Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 21:40

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Dagelijks aan het spelen. Gisteren zojuist de campaign van de Tomb Kings op Very Hard uitgespeeld. De spam aan Skaven legers op het eind sloeg echt nergens meer op... Vooral als je als TK factie, ook met de research van nieuwe Dynasties, maar over maximaal 7 legers beschikt tegen turn 200.

Maar het blijft genieten van deze top game. Ben benieuwd naar Three Kingdoms maar de variatie aan units en spells die dit spel juist zo afwisselend en uniek maakt, verwacht ik niet in een realistische setting.

Steam || Diablo 3

• Razorbite
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:20
"[PC] Total War: Three Kingdoms"

Voor de opkomende release van de nieuwe Total War.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Warplock Jezzails oftewel Skaven Snipers :)

Steam || Diablo 3

• Kelin
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:47
Nieuwe DLC is aangekondigd met 2 nieuwe lords. Trailer ziet er veelbelovend uit!

Fearless, charismatic, daring: these are but a few of the epithets bestowed upon Markus Wulfhart, the Hunstmarshal of Emperor Karl Franz. Nakai The Wanderer, revered Kroxigor of the first-spawning, is a living legend among the Lizardmen. Wandering the jungles of Lustria since the destruction of his home-city of Tlanxla during the Great Catastrophe, he follows where the Great Plan wills him.

https://www.youtube.com/watch?v=FnKhFaijBBI

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Kelin schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:35:
Nieuwe DLC is aangekondigd met 2 nieuwe lords. Trailer ziet er veelbelovend uit!

Fearless, charismatic, daring: these are but a few of the epithets bestowed upon Markus Wulfhart, the Hunstmarshal of Emperor Karl Franz. Nakai The Wanderer, revered Kroxigor of the first-spawning, is a living legend among the Lizardmen. Wandering the jungles of Lustria since the destruction of his home-city of Tlanxla during the Great Catastrophe, he follows where the Great Plan wills him.

https://www.youtube.com/watch?v=FnKhFaijBBI
Preorder al gedaan. Deze game heeft me nog geen enkele keer teleurgesteld. Eén campaign in Three Kingdoms gedaan en na Warhammer valt me die vies tegen, dus ik ben blij dat er zelfs nu nog DLC voor Warhammer komt. De variatie in units is ongekend en hopelijk snel deel 3 voor een nog grotere Old World campaign :)

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Deze video geeft exact weer hoe ik er ook over denk. Na Warhammer geen historical TW meer voor mij.

Steam || Diablo 3

• riaddon
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-04 14:24
Heel herkenbaar.... Ik heb altijd alle total wars met veel plezier gespeeld. Total war warhammer 1 en 2 met nog wat meer plezier omdat ik ook wat met warhammer heb... En daarna kwam dus die britannica, bleh... Toen kwam 3 kingdoms, ook weer gekocht, zag er goed uit....

Maar al heel snel op tactisch niveau "jezus wat weinig units, wat weinig verschil.. wat is gameplay toch basic zo"

en op strategisch niveau.. te weinig verschil tussen de facties.. al heel vaak gedacht toen Huang nog iets me vroeg of ik de oorlog wilde verklaren aan Zhong zus en zo... Ik me af vroeg of dit nu de Huang was die mijn ally was of net diegene die ik niet moest, en wie in godsnaam Zhong ook al weer was... en dan maar gewoon op de gok oorlog heb verklaard of niet.. Er zit gewoon niet genoeg "karakter" in waardoor het allemaal veel van hetzelfde wordt... En ik afhaak.

Wat wel bizar is, dat je realistische of zelfs in geval van 3 kingdoms licht fictieve karakters niet genoeg inhoud vindt hebben om verschillend te zijn.. Maar misschien ben ik inderdaad verwend geraakt.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Dit speelt dus wederom weer compleet anders met deze factie. De mechanics voor reenforcements is wel mooi gedaan :)

Steam || Diablo 3

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-05 16:52

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

l0n3w012ph schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:13:
Deze video geeft exact weer hoe ik er ook over denk. Na Warhammer geen historical TW meer voor mij.

