Is het verstandig mijn auto te rollen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:24
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma, mijn auto heeft aardig wat steenslag, plekken, krassen en verkleuringen. Ik heb gekeken of ik hem zou gaan laten spuiten, plastidippen of dat ik hem zelf verf. Spuiten vind ik veel te duur voor wat de auto kost, plastidippen schijnt al snel lelijk te worden, dus vind ik het niet zo een goede optie. Dus kwam ik bij mijn laatste optie: mijn auto rollen! Ik heb veel topics erover gevonden en de resultaten liegen er niet om, het ziet er vaak erg gelikt uit en het is nog goedkoop ook.

Ik ben sowieso van plan mijn auto nog minimaal een jaar te gaan rijden, omdat ik hem nog maar net heb en zodat ik door kan sparen voor een nieuwe auto(Ik wil een hele dure). Maar ik kreeg vaak te horen dat je auto juist minder waard wordt door hem te rollen, dus vroeg ik mij af: kan dat nog? Want mijn auto kost op verkoopsites tussen de 600 en 1500 euro, dus veel zakken lijkt mij niet? En er zitten behoorlijk wat kale plekken enzo op, dus het kan dan toch alleen maar beter worden?

Het is een Toyota Paseo 1.5 GT uit 1997, ik heb er overigens net 1250 euro aan reparaties aan gedaan.

Ik ga dan hoogwaardige bootlak gebruiken en ik heb al wat ervaring met verven en rollen, dus dat is niet echt het probleem. Tijd is ook niet het probleem, ik heb namelijk allemaal vrije dagen die ik dit jaar toch niet op ga krijgen omdat ik niet op vakantie ga.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe je het draait of keert, in de huidige tijd ziet een gerolde auto er afgetands en goedkoop opgelapt uit.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
@Snake Ik vind de auto's op dit forum: http://www.vwforum.nl/fot...en-gerolde-auto-109914-15 er wel erg netjes uitzien. Als ik die blauwe zo bekijk wordt mijn auto sowieso netter. Maar als ik mijn auto spuit voor rond de 1800 euro, is dat weggegooid geld omdat hij echt niet 1000 euro meer waard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34
Het is een 'thirty-footer car'-oplossing. Van dichtbij ziet het er echt niet uit natuurlijk. Maar als je goedkoop wil gaan...

ik zou hem opschuren en dan gewoon met motip bijwerken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
@418O2 Hoe bedoel je met motip? Moet ik mijn auto dan kaal schuren en met een aantal spuitbussen spuiten? Dat wordt toch nog veel lelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:34
ArjanOskam97 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:58:
@418O2 Hoe bedoel je met motip? Moet ik mijn auto dan kaal schuren en met een aantal spuitbussen spuiten? Dat wordt toch nog veel lelijker?
De lelijke gebieden en wat uitwaaieren met de spuitbus ofzo.

Heb je zelf wrappen al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarom wil je hem opknappen? Voor jezelf: prima. Voor de verkoop: hierdoor ga je met een auto uit 1997 echt geen winst behalen. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
1 tip deze auto lekker houden zo als hij nu is, door sparen voor een goede auto. Het is het absoluut niet waard om meer geld in zo'n oude auto (niet lullig bedoeld) te investeren. En als je echt wil zou je de motor kap in zijn geheel kunnen vervangen als daar het meeste steenslag zit( 1tje van de sloop of iets dergelijks)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Gewoon laten zoals het is.

Als jij zo gezegd aan het sparen bent voor een dure auto (20k?), dan ben je echt niet afhankelijk van de verkoopwaarde van je huidige auto. Eventueel spaar je door en rij je je huidige auto volledig op.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:27
Of niet doen of goed, rollen is ook een kunst en het kan er op bepaalde wagens zeer goed uitzien. Maar ook hierbij geld de voorbereiding is heel belangrijk.

Je blijft elke oneffenheid zien. Dus de auto moet volkomen glad zijn etc.

Of je gaat eens rondvragen in je omgeving naar iemand die "zwart" spuit. Voor een motorkap en bumper vaak ongeveer 200 euro waarbij je die met een immer zeldzamer wordende Paseo wellicht nog wel terug kan gaan zien ook.

