Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw systeem gebouwd geen beeld (niet in de BIOS)

Pagina: 1
Acties:

• Pacman67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Dag allemaal,

Ik heb vandaag het volgende nieuwe systeem gebouwd.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 230,95€ 230,95
1Asus Prime B350M-A€ 85,-€ 85,-
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 228,-€ 228,-
1Fractal Design Define Mini C€ 71,75€ 71,75
1Philips 328P6VJEB/00 Zwart€ 592,-€ 592,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 11,95€ 11,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 121,-€ 121,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,-€ 79,-
1Samsung 850 EVO M.2 500GB€ 169,90€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.589,55

Nu heb ik geen beeld. De BIOS start niet op. :-( De fans draaien. De videokaart heeft stroom en draait. Het moederbord en de CPU krijgen stroom.

Ik heb diverse forums nagekeken wat er fout kan zijn.

Heb de kabels opnieuw nagekeken.
De RAM opnieuw ingestoken.
Één reep geprobeerd. In poort A2 volgens de handleiding
Heb de batterij van het moederbord eruit gehad en de CMOS opnieuw ingesteld.

Helaas. Niets hielp. Wie heeft een idee wat er aan de hand is?

Mvg,
Erwin

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar nog niet alles losgetrokken en alleen het strikt noodzakelijke aangesloten dus? Eerst doen.

Zie ook PMG FAQ en de vele mensen die je voorgingen met dezelfde vraag. Zie de zoekfunctie!

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 28-04-2017 20:17 . Reden: Ik ben de kwaadste niet, zoeklink toegevoegd. ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Pacman67
Ik heb de videokaart er ook uit gehad en zonder videokaart opgestart.

Ik heb overigens geen piep gehoord. Ook niet toen ik de computer zonder RAM heb opgestart.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pacman67 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:26:

Ik heb overigens geen piep gehoord. Ook niet toen ik de computer zonder RAM heb opgestart.
Dat zei ik niet, hè? ;) Ik vroeg of je alles losgetrokken hebt en vervolgens enkel het strikt noodzakelijke aangesloten hebt.

Aanvullend kun je ook proberen juist een fout te veroorzaken door helemaal geen RAM erin te steken. Als het goed is, krijg je dan een piep of lichtsignaal (niet alle MB's hebben nog biepers, volgens mij). Als dat niet het geval is, is je MB misschien defect.
Was dat een ninja-edit of zat ik niet goed te lezen? :D

Als ie dan ook niet piept of signaleert, zou ik het moederbord verdenken.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 28-04-2017 20:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Heb je zowel de 24 pins power aangesloten op het mobo als de 8 pins?

Seriously? Nope, not a bit...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:10

Nemesizz

Untouchable

Pacman67 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:26:

Wel een PC-speaker aangesloten? Het moederbord zelf heeft geen 'buzzer' (soms zit er al een klein speakertje gesoldeerd, zie ik hier niet zitten op de foto's), en via de 'gewone' luidspreakers (aangesloten op je geluidskaart) komen geen BIOS piepjes. <- Ik zeg het er maar even bij, soms snapt men het verschil tussen een gewone en een PC speaker niet :P

• Pacman67
@Xessive , ik heb de 24 pins en de 8 pins allebei aangesloten. Daar ligt het dus niet aan.

@Nemesizz , ik heb geen PC-speaker aangesloten. En ik wist niet dat het moederbord geen buzzer had. Bedankt voor de info.
@Room42 , ik zal morgenvroeg alles lostrekken en vervolgens enkel het strikt noodzakelijke aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Pacman67 op 28-04-2017 22:01 ]

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-11 15:53

Lappieboy

voltijd nerd

De monitor aangesloten op de GPU en niet op de onboard aansluiting(en)?
Beeld vanuit die aansluitingen (onboard) ga je namelijk niet krijgen.
Zonder GPU starten heeft dus geen zin. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Lappieboy op 28-04-2017 22:44 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

• Pacman67
@Lappieboy Ik heb de monitor aangesloten op de GPU. Helaas.

