Ik zoek permanente buitenspeakers met AirPlay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 23:36
Hi mede-Tweakers!

Het zonnetje staat weer in de hemel, de tuin is gesnoeid, de tuinset staat klaar, de bbq brand.... maar er is geen muziek. Nouja, tenzij je dat brakke geluid van een iPhone meetelt. Het is dit jaar mijn missie onze tuin te pimpen, maar helaas mist een lekker stukkie muziek. Ik wil graag een soort plug n play systeem erin, paar boxen die ik kan laten hangen in het najaar en in de zomerdag bedient kan worden zonder tussenkomst van allerlei randapparatuur (receiver etc). Daarom liefst dus via AirPlay. In NL (of zelfs Europa) kan ik niks vinden, in Amerika wel een aantal modellen (zoals de Dayton IO655). Wie kan mij helpen aan een Nederlands adres voor dit soort speakers?

Ik zoek een?
Ik zoek een setje speakers die ik permanent buiten kan laten hangen en via AirPlay vanaf mijn mobiel kan bedienen (spotify). Ik heb geen merk voorkeur maar een beetje ok geluid is wel een vereiste.

Wat is je budget?
De modellen die ik heb kunnen vinden zijn ongeveer 100 dollar. Dit is mijn richtprijs, maar ben flexibel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals reeds gezegd, muziek luisteren in de tuin. Aansturing via iPhone via AirPlay.

Wat heb je zelf al gevonden?
In Amerika dus al wat opties gevonden maar die zijn in Europa moeilijk te vinden. Importeren kan maar gezien mogelijke garantie issues wil ik liefst eerst proberen in NL (of Europa) een geschikte leverancier te vinden.

Welke vragen heb je hier nog over?
heeft iemand ervaring met dit soort speakers? Zo ja welke? Wie kan me helpen aan een betrouwbaar adres waar ik deze speakers kan vinden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vinden je buren dat net zo'n goed idee als jij, een permanente geluidsinstallatie in je tuin?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sonos al overwogen? De play:1 kan tegen wat vocht zoals dauw, je moet alleen een plaatje erboven hangen zodat er geen regen direct op komt.

Geen airplay maar wel directe streaming. Sterker nog, hij speelt zelf dus het kost je minder accu.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Stereoboomm MR200/MR300 (niet spatwater dicht, werkt op accu)???
Stereoboomm MR200

of een spatwater dicht speaker + apple: AirPort Express

[ Voor 20% gewijzigd door icegodd op 09-04-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
spone schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:47:
Vinden je buren dat net zo'n goed idee als jij, een permanente geluidsinstallatie in je tuin?
Dat is het voordeel van vrijaf wonen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
icegodd schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:53:
Stereoboomm MR200/MR300 (niet spatwater dicht, werkt op accu)???
Stereoboomm MR200

of een spatwater dicht speaker + apple: AirPort Express
Had ik zelf al bedacht maar dat heeft 2 nadelen waar ik nog niet aan wil:

1. Het is niet permanent; een Bluetooth accu box kan ik prima vinden, maar ik zoek echt een set die ik 1x kan monteren en daar kan laten hangen.

2. Met een AirPort ben ik weer afhankelijk van een extra apparaat dat weer apart afgeschermd dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Gonadan schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:49:
Sonos al overwogen? De play:1 kan tegen wat vocht zoals dauw, je moet alleen een plaatje erboven hangen zodat er geen regen direct op komt.

Geen airplay maar wel directe streaming. Sterker nog, hij speelt zelf dus het kost je minder accu.
Nog niet naar gekeken, moet even nagaan of ze echt buiten kunnen blijven in een regenbui.

Edit: Sonos heeft geen waterdichte systemen helaas :-(

[ Voor 6% gewijzigd door HaydenNL op 09-04-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1) Liever niet 3x achter elkaar reageren als je zelf de laatste was, maar je laatste post editten. Dit komt over als onnodig topickicken / aandacht trekken. Dat kan vast je bedoeling niet zijn :)

2) je budget is te klein of je wens te groot. Outdoor = extra, zelf versterkt = extra, airplay = extra. Als ik ga kijken naar onversterkte outdoorspeakers kom ik al snel aan de 100 euro per stuk, laat staan per paar. En dan wil jij er nog een versterker met airplay ingebouwd hebben ;)

3) check eens bij watersportzaken. Genoeg mensen die op een boot wat speakers met airplay hebben, al zal dat meestal ook via een losse versterker gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
The Eagle schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:37:
1) Liever niet 3x achter elkaar reageren als je zelf de laatste was, maar je laatste post editten. Dit komt over als onnodig topickicken / aandacht trekken. Dat kan vast je bedoeling niet zijn :)

