Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 10:33
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een CPU koeler. Ik heb nu de standaard intel CPU koeler en wil graag iets stillers hebben.

Als het rond de 50 euro kan blijven zal dat fijn zijn.

Ik ben niet erg thuis kwa CPU koelers dus ik heb geen keuze kwa merk.
Heb wel gehoord dat de Mugen goede koelers zijn.

Ik laat mij verassen door jullie! :)

Dit is mijn pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair VS650€ 59,90€ 59,90
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 211,95€ 211,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 137,95€ 137,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB€ 99,95€ 99,95
1MSI B150 PC MATE€ 74,50€ 74,50
1MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G€ 248,50€ 248,50
1Sharkoon VG4-W Rood€ 31,95€ 31,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 915,65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hoef je geen €50,- aan uit te geven voor een joekel van een Mugen 5 PCGH. Een pricewatch: Scythe Byakko, pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim, pricewatch: Alpenföhn Ben Nevis, pricewatch: Arctic Freezer 33 koelen een cpu met een tdp van 65w ook stil.
Wil je het systeem echt stil hebben dan moet je ook de voeding en casefans vervangen en ipv de hdd een ssd gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:45
Tja, je hebt natuurlijk ook een veredelde schoenendoos, waarvan de fans een hoop lawaai maken, ik denk dat je dat vooral hoort en je dus beter af bent met een nieuwe kast.

Tevens draai je op een HDD, wat ook nogal een herriemaker is. Voor stilte en snelheid kun je beter een SSD kopen voor je besturingssysteem.

Daarnaast is je voeding een behoorlijk low end model, het zou best kunnen dat die ook wat lawaai maakt. Sowieso is ie behoorlijk overkill.

[ Voor 18% gewijzigd door ParaDroid2 op 09-04-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:00:
Daar hoef je geen €50,- aan uit te geven voor een joekel van een Mugen 5 PCGH. Een pricewatch: Scythe Byakko, pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim, pricewatch: Alpenföhn Ben Nevis, pricewatch: Arctic Freezer 33 koelen een cpu met een tdp van 65w ook stil.
Wil je het systeem echt stil hebben dan moet je ook de voeding en casefans vervangen en ipv de hdd een ssd gaan gebruiken.
Welke casefans zal ik er dan nog bij kunnen doen zodat het stiller wordt?
En zit er nog verschil tussen die CPU koelers?

Ik wil inderdaad nog gaan upgraden naar een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Weet je wel zeker dat het de CPU koeler is die je hoort? Zoals gezegd is het aannemelijker dat je last hebt van herrie van de casefans.
Zet ze eens 1 voor 1 stil zodat je zeker weet welke fan de herrie veroorzaakt.

PS: waarom niet gehouden aan je vorige topic?
GamePC 800-850 euro

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 09-04-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
mitsumark schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:55:
Weet je wel zeker dat het de CPU koeler is die je hoort? Zoals gezegd is het aannemelijker dat je last hebt van herrie van de casefans.
Zet ze eens 1 voor 1 stil zodat je zeker weet welke fan de herrie veroorzaakt.

PS: waarom niet gehouden aan je vorige topic?
GamePC 800-850 euro
Dat was er een voor mijn broertje niet voor mij.
En het zijn waarschijnlijk wel mijn case fans het zijn de standaard die in de kast zitten.

En hoe kan ik ze 1 voor 1 stil zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door OxSniperX op 09-04-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
Kabeltje uit het mobo halen(als hij uitstaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Of even een potlood ertussen, kan een korte periode geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OxSniperX schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:43:
[...]

Welke casefans zal ik er dan nog bij kunnen doen zodat het stiller wordt?
Waarschijnlijk draaien de casefans nu voluit, op 12v dus. Probeer via het bios de casefans op een maximaal toerental/voltage/percentage in te stellen. Heel veel airflow heb je niet nodig voor jouw systeem.
En zit er nog verschil tussen die CPU koelers?
Vergelijk de specs en google op reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:59:
[...]

