Toon posts:

2 Samsung TV's reageren op dezelfde afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ch4oSrKr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-07-2018
Hallo,

Ik heb op mijn slaapkamer 2 Samsung tv's 1 bij mn bed en 1 iets verderop voor het gamen.
Maar het vervelende is, als ik mijn tv op bed aanzet met de afstandsbefiening, gaat de andere ook aan...

Weet iemand of er een mogelihkheid is om te zorgen dat dit niet gebeurd?

Dankje

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 315629

als het infrarood AB's zijn. Dek infrarood oog af van de flatscreen die je niet wenst te gebruiken door middel van stuk karton, vel statische zwarte plastiek, zwarte doek, ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
Dat beoordeelt de TS zelf maar... dat hoef jij niet te bepalen.

[Voor 86% gewijzigd door Michael Knight op 26-06-2011 20:02]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:56
Ch4oSrKr schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:09:
Hallo,

Ik heb op mijn slaapkamer 2 Samsung tv's 1 bij mn bed en 1 iets verderop voor het gamen.
Maar het vervelende is, als ik mijn tv op bed aanzet met de afstandsbefiening, gaat de andere ook aan...

Weet iemand of er een mogelihkheid is om te zorgen dat dit niet gebeurd?

Dankje
De stekker van de tv bij het bed eruit trekken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Brad Pitt schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:37:
[...]

En elke keer als je die tv wel wilt gebruiken haal je dat er even af en dek je de andere tv af? Ja, da's erg handig.
Een andere optie is er niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
Post die tegelijkertijd plaatsvinden, kunnen moeilijk op elkaar reageren... daar hoef je geen kritiek op te uiten..

[Voor 80% gewijzigd door Michael Knight op 26-06-2011 20:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

@Brad Pitt, je zou hem ook een ander toestel kunnen geven, zit hij niet met het onhandig afdekken van die ogen, wel iets duurder dan mijn oplossing! :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Beter mikken, zodat de goede tv nog net het signaal kan opvangen, dit was ook altijd een kunst toen ik nog in een winkel werkte en de wand ging bedienen waar alle TV's hingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Brad Pitt schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:41:
[...]

Boven jouw opmerking staat er ook eentje die anders ook gewoon 100% feilloos werkt. Maar dat terzijde.
Ja hallo, dat is handig tijdens het gamen |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
Eeerlijk gezegd, zijn deze reacties allemaal onzin. Als je niets toe te voegen hebt, blijf dan weg uit een topic. Dit werkt sfeerverziekend.

[Voor 112% gewijzigd door Michael Knight op 26-06-2011 20:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 22:22
Andriod aplicatie gaat via wifi misschien dat een optie?
/edit gaat niet werken daarmee kan je hem niet aan zetten.
Al moet je ze dan allebei aan zetten en daarna de verkeerde uit zetten via andriod.
Als ze allebei wifi hebben...

[Voor 61% gewijzigd door Haas_nl op 26-06-2011 11:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-03 13:18
Is het niet handig om zon verlengdoosje met schakelaar te doen voor bijvoorbeeld de gamehoek? Zie ik vaak veel mensen doen. Werkt wel makkelijk. Knoppie omschakelen en je kan het gebruiken. Als je klaar bent zet je het knoppie uit en niet last van 's nachts dat die aan gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

Nakebod

Nope.

Nadeel van hetzelfde merk, die gebruiken vrijwel altijd dezelfde codes :)

Een klik aan klik uit stopcontact iets? Beide TV's op zo een stopcontact, en je zet gewoon het stopcontact uit van de TV die je niet gebruikt. Nadeel is dan wel weer de extra afstandsbediening.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt beter niet op dergelijke posts reageren... dan komt het vanzelf goed ;)

[Voor 92% gewijzigd door Michael Knight op 26-06-2011 20:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-03 13:18
CyBeR schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:48:
[...]

En als je ze tegelijk wilt gebruiken? Er is vast een reden dat 'ie twee tv's heeft. Als je er altijd maar één aan hebt kun je ook af met één tv.
Als die ze allebei wil gebruiken is het gewoon makkelijk dat ze op 1 afstandsbediening werken haha :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ch4oSrKr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-07-2018
Zo! Hoop reacties :) thanks!

Zal dan denk ik idd in de gamehoek de tv op een aparte stekkerdoos aan moeten sluiten en die elke keer uit kan zetten. Maar dacht dat misschien de frequenties o.i.d. aan te passen waren.

Het afschermen werkt niet goed, want zelfs al houd ik hem achter een kast dan gaat ie nog aan... :s

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 23:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Modbreak:Graag ontopic houden.. onzinreacties verwijder ik.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ch4oSrKr schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:00:
Zo! Hoop reacties :) thanks!

Zal dan denk ik idd in de gamehoek de tv op een aparte stekkerdoos aan moeten sluiten en die elke keer uit kan zetten. Maar dacht dat misschien de frequenties o.i.d. aan te passen waren.

Het afschermen werkt niet goed, want zelfs al houd ik hem achter een kast dan gaat ie nog aan... :s
Die sensors zijn soms inderdaad echt enorm gevoelig. Afplakken met iets wat compleet geen licht doorlaat (ducttape is een goeie) werkt meestal wel. Als je 't ding alleen voor games gebruikt is dat mischien niet eens compleet onhandig, aangezien je dan toch alleen de aan/uitknop nodig hebt en die zit meestal wel ergens op de tv zelf ook.

Wel wat lelijker, maar ja :P 't is gewoon infrarood licht verder dus de enige andere optie die je zou hebben zou neerkomen op de tv en de afstandabediening open maken en de infraroodledjes en sensors vervangen door een model op een net iets andere golflengte ofzo. Maar ja dat is a) nogal een werk en b) garantieverziekend.

Ch4oSrKr schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:00:
Samsung gebruikt ook Radio Frequentie ipv van Infra Rood AB zoals bvb de BN59-00935A van een UE40B8000.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee