Touchscreen icm Raspberry pi 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonswink
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:27
Goedendag mede tweakers

Ik ben thuis bezig met een bar voor mijn kroeg achtige ruimte, en ik heb laatst een touchscreen monitor van een oom gekregen die ik zou kunnen gebruiken het is een Elo et1537l, ik zou deze willen gebruiken icm een raspberry pi 3 (die ik tevens nog moet aanschaven) om de muziek te kunnen regelen,

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een setup als deze en weet of

- de raspberry pi in te schakelen is dmv het touchscreen alleen
- Android er zonder problemen mee werkt
- Nog advies heeft?

Mvg,

Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 23:37
Leonswink schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:05:
Goedendag mede tweakers

- de raspberry pi in te schakelen is dmv het touchscreen alleen
- Android er zonder problemen mee werkt
Hoe zie je dat voor je? Een Pi die uitstaat (dus geen info stuurt, noch ontvangt) via het scherm aanzetten?? Soort wake-up screen?

Android op Pi? Volgens mij werkt dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DurkVell op 04-04-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Je kan met een pi echt wel een omgeving realiseren (bestaat ook al) om muziek mee te regelen, zonodig laat je kodi erop draaien. maar met android gaat niet werken.

Touchscreen moet wel werken aangezien er speciaal touchscreen schermpjes zijn voor de pi (deze komen wel binnen op de GPIO pinnen, dus wellicht niet elk scherm)

Wake up via het scherm kun je ook wel bouwen

ik denk hardop, scherm met een toggle switch direct op een Pi-poweradapter volgensmij verkopen ze zo'n adapter bij Retropi
moet je wel altijd het scherm aan laten staan anders schakel je ook de pi uit.

[ Voor 7% gewijzigd door PaRaDoX4 op 04-04-2017 12:01 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonswink
Bedankt voor je reactie,

Het plan was eigenlijk om apps als Spotify en YouTube te kunnen draaien, en dan dmv een smartphone spotify op afstand te kunnen besturen,

Ik heb zelf geen ervaring met de andere besturingssystemen maar als het werkt zou ik best een poging willen wagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Leonswink schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:49:
Bedankt voor je reactie,

Het plan was eigenlijk om apps als Spotify en YouTube te kunnen draaien, en dan dmv een smartphone spotify op afstand te kunnen besturen,

Ik heb zelf geen ervaring met de andere besturingssystemen maar als het werkt zou ik best een poging willen wagen
Waarom haal je dan geen simpele tablet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat EValentino al aangeeft is een tablet de simpelste oplossing hiervoor, maar je zou kunnen kijken naar mopidy icm Raspberry :

https://www.mopidy.com/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Leonswink schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:49:
Bedankt voor je reactie,

Het Youtube probleem kan je met een kodi plug-in tackelen maar weet niet of er een spotify plug-in is.

Als je echt met een pi aan de gang wilt zou ik openelec(kodi) gebruiken als OS. Dan blijft alleen het touchscreen probleem over waar ik weinig tot geen info over kan geven.

met google kom je ver: spotify voor linux kodi (raspberry pi)

edit: verbeterd, slaperige woensdag ochtend dingen

[ Voor 12% gewijzigd door PaRaDoX4 op 05-04-2017 08:01 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
PaRaDoX4 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 07:51:
[...]

Het Youtube probleem kan je met een kodi plug-in tackelen maar weet niet of er een spotify plug-in is.

Als je echt met een pi aan de gang wilt zou ik kodi gebruiken als OS. Dan blijft alleen het touchscreen probleem over waar ik weinig tot geen info over kan geven.

met google kom je ver: spotify voor linux kodi (raspberry pi)
Ehm, Kodi is zelf geen OS, het is een applicatie. Je bedoelt waarschijnlijk Openelec waar Kodi standaard inzit ? (Tevens kan je in openelec ook spotify draaien als adon). http://openelec.tv/forum/134-usage/77138-spotify-premium

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Over het touchscreen verhaal: op dit forum hebben ze het over een ander type elo touchscreen icm een pi, wellicht kan je er wat info uit halen.
Ik zou echter gewoon openelec draaien en dan via je telefoon met bijvoorbeeld Yatse(android app) de zaak besturen. Heb je in principe alleen een toetsenbord en muis nodig bij de installatie en verder dus je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:32

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Wat wil je doen om het geluid daadwerkelijk hoorbaar te maken? Wil je de 3,5 mm jack daarvoor gebruiken, want het schijnt daf die niet al te best is (zacht uitgedrukt). productreview: Raspberry Pi 3 Model B 1GB review door blanka

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:08:
Wat wil je doen om het geluid daadwerkelijk hoorbaar te maken? Wil je de 3,5 mm jack daarvoor gebruiken, want het schijnt daf die niet al te best is (zacht uitgedrukt). productreview: Raspberry Pi 3 Model B 1GB review door blanka
Het geluid via HDMI is prima, dus als je een beetje moderne Receiver hebt is dat niet echt een probleem. wel iets om rekening mee te houden ja.

Geluid op de jack is ronduit waardeloos.

EDIT: die review heeft het ook over betrouwbaarheid...... zoek een aan/uit knop voor een pi (als je al een pi wilt gebruiken) elke keer stekker uit het stopcontact rukken is vragen om problemen

[ Voor 13% gewijzigd door PaRaDoX4 op 05-04-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:32

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

PaRaDoX4 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:11:

EDIT: die review heeft het ook over betrouwbaarheid...... zoek een aan/uit knop voor een pi (als je al een pi wilt gebruiken) elke keer stekker uit het stopcontact rukken is vragen om problemen
Ik zag wel al een keer een topic voorbij komen over een ups voor een rpi. Ik zal eens zoeken.
Edit:
Gevonden, Raspberry Pi op batterij

[ Voor 22% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 05-04-2017 09:02 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Het is ook maar zeer de vraag of de Raspberry zomaar jouw touchscreen kan aansturen. Er moeten namelijk wel drivers voor beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:05
Het aansturen is 1 ding, het ding heeft gewoon een USB-aansluiting, zo te zien, dus kans is vrij groot dat daar wel een mouw aan te passen is.

Ik ben wel benieuwd hoe je het beeld gaat aansluiten:
Input video format Analog VGA
Input video signal connector Mini D-Sub 15-Pin VGA type

Kan een RPi3 via z'n GPIO analoge VGA signalen sturen? Anders raak je al snel in de problemen, want dan moet je gaan prutsen met ofwel die component-/TV-header (heeft de RPi3 die nog?) of een ingewikkelde actieve converter van digitaal HDMI naar analoog VGA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Twam schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:15:
Het aansturen is 1 ding, het ding heeft gewoon een USB-aansluiting, zo te zien, dus kans is vrij groot dat daar wel een mouw aan te passen is.

Ik ben wel benieuwd hoe je het beeld gaat aansluiten:
Input video format Analog VGA
Input video signal connector Mini D-Sub 15-Pin VGA type

Kan een RPi3 via z'n GPIO analoge VGA signalen sturen? Anders raak je al snel in de problemen, want dan moet je gaan prutsen met ofwel die component-/TV-header (heeft de RPi3 die nog?) of een ingewikkelde actieve converter van digitaal HDMI naar analoog VGA...
er zijn hdmi naar vga converters te vinden voor niet al te veel geld (hoe betrouwbaar die zijn weet ik niet.) Ook kan je vga aansturen via de GPIO pins, probleem is wel dat je dan 70% van je gpio's verliest terwijl je die eigenlijk nodig hebt voor de besturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 20:37

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb thuis een standaard touch-screen speciaal voor de RPi en ik ben tot nu toe (sinds een half jaar of zo) bezig om te zoeken naar een fatsoenlijke implementatie van een touch interface media player.
Mijn conclusie: tot nu toe is er nog niet veel soeps. Ik heb een aantal van de opties hierboven geprobeerd met daarnaast ook nog een aantal andere opties zoals Plex Native RPi client en gewoon een interface bovenop Raspbian. Ik vond het allemaal erg beperkt. Geen enkele interface maakt intuïtief gebruik van de touchscreen zoals aan Android device dat doet. Echter, Android wordt maar beperkt ondersteund voor de RPi.
Het kan wel, maar met veel haken en ogen en volgens mij is er nog géén echt volledige ondersteuning voor Android op de RPi.
Daarbij komt ook nog dat het allemaal vrij stroperig werkt, en dan heb ik helemaal NIETS anders op de Pi draaien.

Lang verhaal kort, op dit moment loont het de moeite niet. Schaf een tablet aan en regel het van daar...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonswink
Dan zal ik uitkomen met een Tablet voor een paar tientjes, Geluid zou eigelijk geen grot probleem moeten wezen op de rpb want ik had nog een usb geluidskaart van mn hyperx cloud liggen maar die zal nu wel weer de kast in kunnen

Toch bedankt
Pagina: 1