Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 08:46
Ik hoop dat ik in het juiste forum zit met deze vraag maar goed...

Ik wil de Bose QC35 kopen. Bij Amazon.de veruit het goedkoopst. Probleem is dat er de laatste maanden veel gezeik is over deze koptelefoon ivm updates die niet goed schijnen te werken en de Noise Cancellation teniet doen. Ik zou'm dus willen kopen met het achterliggend idee dat alstie niet goed werkt ik'm wil retourneren en m'n geld terug.

2 vragen hierover:
- hoe is het wettelijk geregeld in DE met teruggaverecht? Amazon laat doorschemeren 14 dagen niet goed geld terug garantie te geven maar geeft niet aan of dit ook voor koptelefoons geldt (iets met hygiene en dat ze produkten niet altijd terugnemen indien opengemaakt). Er is ook nergens een mogelijkheid een vraag hierover te stellen aan Amazon zelf op de site.
-Heeft iemand toevallig ervaring met teruggave produkten bij amazon.de, en specifiek koptelefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
nodog schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:09:
Ik hoop dat ik in het juiste forum zit met deze vraag maar goed...
Nope, het topic krijgt een slinger richting het Shopping Forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:07

Rannasha

Does not compute.

Ik verwacht niet dat deze koptelefoon om hygienische redenen niet teruggestuurd kan worden. Als het een in-ear model zou zijn, dan zou het een ander verhaal zijn, maar dat is hier niet het geval.

Maar goed, waarom neem je geen contact op met de klantenservice van Amazon? Over het algemeen reageren die vrij snel en dan heb je in ieder geval zekerheid.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
nodog schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:09:
...
- hoe is het wettelijk geregeld in DE met teruggaverecht? Amazon laat doorschemeren 14 dagen niet goed geld terug garantie te geven maar geeft niet aan of dit ook voor koptelefoons geldt (iets met hygiene en dat ze produkten niet altijd terugnemen indien opengemaakt). Er is ook nergens een mogelijkheid een vraag hierover te stellen aan Amazon zelf op de site.
...
Voor zover ik weet moet de (potentiele koper) over het bestaan van een uitzondering op het herroepingsrecht worden geinformeerd, dat wordt hier ook bevestigd. Of in dit geval een goede reden zou bestaan voor een uitzondering is dan nog in het midden gelaten.

Contact opnemen met Amazon is zoals hierboven is gepost hoe dan ook een goed idee als je meer zekerheid wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 19-04-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Let ook op dat als je iets via amazon.de koopt, het wel uit kan maken of het "Verkauf und Versand durch Amazon" is, of dat het verkocht wordt door een ander en verzonden wordt vanuit een Amazon magazijn...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Misschien geheel offtopic, maar bij bijvoorbeeld de Mediamarkt zeggen ze, dat je een online bestelde koptelefoon niet mag retourneren vanwege hygiënische redenen.

Waarom test je hem niet even bij de Mediamarkt, daar staat ie vaak op zo'n Bose stelling met volle accu. Ook daar te koppelen met bluetooth of kabel.

Bose biedt nu ook een "niet goed, geld terug" actie aan: https://community.bose.co.../m-p/41754/thread-id/3403

Te vinden onder het kopje: "Where we are now."

[ Voor 27% gewijzigd door ck2000nl op 19-04-2017 12:54 . Reden: Link Bose toegevoegd ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik dacht overigens dat ie bij Amazon.es nog goedkoper was (https://www.amazon.es/Bos...ords=bose+quietcomfort+35)

Ik heb hem zelf ook een tijdje en heb totaal geen last gehad met die updates, NC werkt echt heel goed.

Ik denk wel dat als je goede service wilt (proefluisteren, zonder gedoe omruilen) dat je toch beter af bent bij een lokale speciaalzaak. Dat kost je dan wel een paar tientjes extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat zei Amazon toen je ze deze vraag vooorlegde? Volgens mij hebben ze tegenwoordig zelfs een (deels) Nederlandse helpdesk, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Yorinn schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:16:
[mbr] En wat zei Amazon toen je ze deze vraag vooorlegde? Volgens mij hebben ze tegenwoordig zelfs een (deels) Nederlandse helpdesk, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. [/]
Zoals in de openingspost al aangegeven, ik kan nergens een emailadres of iets dergelijks ontdekken op de site van Amazon. Kan best zijn dat ik met m'n neus kijk hoor maar als iemand een linkje heeft voor contact met ze, zie ik het graag.

