Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 905245

Topicstarter
Sinds een tijdje geeft mijn externe harde schijf (Lacie D2 Quadra V2) geen gegevens meer weer. Ik gebruik een Mac met Sierra (10.12). Alles wat ik te zien krijg onder 'apparaten' is 'Compatible'. Kreeg ik voorheen ook, maar dan kwam er ook nog 'Lacie' onder te staan. Daar vond ik mijn gegevens. Heb de setup assistant die ik vind in 'Compatible' al een paar keer laten draaien, maar dat levert niets op. Op de site van Lacie is niets te vinden over dit probleem. Hier misschien wel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Open je disk utility eens en kijk of je de disk daar nog terug kunt zien. Als dat het geval is, gooi de bestaande volumes er dan eens vanaf, maak een nieuwe aan en formatteer deze. Dan zou je disk weer bruikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je reactie. In Disk Utility is alles inderdaad te zien. Wat gebeurt er eigenlijk als ik de bestaande volumes er vanaf gooi? Gaan er dan gegevens verloren? De schijf staat vrij vol, kan ik die gegevens vanuit DU naar een andere schijf kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

TERW_DAN schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:19:
Als dat het geval is, gooi de bestaande volumes er dan eens vanaf, maak een nieuwe aan en formatteer deze. Dan zou je disk weer bruikbaar moeten zijn.
Maar natuurlijk niet als het de bedoeling is dat de data nog wordt teruggevonden ;)

Edit: oeps. Ze boven dus. Het is een externe schijf: kan je op een andere machine (Windows, Linux) de data zien? Welk bestandssysteem is gebruikt?

Als je de data terug wilt: ga geen schrijfacties doen, alleen read-only.

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 02-04-2017 20:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op mijn Windows laptop is het van hetzelfde laken een pak. Op mijn Mac staat OS 10.12.

Nee, geen schrijfacties :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

F_J_K schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:25:
[...]

Maar natuurlijk niet als het de bedoeling is dat de data nog wordt teruggevonden ;)
Backup terugzetten is dan het makkelijkst lijkt me.
Anoniem: 905245 schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:24:
Dank voor je reactie. In Disk Utility is alles inderdaad te zien. Wat gebeurt er eigenlijk als ik de bestaande volumes er vanaf gooi? Gaan er dan gegevens verloren? De schijf staat vrij vol, kan ik die gegevens vanuit DU naar een andere schijf kopiëren?
Ja, dan gaan er gegevens verloren. Als er nog data opstaat die je terugwilt, neem dan Thematopic: Datarecovery eens door voor wat hulp bij datarecovery.
Pagina: 1