Als je hem gaat rollen zit je 100% in de onderkant van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Een auto die gerolt is daar IS wat mis mee. Ik weet alleen niet wat. Risico koper!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
@Verwijderd Het gaat mij niet om de verkoopwaarde, het is gewoon voor mijzelf!
@Atlas Ik wil hem echt alleen opknappen omdat ik het zelf een leuke auto vind, en ik hem waarschijnlijk niet weg ga doen(Mijn ouders hebben zat ruimte om auto's te laten staan).
@SwooX Het zou dan gaan om een auto van 15k+, dat is voor mij zeker wel een jaar of anderhalf sparen(Met alle vaste lasten eraf)
@Nico_GTR Zwart spuiten... Hoe weet je dan zeker dat het goed gebeurt? Het liefst zou ik ook de hele auto in een andere kleur hebben, aangezien hij PAARS! is... Tenminste, paars blauw, maar neigt meer naar het paarse. Ik was misschien ook van plan hem niet te verkopen en gewoon te laten staan en af en toe een rondje in rijden, wat opknappen enzo, omdat het al een redelijk zeldzame auto aan het worden is.

@Snake Dat is wel zo ja, had ik nog niet over nagedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 18:11

-tom-562

Oliesjeik

Lekker zo laten, wordt er IMO nooit mooier op. Misschien dat het helpt om de auto eens een keer (professioneel) te (laten) detaillen. Dus wassen, kleien, polijsten, waxen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:52
Lekker zo laten inderdaad, zo'n oude auto, en je rijd er nog maar een jaartje in. Beetje steenslag zou ik me dan niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Snake schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:43:
Een auto die gerolt is daar IS wat mis mee. Ik weet alleen niet wat. Risico koper!
Daar zit beschadigde verf onder, van mijn auto heeft elk paneel een andere kleur rood omdat hij altijd in volle zon heeft gestaan en onder de rubber van de achterraam begint hij te roesten en hij heeft een flinke steen over de motorkap gehad op de snelweg. Als ik deze optie kende had ik hem ook gerold in een kleur die lijkt op de huidige, maar nu heeft dat niet zo veel zin meer omdat ik toch voor iets anders aan het kijken ben. De waardevermindering zal wel meevallen, je gaat dit niet doen op nieuwere auto's. In mijn geval is het een Alto uit 2005 met 210.000 km.

Een beetje steenslag zou ik me trouwens ook niet zo druk over maken, bij mij vind ik de kleurverschillen erger en dat het begint te roesten. Een extra laag verf is ook een extra laag bescherming daartegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 11-04-2017 14:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
@Marzman Ik heb op mijn spoiler een flinke kale plek, bij mijn tankdop een flinke vekleuring, meerdere kale stukken waar je het plastic ziet op mijn bumpers, vele krassen, flinke steenslag plekken en wat roestplekken.

Maar als het er van dichtbij echt voor geen meter uitziet, zoals @418O2 zegt, vind ik het zonde om het te doen. Anders vind ik het de moeite, want alleen motorkap en bumper spuiten heeft bij mij geen zin, de plekken zitten over mijn hele auto. Dus dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je krijgt misschien een beetje zo'n uitstraling van die barrels waar ze autocross mee rijden :p Dat is het ook niet inderdaad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker een jaartje doorrijden en dan verder zien, misschien ben je hem dan wel zat. Ik zou geen geld meer steken in een auto die geen r**t meer waard is, helemaal als je van plan bent wat anders te gaan kopen. Je zegt dat je hem wilt houden maar hoevaak verwacht je hier nog in te gaan rijden op het moment dat je een andere hebt?

Mocht je hem dan toch gaan verkopen dan lijkt dit me een auto die voornamelijk door een liefhebber zou worden gekocht; ik denk dat de gemiddelde liefhebber zo weer weg is op het moment dat hij ziet dat er met een roller over de kale plekken is gekwatst.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:27
ArjanOskam97 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:55:
@Nico_GTR Zwart spuiten... Hoe weet je dan zeker dat het goed gebeurt? Het liefst zou ik ook de hele auto in een andere kleur hebben, aangezien hij PAARS! is... Tenminste, paars blauw, maar neigt meer naar het paarse. Ik was misschien ook van plan hem niet te verkopen en gewoon te laten staan en af en toe een rondje in rijden, wat opknappen enzo, omdat het al een redelijk zeldzame auto aan het worden is.
Rondvragen en goed kijken, zijn echt zat goede adresjes voor. Ik ken tig mensen die ook een dergelijk goed adresje hebben.

Weet zelf overigens geen adresje anders had je die nu ook geweten. ;)

En soms is een 90% resultaat ook prima, orangepeel krijg je wel wel met een polijstmachine, zolang de kleur en de metallic maar goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door Nico_GTR op 11-04-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:16
Dus je auto was al total loss.. ik bedoel je hebt 1250 euro aan reparaties uitgegeven..

Los daarvan, me dunkt dat iedere euro die je er in stopt, weggegooid geld is.
Moet je uiteraard helemaal zelf weten.. maar ik zou dat geld aan de kant leggen om over een paar jaar een auto te kopen die wel goed in zijn lak zit..