[YouTube: HAS FANTASY RUINED HISTORICAL? -Total War]
Herkenbaar. Toch denk ik dat het vooral met de schaal/focus van een Total War release te maken heeft. Shogun 2, Three Kingdoms en Britannia, ik heb ze allemaal gespeeld. Maar de focus ligt dan op 1 land/regio/cultuur waardoor je een dusdanig gebrek aan diversiteit krijgt dat het al snel boring wordt.

Medieval 2 en Rome 2 zijn grijs gespeeld. Ook heel veel mensen hebben zich uren vermaakt met Empire en Napoleon 2. Puur doordat de grand scale van die games zo groot is. Zoveel factions, zo'n grote map, er is genoeg te doen. Ook Warhammer 1 & 2 hebben dat, zeker als je die gecombineerd hebt.

Ik denk dus dat een historical Total War game best wel weer kan, alleen moeten die op veel grotere schaal om ze houdbaar te houden. Ik denk dat als ze met een Medieval 3 komen welke heel Europa, noord-Afrika en een deel van het midden-oosten covered dat dat een geweldige spel zal zijn.

"Oooh Jeroen!"

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

:Y

Steam || Diablo 3

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
De enige manier om historical echt interessant te krijgen is door veel betere diplomatie. Gevechten blijven gewoon altijd saai doordat het altijd beperkt blijft qua units, of het nou Rome of Empire is de tactieken veranderen niet.

• JMaster
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:42
Een klein voorproefje van de nieuwe lords en gameplay:

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

En een beste lijst met patches. Te lang om hier te posten.

https://www.totalwar.com/...-empire-undivided-update/

Steam || Diablo 3

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Enige wat ik nou nergens kon terugvinden is of Franz zijn skilltree herzien wordt. Die dateert toch ook al vanaf WH1 en is erg simplistisch zoals het toen was. Lords uit WH2 zijn veel krachtiger.

"Oooh Jeroen!"

• JMaster
Een campaign playlist met de nieuwe lord Wulfhart

https://www.youtube.com/p...SX2uFnqtgBwmv4LHf365tYb3R

• Kelin
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:47
Zijn er eigenlijk Tweakers die dit spel redelijk fanatiek spelen? Ik speel veel samen met een vriend, online 2 v 2 battles. Zit zo rond rang 200. Als er mensen zijn die een keer willen spelen (1v1, 2v2) stuur me gerust een PM. :)

• awesem
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23-05 10:38
Kelin schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:44:
Zijn er eigenlijk Tweakers die dit spel redelijk fanatiek spelen? Ik speel veel samen met een vriend, online 2 v 2 battles. Zit zo rond rang 200. Als er mensen zijn die een keer willen spelen (1v1, 2v2) stuur me gerust een PM. :)
PM verstuurd :)

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:39
Ik wil er geen apart topic over oprichten, maar Sega/CA laat zich weer van zijn "beste" kant zien:

https://store.steampowere...Saga_FALL_OF_THE_SAMURAI/

het rebranden van een 7jaar oude dlc en voor de volle mep verkopen aan €30, in de hoop onwetende beginnelingen eens in het zak te zetten (iik heb de dlc zelf jaren geleden voor een tientje gekocht). Zoiets haalt EA nog niet eens uit. Klasse....

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 30-05 13:17
Ik had de prijzen niet gezien maar ik vond het wel een vreemde actie. Fall of the Samurai uit Shogun2 wippen en er een saga van maken. Als je hem start is het ook gewoon shogun 2.

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:35
/kick

Is er eigenlijk een goede manier om met deze serie te starten ?
Heb afgelopen weekend Warhammer 1 gekocht en ga ik de sale deel 2 ook meteen kopen maar ik wordt totaal ingemaakt in de campaign. Snap er niet zo veel van hehe.

Heb eergisteren en gisteren wel deze tutorials gekeken :

Maar dan nog mis ik gewoon wat basisinformatie zoals hoe het nu eigenlijk werkt met Lords en Heroes en wanneer bepaal je in hemelsnaam wanneer je meerder legers nodig hebt.
Moet er in dat 2de of 3de leger ook een Lord en Hero in , etc etc

Of moet ik gewoon even doorbijten en dan leert het vanzelf ?

Wil het liefst gewoon met deel 1 starten, denk de dwarfs dan ook maar aangezien die als easy staan.

