Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Specification

Brand:XIAOMI
Model:Redmi 4X​
Color:Black
System
Operating System:MIUI 8 based on Android 6.0 OS
CPU:Qualcomm Snapdragon 435 Octa Core 1.4GHz
GPU:Adreno 505
RAM:3GB
ROM:32GB
Extended Storage:128GB
Display
Screen type: capacitive screen,2.5D curved glass
Screen size:5.0 inch
Screen resolution:HD (1280×720 pixels) screen display
Network
Wireless connectiveity:CDMA, GSM, 3G, 4G, GPS, WiFi, Bluetooth
Frequency:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz;
4G: FDD LTE 800/850/900/1700/1800/2100/2300/2600MHz(B1/3/4/5/7/8/20/38/40)
Bluetooth:Yes
WiFi:Yes,802.11 a/b/g/n
GPS: Yes,GPS ,A-GPS ,GLONASS
Camera
Camera type:Dual cameras (one front one back)
Back camera:13MP rear camera with PDAF, LED Flash, f/2.0 aperture, 1080p video recording
Front camera:5MP front-facing camera, f/2.2 aperture,selfie beautify Video recording:Yes
Connectivity
SIM card slot:Dual SIM (Micro + Nano / microSD),dual standby
TF card slot:Yes
USB slot:Micro USB
Audio output:Yes (Charging mouth interoperability)
Microphone:Supported
Speaker:Supported
Media
Video format:3GP, MP4, RMVB
Audio format:WAV, AMR, MP3
Image format:GIF, JPEG, BMP, PNG
FM radio:N/A
Language Bahasa Indonesia, Bahasa Melayu, English, German, Spanish, French, Italian, Magyar, Uzbek, Romana, Slovencina, Vietnamese, Turkish, Russian, Ukrainian, Hebrew, Arabic, Hindi,Bengali, Burmese, Thai, Telugu, Tamil, Korean, Traditional/Simplified Chinese
Sensor Gravity sensor, Infrared distance sensor, gyroscope, light sensor,touch sensor, electronic compass
Additional features 4G, WIFI, GPS, Bluetooth,Gesture Sensing,Smart Wake, Ebook, Email,Messaging, wallpapers, calendar, calculator,clock, camera, Google Play Store, tethering & portable hotspot, Toch ID, etc
Battery
Battery type:Lithium
Capacity:Built-in 4100mAh
Standby time:About 2~3 days
Charger:USB
Dimension & Weight (Main Product)
Dimension:139.24*69.96*8.65mm
Weight: 150g

In China is deze xiaomi redmi dus verkrijgbaar met band 20. Binnenkort ook vanuit es warehouse vanuit Geekbuying. Ik denk uitsluitend met 3Gb / 32 Gb
Heeft iemand deze telefoon al besteld?

De redmi 3s/x is me buitengewoon goed bevallen. Alternatieven voor de 4x zijn er niet voor deze prijs.
5 inch is voor mij de max, batterij moet fors zijn. Hd screen, matige camera en midrange proc. is voor mij niet bepalend, dus zodra deze in europa verkrijgbaar is ga ik hem ws bestellen.
Is het root proces vergelijkbaar met de al bestaande redmi 4?
Op de geekbuying site staat 'unlocked for worldwide use'. Is de telefoon dan niet meer gelockt?
Via livechat is mij verteld dat er geen resteller roms op de global versie's staan. Dat scheelt al weer een hoop ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Heb dit toestel afgelopen vrijdag ontvangen, besteld via aliexpress (~130 euro voor de 3/32GB 'global' editie). In de aliexpress advertentie staat expliciet geen band 20 vermeld, ik was dan ook van plan om over te stappen naar t-mobile. Maar sinds ik het apparaat heb overal gewoon 4G bereik op het vodafone network...

Het unlocken is een beetje vervelend gezien je toestemming moet vragen via een website en pas 72 uur daarna mag je unlocken. Ik moet dus nog even afwachten :S. Daarna kan ik met root en signal guru bevestigen op welke 4G banden ik bereik heb. Het toestel komt met een global rom (MIUI8) die op zich al behoorlijk goed is (engels, geen tot zeer weinig bloatware) maar met de xiaomi.eu rom zou ook Nederland als regio (en evt. taal) beschikbaar moeten komen en sowieso is die beter geschikt voor gebruik in europa.

