Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Outlook 2016 Pro Plus O365 Zoeken en Delay cursor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Topicstarter
Zou iemand mij in de goede richting kunnen sturen?

Wij maken gebruik van Outlook 2016 ProPlus. Alle gebruikers hebben een eigen mailbox en 1 of 2 afdelingsmailboxen.

Nu worden deze mailboxen 1 jaar cache opgeslagen in een .OST file en de rest in "online" modus. Deze bestanden worden allemaal enorm groot. Meestal tussen de 30 en 40 GB! Wij weten dat ze maximaal tot 4GB ondersteund worden. Verkleinen wij dus de cache, dus de periode dan wordt het openen en zoeken naar e-mail gigantisch traag. Er moet vaak nog terug gezocht worden naar oudere e-mails.

Nu zijn er alleen 2 problemen. 1 daarvan is dat de cursor heel vaak blijft hangen tijdens het typen. Als je enkele woorden aan het typen ben moet hij nadenken voordat hij ze neerzet. Je ben dan al bij het 5e woord terwijl hij pas het tweede woord laat zien. Dit gebeurd ook als je de backspace gebruik om woorden of letters te corrigeren. Hij toont heel veel later pas de correctie.

Het andere probleem is het zoeken binnen een gedeelde mailbox. Als iemand een e-mail wil zoeken moet hij in de map waar de e-mail instaat gaan zoeken. Zoekt iemand bijvoorbeeld naar een verkoop order dan moet hij eerst gaan zoeken in welke map hij staat en dan pas kan hij naar bijvoorbeeld het nummer gaan zoeken.

Nu heb ik al gelezen dat het zoeken in een gedeelde mailbox niet volledig wordt ondersteund i.c.m. cache/online combinatie. Maar er moet hier toch een oplossing voor wezen? Ik heb al gekeken of ik het kan oplossen door het een gebruikers mailbox te maken maar dan is het nog niet idiaal. Het volledig cache kan is niet wenselijk voor de .OST files en volledig online is te sloom. Hoe doen jullie dit?

Zou de vertraging in de cursor kunnen komen door te grote .OST files? Ik heb gelezen dat dit eerder een bug was in Outlook 2016 maar dat dit verholpen was met een update, wij zitten ook op de meest recente updates. Ik heb alle plug-ins al uitgeschakeld om te kijken of dit performance biedt.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe wij het best kunnen omgaan met de .OST files? rekening houdend met het zoeken? Ik hoop dat dit het probleem verhelpt met de cursor.

Alvast bedankt!

😲

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Known issue; zoek maar eens op de Microsoft forums. In de Current Channel van Office lijkt het cursorprobleem al iets beter te gaan; ik gok dat jij in Deferred Channel zit. Zie ook (Outlook 2016) Inbox probleem

OST zijn gewoon *****. Neemt niet weg dat "sloom zoeken" ook aan jouw configuratie, firewall, portforwards kan liggen. Er bestaan hele lijsten met whitelisted IPs en ports hiervoor.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 25-04-2017 16:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mswp

mswp

Wie Niet?

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:44:
Known issue; zoek maar eens op de Microsoft forums. In de Current Channel van Office lijkt het cursorprobleem al iets beter te gaan; ik gok dat jij in Deferred Channel zit. Zie ook (Outlook 2016) Inbox probleem

OST zijn gewoon *****. Neemt niet weg dat "sloom zoeken" ook aan jouw configuratie, firewall, portforwards kan liggen. Er bestaan hele lijsten met whitelisted IPs en ports hiervoor.
Wij zitten inderdaad in de deferred channel. Ik heb dit binnen de portal aangepast. Even afwachten op de updates dus. Hoelang zou dit duren?

Ik had alle plugins uitgeschakeld behalve antivirus. Als dit niet helpt dan die ook maar eens uit doen.

Ik ga morgen mijzelf in online modus zetten, eens kijken of dat lekker werkt. Is het heel traag ga ik inderdaad maar eens aan de gang met netwerk snelheid.

Hoe hebben jullie de chache/ost/online geconfigureerd? Hebben jullie ook archievering aan staan? Online of lokaal?

Waar kan ik eigenlijk mijn huidige versie vandaan halen? Ik vind alleen de build nummers.

[ Voor 5% gewijzigd door mswp op 25-04-2017 20:44 ]

😲

• mswp

mswp

Wie Niet?

Topicstarter
Er lijken zeker goede verbeteringen te zitten in de 1701 build maar liever zit ik al hoger in de 1703 build. Ik heb in de Office 365 portal onder de instellingen van de organisatie profiel de instellingen staan op Standaard release-programma en onder de instellingen van Office downloaden hem op updates elke maand staan.

Alleen als ik nu de Office opnieuw download en installeer zit ik nog steeds op de 1701 build, iemand enig idee hoe ik toch hogerop kom?

😲