Surroundreceiver (Marantz) of stereoreceiver (Onkyo)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 21:11
Het volgende doet zich voor. Op dit moment heb ik een Marantz SR6006 7.2 receiver. Deze is alleen stereo aangesloten op twee Kef IQ 9's. Ik wil de volgende upgrade doen: óf upgraden naar een tweedehands Marantz SR7007 receiver (ook 7.2) of, en deze komt binnenkort uit, de nieuwe Onkyo TX-8270 dedicated stereo receiver (met ook HDMI-aansluitingen en de hele rambam). Tweedehands komt de Marantz SR7007 op €550 uit en nieuw is de Onkyo exclusief btw iets van €570. Ik ben in beide gevallen niet in staat om ze op mijn eigen speakers en thuis te beluisteren, de Onkyo is nog niet uit en de Marantz kan alleen opgestuurd worden.

Ik luister vooral muziek met de receiver wel als hart van mijn audio- en videosetup. Ik wil gewoon ook een goed apparaat hebben dat optimaal mijn bronnen kan weergeven in de best mogelijke kwaliteit. De Onkyo heeft WiFi. De Marantz niet (alleen een bekabelde netwerkaansluiting). De vorige versie van deze Onkyo kreeg vorig jaar overal lovende recensies en de meneer van de audiowinkel was ook erg enthousiast over deze versie.

De Marantz is qua nieuwwaarde bijna twee keer de prijs van de nieuwe Onkyo (€1500 tegen over €699). Dus misschien is de Marantz dan kwalitatief beter? Bij de Marantz zal ik alleen de frontkanalen gebruiken. De Onkyo heeft (lekker simpel) gewoon twee frontaansluitingen (en eventueel aansluitingen voor de subwoofer). Allebei hebben 4K passtrough (zelf heb ik nog niets in 4K, maar wat niet is kan nog komen).

Kan een van jullie mij in iets van advies voorzien? Het Marantzmerk ken ik natuurlijk dus het voelt ook vertrouwd om voor de SR7007 te gaan. Maar 'op papier' is alles aan de Onky aantrekkelijker: dedicated stereo, de nieuwste technieken, draadloos, goede recensies van de vorige versie, nieuw in plaats van tweedehands. Toch hoor ik graag nog het inzicht van anderen.

Mocht ik informatie weggelaten hebben, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 17:09
Ik heb voor een soortgelijke keuze gestaan en heb onderzocht wat de verschillende extra mogelijkheden de apparaten hadden. Denk aan room correction, of eigenlijk liever een handmatige eq om het geluid naar smaak aan te passen (let op dat bij goedkope modellen de optie om aan te passen ontbreekt). Dit doet mij meer goed dan welke specificatie op papier dan ook.
Het is uiteindelijk een Denon X1300 geworden, nog goedkoper ook.

[ Voor 10% gewijzigd door ShittyOldMan op 18-04-2017 16:00 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 21:11
Bedankt ShittyOldMan. Ik heb veel op internet gelezen, er waren net zoveel feiten als fabels en heb me uiteindelijk laten informeren bij Wifimedia in Arnhem. Zij dachten dat de Onkyo te licht zou zijn en adviseerden mij (net als jij) om naar Denon te kijken. Uiteindelijk met de Denon AVR-X4300H naar huis gegaan die voldoet aan al mijn wensen. Misschien zelfs overpowered voor mijn Kef IQ 9's maar met alle streamingmogelijkheden en de voor mij merkbare geluidsverbetering, een prima keus!