Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

4k Gaming pc budget ongeveer 2.2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit zal voornamelijk gaming zijn, in 4K

Wat mag het systeem gaan kosten?
het volledige budget incluis scherm zou rond de 2300 btw in zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga alles nieuw kopen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 SSD van 500 GB, 1 HD voor storage (2 a 3 TB)
heb reeds een MSI GeForce 1080Ti Founders Edition dus de rest zou daar op afgestemd moeten zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI liefst maar als er betere alternatieven zijn....

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
uiteraard zo stil/snel mogelijk, geen specifieke eisen

Ga je overklokken?
overklokken zou normaal niet gebeuren. Misschien op termijn indien nodig.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik had al een systeem in gedachten maar met de komst van de nieuwe Ryzen processors weet ik het niet zo goed meer.
Hier is het systeem dat ik voorzien had oorspronkelijk

VOEDING:
Seasonic platinum series 660W SS-660XP2 F3 140 €

CASE:
fractal design define R5 - Zwart - 100 €

RAM:
corsair vengeance LPX - DDR4-2400 - 16 GB 124 €

STORAGE:
samsung 960 evo - M2. 500 Gb 250 €
western digital purple - 2TB 95 €

MOEDERBORD:
MSI Z270 gaming M5 215 €

CPU:
intel core I5 7600 - Boxed 250 €

SCHERM:
LG 27UD58 375 €

GFX KAART:
MSI GeForce 1080 Ti Founders edition 830 €

Totaal: 2379 €

Gfx kaart heb ik reeds dus dat is het enigste dat niet verandert kan worden.
Wat denken jullie? Had dit systeem besteld bij Afuture maar ja... die zijn dan failliet gegaan... centjes weg maarja. Ondertussen zijn de ryzen processors gekomen ook en ben ik niet meer zeker of ik wel alles uit mijn geld haal.

Enige raad?

Dank je wel allemaal!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 13:24
Het zou mooi zijn als je alles even in een mooi lijstje zet.
Hier staan wel guides voor.

het eerste wat me opvalt is dat je een Z moederbord neemt maar geen overklokbare i7 (zonder k). Die zou ik dus aanpassen naar of een goedkoper moederbord.bijvoorbeeld pricewatch: MSI B250 GAMING M3.
Scheelt je al €100.

en ik zou, aangezien je aangeeft een stille pc te willen niet de founders edition van de 1080TI bestellen maar een met aftermarket koeler van bijvoorbeeld Gigabyte, Asus of MSI.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
beebie121 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:28:
en ik zou, aangezien je aangeeft een stille pc te willen niet de founders edition van de 1080TI bestellen maar een met aftermarket koeler van bijvoorbeeld Gigabyte, Asus of MSI.
Hij zegt dat hij de videokaart al heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, heb een goede deal op die kaart kunnen doen daarom...
Dat moederbord ziet er inderdaad ook goed uit. Had vooral dat moederbord gekoze omdat het een van de enigste was met 2 M2 slots en aangezien ik op termijn wss wel een 2de SSD zal steken... denk dat ik je hier zal in volgen :)

Jij denkt dat ik beter een i7 kopen? hyperthreading heb ik op zich niet echt nodig maar heb inderdaad gezien gisteren dat het prijsverschil inderdaad kleiner is dan ik dacht.
Welke i7 zou je mij dan aanraden?

