Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Basis) Game PC 550 euro

Pagina: 1
Acties:

• Sjoer-dini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-10 18:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allerlei dingen zoals CS:GO, Minecraft, GTA, Rochet League, Cities Skylines en video- foto bewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst iets boven de 500, maar ik wil best 570 betalen voor een (veel) betere.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker, ik heb een 1TB externe hdd van Seagate uit 2016. Deze ga ik dan ook gebruiken voor foto's video's en downloads.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qwa CPU hoeft het eigenlijk niet extreem spannend, de nieuwe G4560 lijkt mij namelijk wel genoeg. Een 470 is eigenlijk wel een must have, of ik wacht op de nieuwe rx500 serie. 8GB Ram is volgensmij ook genoeg. 430 watt voeding lijkt mij voldoende. En voor windows, en een paar programma's een ~250gb ssd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Alleen qwa behuizing geen cheap looking prut.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Hij moet snel zijn xD

Ga je overklokken?
Als het (echt) nodig is misschien wel. Maar waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?
Een beetje feedback op mijn samengestelde lijst.

Dit is het lijstje wat ik nu in gedachten had.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1ASRock H110M-HDS€ 54,-€ 54,-
1Asus ROG STRIX-RX470-4G-GAMING€ 209,-€ 209,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1Crucial CT8G4DFS824A€ 57,35€ 57,35
1be quiet! System Power 8 400W€ 42,-€ 42,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,70€ 92,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,-

[ Voor 42% gewijzigd door Sjoer-dini op 12-04-2017 17:54 ]

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:29
Je hebt een 7gen processor en 6gen moederbord. Beter kies je een b250 moederbord.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Als je geen 'cheap looking prut' wilt is een uATX moederbord in een kast met window niet zo'n goed plan. Persoonlijk vind ik NZXT kasten er vaak uitzien alsof ze door 13 jarigen voor 13 jarigen gemaakt zijn, dus qua smaak kast ben ik denk ik niet degene om jou advies te geven.

De suggestie om een B250 moederbord te nemen vind ik een beetje onzin. De meerwaarde hiervan ontbreekt, maar het kost je wel een euro of 25 extra. Een H110 moederbord zal eventueel wel een BIOS update nodig hebben, maar met een beetje geluk doet de leverancier dit voor je. pricewatch: MSI H110M ECO is wel een beter succes dan die ASRock die jij uitkiest. Meer USB poorten, een extra PCIe-x1 slot en een stabielere NIC.

De voeding is eigenlijk niet van kwaliteit die je zou willen hebben in een game PC, die ongetwijfeld in latere stadia geupdate gaat worden. Hierdoor krijg je over een jaar of 3-4 het probleem dat je een nieuwe videokaart gaat aanschaffen en dat dat eigenlijk niet meer verantwoord is met de voeding. Het is dan wijzer om pricewatch: Corsair Vengeance 400W te nemen, waarbij je dit probleem niet hebt.

De ROG STRIX RX470 is op het moment veel te duur geprijsd wanneer vergeleken met pricewatch: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G.

Verder heb ik mijn twijfels bij een G4560 voor Cities:Skylines. Bij grote populaties zal dit ongetwijfeld problemen opleveren. Ook voor foto- en videobewerking niet optimaal, maar ik gok dat de schaal waarop je dit doet meevalt.

• Sjoer-dini
Wow, bedankt voor de snelle reacties,
Als ik het dus goed samenvat is het verstandiger om de MSI H110M ECO dus te nemen. Die is zowieso zuiniger dus dat is al fijn, maar ook de looking is beter. Voor de voeding had ik eerst deze
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 54,-
maar tijn ik verder keek zag ik dus die stillere, en goedlkopere andere (wel 50w minder). De kans is zeker niet uitgesloten dat ik wil gaan upgraden later. Hoe groot is het verschil tussen die twee? (de corsair en andere corsair). Mijn vriend heeft namelijk deze corsair en heeft (tot nu toe) geen problemen gehad, maar zoals u zei, 3-4 jaar. Ook is hij nog semi-modulair ook.

Betreft de videokaart, ik heb de laatste tijd niet meer veel aandacht daaraan gegeven, dus wist niet dat die MSI zoveel goedkoper was.

En de CPU, voor deze price-range kom je niet heel veel beter uit geloof ik. En "ongetwijfeld problemen" is dat dan minder dan 30 FPS, of freme-drops? Video en foto bewerking wordt steeds geavanceerder bij mij, maar zelfs op de Lenovo laptop kan ik mijn PS CC 2017 draaien. Als video bewerkings software gebruik ik wondershare filmora, wat een soort van draait op mijn laptop, maar het renderen duurt bijna 9 uur voor een video van 6 minuten.

Maar, ik wil geen miskoop, dus liever iets langer door sparen, dan een "slechte pc". Meer dan 600 wordt het niet omdat ik hem veel, maar niet extreem veel zal gaan gebruiken, en ik mij eigenlijk ook iets meer op school moet foccusen.

• lactaxative
Zolang je niet hardcore Cities:Skylines speelt, zal het allemaal wel meevallen met de CPU kracht die je nodig hebt. Qua foto- en videobewerking is natuurlijk de eis vooral hoe lang je bereid bent te wachten. Als het geld er niet is, is een nachtje wachten voor een video natuurlijk ook een optie. Mocht je over een tijdje een betere CPU willen, kun je dit altijd nog simpel upgraden door een tweedehands i5 te halen.

De CX450M wordt zo'n 7 jaar betrouwbaar gebruik voor geschat, de Vengeance zo'n 10 jaar. Bij het huidige prijsniveau heeft de Vengeance dus de voorkeur. Semi-Modulair is allemaal erg leuk en aardig, maar die twee kabels die je hierdoor extra in je kast hebt, kun je ook gewoon tegen de bodem aanplakken.

• Sjoer-dini
Mijn laatste vraag is dan nog, zal ik een rx470 4gb of een rx570 4gb nemen? De prijzen liggen nu namelijk vrij dicht bij elkaar. U zei ook nog dat je makkelijk een tweedehands i5 kan halen, is dat niet meteen al een optie?

Alvast bedankt
Sjoerd

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Sjoer-dini schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:08:
Mijn laatste vraag is dan nog, zal ik een rx470 4gb of een rx570 4gb nemen? De prijzen liggen nu namelijk vrij dicht bij elkaar. U zei ook nog dat je makkelijk een tweedehands i5 kan halen, is dat niet meteen al een optie?

Alvast bedankt
Sjoerd
Als je het geld er voor over hebt zou ik de RX570 nemen, die is iets hoger geklokt waardoor hij dus iets sneller is.

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Mijn laatste vraag is dan nog, zal ik een rx470 4gb of een rx570 4gb nemen? De prijzen liggen nu namelijk vrij dicht bij elkaar.
De RX570 is beter, dus die zou ik nemen.
U zei ook nog dat je makkelijk een tweedehands i5 kan halen, is dat niet meteen al een optie?
Dat is een optie, ik zou eens op https://tweakers.net/aanbod/ kijken of je er één kunt vinden. Je zult dan misschien wel een ander moederbord moeten kiezen.

• lactaxative

Alvast bedankt
Sjoerd
De reden voor de tweedehands i5 is vooral omdat i5's die in dit socket passen over een jaar of 3-5 vervangen worden, waarna ze vrij goedkoop overgenomen kunnen worden.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57

Trygve

Redacteur
De Asus RX 480 is nu 199 euro, is ook erg interessant voor deze prijs.
Pagina: 1