Vraag

• tnecn1V
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 22:15
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een smartphone voor dagelijks gebruik. Ik gebruik nu nog trouw mijn Oneplus One echter begint deze wel wat kuren te vertonen en zou ik graag ook van 4G gebruik willen maken op het KPN netwerk. Ik ben dus op zoek naar een telefoon die wel als upgrade gezien kan worden t.o.v. de OPO

Wat is je budget?
Ik ben bereid rond de 400 euro uit te geven voor de telefoon, echter is het mogelijk het budget wat te verhogen tot ~450 euro als dit een telefoon oplevert die stukken beter is en/of langer mee gaat

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De telefoon wordt vooral gebruikt voor de standaardzaken, WhatsApp, e-mail, browsen (vaak met veel tabs open) en Spotify. Ook kijk ik er veel videos op dus een mooi scherm is zeker een plus. 3D games worden niet gespeeld, het blijft hooguit bij een simpele 2D game die vrijwel elke telefoon aan kan.

Hiernaast ben ik van plan meer gebruik te gaan maken van de camera voor bijvoorbeeld vakantiefoto's en daarom kan deze ook één van de doorslaggevende punten zijn. Nu ben ik geen fotograaf o.i.d. dus de zeer kleine verschillen maken mij niet zo veel uit, ik wil gewoon goede foto's kunnen maken.

Als laatste puntje: ik zou graag een hele dag door kunnen met de accu, met mijn OPO kan dit net dus ik neem aan dat de nieuwere telefoons allemaal minimaal net zo lang mee kunnen?
Wat heb je zelf al gevonden?
Na een lange zoektocht ben ik de volgende modellen tegen gekomen:
pricewatch: Honor 8 Zwart
Een prachtig uitziende telefoon met een processor die krachtig genoeg is voor wat ik wil, een goed formaat dat misschien wel iets comfortabeler is dan mijn OPO (welke ik niet met 1 hand makkelijk kan bedienen)

pricewatch: OnePlus 3T 64GB Grafiet
De opvolger van mijn huidige telefoon. In principe heeft deze alles wat de OPO had maar dan beter echter weet ik niet of het de meerprijs waard is t.o.v. de honor. In principe zou deze telefoon sneller moeten zijn dan de honor 8 maar lees ik dat dit vooral op grafisch vlak is, waar ik niet zo'n waarde aan hecht.

pricewatch: Samsung Galaxy S7 edge 32GB Zwart
Een tweedehands / als nieuwe s7 edge gaat voor rond 450 euro weg in de pricewatch en past dus nét in het budget. Nu twijfel ik wel of het het waard is t.o.v. de oneplus gezien ze dezelfde prijs hebben ongeveer. Mijn vorige ervaringen met samsung waren toch wat minder aangezien de apparaten allemaal na een jaar flink langzamer werden. De camera van de s7 moet wel een van de betere zijn, vandaar dat ik hem dus toch overweeg.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als laatste vraagje: is het misschien verstandig om nog een maand of 2 te wachten? Ik wil uiterlijk eind juni de telefoon hebben maar ik weet niet of dan al bijvoorbeeld de nieuwe OnePlus er voor zorgt dat de 3T goedkoper wordt.

Als er nog vragen zijn en / of de openingspost niet genoeg informatie bevat zal ik deze meteen beantwoorden / aanvullen!

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@tnecn1V. Het grote voordeel van de OnePlus 3T in vergelijking met de andere twee toestellen die je noemt is ondersteuning vanuit de fabrikant en van de community. Bij OnePlus is alles open, waardoor custom ROM's makkelijk te bouwen zijn. Op XDA is het toestel dan ook mateloos populair.

De Honor zou ik persoonlijk dan ook niet nemen vanwege zijn Kirin SOC en de matige / geen updates die het toestel krijgt. De Samsung Galaxy S7 (edge) is een mooi toestel en de camera is een stuk beter dan die van de 3T. Maar touchwiz en de gesloten Exynos SOC zou voor mij de reden zijn om ook dat toestel links te laten liggen.

Momenteel zou dan ook de beste keus de OnePlus 3T zijn, zeker als je al van de OPO afkomt. De snelle updates, stock Android ervaring en de community support is voor mij in ieder geval doorslaggevend.

• Maarten1337
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:52
Hey tnecn1V,

Mijn Oneplus X heeft de laatste tijd veel problemen bij het opladen en ik ben dus ook op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn eisen lijken ongeveer op die van u en ik twijfel tussen de volgende toestellen:

- Oneplus 3T
- Samsung Galaxy S7 (normale versie)
- Oneplus 5

Het liefst van al zou ik wachten op de Oneplus 5 maar ik weet niet of mijn X het nog zo lang zal uithouden.

Wat misschien nog handig voor je kan zijn is dat in Belgie (geen idee of dat in Nederland ook zo is) is er momenteel 75€ cashback van Samsung als je de S7 (edge) koopt voor 30/04: https://my-samsung.com/be/mysamsung/offers/#/

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:10
Moet eerlijk zijn de Oneplus 3T kan ook zeer mooie foto's maken zelfs in low light. Ik zou w g blijven bij de Honor want daar kan je echt geen updates en community support van verwachten.

• tnecn1V
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 22:15
Hmm zoals het nu lijkt neig ik het meest naar de Oneplus 3T dan. Ik denk dat ik nog even wacht tot de aankondiging van de Oneplus 5 en dan de knoop doorhak.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

tnecn1V schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:45:
Hmm zoals het nu lijkt neig ik het meest naar de Oneplus 3T dan. Ik denk dat ik nog even wacht tot de aankondiging van de Oneplus 5 en dan de knoop doorhak.
Mocht je het nog niet gevonden hebben, hier een topic wat je in de gaten kan houden :).

[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Pagina: 1