Enig hulp of tips worden zeer gewaardeerd daar ik volledig in deze franchise wil opgaan (ook al ben ik misschien vrij laat)

FUMES et CARNES

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-05 10:54
Iusedto schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:32:
/kick

Heb afgelopen weekend Warhammer 1 gekocht en ga ik de sale deel 2 ook meteen kopen maar ik wordt totaal ingemaakt in de campaign. Snap er niet zo veel van hehe.

[YouTube: WHY YOU SUCK AT TOTAL WAR! #1 - Warhammer Battles]

Maar dan nog mis ik gewoon wat basisinformatie zoals hoe het nu eigenlijk werkt met Lords en Heroes en wanneer bepaal je in hemelsnaam wanneer je meerder legers nodig hebt.

Wil het liefst gewoon met deel 1 starten, denk de dwarfs dan ook maar aangezien die als easy staan.

Enig hulp of tips worden zeer gewaardeerd daar ik volledig in deze franchise wil opgaan (ook al ben ik misschien vrij laat)
Zelf heb ik veel gehad aan filmpjes van "lionheartx10" zoals onderstaande.
YouTube: Hotkeys, Tips and Tricks - Total War: Warhammer Gameplay

Ik had het best lastig met de Skaven campaigns en dan is het ook wel handig om te zien hoe een betere speler dat aanpakt, kijk wel enkel naar de eerste 10 turns ofzo.. Anders zit je met teveel spoilers. Iedere game is toch uniek ook al door de gekozen difficulty.
Voorbeeldje van zo'n reeks:
YouTube: THE PLAGUELORD RISES! Total War: Warhammer 2 - Skaven Campaign - Lor...
Verder is het gewoon trial & error. Ik maak steeds dezelfde fout van op teveel fronten te gelijk oorlogje te spelen en als je je main army verliest is het soms moeilijk om daar van terug te komen (ook mentaal haha :))

Ik ben zelf ook laat ingestapt, WH2 gekocht in de Steam summer sale in 2018, even geprobeerd en dan niet meer aangeraakt toch een maand terug, nu totaal verslaafd. Het speelt nu ook gewoon beter sinds de game op een SSD staat en ik een betere CPU heb (upgrade van Intel 2500k naar Ryzen 2600. Ondertussen al een (Vortex) campaign op Normal met de Dark Elves doorlopen, en op Hard met de High Elves en Lizardmen, speelt allemaal heel erg anders, topgame! Nu dus bezig met Skaven op Hard, wat effectief lastig is.

Vorige maand ook WH1 erbij gekocht om de extra grote map te kunnen spelen (Mortal Empires campaign) maar ik word een beetje gek van de lange turn times. Enkel nog maar de dwarves gespeeld van de WH1 races, armored infantry line met wat ranged er achter speelstijl sofar, dus vrij chill en misschien wel beginner friendly? Misschien moet je daar voor kiezen om te starten.

De betalende DLC's zou ik nog even mee wachten, daarna kan je zien welke races je liggen en daar eventueel iets gelijkaardig van bij kopen.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

https://twitter.com/totalwar/status/1199342045552353280?s=19

2 uur geleden gepost...

TW:W3 wordt al geroepen, maar ik gok op Skaven DLC voor TW:W2

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Iusedto schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:32:
/kick

[YouTube: WHY YOU SUCK AT TOTAL WAR! #1 - Warhammer Battles]

Tja, waar te beginnen? De video die je liet zien is weliswaar van mijn favoriet (Zerkovich) maar die focust zich met name op de battles. Daar is ook héél veel over te zeggen, maar ook dit werkt volgens het rock paper scissor principe en dus is het vooral de verschillende units leren, dus infantry (verschil melee en spear), cavalry, monsters (large), archers, artillery, warmachines etc. En vooral wat werkt tegen wat: halberds en spears tegen large en monsters en cavalry, archers voor range, armour piercing of niet, speed, stalk etc etc en last but not least: spells van wizards, heroes etc.

