Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 911257

Topicstarter
Wie heeft er ervaring en kan me richting geven in het uitlezen van een OpenTherm compatible apparaat, de Honeywell SDC Smile:

https://products.ecc.emea...s/ecatdata/pg_gr-sdc.html

Ik werkt met .NET framework. Verder heb ik gekeken naar zogenaamde OpenTherm Gateways. Die zouden compatible moeten zijn met dit apparaat maar ondersteunen geen .NET:

https://www.kiwi-electronics.nl/opentherm-gateway-kit

Wie helpt mij verder op weg?

Met vriendelijke groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:48

Guldan

Thee-Nerd

De opentherm gateway of een USB kabel geschikt voor je ketel lijkt mij het meest geschikt.

De opentherm gateway doet (aanname) waarschijnlijk gewoon seriele communicatie over een com poort en ik denk ook dat dat gebeurt als je de USB versie gebruikt.

Wanneer je een vendor specifieke kabel gebruikt ben je aangewezen op de software van de fabrikant of of dat specifieke protocol toevallig ergens beschreven staat.

In beide gevallen is het niet echt makkelijk en vereist het wel behoorlijk wat technische kennis en programmeer skills.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 911257

Topicstarter
Het gaat om de SDC Smile van Honeywell. Ze hebben een developer site waar ik naar gemaild heb maar ik krijg geen reactie, ook via twitter loopt de communicatie niet vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Anoniem: 911257
De Opentherm gateway is aan de PC kant een seriële poort, dat werkt prima met C#.
MSDN: SerialPort Class (System.IO.Ports)
Bij grote afstanden zou ik aanraden er een serial<>ethernet converter tussen te zetten, dan heb je een Socket om tegenaan te praten.

Hoedanook is het lekker low-level ;)

De Honeywell Smile heeft zo te zien geen eigen integratiemogelijkheden. Je beste hoop daarvoor is een extern display eraan zetten en reverse engineeren, maar ik heb zo de indruk dat dat a. de moeite niet waard is en b. buiten je comfort zone ligt :)

Wat is je einddoel? Logging of sturing?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.