Toon posts:

Computer herstart na opstarten van GTA 5/zware programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Promotheux
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11-2025

Promotheux

Hallo, sinds eergister heb ik mijn nieuwe computer. Ik heb hem eergisteren ook gebouwd, samen met mijn neef @Promotheux. De eerste dag had ik GTA 5 gedownload/met 60 fps gespeeld en had ik nergens last van. De volgende dag wou mijn computer ineens niet meer opstarten, maar uiteindelijk heb ik een kabel er opnieuw ingedaan en toen deed hij het weer, maar toen ik die avond GTA 5 wou spelen, en toen ik net bewoog/rondliep (gewoon 60 fps) herstartte mijn computer uit het niets. Ik heb vervolgens samen met mijn neef geprutst via teamviewer. Vandaag is mijn neef weer langsgekomen, en hebben we wat kabeltjes opnieuw er in gedaan, windows er opnieuw opgezet en GTA 5 er opnieuw opgezet. Toen zag mijn neef ineens dat de ventilator van mijn videokaart niet draaide, dus hebben we daar wat aan gedaan. Ik heb weer een tijdje kunnen spelen en nu herstart mijn computer weer steeds als ik GTA 5 net heb opgestard, heeft iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen? (Soms blijft de computer als 't ware aan maar doet mijn beeldscherm heel raar/valt uit, en als ik op geen game zit/een niet zware game zit herstart hij ook niet)

Als u iets niet begrijpt, mag u het gerust vragen.

Met vriendelijke groet,
Jelte.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 19:42 . Reden: Toevoeging ]

Alle reacties

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:10
Gaat het om de computer in je inventaris? Verder, je zegt dat de ventilator van de videokaart niet draait, ging dat om idle? Dat kan namelijk kloppen, veel moderne videokaarten zijn semi-passief.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Haal je videokaart er eens uit en sluit de monitor aan op je moederbord, start GTA5 opnieuw en kijk of die nog steeds herstart.

Verwijderd

Topicstarter
@ParaDroid2 het gaat inderdaad om de computer in mijn inventaris, en ik start mijn GTA 5 meestal op zon 2 minuten nadat ik de pc heb aan gedrukt.

Op de GPU van de CPU geeft hij een openGL 4.1 error

Met vriendelijke groet,
Jelte.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 20:05 ]

• Promotheux
In eerste instantie had ik het idee dat de RX 480 overheated was, maar nu zo'n 3 uurtjes verder kan je weer geen game opstarten die de GPU 100% gaat gebruiken.

Het lijkt mij ook niet een optie dat het aan de voeding ligt, aangezien de cpu niet veel gebruikt.

• jodeltje
  • Niet online
Die laatste zin snap ik niet, de cpu verbruikt veel minder dan een videokaart onder load, dus naar de voeding kijken lijkt logisch

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 20:30 ]

• Promotheux
@jodeltje In GPU-Z kan je zien hoeveel watt de videokaart verbruikt, tot nu toe is dat 77W bij een gpu load van 100%, wanneer de 100% bereikt is valt hij direct weer uit.

• jodeltje
  • Niet online
En wat gebeurt er als je Prime95 torture test doet, valt hij dan ook uit?

Edit: Probeer daarna eens Furmark, om je videokaart te stresstesten.

[ Voor 33% gewijzigd door jodeltje op 01-04-2017 20:43 ]

• Promotheux
@jodeltje Prime95 draait prima, maar na het starten van de test met Furmark valt hij direct weer uit helaas.

In de eventviewer is helaas ook niets te vinden van het probleem, het blijft erg vreemd dat we vandaag wel gewoon 3 uren hebben kunnen gamen

• jodeltje
  • Niet online
Dan lijkt het toch aan de videokaart te liggen. Kunnen jullie toevallig van kaart ruilen, tijdelijk?

• Promotheux
@jodeltje Dat zou in principe kunnen, ik draai zelf met een GTX 1060 6GB. Zelf heb ik maar een voeding van 350W in mijn pc zitten.

Blijft een vreemd principe

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GPU zou het kunnen zijn maar voeding kan net zo goed. 350W is genoeg, maar niet als het van een bagger merk is.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 01-04-2017 21:44 ]

• Promotheux
@PilatuS @jodeltje Inmiddels heb ik bij coolblue een nieuwe voeding besteld, de Corsair CX650M, deze is 200 watt hoger. Veelal tegen gekomen dat het bij de meeste mensen met het zelfde probleem toch aan de voeding lag.

De voeding komt morgen binnen en sowieso zullen we morgen de videokaarten even wisselen om te kijken hoe hij het in mijn pc gaat doen.

Hopelijk kunnen we de andere voeding retourneren naar SiComputers of elders verkopen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic per vraag is meer dan voldoende. Graag verder in je originele topic Computer start opnieuw op na starten van game

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.