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Exposure schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:30:
Heb dit toestel afgelopen vrijdag ontvangen, besteld via aliexpress (~130 euro voor de 3/32GB 'global' editie). In de aliexpress advertentie staat expliciet geen band 20 vermeld, ik was dan ook van plan om over te stappen naar t-mobile. Maar sinds ik het apparaat heb overal gewoon 4G bereik op het vodafone network...

Het unlocken is een beetje vervelend gezien je toestemming moet vragen via een website en pas 72 uur daarna mag je unlocken. Ik moet dus nog even afwachten :S. Daarna kan ik met root en signal guru bevestigen op welke 4G banden ik bereik heb. Het toestel komt met een global rom (MIUI8) die op zich al behoorlijk goed is (engels, geen tot zeer weinig bloatware) maar met de xiaomi.eu rom zou ook Nederland als regio (en evt. taal) beschikbaar moeten komen en sowieso is die beter geschikt voor gebruik in europa.
Al gelukt?
Ik heb hem ook besteld bij aliexpress voor 125 E.
Geekbuying heeft hem nog niet via es warehouse beschikbaar. Bovendien scheelt het 50 euro. Ik gok er maar op dat ik geen garantie nodig heb. Bovendien hoef je onder de 150 geen invoerrechten te betalen.
Gaat wel een maandje duren ws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimoniponi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 12:31

Heb je een link naar de shop bij Aliexpress?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard4
jeronimoniponi schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:42:
[...]

Heb je een link naar de shop bij Aliexpress?
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.nbYiJ3

[ Voor 163% gewijzigd door Gerard4 op 29-04-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
@Gerard4
Is het root proces vergelijkbaar met de al bestaande redmi 4?
Bedoel je daadwerkelijk rooten of bedoel je een andere rom erop zetten?

In het laatste geval, is dat gewoon hetzelfde en ik heb het op een Redmi 4 Pro en Redmi 4X (Pro) uitgevoerd. Daarop heb ik zonder problemen de Xiaom.eu rom op kunnen plaatsen.
Als je hem via de reseller binnen krijgt en er staat geen Global rom, maar een eigen rombrouwsel op, dan kan het een stuk lastiger zijn om hem te voorzien van de Global of Xiaomi.eu rom. In dat geval is het verstandig om hier op het forum rond te kijken naar mensen die hetzelfde problemen hebben gehad en een oplossing daarvan hebben geplaatst.

De 3GB + 32GB van de Redmi 4X noem ik voor het gemak even de Pro uitvoering.
Bovendien hoef je onder de 150 geen invoerrechten te betalen.
Wat bedoel je hier precies mee? Wellicht denk je dat je dan geen extra kosten bij de douane hebt, maar dat klopt helaas niet.

Als je pakket er tussenuit wordt gehaald, dan moet je alsnog inklaringskosten en BTW betalen. Bij een smartphone van €100,- inclusief verzendkosten komt dat neer op €21,- BTW + €12,50 administratie/inklaringskosten.
Als er geen verzendkosten op de factuur staan, dan rekenen de meeste maatschappijen met verzendkosten van ongeveer €90,-. Hierdoor is het product geen €100,- volgens de douane, maar €190,-.
Doordat het hier om een smartphone gaat (mits vermeld op de factuur), betaal je geen extra invoerrechtenopslag ondanks het feit dat je boven de €150,- zit.

Reken op dat moment op een bedrag van €39,90 BTW + €12,50 administratie/inklaringskosten.

Helaas beseffen veel webshops niet, dat je verzendkosten ook op de factuur moet plaatsen, zelfs als deze gratis zijn. Dit kunnen zij oplossen door de verzendkosten van bijvoorbeeld €15,21 terug te geven aan de koper door een korting van dezelfde waarde.

Zo zou de factuur eruit kunnen zien voor de juiste berekening:
Xiaomi Redmi 4X Smartphone: €100,-
Shipping costs: €15,21
Discount shipping costs: -€15,21

Total order: €100,-

Meer informatie over invoerrechten:
https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen

[ Voor 50% gewijzigd door Kiswum op 29-04-2017 13:33 . Reden: Belastingregels toegevoegd ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Kiswum schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:19:
@Gerard4
Bedoel je daadwerkelijk rooten of bedoel je een andere rom erop zetten?

