Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
can you read my mind?
Verwijderd
Dat de prijsverhoging 4 juli ingaat is duidelijk; wanneer de DSL upgrade uitgevoerd gaat worden kan ik vooralsnog niet achterhalen.
De snelheid die https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ is ongeveer 2x zo hoog als ik daadwerkelijk haal.

De gemeten gemiddelde snelheid

Wat er op mijn modem gemeten gemeten wordt.

Wat er in mijn gekabelde netwerk gemeten word?
Ik heb gemiddeld 62 MBps! terwijl ik 80 zou moeten hebben volgens de nieuw regels!
- Zoals je ziet is die 80 MBps een pieksnelheid en in volgende grafieken zie je dat elke keer dat die 80MBps wordt gehaald, hij word afgekapt! Na die afkapping volgt een dal en hersteld langzaam de snelheid weer tot afkapping op 80 MBps.
Dat xs4all adverteert met een snelheid van 80 MBps is dus pure oplichtingmisleiding, ze hebben het eigenlijk over 'pieksnelheden'! Dat kan ik ook.....

En daar betaal je ongeveer 5 euro extra voor nu?!
update:
KPN is een onderzoek gestart om mijn verbinding te monitoren....wordt vervolgd
[ Voor 82% gewijzigd door digidokter.net op 07-07-2017 19:21 ]
Verstand van 'Alles' van 'Niets'
Sorry, maar dat is BS: KPN (waar XS4All gebruik van maakt) zal jou zonder problemen aan de telefoon vertellen dat de geadverteerde snelheid al voorzien is van een ~20% marge.paranoia68 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:19:
Dat xs4all adverteert met een snelheid van 80 MBps is dus pure oplichting, ze hebben het eigenlijk over pieksnelheden! Dat kan ik ook.....![]()
![]()
Ik neem 500Mbit af en heb al meerdere keren goede gesprekken gehad met KPN. Afhankelijk van het weer, Gremlins en andere zaken, haal ik op Speedtest snelheden tussen 400 en 600Mbit.
80Mbps (kleine b!!!) - ~20% = 64Mbps. En daar is jouw testje ook op uitgekomen.
Het is makkelijk om te roepen: oplichting maar de kleine letters laten zien dat de leverancier van het netwerk (KPN) wel degelijk levert.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
[...]
Als ik 100Mbit zou halen zou ik ook niet klagen bij een abbo van 80Mbit, maar xs4all kapt alles bij 80 af! Doet kpn dat bij jouw 500Mbit niet?Ik neem 500Mbit af en heb al meerdere keren goede gesprekken gehad met KPN. Afhankelijk van het weer, Gremlins en andere zaken, haal ik op Speedtest snelheden tussen 400 en 600Mbit.
'de kleine letters'is dat geen vorm van oplichting?! Ik zal het 'misleiding' noemen dan...Sorry, maar dat is BS: KPN (waar XS4All gebruik van maakt) zal jou zonder problemen aan de telefoon vertellen dat de geadverteerde snelheid al voorzien is van een ~20% marge.
Het is makkelijk om te roepen: oplichting maar de kleine letters laten zien dat de leverancier van het netwerk (KPN) wel degelijk levert.
Hoe dan ook, de bedrijven zijn verplicht complete transparantie te geven. Dat is al door gevoerd op tabak, 0900 lijnen etc. Omdat veel bedrijven uit zijn op zoveel mogelijk omzet dan 'goede' doelen.Dit valt me erg tegen van xs4all, dit riekt naar consumentenmisleiding. Geven ze nieuwe abonnees mss voorrang?
Wie leest nu de 'kleine letters'? Alleen als je een erfenis of huis koopt let je (waarschijnlijk) op?!
Bij berekening van de van de abbokosten gaan ze uit van harde 80Mbit, want dat verteld de medewerker aan me. Op mijn modem komt idd 80Mbit binnen vanaf de centrale. Maar door de vele factoren kan dat overal weglekken... Exact voorbeeld van 'service tot de deur'. En daarna is het mijn probleem:
Ik heb twee laptops en een PC op alle drie bekabeld met cat6 geven ze dezelfde 66Mbit aan op verschillende poorten. Dus waar ligt het aan?!
Trouwens ook de zg gratis WIFIversterkers zijn 'uitverkocht' wegens onverwacht succes.
[ Voor 17% gewijzigd door digidokter.net op 07-07-2017 19:24 ]
Op Mijn XS4ALL staat nu dat ie uitverkocht is, er aan een oplossing wordt gewerkt en je Mijn XS4ALL in de gaten moet houden. Lekker klantvriendelijk
Ben...
Kom nu maar eens met de snelheidsverhoging, drie maanden na de belofte. Dan word ik mss weer een beetje blij.. Eind juli zou het zo ver moeten zijn, volgens de laatste info van xs4all.
Ik kreeg geen reactie meer op mijn kritische noten op hun belofte van 18 april, en of ze publiek willen communiceren dat het tot eind juli kan duren, m.a.w. open kaart willen spelen en DUIDELIJK zijn.
Xs4all is niet meer wat het was..
[ Voor 23% gewijzigd door salipander op 21-07-2017 16:50 ]
Ze durfden het niet eens aan om de klant nogmaals te informeren over dit 'cadeautje'. Dan hadden ze er nog veel meer moeten leveren.
Ben heel benieuwd hoe Xs4all dit nu op gaat lossen. Je kan tenslotte niet zoiets aanbieden en het dan gewoon afdoen met 'niet meer leverbaar'. Dan regel je maar een ander type.