Daarvoor is het enige dat helpt het lezen van de stats per unit (leadership, speed, melee eattack, melee defense, charge bonus etc) en veel battles spelen. Zerkovich heeft een uitstekende video voor alle hotkeys, bijvoorbeeld voor het groeperen van je legers en movements (drag and drop over je legers, groeperen met G, locken, en dan ALT + linkermuis toets), slingermovements (rechtermuisknop op de geselecteerde unit en slepen) etc. Verschillen in stats bij rennen of lopen. Te veel om op te noemen, maar zijn video's zijn goed, erg goed.

Oefenen, oefenen, oefenen. Dooddoener, maar het is wel zo.

Wat de campaign betreft: pak inderdaad eerst een faction die een Easy uitgangspositie heeft. JE noemde zelf al de dwarfs. Dat is een uitstekende factie om het te leren want daar kun je in eerste instantie defensief mee spelen, ook met battles. Ze hebben een hele hoge armour en veel endurance dus houden lang stand. Nadeel is hun lage speed en dure units, dus je focus moet vanaf het begin op uitbreiding van je gebied liggen en buildings die geld opleveren.

Ik verover meestal wat steden of dorpen, focus eerst op geld, daarna op gebouwen die extra Garrisons in je steden of dorpen opleveren en dan de buildings die je andere units opleveren. Als dwarves kun je vrij makkelijk allianties met mede dwarf facties sluiten en dat levert je extra mogelijkheden voor handel op, dus weer meer geld.

Hoeveel lords je neemt met bijbehorende legers bepaal je zelf, althans... als de upkeep cost van je leger niet meer is dan je totale inkomen. Anders ga je failliet en dan worden je legers minder sterk door attrition. Heroes bepaal je ook zelf hoeveel je er wilt, al hangt dat vaak af van het feit of je bepaalde buildings ook al gemaakt hebt. Die heroes zorgen met hun tech trees dan weer voor allerlei extra's, perks in de vorm van extra inkomen, hogere kans om walls te breken, assassin opdrachten uit te voeren tegen andere heroes of je maakt er complete moordmachines van op het slagveld.

Over dit spel is zo gruwelijk veel te schrijven, dat lukt gewoon niet. De mogelijkheden zijn eindeloos en de units zo gevarieerd dat het iedere keer een feest is om in te zoomen. Nu speel ik met de Lizardmen en de spells van een van de heroes laat die kleine ratjes iedere keer prachtig door de lucht zweven na een mega explosie :) En juist die variatie aan units levert veel meer mogelijkheden op dan in historische TW games.

De Skaven zijn prachtig en mijn favoriet, Vampire Coast is geweldig, Tomb Kings: prachtige DLC en geweldige campaign, Norsca: geweldige campaign, Dark Elves: yes, Dwarves: geweldige artillery en helemaal mijn playstyle, Beastmen en Chaos: schitterend door de horde-mechanics, Greenskins (vooral Skarsnik), Vamipres, Bretonnia, Empire en zo veel meer. Eigenlijk vind ik alle facties mooi, behalve High Elves, die zijn me te 'clean'.

Heb er nu >800 uur in zitten en het verveelt niet. Zoals hiervoor al geschreven: waarschijnlijk weer een DLC voor TW:W2 en als dat weer nieuwe Skaven clans oplevert, komt er zo weer 800 uur bij.

Als je een keer vragen hebt, kun je me altijd toevoegen op Steam: alphaw0lf99

Edit: oh, en vergeet je Public order niet in je steden ;)

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Yes yes... Skaven!!

And Dark Elves!

:)

The Shadow & The Blade is the latest Legendary Lords Pack for Total War: WARHAMMER II. Introducing Malus Darkblade and Deathmaster Snikch both with their own objectives, mechanics, units and playstyle.

Two richly themed and unique Legendary Lords lead their own factions: Malus Darkblade leads Hag Graef - for the Dark Elves, and Deathmaster Snikch leads Clan Eshin for the Skaven.
Each Legendary Lord brings their own unique faction mechanics, quest-chains, legendary items, skill-trees and campaign narrative.
Adds new powerful units and heroes for both Dark Elves and the Skaven.
Lethal chariots and pain-wracked Medusae for the sadistic warmongers of Hag Graef.
Cunning stealth magic, warp-infused weapon teams and deadly covert infantry for the assassin-inspired units of Clan Eshin.
Features new elite Regiments of Renown to lay catastrophic waste to your enemies across the New and Old Worlds.
Both Lords can be used in campaign, custom and battle modes. And are also playable in Mortal Empires, the massive free campaign available to owners of both Total War: WARHAMMER and Total War: WARHAMMER II.