In het laatste geval, is dat gewoon hetzelfde en ik heb het op een Redmi 4 Pro en Redmi 4X (Pro) uitgevoerd. Daarop heb ik zonder problemen de Xiaom.eu rom op kunnen plaatsen.
Als je hem via de reseller binnen krijgt en er staat geen Global rom, maar een eigen rombrouwsel op, dan kan het een stuk lastiger zijn om hem te voorzien van de Global of Xiaomi.eu rom. In dat geval is het verstandig om hier op het forum rond te kijken naar mensen die hetzelfde problemen hebben gehad en een oplossing daarvan hebben geplaatst.

De 3GB + 32GB van de Redmi 4X noem ik voor het gemak even de Pro uitvoering.
Ik hoop dat er gewoon global Rom op staat. Dat betekend toch sowiso eerst zorgen voor een dev Rom, dan unlocken, dan xiaomi.eu erop..??
Kiswum schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:19:
@Gerard4
Wat bedoel je hier precies mee? Wellicht denk je dat je dan geen extra kosten bij de douane hebt, maar dat klopt helaas niet.

Als je pakket er tussenuit wordt gehaald, dan moet je alsnog inklaringskosten en BTW betalen. Bij een smartphone van €100,- inclusief verzendkosten komt dat neer op €21,- BTW + €12,50 administratie/inklaringskosten.
Als er geen verzendkosten op de factuur staan, dan rekenen de meeste maatschappijen met verzendkosten van ongeveer €90,-. Hierdoor is het product geen €100,- volgens de douane, maar €190,-.
Doordat het hier om een smartphone gaat (mits vermeld op de factuur), betaal je geen extra invoerrechtenopslag ondanks het feit dat je boven de €150,- zit.

Reken op dat moment op een bedrag van €39,90 BTW + €12,50 administratie/inklaringskosten.

Helaas beseffen veel webshops niet, dat je verzendkosten ook op de factuur moet plaatsen, zelfs als deze gratis zijn. Dit kunnen zij oplossen door de verzendkosten van bijvoorbeeld €15,21 terug te geven aan de koper door een korting van dezelfde waarde.

Zo zou de factuur eruit kunnen zien voor de juiste berekening:
Xiaomi Redmi 4X Smartphone: €100,-
Shipping costs: €15,21
Discount shipping costs: -€15,21

Total order: €100,-

Meer informatie over invoerrechten:
https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen
Oke, Bedankt voor de info. We wachten af, ik verwacht nog een andere telefoon en deze redmi 4x. Het is 3 keer goedgegaan, dus ik zal vanzelf wel een keer aan de beurt zijn. Ik had niet het geduld om te wachten op levering via es warehouse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Gerard4 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:46:
[...]

Ik hoop dat er gewoon global Rom op staat. Dat betekend toch sowiso eerst zorgen voor een dev Rom, dan unlocken, dan xiaomi.eu erop..??
In beide gevallen was het voor mij:
Telefoon werd geleverd met originele gelockte bootloader en Miui Global rom.
Vervolgens het volgende gedaan:
- Bootloader Unlocken (ik hoef hier niet op te wachten vanwege mijn Miui status)
- TWRP inladen
- Xiaomi.eu rom downloaden en via TWRP inladen en installeren
- Wipen
- Xiaomi.eu draaien.

Dev rom installeren hoefde in beide gevallen niet, scheelt je weer een hoop tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 15:50
Ik heb hetzelfde gedaan als Kiswum, heb geen dev rom nodig gehad. Het was even puzzelen omdat ik niet bekend was met het proces voor de huidige generatie Xiaomi toestellen (de vorige heb ik bijna drie jaar probleemloos gebruikt en is nu reserve). Mijn telefoon kwam ook met de originele miui global rom, besteld bij to2c.com. Verzending niet bijzonder snel, wel goed en prima prijs.

Edit: ik zie dat ik me vergist heb in de benaming - die lijken vaak op elkaar bij Xiaomi :+
Ik heb een Redmi Note 4 global edition (groter scherm, Snapdragon 625, 3/32GB, lte band 20, fysiek zeer grote gelijkenis met de Redmi Note 4X).

[ Voor 24% gewijzigd door Antonius op 29-04-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Heb inmiddels ook de xiaomi.eu rom erop draaien. Tot mijn verbazing is daar helemaal geen optie om de regio in te stellen... Geen idee of dat normaal is of een bug in de huidige (weekly) release. Als ik een andere ringtone wil kiezen (via de MIUI interface) krijg ik nu een lijst van populaire ringtones in india of indonesie...

