Dag,
Naar aanleiding van vorig topic (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1767705), heb ik een schone installatie van Windows 10 gedaan op mijn SSD. Windows start netjes op. Nu het probleem:
Hoewel mijn grafische kaart wordt herkend, lijkt hij niet actief. De led lampen branden, echter stoppen de fans tijdens het booten met draaien.
Wat mij opvalt is dat ik in de BIOS nu twee SSD partities heb. De 'P0: SSD ' en een 'Windows boot manager (P0: SSD)'.
Het probleem doet zich voor als ik vanaf de ' Windows boot manager' SSD opstart. Zodra de ander selecteer kom ik niet verder dan de BIOS, maar blijven de fans van de grafische kaart wel draaien.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Moederbord: gigabyte g1 sniper b5, bios f9
RAM: 16gb (2x4 Ballistix + 1x8 Corsair)
CPU: i5-4460 3.2ghz
Videokaart: Radeon rx470 Gaming X 4gb
PSU: Corsair 450 watt
De kaart wordt overigens in apparaatbeheer wel herkend. Stuurprogramma's zijn reeds bijgewerkt. Echter kan ik de driver cd die werd meegeleverd niet starten, vanwege een ' failed to load hardware monitior' melding...
In schrijfbeheer bestaat mijn SSD uit:
- 450MB herstel-systeempartitie
- 99MB EFI-partitie
- 112GB primaire-partitie
Verder staat enkel mijn harde schijf er tussen en de cd-dvd stations.
Kan iemand mij met dit probleem helpen??
Naar aanleiding van vorig topic (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1767705), heb ik een schone installatie van Windows 10 gedaan op mijn SSD. Windows start netjes op. Nu het probleem:
Hoewel mijn grafische kaart wordt herkend, lijkt hij niet actief. De led lampen branden, echter stoppen de fans tijdens het booten met draaien.
Wat mij opvalt is dat ik in de BIOS nu twee SSD partities heb. De 'P0: SSD ' en een 'Windows boot manager (P0: SSD)'.
Het probleem doet zich voor als ik vanaf de ' Windows boot manager' SSD opstart. Zodra de ander selecteer kom ik niet verder dan de BIOS, maar blijven de fans van de grafische kaart wel draaien.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Moederbord: gigabyte g1 sniper b5, bios f9
RAM: 16gb (2x4 Ballistix + 1x8 Corsair)
CPU: i5-4460 3.2ghz
Videokaart: Radeon rx470 Gaming X 4gb
PSU: Corsair 450 watt
De kaart wordt overigens in apparaatbeheer wel herkend. Stuurprogramma's zijn reeds bijgewerkt. Echter kan ik de driver cd die werd meegeleverd niet starten, vanwege een ' failed to load hardware monitior' melding...
In schrijfbeheer bestaat mijn SSD uit:
- 450MB herstel-systeempartitie
- 99MB EFI-partitie
- 112GB primaire-partitie
Verder staat enkel mijn harde schijf er tussen en de cd-dvd stations.
Kan iemand mij met dit probleem helpen??
[ Voor 8% gewijzigd door ljuboja op 14-04-2017 13:27 ]