Waarschijnlijk draaien de casefans nu voluit, op 12v dus. Probeer via het bios de casefans op een maximaal toerental/voltage/percentage in te stellen. Heel veel airflow heb je niet nodig voor jouw systeem.

[...]

Vergelijk de specs en google op reviews.
Ik zal het even bekijken.
En is het het waard om een andere CPU fan te kopen?
Want heb nu de standaard CPU fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Tijdens load zal die wel wat geluid maken, maar volgens mij valt dat nog wel mee.
Ook die kun je een paar seconden stil zetten om te kijken of er veel geluid vanaf komt (zal in idle niks zijn, tijdens zware load wat meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
mitsumark schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:13:
Tijdens load zal die wel wat geluid maken, maar volgens mij valt dat nog wel mee.
Ook die kun je een paar seconden stil zetten om te kijken of er veel geluid vanaf komt (zal in idle niks zijn, tijdens zware load wat meer).
Het is nu vooral de HDD wat ik hoor.
De case fans heb ik zachter gezet en hoor ik iets minder.

Wat kan ik nu nog aan het geluid doen?
Zoals hier boven wordt gezegd is een CPU koeler niet nodig maar ik hoor de CPU koeler wel.

De CPU is idle: 45-48 Graden

Wat is nu het beste om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Hoe hoog wordt de temperatuur als je hem belast? En gaat dan de CPU koeler meer lawaai maken? Het is ook een beetje wat je zelf wil. Een aftermarket koeler is eigenlijk altijd wel stiller en koelt meestal ook beter. Als de temperatuur hoog is onder belasting (60 a 70 graden) is een aftermarket koeler wel een aanrader.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
marquis schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:55:
Hoe hoog wordt de temperatuur als je hem belast? En gaat dan de CPU koeler meer lawaai maken? Het is ook een beetje wat je zelf wil. Een aftermarket koeler is eigenlijk altijd wel stiller en koelt meestal ook beter. Als de temperatuur hoog is onder belasting (60 a 70 graden) is een aftermarket koeler wel een aanrader.
De CPU is 55-61 graden als ik hem belast.
Ik merk wel dat hij wat meer herrie maakt.
Dus wat moet ik nu doen een andere CPU koeler halen of iets anders aanpassen of zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Als jij de CPU koeler stiller wilt, kun je die vervangen. Het moet technisch niet, maar gaat je systeem onder load wel wat stiller maken. Er zijn hier al een aantal koelers genoemd die quasi geruisloos zijn. Een pc heeft wel altijd wat luchtstroom nodig, en als je daar gevoelig voor bent ga je die blijven horen zelfs met heel stille en trage fans. Is ook waarom ik geen pc op laat staan in mijn slaapkamer.

En dan verder, je geeft aan dat je je HDD hoort, wil je daar dan iets aan doen of meld je dit maar? Zijn er rubberen ringen aan de schroeven voor de HDD om te voorkomen dat deze trillingen doorgeeft aan de behuizingen? Kan niet opmaken uit de video's of dat bij deze behuizing zo is. Ik heb al eens een HDD nog meer mechanisch ontkoppeld van de behuizing door deze op te hangen in elastische banden (bij het verplaatsen van de behuizing moet je dan wel opletten) en dat werkte zeer goed maar zag er ook totaal niet uit. En zoals al eerder gezegd, booten vanop een SSD en je HDD alleen voor opslag houden zou er voor zorgen dat Windows die HDD kan uitschakelen wanneer niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:45
Wat je in mijn ervaring vooral merkt als je van een harde schijf werkt is dat je de kop heel veel hoort verplaatsen. Als je je besturingssysteem op een SSD zet en je HDD gebruikt voor massaopslag zal deze veel minder aan het zoeken zijn en hoor je dus de kop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Wat MacPoedel zegt, voor de temperatuur hoef je niet de koeler te vervangen. De temperatuur is, voor een standaard koeler, in orde.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1