Zoals al vermeld heb je geen dev rom nodig om te unlocken. Er is een methode om een xiaomi.eu te flashen *zonder* unlock, daarvoor moet je eerst de dev rom flashen, voor zover ik weet zijn daar geen 'global' versies van dus je krijgt een chinese UI... Ik heb zelf gewoon geunlocked om daarmee twrp en root te krijgen. Root raak je overigens weer krijgt na flashen van xiaomi.eu rom maar kun je gewoon opnieuw activeren met een supersu.zip in twrp. Op het wachten op unlock-toestemming na, werkt het allemaal erg soepel en gebruiksvriendelijk.

Ik heb 'm ook besteld via Fantacy op aliexpress, link is al geplaatst door @Gerard4: https://fantacy.nl.aliexpress.com/store/609089

Hier de bevestiging dat band 20 gewoon werkt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bBRSeLU.png

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een plek om deze te kopen. Combinatie van kleur zwart, betalen met ideal, en liefst ook iets van een importheffingsverzekering is me nog niet gelukt te vinden

Ondanks dat die fantacy shop op ali-express wel het logo voert is het uiteindelijk niet een optie in het betaalproces. Iemand die het gelukt is dit wel te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
http://m.geekbuying.com/i...71.html?source=ShareAsale
Geekbuying heeft wel de zwarte. En betalen met PayPal, bevalt mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Jan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-08 06:29
Ik zou liever deze nemen:
Klein beetje groter, de redmi note 4 global edition. Ook met band 20, en een snapdragon 625 i.p.v. de 435.

https://www.banggood.com/...1129991.html?rmmds=search
150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
routier_lub schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:01:
http://m.geekbuying.com/i...71.html?source=ShareAsale
Geekbuying heeft wel de zwarte. En betalen met PayPal, bevalt mij goed.
Die had ik ook gevonden, maar ik heb geen paypal account, en zit daar ook niet op te wachten. Dan zou ik nog liever mijn creditcard gebruiken, hoewel dat nog altijd veel minder de voorkeur heeft dan ideal
Q4Jan schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 06:58:
Klein beetje groter, de redmi note 4 global edition. Ook met band 20, en een snapdragon 625 i.p.v. de 435.

150 euro.
Ik was juist zo blij een 5 inch telefoon onder de 14cm te hebben gevonden. Vergelijkbaar met de lumia830 die ik ooit kort had (windows phone beviel niet) en voor mij al op het randje zat qua afmetingen. Als Xiaomi nou die 625 met de juiste banden in een redmi stopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Via PayPal of creditcard ben je verzekerd, via Ideal niet.
Geekbuying.com gaat de 4x global denk vanuit Spanje verkopen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Gerard4 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:20:
Geekbuying.com gaat de 4x global denk vanuit Spanje verkopen binnenkort.
Klopt: http://www.geekbuying.com...phone---Black-378133.html
Ook HonorBuy start deze week vanuit Spanje: https://www.honorbuy.com/...l-version-32gb-black.html

[ Voor 18% gewijzigd door pdidi op 12-05-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-08 21:53
Heeft iemand ervaring met bank apps of andere apps die root of custom ROM checken, of die DRM gebruiken?
Werkt dat allemaal nog met die xiaomi.EU rom? Of zelfs met die originele global rom?

Ik heb op mijn galaxy tab 2 slimrom staan maar bankapp of yeloplay van Telenet (België dus) klaagt over root, zelfs na verwijderen root.
Dat wil ik dus niet op mijn telefoon meemaken.

Dat is het enige dat me tegenhoudt een xiaomi te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
Ik heb dezelfde vraag ivm met root en Safetynet. Ik wil deze kopen voor een vriend van me die pokemon go speelt. Gaat dat met de global rom of moet de xiaomi.eu rom er op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
blehz schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:23:
Of zelfs met die originele global rom?
rednaz420 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:54:
Gaat dat met de global rom of moet de xiaomi.eu rom er op?
Even ter info: de Redmi 4X heeft op dit moment nog steeds geen global rom. Als er nu een rom op staat met meer dan alleen Chinees en Engels (en het niet de EU rom is ;) ), dan heb je een shop rom te pakken, met alle risico's van dien. En dan is de EU rom erop zetten toch wel een van de eerste dingen om te doen.

Zelf wacht ik ook al een tijdje op de officiele global rom, helaas voldoet de EU rom niet (wist ik wel, maar ik wilde van die shop rom af), want ik moet deze op de Indonesische taal kunnen zetten. Alleen duurt het nu zo lang, dat ik maar ga kijken hoe makkelijk/moeilijk is om zelf een taal toe te voegen in een rom. Degene die het gaat gebruiken heeft het toestel vanaf volgende week nodig en kent geen Engels ;(

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
yodeluxe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:54:
[...]

