Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

School laptop

Pagina: 1
Acties:

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben van plan om met mijn laptop gebruik te maken van Word, Excel etc, videos kijken op het internet, op het internet surfen en lichte games zoals minecraft en lol.

Wat is je budget? Mijn budget ligt rond de €250 tot €400 en heel misschien €500 als het echt nodig is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Nee, ik zou wel graag een lichte en compacte laptop hebben zodat ik hem in bed of bijvoorbeeld op de bank kan gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Asus, omdat ik hun ontwerpen mooi en strak vind. Ik sta natuurlijk open voor andere merken.

Wat ik graag zou willen:
-min 4GB ram
-lichte en compacte laptop
-soepel kunnen surfen op het internet
-als het kan rond de 60fps op minecraft en lol
-basis taken soepel verlopen
-snelle boot-up
-als het kan lange accuduur
-simpele taken moeten vloeiend verlopen

Waar ik zelf aan zat te denken:
https://www.laptopshop.nl...obook-r209ha-fd0103t.html
https://www.laptopshop.nl...-aspire-es1-332-c53v.html
https://www.laptopshop.nl/product/761659/hp-14-am006nd.html
En ja ik weet dat een van deze laptops weinig opslag heeft alleen ik vind het prima om gebruik te maken van een cloud of een sd kaartje.
Met vriendelijke groet:
Jelle

[ Voor 5% gewijzigd door Apiaan op 29-04-2017 21:50 ]

• Apiaan
Iemand? ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Apiaan op 29-04-2017 21:41 ]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:51

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Tada, Laptop voor middelbare school, brugklas, ervaring gevraagd
Zie ook zeker dit topic met de genoemde modellen. Ik raad enorm aan om minimaal 64GB opslag te hebben, anders zit dat alleen al vol met Windows en past er niets meer bij.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Apiaan
Heel erg bedankt voor jullie hulp! Nu is het nog de vraag of ik een extra €140 wil uitgeven om te kunnen gamen of niet. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Apiaan op 29-04-2017 23:10 ]

• Apiaan
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:58:
Tada, Laptop voor middelbare school, brugklas, ervaring gevraagd
Zie ook zeker dit topic met de genoemde modellen. Ik raad enorm aan om minimaal 64GB opslag te hebben, anders zit dat alleen al vol met Windows en past er niets meer bij.
Een sd-kaartje kan alles oplossen, tenminste dat lijkt me.

• Apiaan
Of zou ik toch voor een tweedehands gaan? En wat is het verschil tussen Intel Atom en Intel Pentium? Atom is zuiniger en minder sterk Pentium gebruikt meer en is sterker.

[ Voor 25% gewijzigd door Apiaan op 30-04-2017 00:01 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Apiaan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:03:
Heel erg bedankt voor jullie hulp! Nu is het nog de vraag of ik een extra €140 wil uitgeven om te kunnen gamen of niet. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. :)
Dat moet je zelf weten... Op mijn laptop met N3150 kan je redelijk MC spelen.
Apiaan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:11:
[...]

Een sd-kaartje kan alles oplossen, tenminste dat lijkt me.
Natuurlijk, maar dat vergt veel onderring en een sd kaart is kwetsbaar voor uitval. Mijn advies: Neem een ssd van minimaal 128GB (of 120).
Apiaan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:49:
Of zou ik toch voor een tweedehands gaan?
Dat kan... Zorg dan wel voor iets degelijks en wat niet te oud is. Oud is vaak zwaarder.
En wat is het verschil tussen Intel Atom en Intel Pentium? Atom is zuiniger en minder sterk Pentium gebruikt meer en is sterker.
Zo ongeveer. En Celeron zit ertussen. Ik zou je aanraden om ook eens naar de N3*60 te kijken. * = 0 dual core, * = 1 quad core. Die voldoen voor jouw werk prima. Atom zou te licht zijn, denk ik. Zeker voor een spelletje.

Bijvoorbeeld deze, met bovenstaande adviezen: pricewatch: Lenovo Thinkpad 11e (20GB001CMH)

[ Voor 6% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 30-04-2017 08:33 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Apiaan
Dit is een soort gelijke laptop: https://www.laptopshop.nl...y-1560/hp-15-ay081nd.html
Of zou ik doorsparen voor deze laptop: https://www.laptopshop.nl...y-1560/hp-15-ba071nd.html ?
Ik denk trouwens niet dat ik veel ga gamen. Het gaat er mij voornamelijk om dat simpele taken soepel verlopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Apiaan op 30-04-2017 11:57 ]

Verwijderd

Verrassend. *sarcasm*

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 19:18 ]

Verwijderd

Apiaan schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:37:
Dit is een soort gelijke laptop: https://www.laptopshop.nl...y-1560/hp-15-ay081nd.html
Of zou ik doorsparen voor deze laptop: https://www.laptopshop.nl...y-1560/hp-15-ba071nd.html ?
Ik denk trouwens niet dat ik veel ga gamen. Het gaat er mij voornamelijk om dat simpele taken soepel verlopen.
Ik denk dat je voor jezelf eerst eens helder moet hebben wat je nu precies wilt, en waar de max ligt qua budget wat je wilt besteden. ;)

