abonnement (goedkoper en/of nieuw toestel) te nemen en er verder geen onhandige bijkomstigenheden (zoals minder hypotheek) zijn.
Als je zo'n toestel niet kan betalen, moet je 'm gewoon niet kopen, ook niet via een lening. Sterker nog, als je daadwerkelijk moet sparen en niet sowieso wel minstens twee of drie van die toestellen zou kunnen betalen kan je beter iets goedkopers zoeken. Want in dat geval is er blijkbaar niet voldoende buffer voor onverwachte uitgaves.
Ik bedoelde met lenen met leenstelsel alleen wat er voor school belangrijk is.

Ik heb de afgelopen wat gespaard, dus daar hoef ik niet voor te lenen

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dutchredgaming schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:00:
Ik bedoelde met lenen met leenstelsel alleen wat er voor school belangrijk is.

Ik heb de afgelopen wat gespaard, dus daar hoef ik niet voor te lenen
Als je het toestel (deels) van spaargeld betaald, zodanig dat je minder dan 250 euro krediet hebt, krijg je geen BKR-registratie en zou dat verder geen effect mogen hebben op andere situaties, waaronder Duo. Het lijkt, gezien de reacties hier, voor Duo sowieso niet zo relevant te zijn of je al andere schulden hebt. Maar dat weet Duo beter dan wij.

Waar je natuurlijk wel mee moet oppassen is dat dat hele formele gedoe rond 'abonnement+toestel = lening' is voortgekomen uit allerlei financiele blunders van mensen die dat niet voldoende doorhadden en/of er niet mee overweg konden en tegelijkertijd de afwachtende houding van de leninggevers (providers).
De verplichte inkomenstoets is er ook niet voor niets bijgekomen.

Als je moest sparen voor dat toestel, dan is het advies hier wel om te bedenken of het dan een verstandige uitgave is. Wellicht heb je dat geld eigenlijk ook voor andere dingen nodig (Laptop? Inrichting studentenkamer? Studieboeken? Auto? Uitgaan?)
De S8 is een heel duur toestel, er zijn legio toestellen met een betere prijs/waarde verhouding, niet alleen via China.

Als je de S8 daadwerkelijk koopt, en je laat 'm op de dag van aankomst (buitenshuis) vallen of hij wordt gestolen, kan je dan een nieuwe kopen? Zonee, dan is dat wederom een hint dat het wellicht geen goed idee is zoveel geld eraan uit te geven ;)
En sowieso een hint om te checken of ie al bij een van je verzekeringen gedekt wordt. En zo niet, dan extra te verzekeren, hoewel dat dan natuurlijk wel weer extra kosten met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
ACM schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:24:
[...]

[...]

Waar je natuurlijk wel mee moet oppassen is dat dat hele formele gedoe rond 'abonnement+toestel = lening' is voortgekomen uit allerlei financiele blunders van mensen die dat niet voldoende doorhadden en/of er niet mee overweg konden en tegelijkertijd de afwachtende houding van de leninggevers (providers).
De verplichte inkomenstoets is er ook niet voor niets bijgekomen.
Ik was al van bewust voordat de BKR registratie gedoe er was.
Als je moest sparen voor dat toestel, dan is het advies hier wel om te bedenken of het dan een verstandige uitgave is. Wellicht heb je dat geld eigenlijk ook voor andere dingen nodig (Laptop? Inrichting studentenkamer? Studieboeken? Auto? Uitgaan?)
De S8 is een heel duur toestel, er zijn legio toestellen met een betere prijs/waarde verhouding, niet alleen via China.
Aan de ene kant heb je wel gelijk van is het misschien te duur, maar ik heb weinig uitgave wat ik nu heb in het MBO. Natuurlijk zal het wel anders lopen als ik mijn diploma heb behaald, maar dat is een kwestie van tijd. Gelukkig heb ik de afgelopen jaren flink gespaard met allerlei parttime jobs.