[...]

Even ter info: de Redmi 4X heeft op dit moment nog steeds geen global rom. Als er nu een rom op staat met meer dan alleen Chinees en Engels (en het niet de EU rom is ;) ), dan heb je een shop rom te pakken, met alle risico's van dien. En dan is de EU rom erop zetten toch wel een van de eerste dingen om te doen.

Zelf wacht ik ook al een tijdje op de officiele global rom, helaas voldoet de EU rom niet (wist ik wel, maar ik wilde van die shop rom af), want ik moet deze op de Indonesische taal kunnen zetten. Alleen duurt het nu zo lang, dat ik maar ga kijken hoe makkelijk/moeilijk is om zelf een taal toe te voegen in een rom. Degene die het gaat gebruiken heeft het toestel vanaf volgende week nodig en kent geen Engels ;(
Heb je dan wel ervaring met jouw andere Xiaomi's? SafetyNet, WideVine, bank apps, ... . Werkt dat allemaal normaal met global rom of eu rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
yodeluxe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:54:

de Redmi 4X heeft op dit moment nog steeds geen global rom. Als er nu een rom op staat met meer dan alleen Chinees en Engels (en het niet de EU rom is ;) ), dan heb je een shop rom te pakken, met alle risico's van dien. En dan is de EU rom erop zetten toch wel een van de eerste dingen om te doen.
Volgens getdroidtips is de 8.2.9.0 global rom hier te downloaden. Op de MIUI fora ook veel vragen waarom dit nog niet officieel is gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
blehz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:41:
[...]

Heb je dan wel ervaring met jouw andere Xiaomi's? SafetyNet, WideVine, bank apps, ... . Werkt dat allemaal normaal met global rom of eu rom?
Met de EU rom heb ik zelf geen probleem met mijn bank app. Zou ook geen probleem moeten zijn lijkt me, tenminste, zonder root. Dat laatste heb ik zelf nog niet goed kunnen uittesten (tijdgebrek, helaas).
pdidi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:48:
[...]

Volgens getdroidtips is de 8.2.9.0 global rom hier te downloaden. Op de MIUI fora ook veel vragen waarom dit nog niet officieel is gemeld.
Die had ik nog niet gezien, dank! Daar ga ik van de week dan eens mee aan de slag.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
yodeluxe schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:41:
[...]

Met de EU rom heb ik zelf geen probleem met mijn bank app. Zou ook geen probleem moeten zijn lijkt me, tenminste, zonder root. Dat laatste heb ik zelf nog niet goed kunnen uittesten (tijdgebrek, helaas).
Je zou eventueel snel een DRM Info app kunnen installeren die jouw dat direct verteld. Of gebruik je Netflix? Dat zou ook al iets zeggen.

En anders kan misschien iemand anders een antwoord bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kiswum schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:53:
[...]

In beide gevallen was het voor mij:
Telefoon werd geleverd met originele gelockte bootloader en Miui Global rom.
Vervolgens het volgende gedaan:
- Bootloader Unlocken (ik hoef hier niet op te wachten vanwege mijn Miui status)
- TWRP inladen
- Xiaomi.eu rom downloaden en via TWRP inladen en installeren
- Wipen
- Xiaomi.eu draaien.

Dev rom installeren hoefde in beide gevallen niet, scheelt je weer een hoop tijd ;)
pdidi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:48:
[...]

Even een check vraag. Ik heb meerdere Redmi's gehad en daarbij moest ik altijd eerst een DEV rom flashen, los van global of china. De laatste tijd (bij de nieuwste Redmi's) lees ik regelmatig dat dit niet meer nodig is om de bootloader te kunnen unlocken. Wat is jullie ervaring bij de 4X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Aghanim schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:55:
[...]

[...]

Even een check vraag. Ik heb meerdere Redmi's gehad en daarbij moest ik altijd eerst een DEV rom flashen, los van global of china. De laatste tijd (bij de nieuwste Redmi's) lees ik regelmatig dat dit niet meer nodig is om de bootloader te kunnen unlocken. Wat is jullie ervaring bij de 4X?
Vanaf een originele telefoon was bij mij een Global rom voldoende. Dit was zonder aangepaste bootloader, crappy rom of recovery.
Ik kon bij de 4X (32GB), gewoon gebruik maken van de standaard situatie zoals ik die heb beschreven in mijn quote.

