Laptop HDD aansluiten op desktop.

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

Vraag

• wesley-hofma
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-09-2020
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb van een familielid een hdd gekregen waar heel veel fotos opstaan. Via de laptop start deze totaal niet meer op. En als ik hem aansluit op desktop doet deze ook niks. Is er nog een mogelijkheid om de fotos van de harde schijf te halen?

Met vriendelijke groet,

Wesley Hofma

Alle reacties

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Je kunt proberen of je met een tool als Getdataback nog iets zichtbaar kunt maken.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pak eens een Linux Live-CD; dat is minder "lastig" dan Windows.

De vraag is wel; wordt de betreffende schijf uberhaupt wel gezien in de BIOS? Want als 'ie daar al niet gezien wordt, kan je elk OS daarna wel opstarten maar dan is mijn gok dat de printplaat/controller van de schijf gewoon overleden is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ahmed
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-01 13:19
Kun je niet een harde schijf adapter kopen zodat je 'm via USB aan kunt sluiten op de computer? Als de OS corrupt is kun je op deze manier 9 van de 10 keer nog altijd bij je bestanden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is handig om iets duidelijker te zijn dan: doet niets.

Gaat de HDD niet draaien ? Maakt ie vreemde geluiden ? Staat ie niet in Mijn Computer ? Staat ie niet bij apparaatbeheer ? Wat er precies gebeurt maakt nogal wat uit, aan doet niets hebben wel niet veel :P

Aangeven hoe je de HDD precies aansluit is ook wel zo handig om te weten.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 18-04-2017 13:46 ]

Verwijderd

Hoi wesley-hofma,

Je bent in het verleden meermaals negatief opgevallen doordat je topics aanmaakt met een matige topicstart. Dat noemen wij een gebrek aan eigen inzet. Ook dit topic voldoet aan dit criteria en om die reden moet ik hem helaas sluiten.

Ik verwijs je naar de topics over datarecovery, zoals: Thematopic: Datarecovery

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.