Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele VPN Router met Open VPN en diverse OS'en support

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik maak al een tijdje gebruik van verschillende VPN diensten en daarvan is PIA mij het meest bevallen. Nu ik binnenkort naar het buitenland ga wil ik eigenlijk ook de mogelijkheid hebben om thuis een VPN server te draaien waardoor ik op mijn eigen NL ip-adres kan internetten.

Nu heb ik dit een tijd gedaan op een Mac mini met OS X Server maar eigenlijk wil ik daar toch van af. Het werkt lastig met verschillende Windows apparaten en Android tegelijk, verliest verbinding (na een update en reboot geen verbinding meer mogelijk etc.) Of ik heb verbinding maar het totaal geen internet. Kortom het werkt niet optimaal en moet elke keer fysiek aanwezig zijn om dingen te fixen.

Na wat rondkijken leek het mij handig om een router (oude of nieuwe) in te gaan zetten met ondersteuning hiervoor. Graag wil ik Open VPN als protocol kunnen gebruiken. Naar mijn idee zou dit goed moeten werken vanaf Windows en OS X apparaten zowel als Android en iOS devices.

Mijn oog viel op de EdgeRouter Lite van Ubiquity (https://www.ubnt.com/edgemax/edgerouter-lite/). Deze zou dat moeten kunnen maar kan er niet heel veel over vinden icm diverse devices. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik heb liever zoiets (met garantie) dat goed werkt (out of the box makkelijk in te stellen) dan dat ik ga zitten pielen met die custom OpenWrt firmwares en oude kastjes. Of moet ik niet moeilijk doen en een oude Vigor op gaan zoeken? Heb geen zin dat als ik straks net weg ben en dat ding na 3 dagen ineens niks meer doet :+

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
www.pivpn.io op een raspberry pi of in een Ubuntu server (virtueel)?

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik heb dit draaien op een raspberry 2, draait als een zonnetje. Gebruik het dagelijks als ik met mijn mobiele telefoon op een openbare wifi zit. Binnen een paar seconden verbinding.
Ik ben echt geen Linux expert, en met twee tutorials had ik alles binnen een uur draaien (inclusief installatie van de laatste raspbian op de Pi).

Voor elk OS (ook mobiel) zijn clients te vinden in de reguliere appstores (en/of via de site van openvpn).

[ Voor 43% gewijzigd door breew op 17-04-2017 18:00 ]

• Executor16
  • Niet online
Damn, dat ik daar helemaal niet aan gedacht heb |:( Ga ik gelijk even naar kijken inderdaad!

[ Voor 3% gewijzigd door Executor16 op 17-04-2017 18:11 ]

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 15:42
Wat dacht je van een Synology Router RT2600AC bijv. of Synology NAS.. ?

• Executor16
  • Niet online
FlorisVN schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:37:
Wat dacht je van een Synology Router RT2600AC bijv. of Synology NAS.. ?
Beetje te veel van het goede voor wat ik er mee wil, Ik heb nu een Pi besteld, als het niet bevalt kan ik er altijd nog leuk speelgoed van maken ;)

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 15:42
ok,

Heb je overigens Xpenology ook al overwogen ?
Dit kan je bijv. prima draaien als VM op je huidige MacMini !

Is ook een erg goed alternatief, en kost niks ! :)
Het Grote XPenology Topic
Pagina: 1