Tz’arkan, the Drinker of Worlds, escaped from his eternal prison within the Chaos Wastes, only to end up bound inseparably with the with the very being who freed him, the violent and cruel Malus Darkblade. Sensing the potential of this Daemonic entity, the Nightlord of Clan Eshin has dispatched his most trusted assassin, Deathmaster Snikch, to track down the Daemon and uncover its true power

[Voor 89% gewijzigd door l0n3w012ph op 27-11-2019 17:37]

Steam || Diablo 3

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:35
@Inrage en @l0n3w012ph nog bedankt voor jullie informatie.
Zal het vanavond eens gaan proberen.

Heb van WH1 gisteren alle DLC gekocht en wil daarmee mijn eerste WH stapjes zetten als Dwarf.
WH2 heb ik alleen de basis game gekocht omdat die nu in de sale is. Koop ik in stapjes tzt wel alle DLC.

Heb er echt enorme zin in en ben redelijk goed voorbereid denk ik.
Met name dit heb ik goed nagekeken :
Zerkovich heeft een uitstekende video voor alle hotkeys, bijvoorbeeld voor het groeperen van je legers en movements (drag and drop over je legers, groeperen met G, locken, en dan ALT + linkermuis toets), slingermovements (rechtermuisknop op de geselecteerde unit en slepen) etc. Verschillen in stats bij rennen of lopen.

FUMES et CARNES

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Iusedto schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:00:
@Inrage en @l0n3w012ph nog bedankt voor jullie informatie.
Zal het vanavond eens gaan proberen.

Heb van WH1 gisteren alle DLC gekocht en wil daarmee mijn eerste WH stapjes zetten als Dwarf.
WH2 heb ik alleen de basis game gekocht omdat die nu in de sale is. Koop ik in stapjes tzt wel alle DLC.

Heb er echt enorme zin in en ben redelijk goed voorbereid denk ik.
Met name dit heb ik goed nagekeken :

[...]
Leuk! Succes en veel plezier ermee!

Steam || Diablo 3

• Inrage
Iemand die zowel TW:Warhammer 2 en TW: Three Kingdoms speelt?

Thuis zit ik nog met een i5 3770k met een GTX970 en 8GB RAM set-up. Op een 1440p scherm met instellingen op medium/high speelt Warhammer II nog redelijk als een zonnetje, zolang ik meer dan 30 fps heb in battles ben ik al blij. Waar ik met echter in dood erger zijn de turntimes in de ME campaign, da 25 turns in duren die al ruim 4 minuten (alles op fastest...), Vortex campaign zit zo rond de minuut early game.

Nu wil ik weer eens wat minder fantasy en daarom kijk ik naar TW: Three Kingdoms... Maar ik wil de game wel kopen voor 40€ maar geen PC upgrade van 400€ :D Iemand die de performance van beide games kan vergelijken? Turn times en FPS in battles? Als ik online zoek kom ik echt de meest uiteenlopende verhalen tegen...

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Performance van Three Kingdoms is prima, denk dat die op jouw systeem nog aardig goed zal draaien. Turn times zijn naar mijn idee wat sneller bij Three Kingdoms, al komt er over een paar dagen een patch die beloofd de turn times in Mortal Empires ook te halveren.

Wel vind ik Three Kingdoms erg saai. Vrijwel enkel dezelfde units in de legers waarbij een leger met wat artillery en cav het vrij eenvoudig kan winnen via de hammer + anvil tactiek. Daarnaast allerlei namen die mij erg weinig zeggen waardoor ik niet echt een idee hebt wat er gaande is. Wat dat betreft heeft de diversiteit van Warhammer mij aardig verwend.

• Inrage
Trouwens gisteren merkte ik op dat een Lord in m'n lizardmen army de naam "Cho'qomel" had dan even naar enkele andere namen gekeken "Klo'aca", "Katte'bak", "Kslaopumuil"...

Alleen hiervoor al trek ik de score voor de game een half punt op :D

Thx voor de feedback over Three Kingdoms, dat van de variatie had ik wel al gelezen, echter zou de diplomacy enzo wel iets diepgaander zijn, ik vind het spel op de campaign map zeker even interessant dan de battles. Dus ik twijfel nog :) Dealtje afwachten...

