Snelle Hosting Provider (Wordpress)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:59
Mja, als dat je zo stoort, waarom niet gewoon "location ~ wp-login.php { access_log off; return 404; }"

Feit is gewoon dat wordpress standaard paden gebruikt, daar zijn wel andere dingen op te bedenken waardoor het random wordt, maar het ligt niet aan wordpress zelf dat bots proberen de meest gangbare standaard admin wachtwoorden op wp-login.php op elk domein te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wil je gewoon niet doen. Ik weet niet hoor, maar er komen met regelmaat meldingen zoals deze voorbij:

code:
1
2
Offending IP:       23.95.221.101
Offending Parameter:    execute = wp_insert_user

Weet je wat dat is? :P Even een admin als user toevoegen. Als je site kwetsbaar is voor een exploit en het lukt, dan staat het wagenweid open. Eigenlijk moet er een ban op gebruik van wordpress komen. Sommige exploits zijn dermate zero day dat het meteen 40% van het internet raken kan als je kwetsbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als jij geen wordpress draait, waarom maak je je er dan druk om? Met return 404 gooi je direct een 404 pagina eruit zonder verdere verwerking van de request.

Eventueel gooi je het zelfs in een losse access log waar je fail2ban script op los mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 11:33
Probleem ligt ook grotendeels bij Wordpress zelf omdat het een zeer inefficient pakket is ivm plugins die bepaalde velden herbruiken. Zo zag ik bij een aantal plugins dat ze in een paar kolommen gewoon dikke JSON objecten in opslaan. Daar ontgaat het nut van een DBMS.

Zoals hierboven ook vermeld wordt kan je de grootste winsten krijgen door een caching mechanism.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet de schuld van wordpress, maar diegene die de plugin schrijft. Er vindt weinig tot geen controle plaats op de plugins die beschikbaar zijn of geplaatst worden. Iedereen brouwt een site tegenwoordig in elkaar en heeft geen idee wat er zoal qua code in zo'n plugin zit. Dan heb je een bijkomend probleem dat een update van een plugin je hele site stuk kan maken. Mensen updaten daardoor niet meer en daarmee wordt je site potentieel onveilig.
_JGC_ schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:37:
Als jij geen wordpress draait, waarom maak je je er dan druk om? Met return 404 gooi je direct een 404 pagina eruit zonder verdere verwerking van de request.

Eventueel gooi je het zelfs in een losse access log waar je fail2ban script op los mag.
M'n bovenstaande quote kwam van een live wordpress site af. Dat is de gemiddelde POSTS die ik voorbij zie komen soms. Het is ruk hoor een gehackte site opruimen. Niet alleen on-site maar ook omdat het domein of IP adres in een RBL blacklist staat, of zelfs een algemene melding bij browsers of andere malware-achtige sites kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

RVE_NL schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:51:
Momenteel heb ik mijn (Wordpress) website gehost bij MijnDomein.nl. Ik ben zeer te spreken ben over de uptime, maar absoluut niet over de snelheid.

Ik heb mijn (Wordpress) website zo ver (voor mij) mogelijk is geoptimaliseerd door: (server & browser) caching in te schakelen, beperkt gebruik te maken van plug-ins en kleine afbeeldingen gebruiken.

Het structurele probleem zit hem echter in de reactietijd van de server. De varieert tussen de minimaal 3 tot maximaal 5 seconden. Terwijl ik lees dat gebruikelijk slechts 200ms zou zijn.

Ik heb al diverse topics gelezen en daar tig hostingproviders voorbij zien komen. Echter ik ben bang dat ik dadelijk weer een jaarabbonement afsluit en weer met een langzame server zit...
Bij Mijndomein krijg ik namelijk geen oplossing voor dit probleem aangeboden maar ik heb wel een jaar vooruit betaald.

Dus: Welke hosting provider is geschikt / het beste voor mij?