Verwijderd

Een sterke accu, en dus voor mij de reden om voor de Asus te kiezen Thomas. Dat het jou niet aanstaat qua antwoord, dat kan ik echter niet verhelpen. :P

• Apiaan
Ik denk dat mijn budget maximaal 400 euro is en de laptop moet basis taken soepel kunnen laten lopen. Alleen ik zit nu te twijfelen of het nodig is om 400 euro uit te geven of niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Apiaan op 30-04-2017 20:13 ]

Verwijderd

Apiaan schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:08:
Ik denk dat mijn budget maximaal 400 euro is en de laptop moet basis taken soepel kunnen laten lopen. Alleen ik zit nu te twijfelen of het nodig is om 400 euro uit te geven of niet.
Je schreeuwde om hulp en kreeg hulp, en nou weet je zelf niet (meer) wat je wilt? 8)7

Zoals gezegd lijkt het mij handiger als je eerst voor jezelf helder hebt wat je exact wilt en voor welk maximaal te besteden bedrag.

Succes!

• Apiaan
Wauw, dat is dus het probleem, ik weet niet of het nodig is om extra geld uit te geven zodat taken vloeiend verlopen of dat een goedkopere laptop de taken ook vloeiend laat verlopen.

Verwijderd

Zelfs met 400 euro gaan de taken nog niet vloeiend lopen. Dat is een oude AMD processor.

Atom en Celeron N3000 serie (dual core) niet doen, is echt veel te langzaam. Elke browsertab openen duurt een paar seconden. Celeron N3100 serie (quad core) zou ik ook niet doen. Als je het op kan schroeven naar 500 euro dan ga je veel blijer worden. Veel blijer dan van 250 naar 400, want dan heb je nog steeds rommel.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 03:36:
Zelfs met 400 euro gaan de taken nog niet vloeiend lopen. Dat is een oude AMD processor.

Atom en Celeron N3000 serie (dual core) niet doen, is echt veel te langzaam. Elke browsertab openen duurt een paar seconden. Celeron N3100 serie (quad core) zou ik ook niet doen.
Ik werk al heel lang op een n3150 en dat gaat prima. Ik zie niet waar @Apiaan meer kracht voor nodig heeft. Misschien ben ik wel gewend dat alles langzamer gaat. Maar niet zodanig dat ik er last van hebt. (Ik werk elke dag ook op een i7 4790K en natuurlijk gaat daar alles sneller, maar toch.
^^ mijn mening ^^
Zelfs software als sketsup draait er prima op.
Als je het op kan schroeven naar 500 euro dan ga je veel blijer worden. Veel blijer dan van 250 naar 400, want dan heb je nog steeds rommel.
Natuurlijk is dat zo, maar van 250 naar 500 is wel 250 euro extra, best veel dus.
Dus aan @Apiaan is het te bepalen wat het budget is en wat het zwaarste is wat hij gaat doen.

[ Voor 7% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 01-05-2017 06:51 ]

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 06:35:
[...]
Ik werk al heel lang op een n3150 en dat gaat prima. Ik zie niet waar @Apiaan meer kracht voor nodig heeft. Misschien ben ik wel gewend dat alles langzamer gaat. Maar niet zodanig dat ik er last van hebt. ...
Nou ja, dan verschillen we hierin heel erg van mening. Ik heb enige weken ervaring met een N3050, zelfs met 8GB geheugen erin en 128GB SSD, maar dat ding heb ik eigenlijk meteen weer doorgestoten. Echt alles ging veel te langzaam, echt wat ik zeg, een browsertab openen (niet eens de pagina inladen) duurt elke keer een paar seconden. Zelfde als met een Atom Z8500, het is gewoon echt niet werkbaar voor mij, ik zit me dan de hele tijd te ergeren. Pas deze pricewatch: ASRock J3455-ITX aangeschaft als HTPC, met 8GB en 256GB SSD. Ook geen snelheidsmonster, maar dat is nog net het minste wat acceptabel is voor me. Niet dat ik perse alles zo snel moet hebben hoor, ik werk al een paar jaar vanaf een Core i5 5200 laptop met 8GB/256GB SSD, en op mijn bureaui.c.m. een 26" extern scherm. Dat gaat wel lekker vlot allemaal. Ik vind alleen het verschil veel te groot tussen zo'n N3050/N3150 en zeg een laptop Core i3 / i5, dat ik nooit meer minder wil dan een Core i3 in een laptop.

Maar ja, het is aan TS natuurlijk ja. :)

Verwijderd

Hallo ,

Ik heb zelf een ASUS laptop van €350,-
Deze werkt prima voor school.
Hier speel ik alleen geen games op.

Hier zit een Intel I5-6198DU
2.8 GHz
8 GB Memory
SSD : 128 GB

Met vriendelijke groet ,

Jorrit
Pagina: 1