Subwoofer op 2.0 setje aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leusch
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-08 06:46
Beste Tweakers,

Ik beschik over een Edifier R1280T 2.0 speakersetje. Rechtstreeks aangesloten op mijn geluidskaart. Klinkt prima, maar ik mis toch wel een beetje bas (zeker bij electronische muziek). Nu is mijn vraag of ik hier een subwoofer bij kan zetten, en hoe dit in z'n werk gaat.

Ik neem aan dat ik de sub niet rechtstreeks met de speakers kan verbinden. Dus zal er een versterker of receiver tussen moeten? En; hoe wordt het geluid verdeeld/beïnvloed wanneer de speakers een deel van de bassfrequenties moeten delen/overdragen aan de sub?

Of is dit gewoon niet een goed plan, en kan ik het beter zo laten? Ik zat eventueel aan deze Yamaha YST-SW012 te denken als sub.

Alvast bedankt voor jullie hulp/advies.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:55
Wordt hier iets soortgelijks behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Check Edifier R1800TIII aansluiten op Creative A220 (sub). Andere speakers, maar wel dezelfde uitgangen waardoor het topic wel goede tips bevat.

Een versterker of receivers zou ik er niet tussen gaan zetten. Versterker heb je sowieso niet nodig aangezien de speakers en de toekomstige subwoofer actief zijn. Alles aansluiten op een hub zou kunnen al zou je het product dan als pre/pro gebruiken. Er zijn receivers met uitgangen die je nodig hebt (Front Left, Right en subwoofer) en dan gewoon de speaker terminals niet gebruiken. Maar het is een omslachtige en dure optie.

Staar je trouwens niet te blind op de specs van de Yamaha. Yamaha is nogal creatief met het opgeven van bijvoorbeeld het frequentiebereik. Waarbij het ook de vraag is hoe een subwoofer zich gaat uiten in een kleine ruimte. Maar dat laatste is puur een aanname van mijn kant omdat ik speakers a la Edifier met een kleine ruimte associeer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leusch
Dank voor de replies.

Ik zie dat jij "gewoon van de pc naar de line in van de sub, via de line out van de sub weer naar de line in van de monitoren" = rechtstreeks een sub gebruikt. Dat is bij mij tevens mogelijk? Welke sub zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Wat bedoel je met een hub, en met pre/pro? Wat zou eventueel een goede hub zijn?

Gaat trouwens om een woonkamer, inderdaad niet heel groot (24m²).

[ Voor 4% gewijzigd door Leusch op 24-04-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En dit topic gaat over exact dezelfde set. Zie met name de reactie van @FeaR daarin :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leusch
Ah super, dus gewoon een sub met line in & line out. Enige suggesties welke ik hier 't beste voor kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:55
Als ik jou was zou ik Marktplaats even uitbaggeren, want voor een beetje sub betaal je nieuw al meer dan dat je voor de Edifiers hebt betaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leusch
Ga ik doen. Thanks voor de hulp allen.
Pagina: 1