Ik heb al een paar jaar het idee om zonnepanelen te laten leggen. Mijn vriendin zag dit echter niet zitten, niet mooi etc. Nu is gelukkig mijn vriendin ook om! :-) Alleen hoe moet ik het nu doen... Ik heb tot nu toe twee bedrijven langs gehad die met een totaal verschillende oplossing komen. Deze week komt nog een derde partij. Daarnaast heb ik het idee dat wat ze voorleggen wel een stuk goedkoper moet kunnen. Ik lees al geruime tijd in dit topic mee, maar ik krijg het voor mezelf niet helder wat de beste optie zou zijn...
Bedrijf 1 raad het volgende aan:
- Installatie op het schuine dak van het huis, gelegen op het zuid westen. Nagenoeg geen schaduw. Verwachte opbrengst per jaar 3024 Kwh.
- 12x JA Solar 280Wp Mono All Black met SolarEdge optimizer
- SE3000 HD Wave
- incl. installatie, Btw teruggave en monitoring via internet
Totaal prijs 5490 incl. btw.
Bedrijf 2 raad het volgende aan:
- Installatie op plat dak, 4 stuks + schuine dak van schuur, 9stuks. Totaal 13 stuks. Alle panelen gericht op het zuiden. Wel meer last van schaduw. Verwachte opbrengst 3485 Kwh.
- 13 x Canadian Solar 270 Wp mono black
- 13 x Enphase micro omvormer M215
Totaal prijs 7.385 incl. btw
Foto van waar de installatie zou komen.
https://tweakers.net/ext/f/nLaZpGi44X2vO8P4gkV7N6Mv/full.jpg
Wat denken jullie van de voorgestelde opties? Eventueel andere ideeën etc.
Bedrijf 1 raad het volgende aan:
- Installatie op het schuine dak van het huis, gelegen op het zuid westen. Nagenoeg geen schaduw. Verwachte opbrengst per jaar 3024 Kwh.
- 12x JA Solar 280Wp Mono All Black met SolarEdge optimizer
- SE3000 HD Wave
Totaal prijs 5490 incl. btw.
Bedrijf 2 raad het volgende aan:
- Installatie op plat dak, 4 stuks + schuine dak van schuur, 9stuks. Totaal 13 stuks. Alle panelen gericht op het zuiden. Wel meer last van schaduw. Verwachte opbrengst 3485 Kwh.
- 13 x Canadian Solar 270 Wp mono black
- 13 x Enphase micro omvormer M215
Totaal prijs 7.385 incl. btw
Foto van waar de installatie zou komen.
https://tweakers.net/ext/f/nLaZpGi44X2vO8P4gkV7N6Mv/full.jpg
Wat denken jullie van de voorgestelde opties? Eventueel andere ideeën etc.