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Mooie patchnotes. Samen met de DLC weer uren plezier.

https://www.totalwar.com/...e-potion-of-speed-update/

Steam || Diablo 3

• Qinshi
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 30-01 18:59
Enige wat 'spijtig' is aan al die weelde van DLC, is dat je steeds geneigd bent te wachten het starten van nieuwe campaign/doorspelen van een oudere campaign, tot dat de nieuwe patch/DLC is uitgekomen.
Om dan nog 2 dagen bij te tellen tot je favoriete mods een update hebben gekregen.

Voor mij heeft de Warhammer Franchise in total war, ook de historische total war deels verpest.
De 'copy paste' wat voorkomt in historische total war games, is gewoon niet leuk meer.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Inrage schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:44:
Iemand die zowel TW:Warhammer 2 en TW: Three Kingdoms speelt?

Thuis zit ik nog met een i5 3770k met een GTX970 en 8GB RAM set-up. Op een 1440p scherm met instellingen op medium/high speelt Warhammer II nog redelijk als een zonnetje, zolang ik meer dan 30 fps heb in battles ben ik al blij. Waar ik met echter in dood erger zijn de turntimes in de ME campaign, da 25 turns in duren die al ruim 4 minuten (alles op fastest...), Vortex campaign zit zo rond de minuut early game.

Nu wil ik weer eens wat minder fantasy en daarom kijk ik naar TW: Three Kingdoms... Maar ik wil de game wel kopen voor 40€ maar geen PC upgrade van 400€ :D Iemand die de performance van beide games kan vergelijken? Turn times en FPS in battles? Als ik online zoek kom ik echt de meest uiteenlopende verhalen tegen...
Ja, ik. Althans Three Kingdoms voor één playthrough. Daarna was ik er klaar mee, om redenen zoals in mijn post met de video over het ruïneren van de historische TW games door TW Warhammer.

De lange laadtijden met Mortal Empires, zijn mij ook wel een doorn in het oog. Mijn specs zijn:

AMD Ryzen 7 2700X @ 4,3 Ghz | MSI B450M Gaming plus | Cooler Master H412R | GeiL EVO Spear 16GB DDR4-2400 | Inno3D Nvidia Geforce RTX 2070 8GB | SSD 250GB Crucial MX500 | SSD 500GB Crucial MX500

En voor wat betreft de turns denk ik dat de bottleneck wel mijn geheugen is, dus vandaag maar

32 GB Crucial Ballistix Sport DDR4-3200 besteld.

Ik denk dat dat wel wat verschil zal maken.

Steam || Diablo 3

• Inrage
Volgens de patchnotes gaan de turntimes redelijk wat sneller gaan vanaf morgen, ben benieuwd. Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat meer RAM voor snellere turntimes gaat zorgen, al zeker niet als je nu al 16GB zitten hebt. In jouw geval misschien een beetje maar dan enkel omdat een Ryzen wel sneller RAM lust. Denk dat het voor 90% af hangt van de CPU en HDD, maar ik neem aan dat de game al op de SSD staat.

Ik heb voorlopig maar de nieuwe DLC voor WH2 gekocht, ik wacht nog even met Three Kingdoms tot er een 60-75% off deal is :)

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Inrage schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:29:
Volgens de patchnotes gaan de turntimes redelijk wat sneller gaan vanaf morgen, ben benieuwd. Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat meer RAM voor snellere turntimes gaat zorgen, al zeker niet als je nu al 16GB zitten hebt. In jouw geval misschien een beetje maar dan enkel omdat een Ryzen wel sneller RAM lust. Denk dat het voor 90% af hangt van de CPU en HDD, maar ik neem aan dat de game al op de SSD staat.

Ik heb voorlopig maar de nieuwe DLC voor WH2 gekocht, ik wacht nog even met Three Kingdoms tot er een 60-75% off deal is :)
Ja, die staat al op een SSD. Hoop op iets meer snelheid, dat zou al mooi zijn en laat het wel weten.

Die DLC stond bij mij ook meteen in de preorder :) Kan me wel verheugen op Snikch!

