Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Qinshi
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 23-12-2018
Gisteren avond is het tweede deel van de trilogie Total war: Warhammer aangekondigd:

Total War: Warhammer 2
Release date: 28 September 2017
http://store.steampowered.com/app/594570

The second in a trilogy and sequel to the award-winning Total War: WARHAMMER, Total War: WARHAMMER II brings players a breathtaking new narrative campaign, set across the vast continents of Lustria, Ulthuan, Naggaroth and the Southlands. The Great Vortex Campaign builds pace to culminate in a definitive and climactic endgame, an experience unlike any other Total War title to date.

Playing as one of 8 Legendary Lords across 4 iconic races from the world of Warhammer Fantasy Battles, players must succeed in performing a series of powerful arcane rituals in order to stabilise or disrupt The Great Vortex, while foiling the progress of the other races. Each Legendary Lord has a unique geographical starting position, and each race offers a distinctive new playstyle with unique campaign mechanics, narrative, methods of war, armies, monsters, Lores of Magic, legendary characters, and staggering new battlefield bombardment abilities.

Factions:

Merging landmasses:
Shortly after launch, owners of both the original game and Total War™ WARHAMMER II will gain access to the colossal new combined campaign. Merging the landmasses of The Old World plus Naggaroth, Lustria, Ulthuan and the Southlands into a single epic map, players may embark on monumental campaigns as any owned Race from both titles.

Interview Eurogamers met CA:
Interview Eurogamers.net

F.A.Q:
https://forums.totalwar.c...n/193394/warhammer-ii-faq

Release date: (pure speculatie)
Er worden nog meer details over deze game verwacht op E3.
Dus verwacht ik een release ergens in de maanden juli, augustus of september.

Uiteindelijk zal het bedoeling zijn dat, als je de volledige trilogie bezit, om alle 3 de games op 1 grote map te spelen. Blijft de vraag hoe ze dit zullen bolwerken, tbh. Zal wel zwaar CPU afhankelijk worden.

Qinshi wijzigde deze reactie 12-06-2017 20:43 (44%)

• Qinshi
Nieuwere update's in deze post.

Trailer Lizardmen:

Qinshi wijzigde deze reactie 18-05-2017 16:59 (84%)

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

BTC HODLER

Map van Warhammer 1 en 2 bij elkaar, ik be benieuwd hoe groot dit gaat worden.

Belangrijke video! is maar een YouTube video.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qinshi
Up
Nieuwe trailer voor lizardmen toegevoegd.
Net gepost op het youtube kanaal van total war.

• Qinshi
De kogel is door de kerk.
Total War: Warhammer 2 word vrijgegeven op 28 september 2017.
Ik kijk er alvast naar uit. :*)

• Xanthian
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:01
28 september is best snel. Zeker aangezien er voor mij ook nog een vakantie tussen zit.
Ik kijk erg uit naar de Lizardmen, maar de High Elves zien er ook veel belovend uit.

• Qinshi
Voila, zoals we allemaal al wisten.
Maar het is nu ook officieel aangekondigd.

Skaven:

Skavn, campaign intro:

Qinshi wijzigde deze reactie 16-08-2017 22:06 (20%)

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:03

GforceNL

Out of memory....

Ziet er toch wel gaaf uit allemaal. Ik wacht toch eerst even de reviews af voordat ik bestel.

<Zinloze tekst hier>

• Gnosis
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13-01 16:02
Kwam ook al wat gameplay beelden tegen:

Ik heb er zin an!

Je kan je er maar druk om maken...

• 477666
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-02-2018
Ik heb hem net Pre Order gedaan.
Het weer eens tijd dat ik weer een strategie game ging spelen :).
Ik ben op zoek naar spelers om samen te spelen.