2) je budget is te klein of je wens te groot. Outdoor = extra, zelf versterkt = extra, airplay = extra. Als ik ga kijken naar onversterkte outdoorspeakers kom ik al snel aan de 100 euro per stuk, laat staan per paar. En dan wil jij er nog een versterker met airplay ingebouwd hebben ;)

3) check eens bij watersportzaken. Genoeg mensen die op een boot wat speakers met airplay hebben, al zal dat meestal ook via een losse versterker gaan.
1. Nee maar dat is de enige manier op mijn mobiel om per persoon te antwoorden :)

2. Budget is rekbaar zoals ik al zei, het kost wat het kost. Als je voorbeelden hebt dan hoor ik het graag! Nogmaals ik kan slechts een handje vol outdoor speakers vinden en de meeste zijn dan eigenlijk bedoeld als Bluetooth versterkers voor de mobiele telefoon. Een echte set speakers is lastig te vinden.

3. Gaan we eens naar kijken deze week.

[ Voor 9% gewijzigd door HaydenNL op 09-04-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:30

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

HaydenNL schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:19:
[...]

1. Nee maar dat is de enige manier op mijn mobiel om per persoon te antwoorden :)
Nee, als je naar beneden gaat klik je recht of qoute of je gebruikt de @[naam] tag.
2. Budget is rekbaar zoals ik al zei, het kost wat het kost. Als je voorbeelden hebt dan hoor ik het graag! Nogmaals ik kan slechts een handje vol outdoor speakers vinden en de meeste zijn dan eigenlijk bedoeld als Bluetooth versterkers voor de mobiele telefoon. Een echte set speakers is lastig te vinden.

3. Gaan we eens naar kijken deze week.
Heb je niet een schuur waar je een verterken kan neerzetten?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:42:
[...]

Nee, als je naar beneden gaat klik je recht of qoute of je gebruikt de @[naam] tag.

[...]

Heb je niet een schuur waar je een verterken kan neerzetten?
Oh dan ben ik gewoon onhandig :P

Ja ik heb wel een schuur in de nabijheid, alleen deze is niet geïsoleerd. Ik weet niet of dat schadelijk is voor standaard 'huis'-apparatuur zoals een AirPort oid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:30

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

HaydenNL schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:48:
[...]

Oh dan ben ik gewoon onhandig :P

Ja ik heb wel een schuur in de nabijheid, alleen deze is niet geïsoleerd. Ik weet niet of dat schadelijk is voor standaard 'huis'-apparatuur zoals een AirPort oid 8)7
Zolang niet te nat is, gaat dat prima.
Zo vaak is het toch niet <-10?
Ik denk niet dat je met -25 nog buiten bent.
Temperatuur bij gebruik: 0 tot 35 °C
Temperatuur bij opslag: -25 tot 60 °C
Relatieve luchtvochtigheid (bij gebruik): 20-90% niet-condenserend
Maximale hoogte bij gebruik: 3000 m
Maximale hoogte bij opslag: 4500 m
http://www.apple.com/nl/airport-express/specs/
Daar staan de omgevingseisen.

[ Voor 30% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 09-04-2017 21:54 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Boven de 90% relatieve luchtvochtigheid is het buiten best vaak, dus zo'n airport gaat dat niet leuk vinden.
HaydenNL schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:13:
Nog niet naar gekeken, moet even nagaan of ze echt buiten kunnen blijven in een regenbui.

Edit: Sonos heeft geen waterdichte systemen helaas :-(
Nee niet waterdicht, bestand tegen vocht. Wat ik al schreef, het kan tegen dauw en dergelijke invloeden maar directe regen absoluut niet.

Dan heb je echte buitenspeakers nodig. Lijkt me sowieso een betere optie en dan de versterking ergens droog plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 09-04-2017 21:56 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
AirPlay is directe aansturing van mijn iPhone maar het apparaat toch? Is er ook een mogelijkheid om een speaker via de WiFi aan te sturen vanaf mijn iPhone? Ik heb net gecheckt en ik heb op het terras waar de speakers moeten komen een voldoende sterk WiFi signaal om het zaakje aan te sturen. Thoughts iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als de app die je gebruikt ook chromecast ondersteund dan kun je met een el cheapo chromecast elke versterk/speaker combi van audio verzien via wifi.

specs

Pagina: 1