En betreffende uittesten bij de mediamarkt. Dat heb ik gisteren 2 keer gedaan (1 in R'dam en 1 in Den Haag). In R'dam leek de NC best goed te werken maar kreeg ik de bluetooth connectie niet aan de praat dus wilde nog even checken in Den Haag waar ik toevalligerwijs ook moest zijn die dag. Helaas daar ook problemen met de Bluetooth dus om die reden een onnodig bezoek ware het niet dat de NC in Den Haag afschuwelijk was, veel ruis en echt niet zoals het hoort. De QC25 die ernaast hing was daarentegen helemaal perfekt. Helaas schijnen die mechanisch niet geweldig te zijn (veel problemen met uitval 1 kant en snoer) anders had ik die gekocht. draadloos is leuk maar geen vereiste voor mij.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:52:
Ik dacht overigens dat ie bij Amazon.es nog goedkoper was (https://www.amazon.es/Bos...ords=bose+quietcomfort+35)

Ik heb hem zelf ook een tijdje en heb totaal geen last gehad met die updates, NC werkt echt heel goed.

Ik denk wel dat als je goede service wilt (proefluisteren, zonder gedoe omruilen) dat je toch beter af bent bij een lokale speciaalzaak. Dat kost je dan wel een paar tientjes extra.
Zohee, dat is helemaal goedkoop. Scheelt dus 80 euro met de speciaalzaak. Wat mij betreft teveel om te negeren. Tevens is service bij de speciaalzaak vaak slechter dan bij grote bedrijven dus ga ik er niet vanuit dat je daar altijd beter af bent. Zelfs bij mediamarkt (die normaal alles omruilen zonder probleem) kun je dus al geen koptelefoon omruilen (niet dat dat een speciaalzaak is maar toch)

[ Voor 29% gewijzigd door nodog op 19-04-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Wacht! Je was in Rotterdam? Der zit daar in het centrum ook zo'n Bose winkeltje, in de buurt van de Perry sport geloof ik. Daar moet je hem vast zonder concessies kunnen uittesten!

Is dit wat: https://www.amazon.de/gp/...hp_gt_w_comp_cu&skip=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-12-2023

VdBorght

The time is never just right.

Retourbeleid: https://www.amazon.de/gp/...?ie=UTF8&nodeId=201819200 Producten verkocht en/of verzonden door amazon kan je gewoon gratis weer retour sturen. Heb het al meerdere keren gedaan, nooit problemen gehad. Verder staat er ook niets bij over een koptelefoon die al dan niet retour gestuurd mag worden owv hhygiënische redenen

[ Voor 59% gewijzigd door VdBorght op 19-04-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:39
Amazon doet nooit moeilijk als je iets wilt retourneren, dus indien nodig kun je de koptelefoon gewoon retourneren. Geldt uiteraard alleen voor producten die door Amazon zelf verkocht worden. Andere verkopers hebben hun eigen retourbeleid. Als je het zeker wilt weten kan je hier contact met Amazon.de opnemen: https://www.amazon.de/gp/help/customer/contact-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

*knip* Een post als deze voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 19-04-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
ck2000nl schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:25:
Wacht! Je was in Rotterdam? Der zit daar in het centrum ook zo'n Bose winkeltje, in de buurt van de Perry sport geloof ik. Daar moet je hem vast zonder concessies kunnen uittesten!

Is dit wat: https://www.amazon.de/gp/...hp_gt_w_comp_cu&skip=true
Ah, dat was me nooit opgevallen dat er een Bosewinkel bestaat. Ik loop er morgen even langs. Thx.

Die link ken ik maar die gaat specifiek om vragen over je eerdere bestellingen. Ik zie nergens een mogelijkheid een algemene vraag te stellen. (en ja, dit is dezelfde link als MelvinW aangeeft)
VdBorght schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:45:
Retourbeleid: https://www.amazon.de/gp/...?ie=UTF8&nodeId=201819200 Producten verkocht en/of verzonden door amazon kan je gewoon gratis weer retour sturen. Heb het al meerdere keren gedaan, nooit problemen gehad. Verder staat er ook niets bij over een koptelefoon die al dan niet retour gestuurd mag worden owv hhygiënische redenen
Bedankt die had ik ook gezien maar juist omdat er niks specifieks wordt aangegeven is het zo lastig om te beoordelen wat ze nou bedoelen met die hygienische uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Bose Experience Center
Lijnbaan 69, 3012 EL Rotterdam

(naast de Bakker Bart!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
*knip*

314 Euro bij Amazon.de en 379 bij alle NL webshops.
293 Euro bij Amazon.es, maar das spaans als ik het goed heb.

Nu weet ik niet hoe dat zit met garantie en dergelijken als je vanuit daar zou bestellen.
Ik zelf zou gewoon CoolBlue kiezen. Dan maar duur, maar wel gewoon goede service als er wat is.