Ik kan natuurlijk voor Lenovo P2 of voor de Moto gaan, alleen ben ik bang dat ik qua prestaties met de Note 3 achterloop of wel gelijk zijn. Met de S8 weet ik dat ik minimaal 3 jaar min mogelijk problemen heb vergeleken met goedkopere telefoons. Ik had slechte ervaring met een budget telefoon.
Als je de S8 daadwerkelijk koopt, en je laat 'm op de dag van aankomst (buitenshuis) vallen of hij wordt gestolen, kan je dan een nieuwe kopen? Zonee, dan is dat wederom een hint dat het wellicht geen goed idee is zoveel geld eraan uit te geven ;)
En sowieso een hint om te checken of ie al bij een van je verzekeringen gedekt wordt. En zo niet, dan extra te verzekeren, hoewel dat dan natuurlijk wel weer extra kosten met zich meebrengt.
Ik ben verzekerd, voor mijn huidige en voor toekomstige apparaten. Zoals een smartphone ;)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Dutchredgaming schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:36:
[...]

Dan moet ik naar china als de smartphone kapot is. Dus weggegooid geld...
hmm hangt ervan af
Ik doe al lang met de Doogee Titan2 die mijn zoon daarvoor gebruikt heeft
( even kijken, ja mei 2015 gekocht voor €128, €5 per maand nu dus en hij is nog prime, alleen moet ik soms cache clearen voor update van wat apps die ik gebruik.)
gruwelijk stevig ding, ik laat hem regelmatig vallen, heb meerdere mooie dunne telefoons gebroken tijdens werken met kettingzaag, en deze gaat maar door.
Als ie echt vervangen moet worden gaat het waarschijnlijk gewoon de opvolger worden, zoiets:
https://www.aliexpress.co...3GHz-3GB/32763592839.html
Zelfs al gaat ie stuk en moet ik een nieuwe kopen heb ik 4 tot 6 jaar gedaan met €250-€375 uitgeven vs jouw lening van vele mlen meer

Dan heb ik de totale vrijheid voor abbo keuze, zit nu op onbeperkt bellen en SMS naar alle Europese gebieden, Amerika en Franse overzeese gebieden.
1GB internet et reductie als dat op is
€4,99 per maand.
€359.28 voor 6 jaar

dus ik geef max (als er 1 stukgaat) €750 uit voor 6 jaar dus ~€500 voor een periode van 4 jaar (€125 minder als de nieuwe niet stukgaat) dus €375-€500
Ik zag hierboven bedragen van rond de €1000 voor 2 jaar.

Ik heb een telefoon waar mensen bijzonder leuk op reageren want ziet er anders uit dan de standaard, termen als "sexy" en "wow wat een mooie" komen regelmatig voorbij.

Maar goed als je in een studielening situatie graag €2000 gaat uitgeven tijdens je studie aan telefoons en abbo's staat je dat gewoon vrij natuurlijk
Ik had het in mijn studie tijd wel geweten, €2000 aan telefoons en abbo's of €375/€500 daaraan en €1500/€1625 aan andere dingen is IMHO elke situatie een no brainer maar helemaal tijdens periode van schulden maken of weinig inkomen. allemaal IMHO natuurlijk ;)

EDIT
zoon heeft nu een Doogee X5 Pro zoiets:
https://www.aliexpress.co...16GB-ROM/32682534198.html
even gekeken, Januari 2016 gekocht voor $87
Saai uiterlijk maar gewoon snel genoeg en doet het nog steeds prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Silent7 op 30-04-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
ACM schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:56:
[...]

Dat is dit jaar niet per se meer 4% he? :P
Sterker nog, het is nooit 4% geweest. De werkelijke vermogensbelasting was slechts 1,2%, namelijk 30% belasting over 4% rendementsheffing (op vermogen boven vrijstelling). Blijft een stuk meer dan wat je gemiddeld op een spaarrekening binnenharkt natuurlijk, maar scheelt toch een ruime factor 3 met de vaak genoemde 4% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Beste mede-tweakers opgeled:

https://twitter.com/Duostudent/status/858944533748436992

Dus nee :D

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1