Verwijderd

DOA plankje kan altijd, ASUS is niet meer wat het is geweest helaas.

• Tuningistweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 14:44
Pacman67 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:52:
@Lappieboy Ik heb de monitor aangesloten op de GPU. Helaas.
Heel herkenbare verhaal. Ik heb precies dezelfde symptomen in mijn B350 - Ryzen 5 1600 - Gigabyte RX580 build.
Met memory strips/enkele strip in de correcte poorten gaat het MB langzaam pulseren en zie ik (gek genoeg) geen HDD activiteit.
als je er eentje in de andere plaatst dan blijft MB op constante led, zie ik wel een HDD puls maar werken USB apparaten (muis / toetsenbord) niet meer.

Ik moet nog een paar dingen uitproberen en ergens een pc-speakertje opsnorren om andere oorzaken uit te sluiten, maar lijkt erg op jouw verhaal. Wat was de oorzaak, dode B350?

[ Voor 35% gewijzigd door Tuningistweaker op 03-05-2018 21:53 ]

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Kan het zijn dat er een bios update nodig is?

Ik zie dat er verschillende versies in omloop zijn.

https://www.asus.com/us/M...IME-B350M-A/HelpDesk_CPU/

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54

nelizmastr

Goed wies kapot

hoekies schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:21:
Kan het zijn dat er een bios update nodig is?

Ik zie dat er verschillende versies in omloop zijn.

https://www.asus.com/us/M...IME-B350M-A/HelpDesk_CPU/
Nee, dat speelt niet bij een eerste generatie Ryzen processor als de 1600. Die serie was al vanaf het begin ondersteund.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:24:
DOA plankje kan altijd, ASUS is niet meer wat het is geweest helaas.
Mwah je wilt niet weten hoe vaak mensen DOA claimen terwijl ze een systeem in elkaar hebben geschroefd op de salontafel met een lekkere warme pluistrui aan en hun syntetische berenvoeten sloffen nog aan de voeten. En het dan gek vinden dat het bord het niet doet. Statische electriciteit is naar mijn idee de nr1 killer van moederborden, het is alleen niet aan te tonen.

maargoed, ot: Heb je de cpu er al uit gehad en de pinnetjes gechecked? De CPU opnieuw mounten kan ook nog wel eens helpen.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

HKS-Skyline schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:49:
[...]

Mwah je wilt niet weten hoe vaak mensen DOA claimen terwijl ze een systeem in elkaar hebben geschroefd op de salontafel met een lekkere warme pluistrui aan en hun syntetische berenvoeten sloffen nog aan de voeten. En het dan gek vinden dat het bord het niet doet. Statische electriciteit is naar mijn idee de nr1 killer van moederborden, het is alleen niet aan te tonen.

maargoed, ot: Heb je de cpu er al uit gehad en de pinnetjes gechecked? De CPU opnieuw mounten kan ook nog wel eens helpen.
'bold statement' wel hoor, zeker omdat je terecht zegt dat het niet te bewijzen is, en omdat het een algemenisering is van een probleem dat je projecteert op de TS. Zonder proof is dit statement ook niet echt zinvol denk ik. Daarnaast moet ik zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met statische electriciteit, en heb toch al 25 jaar PC knutzel ervaring. Toegegeven, heb geen wollen trui :D

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

millman schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:32:
[...]

'bold statement' wel hoor, zeker omdat je terecht zegt dat het niet te bewijzen is, en omdat het een algemenisering is van een probleem dat je projecteert op de TS. Zonder proof is dit statement ook niet echt zinvol denk ik. Daarnaast moet ik zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met statische electriciteit, en heb toch al 25 jaar PC knutzel ervaring. Toegegeven, heb geen wollen trui :D
True, al neemt het niet weg dat je altijd op moet passen voor statische electriciteit. Als je bijvoorbeeld iemand anders aanraakt en je krijgt een schok, moet je nagaan wat er gebeurd als die schok door een moederbord heen gaat. Je hoeft maar net het verkeerde contactje aan te raken en het is gedaan.
Pagina: 1