Welke Gpu zou jij mij aanraden?

Pagina: 1
Acties:

• ilosoxx
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-01 13:30
Beste mede tweakers!. ik heb een budget build met een AMD 845 en een RX460 Nu wil ik graag een andere kaart wat zouden jullie aanbevelen.

Ik zoek een?
Maakt niet uit.

Wat is je budget?
100-200.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Amd 845 / RX460 van Sapphirehttps://tweakers.net/pric...-460-2g-d5/specificaties/

[ Voor 36% gewijzigd door ilosoxx op 16-04-2017 10:46 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:51
@ilosoxx Wat heeft een andere voeding met wel of niet low profile te maken :?

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 16-04-2017 10:21 ]

• ilosoxx
DukeBox schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:21:
@ilosoxx Wat heeft een andere voeding met wel of niet low profile te maken :?
Ik heb het denk ik verkeerd uitgelegd ik bedoel ik heb een voeding met 1 6 pins zit in me moederbord en de videokaart haalt stroom uit me Moederbord, als ik een videokaart wil die voeding nodig heeft heb ik denk een andere voeding nodig? of kan je uit pollux een 6 pins doen? met verleng stuk zeg maar. Sorry voor de onduidelijkheid

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:51
@ilosoxx Dan nog snap ik niet wat je met low profile bedoeld in dit geval. Heb je een low profile kast ?

Je hebt bijv. ook nvidia 1050 ti kaarten zonder extra power verloop kabels kan maar de voeding is daar niet voor ontworpen.

• ilosoxx
DukeBox schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:27:
@ilosoxx Dan nog snap ik niet wat je met low profile bedoeld in dit geval. Heb je een low profile kast ?

Je hebt bijv. ook nvidia 1050 ti kaarten zonder extra power verloop kabels kan maar de voeding is daar niet voor ontworpen.
Heb de post maar even verandert ik denk dat ik de term Low profile niet begreep. Sorry voor het ongemak.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:28

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ilosoxx schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:33:
[...]

Heb de post maar even verandert ik denk dat ik de term Low profile niet begreep. Sorry voor het ongemak.
Afbeeldingslocatie: https://www.netshop.co.uk/SC/media/glossary-images/form_factor-138f91a8.jpg
Low profile en high profile, zoek de verschillen...

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

ilosoxx schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:24:
[...]

Ik heb het denk ik verkeerd uitgelegd ik bedoel ik heb een voeding met 1 6 pins zit in me moederbord en de videokaart haalt stroom uit me Moederbord, als ik een videokaart wil die voeding nodig heeft heb ik denk een andere voeding nodig? of kan je uit pollux een 6 pins doen? met verleng stuk zeg maar. Sorry voor de onduidelijkheid
Ik geloof dat je wel meer door elkaar haalt. Er zit geen 6-pins, voeding neem ik aan,op je moederbord.

De 6 pins die je nodig hebt voor een videokaart past ook niet op het moederbord, tenzij je echt enorm gaat lopen kloten. En pollux?? :?

Laten we eens anders beginnen, je zoekt dus een vervangende kaart voor je RX460?

Geef eerst eens een goede lijst met welke onderdelen je hebt en met name je voeding :)

edit: wellicht is dit interessant leesvoer voor je: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 16-04-2017 10:45 ]

Gabriël AM5

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

De voeding heeft deze aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: https://bin.snmmd.nl/m/m1cyn4rwgi9m.jpg
Zoek zelf maar op waar welke voor dient. ;)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• ilosoxx
sapphire schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:44:
[...]

Ik geloof dat je wel meer door elkaar haalt. Er zit geen 6-pins, voeding neem ik aan,op je moederbord.

De 6 pins die je nodig hebt voor een videokaart past ook niet op het moederbord, tenzij je echt enorm gaat lopen kloten. En pollux?? :?

Laten we eens anders beginnen, je zoekt dus een vervangende kaart voor je RX460?

Geef eerst eens een goede lijst met welke onderdelen je hebt en met name je voeding :)

edit: wellicht is dit interessant leesvoer voor je: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Ik dacht dat mijn kennis hoger was. blijkbaar niet. :'(

Hier komt de lijst.

Processor : Amd Athlon x845 https://tweakers.net/pric...se-cooler)/specificaties/

Moederbord : https://tweakers.net/pric...m2a68m-hd+/specificaties/

Voeding : https://tweakers.net/pric...er-b8-300w/specificaties/

videokaart : https://tweakers.net/pric...-460-2g-d5/specificaties/

case: https://tweakers.net/pric...rkoon-t3-s/specificaties/

Bedankt voor alle reacties!, zo leer ik ook nog eens wat hé :*)

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Je voeding heeft idnerdaad geen aparte 6-pins aansluiting voor een videokaart, dat beperkt je keuze enorm.

Als je in de Pricewatch dat invoert (dus geen 6- of 8-pins voedingsaansluiting) dan is de snelste kaart bij nVidia een 1050TI en bij AMD een RX460.
Of die 1050TI sneller is dan je huidige RX460 mag je zelf gaan googlen ;) maar als je een nog snellere kaart wilt word het ook een andere voeding vrees ik.

Gabriël AM5

• ilosoxx
sapphire schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:04:
Je voeding heeft idnerdaad geen aparte 6-pins aansluiting voor een videokaart, dat beperkt je keuze enorm.