Ben benieuwd of er nog veel anderen zijn die nog wachten..
[ Voor 39% gewijzigd door salipander op 21-07-2017 16:56 ]
Je moet het er werkelijk uit trekken om wat te weten te komen. De abonnementsverhoging heeft de snelheidsverhoging inmiddels ingehaald..
Viste ook achter het net, maar heb hem nu al binnen.Toff schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:48:
Die gratis WiFi versterker kan weer besteld worden. Je betaalt alleen € 9,62 verzendkosten. Levering tussen 1 en 15 oktober.
Handig is die lanaansluiting voor verlenging accespoint met kabel 3 meter,
XS4ALL is nog bezig met het uitrollen van de hogerere snelheden. "Netbeheerder had een storing waardoor enige vertraging is opgelopen. Inmiddels lopen de omzettingen weer".
Je moet het er werkelijk uit trekken om wat te weten te komen. De abonnementsverhoging heeft de snelheidsverhoging inmiddels ingehaald..
Zit nog steeds op 58Mbps ipv 80

Monteur had meting thuis uitgevoerd en lag niet thuis dat lijnen 'stuiterde', ook niet in centrale. Achteraf bleek een update filmware wonderen te doen!! Foei fritzbox 7581 een nieuw modem met zoveel mankementen!
[ Voor 3% gewijzigd door digidokter.net op 03-08-2017 11:25 ]
Hier is de repeater/ap ook al binnen inderdaad. De 1750 loopt rondjes om mijn oude 310, oa door 5,0 GHz icm 2,4 GHz en de lan kabel, waardoor de wireless snelheid niet gedeeld hoeft te worden en waardoor het signaal tussen router en AP viceversa sowieso storingsvrij verloopt op 1 Gb/s.paranoia68 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:23:
Viste ook achter het net, maar heb hem nu al binnen.![]()
Handig is die lanaansluiting voor verlenging accespoint met kabel 3 meter,
Mijn oude 7360 doet het zo slecht nog niet dan, met een smart abo:![]()
Zit nog steeds op 58Mbps ipv 80
[afbeelding]
[afbeelding]
Monteur had meting thuis uitgevoerd en lag niet thuis dat lijnen 'stuiterde', ook niet in centrale. Achteraf bleek een update filmware wonderen te doen!! Foei fritzbox 7581 een nieuw modem met zoveel mankementen!

Voorlopig weer dik tevreden met XS4ALL hier.
De actie is beëindigd. Het is helaas niet meer mogelijk een WiFi-versterker te bestellen"
Heerlijke communicatie bij XS4ALL. Wel eerst schriftelijk aan bestaande klanten melden dat de "gratis" wifi versterker eraan komt, daarna nix meer. TellSell, maar dan anders. Hoeveel klanten vissen achter het net?
Ben...
Dit topic is gesloten.