boxsprings voor zware mensen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 30.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:12:
Een volledig koudschuim 55matras kan goed stevig aanvoelen. Maar neemt minstens 10% af naar 4 weken. Dat is gewoon een product eigenschap. Daarnaast ventileren is niet mogelijk in deze samenstelling. Dus houd rekening met schimmelplekken in je matras. En dat je warme nachten zult hebben.
Ik dacht dat koudschuim juist wel goed ventileerde? Of gaat dat specifiek om HR55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:59
Shadow_Zero schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Ik dacht dat koudschuim juist wel goed ventileerde? Of gaat dat specifiek om HR55?
Niet als je een 20cm of meer massief koudschuim matras op een doodskist op poten (ongeveerde "boxspring") plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De thread is inmiddels volledig naar matrassen gegaan; ik ben zelf nog wel benieuwd naar bedden/bedbodems die een hoog gewicht aankunnen. Beste wat ik kan vinden is 200kg per persoon, wat voor mij en mijn vriend werkt zolang we niet samen op één kant liggen... Heeft iemand ervaring met een bed(bodem) met een hoge belastbaarheid? Ik ben zelf niet zo'n fan van boxsprings omdat het matras daarop teveel verschuift.

Wat de VS betreft: Daar is het niet anders dan hier. Ook daar is een matras kopen een kwestie van proefliggen en bereid zijn geld uit te geven; er is niet meer keuze voor zware mensen dan hier. Mijn vriend en ik zijn daar uitgekomen bij Nest (dure matrassen, hoge kwaliteit - consequent lovende beoordelingen op reviewsites). Als bedbodem een megagoedkoop lelijk bed - het enige bed dat we konden vinden met een voldoende hoge belastbaarheid (via Amazon dacht ik). Nadeel is dat Amerikaanse bedmaten afwijken van Nederlandse, dus als je een Amerikaans matras bestelt, moet je er ook een Amerikaans bed bij kopen. Gezien het gewicht van matrassen en bedden, met hoge verzendkosten. Toch maar even verder zoeken in Nederland dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@Verwijderd: je kan het beste een ongeveerde box nemen. die kunnen jullie gezamenlijk gewicht makkelijk aan. www.beddenbriljant.nl verkoopt die wel, mail ze even met jullie specifieke gewicht.
qua matras: wat zou je willen? Wat is jullie specifieke gewicht per persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag hulp bij het adviseren van een goed bed en matras. Ik ben ten einde raad en zie door de bomen het bos niet meer omdat ik gewoonweg niet goed slaap. Mijn partner overigens wel.Ons gewicht is 65 en 80 kg.
Slaap nu op Auping Vivo pocketveringmatras firm en mijn partner op medium. Dit in een Auping Auronde bed. Ja ik weet het zijn veel te dure matrassen. Ik wil er nu ook van af. Reden is dat de zijkanten te dik voor me zijn en ik hierdoor in het midden van het matras lig wat een veel te kleine ruimte voor mij is.Tevens is er een grote spleet tussen de matrassen die met een wig niet goed op te lossen is.
Enfin we willen een nieuw bed en 1 matras. Maar wat te kiezen???? Een boxspring bed lijkt me wel wat maar hoe kies ik een goede?? Graag advies voor een boxspring en hierop een matras. Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken en advies hierin. Ans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze mocht in de kelder blijven.

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 08-01-2020 14:59 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de zoektocht naar een bed, niet over de gezondheid van TS.