Afstandsbediening reageert op meerdere TV's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-08 11:08
Mijn vraag

Onlangs hebben wij op het werk 2 precies dezelfde TV's gekocht, de Sony Bravia WD75.
Ze hangen in 2 kamers die gescheiden zijn door middel van een glazen wand. Ze hangen op +- 2 meter afstand van elkaar.
Het probleem is dat de afstandsbedieningen reageren op beide TV's, bijvoorbeeld: je probeert de ene TV uit of aan te zetten en de andere reageert ook.

Is er een handigheidje om er voor te zorgen dat 1 afstandsbediening met slechts 1 TV werkt? Het is volgens mij gewoon een InfraRood afstandsbediening dus zal het lastig worden om iets met kanalen aan te passen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Sony Bravia WD75

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Met je hand proberen het signaal richting de "verkeerde" TV te blokkeren wanneer je de afstand bediening gebruikt. Dit werkt matig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-08 11:08
Ik denk dat ik het antwoord hier al heb gevonden:
2 Samsung TV's reageren op dezelfde afstandsbediening

Er bestaat hiervoor dus geen super oplossing. Je kunt slechts proberen het signaal richting de "verkeerde" TV af te dekken met je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nog even voor jouw beeldvorming: een afstandsbediening reageert helemaal nergens op, tenzij er feedback in de afstandsbediening verwerkt is. Een TV of ander apparaat wat bediend wordt door een afstandsbediening reageert wel, zoals je ziet.

Er is ook niets anders aan te doen dan bijvoorbeeld de TV''s met de achterkanten naar elkaar toe te zetten, daarmee vermijd je al een boel signaal van afstandsbediening 1 naar TV 2 en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:30

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is de TV niet met een app op je telefoon te bedienen? (wel beide met hetzelfde netwerk geconnect zijn dan)

Weet van een collega bij een ander bedrijf dat men daar diverse Samsung TV's via een "oude" iphone 4s bedient met de app. (zou zelfs met een recente ipod moeten kunnen)

[ Voor 9% gewijzigd door Coach4All op 20-04-2017 11:46 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat ik zelf in een vergelijkbare situatie heb gedaan is ervoor zorgen dat het IR oogje op de tv minder rondom-gevoelig is. Een klein, buisvormig stukje plastic o.i.d. om de sensor heen plakken en de tv reageert voornamelijk op signalen die op die tv zijn gericht.
Kost ongeveer niets en werkte prima, je moest alleen wat meer richten naar de tv in kwestie.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip