4G internet voor buitengebied, welke router?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Ik zoek een?
4G router voor gebruik binnenshuis in een buitengebied waar geen kabel en slecht ADSL beschikbaar is ( zie Ervaring Triple play in buitengebied? Satteliet?).
Het abonnement is voor 75% bepaald op het T-Mobile onbeperkt (€30,-)
Ruwe schatting is dat er standaard op moet worden aangesloten: 2 GSM's, 2 laptops, 2 Ipads, AppleTV, Printer. Als de kleinkinderen komen zullen er meer devices bij komen, maar dat is incidenteel.
Voor mijn gevoel zou het erg prettig zijn als er iig ook minimaal 2 UTP aansluitingen beschikbaar zijn.

Wat is je budget?
Ik zoek naar een router die voldoende WiFi bereik heeft, dus value for money. Ik denk aan max. €200,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, value for money. Concrete ervaringen worden gewaardeerd!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huis in het buitengebied. Voor 95% zal de verbinding op de begane grond gebruikt worden, eerste verdieping alleen door gasten. Gebruik in de tuin sporadisch, maar erg wenselijk als dat geen probleem geeft.

[ Voor 16% gewijzigd door its_Muppet op 27-04-2017 19:45 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

its_Muppet schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:42:
Ik zoek een?
4G router voor gebruik binnenshuis in een buitengebied waar geen kabel en slecht ADSL beschikbaar is ( zie Ervaring Triple play in buitengebied? Satteliet?).
Het abonnement is voor 75% bepaald op het T-Mobile onbeperkt (€30,-)
Ruwe schatting is dat er standaard op moet worden aangesloten: 2 GSM's, 2 laptops, 2 Ipads, AppleTV, Printer. Als de kleinkinderen komen zullen er meer devices bij komen, maar dat is incidenteel.
Voor mijn gevoel zou het erg prettig zijn als er iig ook minimaal 2 UTP aansluitingen beschikbaar zijn.

Wat is je budget?
Ik zoek naar een router die voldoende WiFi bereik heeft, dus value for money. Ik denk aan max. €200,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, value for money. Concrete ervaringen worden gewaardeerd!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huis in het buitengebied. Voor 95% zal de verbinding op de begane grond gebruikt worden, eerste verdieping alleen door gasten. Gebruik in de tuin sporadisch, maar erg wenselijk als dat geen probleem geeft.
Stop maar met zoeken, want het is niet toegestaan om een router te gebruiken bij dat abonnement! Lees de voorwaarden maar eens goed door!

Je dient een van deze abonnementen te gebruiken indien je een router wilt aansluiten:
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

[ Voor 4% gewijzigd door slaay op 27-04-2017 19:51 . Reden: extra info naar de juiste abonnementen ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
slaay schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:48:
[...]

Stop maar met zoeken, want het is niet toegestaan om een router te gebruiken bij dat abonnement! Lees de voorwaarden maar eens goed door!

Je dient een van deze abonnementen te gebruiken indien je een router wilt aansluiten:
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis
Dat idee had ik ook, maar mijn schoonouders hebben juist dat abonnement aanbevolen gekregen bij een T-Mobile winkel. De thuisabonnementen zijn duurder voor minder product, aangezien deze datalimieten hebben

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Wij hebben bij enkele van onze klanten volgende router:

pricewatch: ZyXEL LTE3301-Q222 (V2)

4 lan poorten(wel maar 100 mbps, maar is meestal voldoende voor gewoon gebruik)

Hier in België haalde ik makkelijk 30 mbps op 4G via wifi(Proximus)

[ Voor 12% gewijzigd door skelleniels op 27-04-2017 20:03 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
skelleniels schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:01:
Wij hebben bij enkele van onze klanten volgende router:

pricewatch: ZyXEL LTE3301-Q222 (V2)

4 lan poorten(wel maar 100 mbps, maar is meestal voldoende voor gewoon gebruik)

Hier in België haalde ik makkelijk 30 mbps op 4G via wifi(Proximus)
Ik heb even zitten kijken en dat zou 2e keus zijn.

Eerste keus is momenteel https://www.routershop.nl...2-4g-lte-router/pid=40033. Echter wordt aangeraden om een externe 4G antenne te gebruiken.

Enig idee waar ik op moet letten voor zo'n antenne? Je heb ze voor €15,- maar ook voor €150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
its_Muppet schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:27:
[...]

Ik heb even zitten kijken en dat zou 2e keus zijn.

Eerste keus is momenteel https://www.routershop.nl...2-4g-lte-router/pid=40033. Echter wordt aangeraden om een externe 4G antenne te gebruiken.

Enig idee waar ik op moet letten voor zo'n antenne? Je heb ze voor €15,- maar ook voor €150,-
Ik vraag me nu wel af waarom, want de ZyXEL heeft geen bijkomende antenne nodig waardoor die goedkoper is.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Draytek 2860L is de router die wij standaard plaatsen in dergelijke situaties. Je kunt hiermee met wizards routes instellen, bijvoorbeeld dat torrentverkeer juist wel over de ADSL heen moet.

[ Voor 27% gewijzigd door Trommelrem op 28-04-2017 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10
Was het niet zo dat je bij dat T-Mobile abbonnement een sms moet sturen per 'blok' data? Dat kan met een 4G router wel eens een uitdaging zij. Bij de ene kan het simpel, de ander simpelweg helemaal niet.

Mijn eigen ervaringen met mobiele 4G oplossingen is dat er bepaald geen one-size-fits-all bestaat. Het is sterk afhankelijk van de locatie of een standaard consumentenrouter met interne antenne voldoet of dat er een router met meer opties / externe antenne / eventueel richtantenne nodig is.

Zelf lever ik klanten MikroTik routers, welke buitengeplaatst kan worden, met Sierra Wireless of Huawei modemkaart erin en een losse buitenantenne met korte kabel (i.v.m. dempingsverlies).

MikroTik zou ik iemand die 'het zelf doet' dan wel weer alleen aanraden als je erg goed thuis bent in netwerken.

Een €15,- 4G antenne heeft vaak weinig zin aangezien de versterking vaak teniet wordt gedaan door de kabel t.o.v. de interne antenne zonder kabel.
Een goede (lees: tenminste 3dBi versterking op alle gebruikte frequenties in NL) MiMo 4G buiten antenne is al snel €150,- en meer.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

its_Muppet schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:52:
[...]

Dat idee had ik ook, maar mijn schoonouders hebben juist dat abonnement aanbevolen gekregen bij een T-Mobile winkel. De thuisabonnementen zijn duurder voor minder product, aangezien deze datalimieten hebben
Aanbevolen in de zin van, expliciet met aanschaf eigen 4g router? Maar neemt niet weg dat het nog steeds niet mag volgens de algemene voorwaarden, mits de verkoper het zwart op wit geeft dat het wel mag natuurlijk :)

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zolang een enkeling de 4G gaat gebruiken als enkele internet provider, zal er nog niet zoveel aan de hand zijn. Gaan meer mensen het gebruiken, zal je zien dat het netwerk daar niet op berekend is.

ik zit hier met 4G op een wifi modem, maar op drukke momenten is het erg, erg langzaam. En dat is dan op 1 apparaat.

Hou daar zeker rekening mee. Kan je wel een antenne van 150 euro kopen, maar bij opstopping of uitval van het signaal heb je daar weinig aan.
Pagina: 1