Als je in de Pricewatch dat invoert (dus geen 6- of 8-pins voedingsaansluiting) dan is de snelste kaart bij nVidia een 1050TI en bij AMD een RX460.
Of die 1050TI sneller is dan je huidige RX460 mag je zelf gaan googlen ;) maar als je een nog snellere kaart wilt word het ook een andere voeding vrees ik.
Is geen probleem een andere voeding ook goed als dat een betere videokaart bij kan :)

• ilosoxx
Dus ik zal denk moeten gaan voor

Deze voeding misschien?

https://tweakers.net/pric...air-cx450m/specificaties/

en dan een andere videokaart?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Prima low budget voeding.
en dan een andere videokaart?
Denk aan een rx470/480 bijvoorbeeld.

Wil je volgende keer devlinks zonder url tags plakken, dan worden ze automatisch goed omgezet, dat leest makkelijker. En je kan ook alles in je inventaris zetten en dan de rml-code kopiëren naar je post. ;)

• ilosoxx
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:26:
[...]

Prima low budget voeding.

[...]

Denk aan een rx470/480 bijvoorbeeld.

Wil je volgende keer devlinks zonder url tags plakken, dan worden ze automatisch goed omgezet, dat leest makkelijker. En je kan ook alles in je inventaris zetten en dan de rml-code kopiëren naar je post. ;)
en een R7 370? 2gb ofzo? ik kan niet vinden hoeveel watt die nodig heeft.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Er heeft zich een kleine revolutie voorgedaan vorig jaar met het uitkomen van een nieuwe reeks videokaarten, zowel van nvid als amd. Dit is duidelijk aan je voorbij gegaan.
Kaarten als de R7 370 verbleken bij de prestaties van de nieuwe kaarten, terwijl de r7 wel veel meer energie verbruik.

De RX470 is duidelijk veel sneller dan de R7 370, heeft meer geheugen, kost minder en verbruik minder energie.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Reepje schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:05:
Er heeft zich een kleine revolutie voorgedaan vorig jaar met het uitkomen van een nieuwe reeks videokaarten, zowel van nvid als amd. Dit is duidelijk aan je voorbij gegaan.
Kaarten als de R7 370 verbleken bij de prestaties van de nieuwe kaarten, terwijl de r7 wel veel meer energie verbruik.

De RX470 is duidelijk veel sneller dan de R7 370, heeft meer geheugen, kost minder en verbruik minder energie.
Ik dacht dat er op CPU en GPU gebied elk jaar een revolutie is. :)
Nu zijn die niet altijd even interresant, maar op GPU gebied zijn de nieuwe kaarten vaak sneller en zuiniger ten opzichte van de oude. Bij AMD is dat de RX400 serie en Nvidea de GTX1000 serie. Het heeft weinig zin om een oude kaart niet te kopen.

• ilosoxx
Ik denk dat het kijken word voor een rx 470. Leuke prijs leuke kaart denk ik zo

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:30:
[...]

Ik dacht dat er op CPU en GPU gebied elk jaar een revolutie is. :)
Nou niet echt.
Op CPU gebied al helemaal niet, een I5-2500 uit 2011 is nog niet eens echt verouderd. Misschien dat er nu echt wat gaat gebeuren als AMD weer in de concurrentie komt.
Op GPU gebied gebeurde wel wat, maar dan had je +5% voor een nieuwe serie.

Allemaal geen "kleine revolutie", totdat de RX400 serie GTX1000 serie uitkwamen. Dat was niet alleen een reuzensprong in FPS/euro, maar ook bij een duidelijk lager energieverbruik.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2025
ilosoxx schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:43:
Ik denk dat het kijken word voor een rx 470. Leuke prijs leuke kaart denk ik zo
Dan zou ik gaan voor de MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G met de eerdergenoemde Corsair CX450M of Corsair Vengeance 400W.

kom er net achter dat je direct de link kan plakken en niet (url=*****]******[/url] hoeft te doen 8)7
bedankt @T.Kreeftmeijer

[ Voor 38% gewijzigd door Menno02 op 16-04-2017 12:51 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
je kan gewoon een 4pins molex naar 6/8pins gaan gebruiken op de videokaart.
zou het budget iets oprekken en proberen naar een rx480 te gaan en de 460 hier op vraag en aanbod verkopen. normaal raad ik vrij snel aan naar een kaart op vraag en aanbod te zoeken, maar het verschil in verbruik en toekomstbestendigheid van bv een 290/970 tov 480/1060 is te groot.

de cpu is bij jou echter ook wel een bottleneck.
eigenlijk is het het mooiste als je die 845 omruilt voor een goedkope 2500k, dikke koeler erop en overklokken die handel.
YouTube: Battle Of The Bottlenecks AMD Athlon X4 845 + GTX 1060 6Gb Gaming Be...

Nukezone FTW

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Werken met verloopjes is imho een beetje een B-oplossing :X

De PSU trekt op de gezamelijke 12-lijnen 276 watt leveren, uitgaande van de CPU, een RX480, één SSD en 5400rpm HDD dan zit je met deze voeding al krap.

En wat betreft die 2500K, ja een oud maar potent beestje zelfs anno nu maar zo blijf je aan de gang...kun je net zo goed een hele "nieuwe" PC kopen.

Ligt dus aan de voorkeur van de TS. Andere budget voeding van 400~450watt, andere kaart en eventueel en overclock op de CPU is ook een optie. Andere CPU (en moederbord) kan dan altijd nog en zit je ook een stuk toekomst bestendiger qua voeding. Want een 2500K +overclock+ bv. een RX480 op 300w....zo geweldig is deze voeding nou ook weer niet :X

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 16-04-2017 15:13 ]

Gabriël AM5

• ilosoxx
Toch maar sparen voor een Ryzen 1500 denk ik :) en een leuke kaart. veel upgrade mogelijkheden in de toekomst dacht ik zo ^^
Pagina: 1