Uit de verpakking duurde het ongeveer 30 minuten waarna ik de nieuwste Xiaomi.eu rom kon gebruiken. Uiteraard was dit excl. het creëren van een update package. In die package plaats ik de juiste TWRP en ADB. De Xiaomi.eu rom download ik rechtstreeks vanaf de telefoon, waardoor ik niets extra's moet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:04
Als ik zo eens kijk is deze telefoon goed vergelijkbaar met mijn 3S. De 3S heb ik nu een half jaar in gebruik en ik vind het een fijn ding, ook al vanwege de fantastische batterijduur.
Klopt het dat deze 4x en de 3s in gebruik gelijk zullen zijn?

Nu wil ik de 4x gaan bestellen maar zie bij verzendopties geen Engeland express routes meer. Dat zal dus wel vervallen zijn. Nu ben ik van plan om gewoon een standard shipping van 96 cent te nemen. Klopt het dat daarmee ook de "pakkans" een stuk kleiner is als het om BTW-heffing gaat?

Is de verwachting wel dat er een officiele global wordt uitgebracht? (overigens draait mijn 3s de land rom van xiaomi.eu)?

ps is het verstandig om een nieuwe account aan te maken voor een 2e telefoon, of gewoon de nieuwe telefoon naast de 3s registreren en unlocken? Wat is verstandiger? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Appeltjeeitje op 18-05-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
Iemand die kan bevestigen of Pokomen Go werkt en welke rom hiervoor nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Appeltjeeitje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:50:
Als ik zo eens kijk is deze telefoon goed vergelijkbaar met mijn 3S. De 3S heb ik nu een half jaar in gebruik en ik vind het een fijn ding, ook al vanwege de fantastische batterijduur.
Klopt het dat deze 4x en de 3s in gebruik gelijk zullen zijn?

Nu wil ik de 4x gaan bestellen maar zie bij verzendopties geen Engeland express routes meer. Dat zal dus wel vervallen zijn. Nu ben ik van plan om gewoon een standard shipping van 96 cent te nemen. Klopt het dat daarmee ook de "pakkans" een stuk kleiner is als het om BTW-heffing gaat?

Is de verwachting wel dat er een officiele global wordt uitgebracht? (overigens draait mijn 3s de land rom van xiaomi.eu)?

ps is het verstandig om een nieuwe account aan te maken voor een 2e telefoon, of gewoon de nieuwe telefoon naast de 3s registreren en unlocken? Wat is verstandiger? 8)7
Er staat letterlijk boven jouw bericht dat er een global rom geleverd is :9 . Via Banggood kun je de EDS verzendmethode nemen dan betaal je in totaal 13€ ongeveer en heb je een verzekering tegen douanekosten. De 4X was bij mij na 10 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:38:
[...]

Er staat letterlijk boven jouw bericht dat er een global rom geleverd is :9 . Via Banggood kun je de EDS verzendmethode nemen dan betaal je in totaal 13€ ongeveer en heb je een verzekering tegen douanekosten. De 4X was bij mij na 10 dagen binnen.
Ik hoop dat je de PDM verzend optie bedoeld, anders heb ik het niet goed begrepen en krijg ik douane kosten om mijn oren voor de Redmi Note 4 Global snapdragon 63 5.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appeltjeeitje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:50:

1) Yep, DHL ben je bijna standaard het haasje.
2) Beetje fatsoenlijke shop levert hem met global Rom
3) Ik heb mijn Note 4X Global gewoon met oude account geunlocked. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blehz schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:23:
Heeft iemand ervaring met bank apps of andere apps die root of custom ROM checken, of die DRM gebruiken?
Werkt dat allemaal nog met die xiaomi.EU rom? Of zelfs met die originele global rom?

Ik heb op mijn galaxy tab 2 slimrom staan maar bankapp of yeloplay van Telenet (België dus) klaagt over root, zelfs na verwijderen root.
Dat wil ik dus niet op mijn telefoon meemaken.

Dat is het enige dat me tegenhoudt een xiaomi te kopen.
Geen centje pijn hier (overigens wel op een Note4X Global).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Supertip schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:16:
[...]

Ik hoop dat je de PDM verzend optie bedoeld, anders heb ik het niet goed begrepen en krijg ik douane kosten om mijn oren voor de Redmi Note 4 Global snapdragon 63 5.
Sorry, die inderdaad ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Aghanim schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:38:
[...]

