Iusedto schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:32:
/kick
Is er eigenlijk een goede manier om met deze serie te starten ?
Heb afgelopen weekend Warhammer 1 gekocht en ga ik de sale deel 2 ook meteen kopen maar ik wordt totaal ingemaakt in de campaign. Snap er niet zo veel van hehe.
Heb eergisteren en gisteren wel deze tutorials gekeken :
[
YouTube: WHY YOU SUCK AT TOTAL WAR! #1 - Warhammer Battles]
Maar dan nog mis ik gewoon wat basisinformatie zoals hoe het nu eigenlijk werkt met Lords en Heroes en wanneer bepaal je in hemelsnaam wanneer je meerder legers nodig hebt.
Moet er in dat 2de of 3de leger ook een Lord en Hero in , etc etc
Of moet ik gewoon even doorbijten en dan leert het vanzelf ?
Wil het liefst gewoon met deel 1 starten, denk de dwarfs dan ook maar aangezien die als easy staan.
Enig hulp of tips worden zeer gewaardeerd daar ik volledig in deze franchise wil opgaan (ook al ben ik misschien vrij laat)
Tja, waar te beginnen? De video die je liet zien is weliswaar van mijn favoriet (Zerkovich) maar die focust zich met name op de battles. Daar is ook héél veel over te zeggen, maar ook dit werkt volgens het rock paper scissor principe en dus is het vooral de verschillende units leren, dus infantry (verschil melee en spear), cavalry, monsters (large), archers, artillery, warmachines etc. En vooral wat werkt tegen wat: halberds en spears tegen large en monsters en cavalry, archers voor range, armour piercing of niet, speed, stalk etc etc en last but not least: spells van wizards, heroes etc.
Daarvoor is het enige dat helpt het lezen van de stats per unit (leadership, speed, melee eattack, melee defense, charge bonus etc) en veel battles spelen. Zerkovich heeft een uitstekende video voor alle hotkeys, bijvoorbeeld voor het groeperen van je legers en movements (drag and drop over je legers, groeperen met G, locken, en dan ALT + linkermuis toets), slingermovements (rechtermuisknop op de geselecteerde unit en slepen) etc. Verschillen in stats bij rennen of lopen. Te veel om op te noemen, maar zijn video's zijn goed, erg goed.
Oefenen, oefenen, oefenen. Dooddoener, maar het is wel zo.
Wat de campaign betreft: pak inderdaad eerst een faction die een Easy uitgangspositie heeft. JE noemde zelf al de dwarfs. Dat is een uitstekende factie om het te leren want daar kun je in eerste instantie defensief mee spelen, ook met battles. Ze hebben een hele hoge armour en veel endurance dus houden lang stand. Nadeel is hun lage speed en dure units, dus je focus moet vanaf het begin op uitbreiding van je gebied liggen en buildings die geld opleveren.
Ik verover meestal wat steden of dorpen, focus eerst op geld, daarna op gebouwen die extra Garrisons in je steden of dorpen opleveren en dan de buildings die je andere units opleveren. Als dwarves kun je vrij makkelijk allianties met mede dwarf facties sluiten en dat levert je extra mogelijkheden voor handel op, dus weer meer geld.
Hoeveel lords je neemt met bijbehorende legers bepaal je zelf, althans... als de upkeep cost van je leger niet meer is dan je totale inkomen. Anders ga je failliet en dan worden je legers minder sterk door attrition. Heroes bepaal je ook zelf hoeveel je er wilt, al hangt dat vaak af van het feit of je bepaalde buildings ook al gemaakt hebt. Die heroes zorgen met hun tech trees dan weer voor allerlei extra's, perks in de vorm van extra inkomen, hogere kans om walls te breken, assassin opdrachten uit te voeren tegen andere heroes of je maakt er complete moordmachines van op het slagveld.
Over dit spel is zo gruwelijk veel te schrijven, dat lukt gewoon niet. De mogelijkheden zijn eindeloos en de units zo gevarieerd dat het iedere keer een feest is om in te zoomen. Nu speel ik met de Lizardmen en de spells van een van de heroes laat die kleine ratjes iedere keer prachtig door de lucht zweven na een mega explosie

En juist die variatie aan units levert veel meer mogelijkheden op dan in historische TW games.
De Skaven zijn prachtig en mijn favoriet, Vampire Coast is geweldig, Tomb Kings: prachtige DLC en geweldige campaign, Norsca: geweldige campaign, Dark Elves: yes, Dwarves: geweldige artillery en helemaal mijn playstyle, Beastmen en Chaos: schitterend door de horde-mechanics, Greenskins (vooral Skarsnik), Vamipres, Bretonnia, Empire en zo veel meer. Eigenlijk vind ik alle facties mooi, behalve High Elves, die zijn me te 'clean'.
Heb er nu >800 uur in zitten en het verveelt niet. Zoals hiervoor al geschreven: waarschijnlijk weer een DLC voor TW:W2 en als dat weer nieuwe Skaven clans oplevert, komt er zo weer 800 uur bij.
Als je een keer vragen hebt, kun je me altijd toevoegen op Steam: alphaw0lf99
Edit: oh, en vergeet je Public order niet in je steden