[ Voor 26% gewijzigd door Yorinn op 19-04-2017 21:17 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Het is me toch gelukt Amazon te mailen. Netjes een mail teruggekregen dat binnen 30 dagen ruilen geen probleem is.

Morgen nog 1 keer checken in het Bose Center en dan bestel ik'm (denk wel bij .de want spaans kan ik al helemaal niet dus als er dan iets mis gaat wordt het inderdaad lastig reclameren).

En als personen het geen probleem vinden om 65 euro meer te betalen moeten ze dat zeker doen natuurlijk. Ik ben geen enorme fan van Amazon maar denk niet dat Coolblue een haar beter is. Deze koptelefoon kost al meer dan ik eigenlijk wilde uitgeven dus dan ga ik zeker niet nog eens 65 euro bijleggen. Mocht het bij een particuliere HiFi zaak bij mij in de buurt zijn zou ik dat overwegen maar niet bij andere dozenschuivers die toevallig nederlands zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zie inmiddels dat het gelukt is om met Amazon te mailen, je kan ze ook bellen hoor. Maar je kan gewoon binnen 30 dagen ruilen of je geld terug ontvangen.

Dezelfde koptelefoon heb ik zelf ook een aantal maanden geleden bij Amazon gekocht en na het testen weer retour gestuurd omdat ik niet zo tevreden was over de geluidskwaliteit.

Let er wel op dat Amazon het wel erg lang over doet om geld terug te betalen als je iets retourneert. Heb meerdere keren gehad dat het wel een maand duurde, voordat het werd teruggestort.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

nodog schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:38:
....de want spaans kan ik al helemaal niet dus als er dan iets mis gaat wordt het inderdaad lastig reclameren...
customer service van amazon hier -spanje- spreekt ook wel engels, geen probleem. Maar bestellen in duitsland zal wel wat handiger zijn.

Ik bestel vrijwel alles via amazon, nooit gezeur mbt garanties of retouren. Als de koerier het weer heeft opgehaald, krijg ik direct een melding dat het geld is terug gestort, mi topservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Koos2009 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:38:
[mbr]*knip*[/]
Ik zelf zou gewoon CoolBlue kiezen.
Er is weinig mis met CoolBlue, maar ik zou eerst dit lezen en dan zelf nog even navraag doen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

VdBorght schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:45:
Retourbeleid: https://www.amazon.de/gp/...?ie=UTF8&nodeId=201819200 Producten verkocht en/of verzonden door amazon kan je gewoon gratis weer retour sturen. Heb het al meerdere keren gedaan, nooit problemen gehad. Verder staat er ook niets bij over een koptelefoon die al dan niet retour gestuurd mag worden owv hygiënische redenen
Zo gemakkelijk gaat het helaas niet altijd, het is tevens afhankelijk bij wie, of wat je uit de Amazon etalage hebt besteld en wat dan de heersende condities zijn.

Toevallig vorige week nog twee Amazon items retour gestuurd binnen de daarvoor geldende periode en in beide gevallen kreeg ik retourkosten gepresenteerd.
Echter, je kunt in het pop-up menu tijdens de online retour aanvraag aangeven wát de reden van het terugsturen is en afhankelijk van het kennelijk 'juiste argument' betaal je dan die kosten, of juist niet.
Je moet er maar opkomen. :+

Zoveel bleek in ieder geval, ga die pop-up opties dus vooral even af als je ineens toch retourkosten ziet verschijnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

Anoniem: 639074 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 01:56:
[...]

Zo gemakkelijk gaat het helaas niet altijd, het is tevens afhankelijk bij wie, of wat je uit de Amazon etalage hebt besteld en wat dan de heersende condities zijn.

Toevallig vorige week nog twee Amazon items retour gestuurd binnen de daarvoor geldende periode en in beide gevallen kreeg ik retourkosten gepresenteerd.
Echter, je kunt in het pop-up menu tijdens de online retour aanvraag aangeven wát de reden van het terugsturen is en afhankelijk van het kennelijk 'juiste argument' betaal je dan die kosten, of juist niet.
Je moet er maar opkomen. :+

Zoveel bleek in ieder geval, ga die pop-up opties dus vooral even af als je ineens toch retourkosten ziet verschijnen. ;)
Nee, is niet afhangkelijk van welke reden je opgeeft. Blijkbaar hebben ze tegenwoordig wel retourkosten op artikels die individueel minder dan €40 kosten. Wat toch in het laatste jaar of 2 veranderd is want ik herinner mij nog meerdere malen waar ik niets heb moeten betalen op artikels van <€20

https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201819260

[ Voor 3% gewijzigd door VdBorght op 20-04-2017 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

