Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apparaat aangesloten op PC toch zichtbaar in thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 17:09
Ik heb een wat ingewikkelde setup die ik eerst even ga uitleggen. Ik huur een aanbouwwoning en ik deel het thuisnetwerk met de verhuurder. Aangezien ik zelf redelijk wat hobby met networking e.d. hebben ze mij admin-toegang tot de router (Experiabox V10) gegeven 'zolang alles maar blijft werken'. Ik heb echter geen fysieke toegang tot het modem omdat het in hun kantoortje staat.
Ik heb gisteren een IKEA TRÅDFRI set gekocht, inclusief de gateway. Deze heeft echter (nog) geen wifi-functionaliteit, dus ik moet via een andere weg hem een netwerkaansluiting geven.

Ik weet dat ik via NetworkManager op ArchLinux een doorvoer kan maken van mijn wifi verbinding naar mijn ethernetpoort, alleen is het probleem waar ik dan tegenaan loop dat de apparaten die daar op aangesloten worden niet geregistreerd worden met DHCP op het modem; de PC geeft tenslotte het signaal door.
Mijn vraag dus: is het mogelijk om mijn PC 'transparant' te maken, zodat apparaten die op de ethernetpoort aangesloten worden alsnog een IP krijgen van de Experiabox?

Mijn setup op dit moment:

[modemrouter] ))5GHZ)) [pc]----[sitecom routertje]----[Gateway]

De opzet zoals ik voor ogen heb:

[modemrouter] ))5GHZ)) [pc]---[switch]---[gateway]

Ik geloof vast dat dit mogelijk is, maar ik weet niet goed waar ik op moet zoeken :P Tips/ideeën worden dus zeer gewaardeerd.

Wellicht is dit beter thuis in een ander forum, ik hoor dat graag en stel 't op prijs als ie verplaatst wordt :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je sitecom routertje heeft ook een switch aan boord
Zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point over hoe je die kunt activeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:38
Je hebt dus geen fysieke kabel vanaf de experiabox ?

Geen idee of de Sitecom bridge ondersteunt, maar dat zal ook een oplossing kunnen zijn.