Steam || Diablo 3

• JMaster
Een korte playthrough van de nieuwe dlc:
YouTube: THE HUNT FOR GOLD! Total War: Warhammer 2 - Hag Graef Campaign - Mal...

Wat valt mij op:
1. Een lekkere andere gameplay dan gebruikelijk.
2. Ik denk dat hier ook al de patch van de snelheid van turns in zit!

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Wow die turn times! In Mortal Empires 10 seconden!

Nu wachten tot unit size mod en Bretonnian unit mods up to date zijn.

[Voor 42% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-12-2019 20:04]

"Oooh Jeroen!"

• Inrage
Paar uur geleden met Malus Darkblade op de vortex map begonnen, turntimes zijn idd massas sneller!
MAAR, minstens een derde van de map zijn ruins :D :D

Wat me ook opvalt is dat wanneer ik auto resolve doen als het toch een easy win is, dan krijg ik bijvoorbeeld 1500 slaves, als ik die battle zelf doe dan krijg ik misschien maar de helft. Iemand die kan zeggen hoe je dat kan maximaliseren als je zelf aan zet bent?

[Voor 46% gewijzigd door Inrage op 12-12-2019 23:04]

• JMaster
Inrage schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:14:
Paar uur geleden met Malus Darkblade op de vortex map begonnen, turntimes zijn idd massas sneller!
MAAR, minstens een derde van de map zijn ruins :D :D

Wat me ook opvalt is dat wanneer ik auto resolve doen als het toch een easy win is, dan krijg ik bijvoorbeeld 1500 slaves, als ik die battle zelf doe dan krijg ik misschien maar de helft. Iemand die kan zeggen hoe je dat kan maximaliseren als je zelf aan zet bent?
Ik weet het niet, maar misschien het volgende:
Indien je meer kills maakt, kun je minder slaves nemen (immers minder survivors). Maar of het zo simpel is, geen idee. Autoresolve verslaat de lord misschien heel snel, breekt hierdoor de leadership heel snel en win je de battle met minimale kills.
Als je zelf speelt richt je je misschien meer op de units en pak je later de lord.

• Inrage
Ook wel de eerste bugs tegengekomen, had ik eigenlijk nog nooit echt gehad in Warhammer II.
Als ik met Malus een settlement verdedig en ik word aangevallen, dan zijn beide opties "Fight Battle" & "Auto Resolve" greyed out. Kan dan eigenlijk niks anders meer doen dan een savegame laden. 2 keer gehad, in Tor Surpinar en Caverns of Sotek. Enige oplossing was om net voor de end turn my Lord net buiten de settlement te parkeren. Als ik dan aangevallen word dan kan ik de battle wel starten, krijg ik ook garrison support als reinforcement, maar dan heb ik uiteraard niks aan m'n walls... Gamebreaking is het niet, maar het komt toch aardig in de buurt.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

JeroenNietDoen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:03:
Wow die turn times! In Mortal Empires 10 seconden!

Nu wachten tot unit size mod en Bretonnian unit mods up to date zijn.
Nog sneller zelfs, door de combi met meer geheugen in mijn pc sinds vandaag. Vraag me wel af hoe snel het nog is als je op very hard in turn 400 en meer zit. Maar goed, dat zien we dan wel weer.

Meteen een Mortal Empires campaign begonnen met de Dwarfs en daarnaast twee campaigns met de nieuwe Lords, Malus en Snikch.

Erg goede DLC en patch. Mechanics voor Snikch door de opdrachten zijn weer leuk uitgewerkt.

Steam || Diablo 3

• atthias
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 18:59
heeft iemand anders last van het probleem dat WH2 sinds de update veel RAM vreet?

3 en een half GB van de 8 die ik heb

nog een ander ding hoe vind men de mechanics van malus IMHO sucked hard

All of them. You retain the transformation, and you get the full 30% ward save you would have on 10 possession, and you don't suffer the negative replenishment.Yes, it's basically better to just confederate Malus instead of playing him. You get to use Tz'arkan every battle and you don't have to suffer any drawbacks other than losing out on his exclusive followers.

dus confedereren van malus is beter dan starten als hem

wat een faal

• separhim
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 30-05 16:13
Er is echt een groot verschil tussen de campaign mechanics van Snikch en Malus. Die van Malus zijn erg vervelend, behoorlijk duur en leveren wat mij betreft niet echt een leuke ervaring op.