VdBorght schreef op donderdag 20 april 2017 @ 02:09:
[...]
Nee, is niet afhangkelijk van welke reden je opgeeft. Blijkbaar hebben ze tegenwoordig wel retourkosten op artikels die individueel minder dan €40 kosten. Wat toch in het laatste jaar of 2 veranderd is want ik herinner mij nog meerdere malen waar ik niets heb moeten betalen op artikels van <€20
Nope, het blijkt in sommige gevallen wel degelijk afhankelijk van wat je in het bewuste retourproces als reden opgeeft.
Ik heb dit gedoe waarbij retourkosten opdoemden nu al een keer of vier meegemaakt en de laatste twee keren ging het om een product van ~€15 en van ~€35.

Het bedrag van €35 betrof een horloge, waarvan het horlogebandje te kort bleek.
Gaf ik dat ook als reden op, dan werden mij de retourkosten in rekening gebracht, maar als ik in plaats daarvan als reden opgaf dat "de beschrijving op de website niet klopte" (wat net zo goed waar was) dan kwam de retourteller op €0 te staan. :+
Dit bleek ook de enige optie te zijn waarbij de retourkosten op nul kwamen te staan.
Het is wat het is, mooier kan ik het niet maken. ;)

Zie hieronder het betreffende pulldown menu:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/25svql0.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 20-04-2017 05:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VdBorght

VdBorght

Anoniem: 639074 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 05:30:
[...]

Nope, het blijkt in sommige gevallen wel degelijk afhankelijk van wat je in het bewuste retourproces als reden opgeeft.
Ik heb dit gedoe waarbij retourkosten opdoemden nu al een keer of vier meegemaakt en de laatste twee keren ging het om een product van ~€15 en van ~€35.

Het bedrag van €35 betrof een horloge, waarvan het horlogebandje te kort bleek.
Gaf ik dat ook als reden op, dan werden mij de retourkosten in rekening gebracht, maar als ik in plaats daarvan als reden opgaf dat "de beschrijving op de website niet klopte" (wat net zo goed waar was) dan kwam de retourteller op €0 te staan. :+
Dit bleek ook de enige optie te zijn waarbij de retourkosten op nul kwamen te staan.
Het is wat het is, mooier kan ik het niet maken. ;)

Zie hieronder het betreffende pulldown menu:
[afbeelding]
Ja tuurlijk is het gratis als beschrijving niet klopt of een verkeerd product geleverd word of iets dergelijks.. Dat is de fout van Amazon en niet die van jou, dat hij je gewoon niet past is een ander verhaal. Staat in de beschrijving maat X en krijg jij maat Y waardoor de horloge te groot of te klein is? Gratis retour want beschrijving stemt niet overeen met de werkelijkheid. Staat in de beschrijving maat X, krijg jij maat X maar heb jij maat Y nodig? Helaas, kosten voor eigen rekening tenzij binnen 14 dagen met een kostprijs van 40 euro of meer. Staat ook uitdrukkelijk op de link die ik gaf

[ Voor 13% gewijzigd door VdBorght op 20-04-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-04 09:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

*knip* Dit topic is niet bedoeld om eigen ervaringen te delen, hier hebben we Shopreviews voor.

[ Voor 102% gewijzigd door Yorinn op 20-04-2017 10:05 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Uiteindelijk toch de QC 25 gekocht. vond'm gewoon beter klinken. Met dank aan de posters in dit topic weet ik nu dat Amazon helemaal niet moeilijk doet bij defekten binnen twee jaar dus durf ik het wel aan de op dit gebied wat minder betrouwbare QC25 aan te schaffen.

Nogmaals dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Defecten? Ik dacht dat je wilde weten hoe Amazon omgaat met zichttermijn en herroepingsrecht in geval van koptelefoons. Als een product defect is of gaat (buiten je eigen schuld om), dan is het gewoon een non-conform exemplaar en doet het er niet toe of het om een zogenaamd hygiëneproduct gaat.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:29
nodog schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:21:
Uiteindelijk toch de QC 25 gekocht. vond'm gewoon beter klinken. Met dank aan de posters in dit topic weet ik nu dat Amazon helemaal niet moeilijk doet bij defekten binnen twee jaar dus durf ik het wel aan de op dit gebied wat minder betrouwbare QC25 aan te schaffen.

Nogmaals dank allen!
Ik heb goede ervaringen met de service van Bose NL zelf ivm een defect aan een koptelefoon die ik in het buitenland had aangeschaft. Een scan van de aankoopbon was voldoende.
Pagina: 1