Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promotheux
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-08 16:07
Mede-auteur:

Verwijderd

Hallo,

Mijn neefje heeft sinds gisteren zijn game PC, alles was in orde tot vandaag.
Wanneer hij iets opstart wat de videokaart gaat belasten start te computer opnieuw op.

Ik heb de drivers verwijderd met DDU en opnieuw geinstalleerd.
Ik heb de logs bekeken in de Event Viewer, daar kwam en alleen wat Side By Side error's naar voor.
Deze wezen terug naar de SetACL64.exev van AMD.

Dit is zijn setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 184,20€ 184,20
1MSI H110M ECO€ 53,95€ 53,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 234,38€ 234,38
1Seagate Barracuda Barracuda, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Sharkoon VG4-W Blauw€ 31,95€ 31,95
1Crucial CT8G4DFS824A€ 54,85€ 54,85
1Corsair CX450M€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 663,23

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Promotheux schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:09:
Ik heb de drivers verwijderd met DDU en opnieuw geinstalleerd.
Ik heb de logs bekeken in de Event Viewer, daar kwam en alleen wat Side By Side error's naar voor.
Deze wezen terug naar de SetACL64.exev van AMD.
En welke info vond je toen je Google vroeg om SetACL64?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promotheux
@Switchie Over het algemeen vrij oude posts inmiddels is dit opgelost.
We hebben vandaag een schone installatie gedaan van Windows en hebben de RX 480 van frozen afgehaald waardoor hij continu gekoeld zou moeten worden.

Nu een 3 uurtjes later valt hij weer telkens uit wanneer er veel gevraagd word van de videokaart.
Inmiddels staat GPU-Z continu te draaien en slaan we de log op, dit omdat hij overheated kan zijn maar het niet het geval is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Promotheux schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:12:
@Switchie Over het algemeen vrij oude posts inmiddels is dit opgelost.
We hebben vandaag een schone installatie gedaan van Windows en hebben de RX 480 van frozen afgehaald waardoor hij continu gekoeld zou moeten worden.

Nu een 3 uurtjes later valt hij weer telkens uit wanneer er veel gevraagd word van de videokaart.
Inmiddels staat GPU-Z continu te draaien en slaan we de log op, dit omdat hij overheated kan zijn maar het niet het geval is helaas.
Lijkt mij gewoon een gare GPU. Garantie claimen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Draai een furmark daar zit een temp reader bij in. En doe vrijwel alleeen de GPU stressen. En als er iets mis is met de koeling zal dit snel naar boven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Klinkt inderdaad als een kapotte GPU. Bij een brakke voeding zou ik eerder uitvallers verwachten ipv reboots.

Ben verder wel benieuwd waarom er een H110 chipset is gecombineerd met een Kaby Lake i5-7400? Welke bios draait er op het moederbord? Kaby Lake wordt pas goed ondersteund vanaf bios V2.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promotheux
Inmiddels is het opgelost. Er zit nu een sterkere voeding in en hij draait weer als een treintje.
Wat betreft moederbord was het een keuze die we gemaakt hebben om de prijs zo laag mogelijk te houden aangezien mijn neefje niet een erg ruim budget heeft.

@stin00 Op het moederbord draait de bios versie 2.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Promotheux schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:47:
Inmiddels is het opgelost. Er zit nu een sterkere voeding in en hij draait weer als een treintje.
Oorspronkelijke voeding is in theorie ook meer dan "sterk" genoeg om deze build van prik te voorzien.
Ergo, of de cx450 is doa of er was ergens een stekkertje niet lekker aangesloten

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1