• Inrage
Zelfs als je volledige RAM geheugen in gebruik zo zijn dan hoeft dat nog geen probleem te zijn. Zolang er maar genoeg vrij gemaakt kan worden als het nodig is, dan zou je geen peformance issues mogen ondervinden. Zelf vind ik dat de game sinds de patch als een zonnetje draait, ook bij lange sessies. Ik speel met relatief oude hardwarde, de verberering is erg voelbaar, zowel FPS maar vooral de turntimes.

Campaign van Malus is idd al bij al niet zo heel bijzonder. Ik heb die locatie in Naggarond area behouden, maar tis vrij lullig om 2 gebieden ver uit elkaar te onderhouden. Je hebt dan ook een leger minder beschikbaar in het zuiden. Weinig nieuwe interssante units of spels, de nieuwe lord/hero is ook weinig vernieuwend. Het mechanisme met de potions is ook vrij onhandig, als je die dikke combat buff wil dan moet je dat al goed kunnen timen, want ander heb je het maar heb je geen replenishment ofzo, ... komt eigenlijk nooit goed uit. Dus ja, ik kan je wel volgen hier in... En ik had ook last van vele bugs, waarvan de meeste met de laatste patch update gelukkig wel gefixed zijn.

Snikch moet ik nog proberen, had net bijna 200 turns met Skaven gespeeld, had er even genoeg van.

Nu met Gelt bezig, erg leuk voor de eerste 70-80 turns,net een hoopje Chaos stacks in de pan gehakt, maar nu moet ik eigenlijk gewoon 50 turns ofzo doorlopen tot de rest van de empire Confederate wil doen zonder dat m'n imperial authority te ver zakt. Verder heb ik diplimatic relations met zowat alle dwarfs, brettonia en empire factions op 200-300 en toch wil niemand een trade agreement. Voor een of andere reden blijf ik ook altijd op Very Low staan bij thrustworthy terwijl ik tegen geen enkele van m'n allies een oorlog ben begonnen of een agreement heb geschonden. Enige is af en toe een treaspass... Ik zou zo 20k meer inkomen kunnen hebben, maar dat lukt dus niet. Staat al zeker 50 turns zo.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

atthias schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:09:
heeft iemand anders last van het probleem dat WH2 sinds de update veel RAM vreet?

3 en een half GB van de 8 die ik heb
Bij mij deed ie altij al tussen de 3 en 4GB. Vind ik eigenlijk wel netjes voor een massive spel als dit.

"Oooh Jeroen!"

• atthias
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 18:59
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Bij mij deed ie altij al tussen de 3 en 4GB. Vind ik eigenlijk wel netjes voor een massive spel als dit.
oke bedankt ik krijg van anderen ook te horen dat dat normaal is dus dan ligt mijn probleem niet aan

denk dat het dan aan firefox ligt

• Azer
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Inmiddels is er een nieuwe update uit die de greenskins een mooie revamp geeft. De greenskins waren een beetje weggezakt qua campaign mechanics en features maar zijn nu weer helemaal terug. De nieuwe uitbreiding heet the Grom and the Paunch en gaat over de rivaliteit tussen de greenskins en de high elves. Beide factions hebben een aantal nieuwe lords, units en mechanics gekregen waardoor ze echt weer de moeite zijn om nog een keertje te spelen.

Ik heb de afgelopen dagen met Grom the Paunch gespeeld en die heeft behoorlijk buffs voor goblins, waardoor je een full goblin/troll leger kan spelen. Hij heeft wel een lastige startpositie, midden in Bretonnia met veel vijanden om zich heen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:43
Waaaaaghh!,
Het werd eindelijk tijd dat er een rework voor de Greenskins kwam. De vortex campaign van Grom heb ik al uit en is best leuk om te spelen. Daarna aan de slag gegaan met Imrik in de ME campaign en dat is toch wel echt pittig. Clan eshin die je het leven zuur maakt als je ze niet binnen 10 turns rushed. En vervolgens de Orc's die uit het westen komen. Daarnaast heb je bijna geen imkomsten als Imrik.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True