Eisen:
Snelle reactietijd server
Minimale opslagruimte 5GB, veel groter is niet nodig.
Domeinnaam .nl (Enkel Nederlandstalig publiek)
E-mail adres
Betrouwbare uptime

Ik overweeg:
StratoStarter€2,50 p.m.
Trans IPWebhosting S€3,00 p.m.
VimexxPlus€4,95 p.m.
Ik ben bezig met een 10GIG Wordpress multisite te hosten bij www.mijndomein.nl, bijna alle profiders geven weinig service bij installeren, migreren etc, ze zeggen bijna allemaal dat ze alleen aan hosting doen en niet websitesbouwen. Dus val je als websitebouwer in gat/muur tussen hosting en opdrachtgever. Ik heb een paar gratis testservers draaien, maar die hebben 1GIG max en 2 db eb dus 10 van die draaien en wil naar 1 multisite met subdomeinen brengen en domeinforwarding. Hoe kan ik dit best organiseren?

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:35

BCGraaf

BC

Sinds kort gebruik ik https://getflywheel.com tot nu toe tevreden. Het is alleen wordpress hosting, geen email, dns etc. Het is wel iets duurder maar hebben wel een server in Amsterdam.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 15:42

ComputerHoed

Electronica <3

BCGraaf schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 06:57:
Sinds kort gebruik ik https://getflywheel.com tot nu toe tevreden. Het is alleen wordpress hosting, geen email, dns etc. Het is wel iets duurder maar hebben wel een server in Amsterdam.
die jongens pakken een lekkere marge over dat wat ze aanbieden zeg :9

[ Voor 2% gewijzigd door DJSmiley op 25-08-2017 22:47 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
BCGraaf schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 06:57:
Is zeker aan de prijzige kant!
Zelf heb ik nu 1 VPS die geoptimaliseerd is voor WP.
Zelf reken ik een schijntje in vergelijking met andere partijen, ik wil alleen dat de server zichzelf betaald.
Toen ik mijn vorige max had bereikt, direct mijn VPS geupgrade.
Nu zit ik op de helft en de server betaald zichzelf net terug per maand door de klanten.

Als het zo doorgaat, is het over 3-4 maanden tijd voor een extra VPS'je.

(Klanten krijgen bij mij 2GB SSD, 20GB Traffic met alles erop en eraan voor 2 euro p maand excl BTW).

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:35

BCGraaf

BC

ComputerHoed schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Jezus christus, die jongens pakken een lekkere marge over dat wat ze aanbieden zeg :9
Klopt ze zijn wel wat duurder, als je een reseller plan pakt komt het op $10 per site. Ze hebben wel wat leuke features zoals staging, auto backup, auto update. Ze hebben ook een app waarmee je lokaal je wp site kan maken. En binnenkort kan je deze dan door zetten naar hun server.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
paranoia68 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 04:33:
[...]

Ik ben bezig met een 10GIG Wordpress multisite te hosten bij www.mijndomein.nl, bijna alle profiders geven weinig service bij installeren, migreren etc, ze zeggen bijna allemaal dat ze alleen aan hosting doen en niet websitesbouwen. Dus val je als websitebouwer in gat/muur tussen hosting en opdrachtgever. Ik heb een paar gratis testservers draaien, maar die hebben 1GIG max en 2 db eb dus 10 van die draaien en wil naar 1 multisite met subdomeinen brengen en domeinforwarding. Hoe kan ik dit best organiseren?
Weet niet wat je budget en je eisen precies zijn, maar al eens gedacht aan een VPS en een partij die dat voor je beheert en evt ondersteuning kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCGraaf schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:04:
[...]

Klopt ze zijn wel wat duurder, als je een reseller plan pakt komt het op $10 per site. Ze hebben wel wat leuke features zoals staging, auto backup, auto update. Ze hebben ook een app waarmee je lokaal je wp site kan maken. En binnenkort kan je deze dan door zetten naar hun server.
Dit soort features kan je gewoon in Directadmin integreren en zelfs automatiseren. Daar hoef je niet eens een meerprijs als hostingpartij voor te vragen. Maar die backups zijn een must. Mij vaak genoeg overkomen dat ik een bestand overschreven heb wat niet had moeten gebeuren, snel de backup in, het oorspronkelijke bestand eruit vissen en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artitex
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-01-2021
*knip*. Kicken van topic is niet toegestaan, spammen ook niet.

[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 01-04-2020 16:06 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.