Over die ROM had ik natuurlijk gelezen maar omdat ie blijkbaar nog niet officieel op de site staat/stond ga ik er van uit dat ie nog niet officieel is. Bij Ali wordt ie ook nog nergens aangeboden met een officiele global.

Ik heb even bij Banggood gekeken, en zie de PDM voor nog geen 5 euro.... das wel weinig. Ik zie alleen nog nergens staan dat daarmee BTW ontlopen/verzekerd wordt. :? Met die 5 euro komt ie dan op zo'n € 135. Mooie prijs. (is HK warehouse, EU heeft hem niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:32:
[...]

1) Yep, DHL ben je bijna standaard het haasje.
2) Beetje fatsoenlijke shop levert hem met global Rom
3) Ik heb mijn Note 4X Global gewoon met oude account geunlocked. Geen centje pijn.
OK.
Omdat beide telefoons in gebruik zullen zijn en beide telefoons een mi band hebben/krijgen denk ik dat ik toch maar een apart account maak. Ik had het dus niet moeten vragen.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Appeltjeeitje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:32:
[...]

Ik heb even bij Banggood gekeken, en zie de PDM voor nog geen 5 euro.... das wel weinig. Ik zie alleen nog nergens staan dat daarmee BTW ontlopen/verzekerd wordt. :?
Zie mededeling in fok forum

http://forum.fok.nl/topic/2339026

Even doorscrollen naar bericht van banggood op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:28

[ Voor 9% gewijzigd door jomas op 18-05-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
jomas schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:41:
[...]

Zie mededeling in fok forum

http://forum.fok.nl/topic/2339026

Even doorscrollen naar bericht van banggood op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:28
Én deze er natuurlijk ook bij, anders krijgen we de vraag of dingen die verzonden worden uit Hong-Kong warehouse ook taxfree zijn.

Ja dus taxfree :Y

—---------------------------
Iemand die weet of het echt zo is slot 1 mircosim slot 2 nanosim?
Dus twee typen sim in één toestel? Handig?

[ Voor 15% gewijzigd door Supertip op 20-05-2017 00:00 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Supertip schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:56:
[...]

Én deze er natuurlijk ook bij, anders krijgen we de vraag of dingen die verzonden worden uit Hong-Kong warehouse ook taxfree zijn.

Ja dus taxfree :Y

—---------------------------
Iemand die weet of het echt zo is slot 1 mircosim slot 2 nanosim?
Dus twee typen sim in één toestel? Handig?
Ja sim kaarten klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Bestelling is eruit.

Nu maar eens de unlock en eu-rom gaan voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Appeltjeeitje schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:49:
Bestelling is eruit.

Nu maar eens de unlock en eu-rom gaan voorbereiden.
Check even mijn post in dit topic:

Aghanim in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

Ik moest namelijk wat extra stappen doen die niet in de tutorials stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Thanks, zal ik doen.
Even afwachten welke ROM geinstalleerd staat. Is m'n eerste ervaring met Banggood.

Net HM4X 8.2.16.0 van EU gedownload.

Nu ga ik je link volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Appeltjeeitje schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:29:
Thanks, zal ik doen.
Even afwachten welke ROM geinstalleerd staat. Is m'n eerste ervaring met Banggood.

Net HM4X 8.2.16.0 van EU gedownload.

Nu ga ik je link volgen!
Bij mij de global stable, uit mijn hoofd 8.2.2.0. Ook via Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Ook hier binnen, unlock en xiaomi.eu dr opgezet.
Scherm is wel stuk warmer//geler dan de redmi 3S. Ik hou van helder blauwe schermen, eens kijken of ik dat ergens veranderen kan met een app. Als ik de telefoon op koel zet is het nog geler dan de 3S in normaal stand.
Ook zijn de randen van het scherm ronder, een glasplaat heeft niet veel zin, die blijft aan de rand boven het scherm zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ter info, hier is het officiele topic voor de Redmi 4X (niet voor de Redmi Note 4):
[Xiaomi Redmi 4X] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

Nicap

Tsssk....

Waar kan ik trouwens die unlock code aanvragen? De link op de eerste pagina in het unlock topic lijkt niet te werken.

Ik zal deze vraag even in het juiste topic stellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Nicap op 21-05-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Laatst online: 15:57
In welke sim gebruik jij je vodafone simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Check welke band, wellicht 4g via een andere band dan b20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Exposure schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:27:
Heb inmiddels ook de xiaomi.eu rom erop draaien. Tot mijn verbazing is daar helemaal geen optie om de regio in te stellen... Geen idee of dat normaal is of een bug in de huidige (weekly) release. Als ik een andere ringtone wil kiezen (via de MIUI interface) krijg ik nu een lijst van populaire ringtones in india of indonesie...