Een auto rolleren.. tja.. in mijn ervaring ( zoon van garagebedrijf ) is dat zo'n beetje de laatste halte voor wagens voordat ze de schredder in gaan.. ( grote suv's 3 meter van de grond en amerikanen en soortgelijke even buiten beschouwing )

Je kunt ook denken.. makkelijk.. marginaal langs mensen kunnen parkeren bij de plaatselijke Jumbo.. complete lak hebben aan de onbeschoftheid in grote steden.. enzovooooorts.

lekker laten en niets om geven !

Edit, woord vergeten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Plaats anders eens een paar fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:20
418O2 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:00:
[...]

De lelijke gebieden en wat uitwaaieren met de spuitbus ofzo.

Heb je zelf wrappen al bekeken?
Met Motip is het maar afwachten of de kleur genoeg in de buurt komt, ik zou dan eerder wat spuitbussen op kleur laten maken. Lijkt het in ieder geval nog ergens op :-P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Schilderen kan mooi zijn, mijn schoonvader schildert alle werkvoertuigen beroepsmatig, zelfs legervoertuigen en die dingen lijken nieuw daarna.

Maar ik zou mn auto gewoon oprijden in zo een geval. Of als je bij scouting leiding bent de kinderen een leuke ochtend/middag geven met vingerverf.

En anders action spuitbussen, heb ik mn hele boot mee gedaan. Top spul, ook de primer is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Rollen is not-done. Tenzij je een rat-look wilt maken, maar dan is een Paseo niet meteen de meest geschikte auto. Die auto's op dat forum zien er op de foto wel leuk uit, maar wacht maar tot je het van dichtbij ziet. De horror.

[ Voor 33% gewijzigd door zonoskar op 11-04-2017 21:16 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
als je thuis een compressor hebt staan zo'n spuitpistool van 20 euro kopen + half degelijke verf. Beetje opruwen en schuren. Schijt hebben aan restwaarde, als je het leuk lijkt gewoon doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Gewoon flink opschuren, en dan granollen.

What is impossibility but a challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 19-07 16:08

Ligone

Moeha!

Rollen is een kunst. Ik heb al gerolde dingen gezien waarvan je zou zweren dat het gespoten is. Het kan dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 13:14

tazzman

a real boardmonkey

Gewoon doen.

Waarom? Omdat je elke suggestie voor andere oplossing niet aan wilt nemen en je komt er telkens weer op terug. Dus gewoon doen als je het kennelijk zo graag wilt?

We hebben geen foto's gezien dus wellicht ziet je Paseo er dusdanig ruk uit dat het alleen maar beter kan worden.

De leeftijd van de auto is irrelevant - als JIJ het het geld waard vind, moet je het gewoon doen.

Zelf zou ik geen cent steken in een 1.5 Paseo maar voor mij zou een Saab 9000 Aero zeker de moeite waard zijn, terwijl anderen daar ook weer niets in zien. Auto's zijn puur emotie en elke auto is weggegooid geld dus.... Whatever makes you happy.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
@Patientzero Hij was niet totalloss
De reparaties waren: Nieuwe radiator, remblokken achter, distributieriem, slot repareren, grote beurt, v-snaar, wat gaten dichtlassen onder de auto. Koplampen polijsten, lek repareren in het motorblok(Dit was iets wat niet goed aangedraaid was) Dus totalloss: totaal niet. En alle belangrijke onderdelen zijn vervangen, dus in theorie moet hij nog een heel poos mee kunnen!
@tazzman Hij ziet er niet heel slecht uit, maar op elk stuk plaatwerk zit wel een diepe kras(kleine) of een kaal plekje, of wat roest, of flinke steenslag. En op mijn spoiler zit een flinke kale plek. Verder ziet hij er opzich redelijk uit. Maar aangezien rollen heel moeilijk is, wordt hij waarschijnlijk alleen maar lelijker

[ Voor 28% gewijzigd door ArjanOskam97 op 12-04-2017 13:28 . Reden: Stukje toegevoegd voor Tazzman ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:16
@ArjanOskam97 , economisch total loss bedoelde ik natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 18:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Rollen kan zeer zeker wel erg netjes worden, en met goede lak, zelf sterker dan spuiten. Alleen dan gaat er wel een heleboel werk in zitten. En omdat jij plastic en metaal op je auto hebt, wordt het al een stuk lastiger om het netjes te krijgen.

Maar met heel veel geduld, meerdere lagen en natschuren tussen iedere laag, kan het heel mooi worden.

Dit was jaren geleden mijn MK2:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2911hfc.jpg

Die had ik nog vaker moeten wetsanden, maar vond het wel best zo.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1