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Zo te zien wil je het laten assembleren. Afhankelijk van waar je woont, kan ik 'm voor reiskosten in elkaar komen zetten. Bespaar je ongeveer ~150 tot 200 euro.
Kom zelf met mijn eigen gereedschap, antistatische polsband etc..
(Doe dit al een tijdje, hihi)

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor het aanbod, maar ik steek em zelf in elkaar. is een ritueel weet ge wel... :p

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:49:
Had vooral dat moederbord gekoze omdat het een van de enigste was met 2 M2 slots en aangezien ik op termijn wss wel een 2de SSD zal steken... denk dat ik je hier zal in volgen :)
De meerwaarde van m2 versus sata ga je in praktijk amper merken. Daarnaast is het vullen van 512gb met games ook al een beste uitdaging.
Op grond waarvan overweeg je om later nog een 2e m2 ssd te plaatsen?
Jij denkt dat ik beter een i7 kopen? hyperthreading heb ik op zich niet echt nodig
Menig game zal de 4 cores van de i5 ook niet maximaal benutten. Vanuit die beredenatie ben je wellicht het beste af met een dual core i3.
Kijk je echter vooruit, krijgen games steeds betere multicore support.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
512 GB ga ik wel gevuld krijgen normaal gezien met mijn games.. mss niet direct maar ik heb de neiging om al mijn steamgames altijd volledig te installeren en zou dit liefst op mijn SSD's doen dan aangezien mijn 2 sta schijven vol zullen staan met films, series, muziek en foto's.
daarom dat ik de mogelijkheid wil houden om een tweede SSD te kunnen steken. Dat als ik beslis om over enkele jaren eentje bij te steken dat ik niet een nieuw moederbord ook moet bestellen om er alles uit te halen.

bedoeling is dat dit systeem toch wel een 4tal jaar meegaat met eventueel enkele kleine uprgades. daarom dat ik inderdaad mss een i7 overweeg. het is de bedoeling om zo lang mogelijk dit systeem te behouden.
Gaat een i3 niet te krap bemeten zijn voor die GFX kaart?

Bedankt in alle geval voor je reactie. Ik ben er echt nog niet uit wat ik moet bestelle om het meeste uit mijn geld te halen voor zo lang mogelijke tijd...

Verwijderd

Waarom 4k? De ppi van een 27inch 1440p scherm is hetzelfde als de ppi van een 55inch 4k scherm. (gisteren op een of andere site gezien, vraag met niet de welke. Ik was vrij verbaasd maar best logisch op zich)

Correct me if I'm wrong maar geen enkel nut dus.

Kan je evengoed een 1440p 144hz aansturen dan een 4k scherm dat maar 60hz draait. Ieder zijn ding maar ik zou het niet doen. Ben dit al een week voluit aan het bestuderen.

Hier hier ook een topic staan (high end 1440p systeem) moet je maar eens kijken, heb wel een iets groter budget maar sommige dingen kan je wel aanpassen natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2017 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt. Maar ik koop een 27 inch 4K scherm. Ratio ppi zal dus wel degelijk hoger zijn.
inderdaad voor een groot scherm tegenover een klein scherm uiteraard.. is zoals je zegt logisch.
maar je vergelijkt appelen met peren. je moet een 1440p 27 inch scherm met een 4k 27 inch scherm vergelijken.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
@Verwijderd Maak even een fatsoenlijke topic start. Dan kunnen we je een stuk beter helpen. Zie ook: DAA-beleid.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:19:
je moet een 1440p 27 inch scherm met een 4k 27 inch scherm vergelijken.
Je kan een 1440p scherm niet met een 4k scherm vergelijken.

Een computer maakt het aantal inches niets uit, wel het aantal pixels -resolutie- dat aangestuurd moet worden en dat weer per tijdseenheid (hz van het beeld).

Een 1440p scherm heeft 2560x1440= 3,6 miljoen pixels
4k scherm heeft 3840x2160 = 8,3 miljoen pixels

En dat is een groot verschil.

Verwijderd

Topicstarter
@ balance:
is vrij simpel. Ik wil een 4k systeem voor ongeveer 2.4K in totaal.
Welke componenten die ik heb opgelijst zouden jullie veranderen of denken jullie dat mss best kunnen verandert worden zodat er de max uit gehaald wordt.

Vind het wel grappig hoe hard veel mensen blokkeren als het niet in het "standaard formaat" genoteerd staat :p

@Reepje inderdaad dat klopt. Er is een groot verschil.
Pagina: 1