Zoals al vermeld heb je geen dev rom nodig om te unlocken. Er is een methode om een xiaomi.eu te flashen *zonder* unlock, daarvoor moet je eerst de dev rom flashen, voor zover ik weet zijn daar geen 'global' versies van dus je krijgt een chinese UI... Ik heb zelf gewoon geunlocked om daarmee twrp en root te krijgen. Root raak je overigens weer krijgt na flashen van xiaomi.eu rom maar kun je gewoon opnieuw activeren met een supersu.zip in twrp. Op het wachten op unlock-toestemming na, werkt het allemaal erg soepel en gebruiksvriendelijk.

Ik heb 'm ook besteld via Fantacy op aliexpress, link is al geplaatst door @Gerard4: https://fantacy.nl.aliexpress.com/store/609089

Hier de bevestiging dat band 20 gewoon werkt:
[afbeelding]
Welke app is dit? Ik heb de redmi note 4 global versie en hij weigert 4g weer te geven.
Ik wil het graag checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Zou ik ook willen weten, ik kan ook geen app vinden die de band aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
Kan iemand mij een link sturen waar ik de global edition van de xiaomi redmi 4x kan aanschaffen? Het liefst geen douane kosten en dergelijke.
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
PM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1141850.html

Ik sta op het punt deze te pre-orderen. Zou iemand willen kijken of ik inderdaad goed heb gekeken en deze ook de 800 frequentie ondersteunt en inderdaad de correct global versie is? Klopt het dat als ik met PDM via Banggood bestel ik geen onverwachte kosten krijg?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Kiem op 12-08-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
Kiem schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:24:
https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1141850.html

Ik sta op het punt deze te pre-orderen. Zou iemand willen kijken of ik inderdaad goed heb gekeken en deze ook de 800 frequentie ondersteunt en inderdaad de correct global versie is? Klopt het dat als ik met PDM via Banggood bestel ik geen onverwachte kosten krijg?

Alvast bedankt!
Ja is global editie met LTE band 20 (800).
Met pdm geen extra kosten. Pdm verzenden kost wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiem
Bedankt voor je reactie. Ja als het goed is rond de 7 euro extra toch?
routier_lub schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Ja is global editie met LTE band 20 (800).
Met pdm geen extra kosten. Pdm verzenden kost wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Staat er toch gewoon bij in de beschrijving?

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Q4Jan schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 06:58:

150 euro.
Ik wil deze ook graag, maar ik wil dan wel die met Sony rear camera. Dat schijnt nogal een probleem te zijn, hoewel hij er wel moet zijn.
Iemand een tip hoe ik er een kan bestellen en er zeker van kan zijn dat er een Sony camera in zit?
En ook EU warehouse ivm opsturen bij defecten en geen onverwachte bijkomende importkosten, zoals deze
https://www.honorbuy.com/...l-version-64gb-black.html voor €173(excl.verzendkosten a 21,95€ :'( vanuit Duitsland(waarschijnlijk goedkoper dan Banggood die vanuit China verzend)

[ Voor 30% gewijzigd door doggy1 op 23-09-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
doggy1 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:26:
[...]

Ik wil deze ook graag, maar ik wil dan wel die met Sony rear camera. Dat schijnt nogal een probleem te zijn, hoewel hij er wel moet zijn.
Iemand een tip hoe ik er een kan bestellen en er zeker van kan zijn dat er een Sony camera in zit?
En ook EU warehouse ivm opsturen bij defecten en geen onverwachte bijkomende importkosten, zoals deze
https://www.honorbuy.com/...l-version-64gb-black.html voor €173(excl.verzendkosten a 21,95€ :'( vanuit Duitsland(waarschijnlijk goedkoper dan Banggood die vanuit China verzend)
Ondanks EU warehouse moet je bij defecten toch gewoon naar China op eigen kosten retourneren. En niet naar EU warehouse als ik goed ben geïnformeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Zou ik ook wel willen weten. Ik heb een 3s waar ik niet meer mee bellen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je perse een sony IMX sensor wilt , die zit alleen in de note 4X alleen mis je dan wel wat LTE banden ook de b20 zit hier niet in, daarom heb ik de global note 4 genomen.
Pagina: 1