Ervaring Triple play in buitengebied? Satteliet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Mijn schoonouders gaan verhuizen naar Mussel. Dit wordt aangeduid als "buitengebied". Alle internet providers geven op de site uiteraard aan dat ze zonder problemen kunnen leveren. Echter, als je ze belt kunnen ze niet leveren. Ook een thuis abonnement met 4G is lastig, bereik kan niet gegarandeerd worden.

Ik denk dat de optie beperkt is tot internet via satelliet. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? In eerste instantie is het plan om TV via canal digitaal te doen. Het mooiste zou zijn om een triple play abonnement af te nemen, maar ik heb geen ervaring met satelliet abonnementen. Ook als ik zoek op internet is er weinig tot geen concrete informatie te vinden.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Wat geeft KPN aan? Sommige plekken in Mussel kunnen >50Mbit/s halen omdat er een straatkast aanwezig is.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

[ Voor 35% gewijzigd door RobinF op 14-03-2017 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
RobinF schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:27:
Wat geeft KPN aan? Sommige plekken in Mussel kunnen >50Mbit/s halen

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Msk-Mus, Mus-AAA
Internet Snelheid
5 Mbit/s
iTV
1 SD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
5 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-

KPN is de eerste die we gebeld hebben, maar ze geven aan dat ze hooguit 4G kunnen bieden en geen garantie, maar wel met datalimiet.

[ Voor 29% gewijzigd door its_Muppet op 13-03-2017 19:43 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:06
Televisie via de schotel is over het algemeen prima. Internet via de schotel gaat helaas wel vaak met een kleine datalimiet en flinke latency. En echt goedkoop zijn ze ook niet.

Je hebt dat aanbieders zoals skyDSL maar daar zou ik ver vandaan blijven.

Ik zou toch een goedkope DSL lijn scoren. 5Mbit is niet veel, maar de meeste websites doen het nog goed op 5Mb. Je zou later dan een goedkoper 4G abonnement erbij kunnen nemen. T-Mobile heeft ook 4G internet voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Hoe belangrijk is het internet voor je schoonouders ?
Mijn ouders wonen ook in een buitengebied en hebben ook maar 5Mbit/s
Voor hun meer dan genoeg.

Ik bedoel ermee met wat hebben ze genoeg zonder een hoop geld neer te tellen voor oplossingen ?

Edit er is geen project opgestart voor glas ?
Dit omdat men overal betere verbindingen wil hebben voor de bedrijven in het buitengebied

[ Voor 21% gewijzigd door MdO82 op 13-03-2017 21:32 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb zelf jarenlang in het buitengebied gewoond, over de grens weliswaar. TV van Canal Digitaal is prima, dus dat is geen enkel probleem lijkt me.

Die fourstack tool van KPN is inderdaad handig, dan zie je tenminste wat er mogelijk is op de DSL-lijnen van KPN. Kijk ook even verder dan de normale internetvergelijkers en zoek op welke kabelaar actief is in dat gebied. Vaak staan kleinere kabelaars niet genoemd op de vergelijkingssites, net als wanneer de eventuele glasvezel niet van KPN / Reggefiber komt. Mussel valt onder gemeente Stadskanaal en zowel op die gemeente, als op een willekeurige postcode in Mussel kom ik uit bij Ziggo.

En misschien slim om even bij de nieuwe buren te informeren. Ook al wonen die misschien 200 meter verderop.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
Om eens te filosoferen...

T-Mobile heeft een unlimited 4G abonnement voor €35.-. TV via Canal Digitaal en dan geen vaste aansluiting meer, maar alleen dat abonnement en dan een GSM als hotspot instellen.

Is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:53

vr6-only

Blub Blub

Ik heb onlangs deze router met ingebouwde 4G modem bij iemand neergezet, met het unlimited abonnement van T-Mobile. Werkt uitstekend. Hij kwam van een 2.3Mbit ADSL verbinding.

pricewatch: TP-Link Archer MR200

Speedtest van rond de 70Mbit down en 25Mbit up. Geen idee of de hele dag die snelheid wordt gehaald. Maar dit was op een vrijdagavond rond half 8. Regio Twente.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 14-03-2017 11:41 ]

It ain't stupid if it works!

Pagina: 1