477666 wijzigde deze reactie 23-08-2017 03:36 (19%)
Reden: Extra txt

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:36

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Heb hem gisteren ook gepreordered en ben meteen maar de Norsca factie gaan spelen. Wederom een ontzettend gave factie met compleet eigen stijl. Vooral de monster hunts vind ik erg mooi gedaan. De eerste is binnen en levert weer allerlei andere mogelijkheden op. In veel nederzettingen al shrines opgericht ten gunste van de Hound God en inmiddels level twee allegiance met de Hound God. Monster Book doet me denken aan de Book of Grudges van de Dwarfs.

Na 102 turns eindelijk het hele noordelijke berggebied in handen. Ofwel door ze te verslaan ofwel door allianties. Nu verder naar het zuiden trekken en Bretonnia en The Empire verslaan.

Waanzinnig mooi spel en ben heel benieuwd hoe straks de maps in elkaar passen en de spel wereld nog groter wordt met nog meer facties en diversiteit.

Kan er niks negatiefs over zeggen :)

Steam || Diablo 3

• PGCaris
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-11-2018
quote:
l0n3w012ph schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:10:
In veel nederzettingen al shrines opgericht ten gunste van de Hound God en inmiddels level twee allegiance met de Hound God. Monster Book doet me denken aan de Book of Grudges van de Dwarfs.
In mijn eerste playthrough ging ik 100% voor de Hound. Goede keuze, maar in mijn 2e playthrough heb ik geprobeerd 2 Gods op een redelijk niveau te krijgen. Resultaat? Level 2 Serpent, Level 2 Hound. Dit geeft zo ontiegelijk goede bonussen dat het het waard is om een aantal turns te investeren in raiding. Vooral de 10% casualty replenishment en % upkeep reduction zijn erg welkom.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
PGCaris schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:20:
[...]

In mijn eerste playthrough ging ik 100% voor de Hound. Goede keuze, maar in mijn 2e playthrough heb ik geprobeerd 2 Gods op een redelijk niveau te krijgen. Resultaat? Level 2 Serpent, Level 2 Hound. Dit geeft zo ontiegelijk goede bonussen dat het het waard is om een aantal turns te investeren in raiding. Vooral de 10% casualty replenishment en % upkeep reduction zijn erg welkom.
Klopt. Ik had op het laatst die andere Gods ook wel nodig voor met name de upkeep costs. Niemand wil met je traden dus je moet alles uit raiding halen en dan is reductie in upkeep wel handig.

Toen ik de campaign trouwens succesvol had afgesloten kreeg ik de vraag of ik door wilde gaan met of tegen de Warriors of Chaos. Ik koos tegen. Dat heb ik geweten...

Ondanks twee sterke legers met alle units en alle nederzettingen maximaal uitgebreid met alle defensieve gebouwen en enorme garrisons was ik met een paar beurten van de mat geveegd. Maar ja, ze kwamen uit het noorden met zes (!) voltallige legers. Tegen de tijd dat je de campaign afrondt, zijn twee legers dus onvoldoende. Voor mij althans :)

Maar ik vind het tot nu toe de leukste factie om te spelen.

Steam || Diablo 3

• PGCaris
quote:
Klopt. Ik had op het laatst die andere Gods ook wel nodig voor met name de upkeep costs. Niemand wil met je traden dus je moet alles uit raiding halen en dan is reductie in upkeep wel handig.
Klopt, want de bonussen zijn toe goed om achter te laten. Echter, omdat je bij favour +6 op je gekozen God en -2 op elke andere, kan je effectief maar 2 Gods levellen. Hound en Serpent hebben mijn voorkeur, want elitelegers die niks kosten! >:) Overigens is er met een combinatie van de rode en blauwe skill trees een hoop upkeep reduction te bewerkstelligen, waardoor Wulfrik's leger bij mij slechts 2316 per turn kostte.
quote:
Toen ik de campaign trouwens succesvol had afgesloten kreeg ik de vraag of ik door wilde gaan met of tegen de Warriors of Chaos. Ik koos tegen. Dat heb ik geweten... Ondanks twee sterke legers met alle units en alle nederzettingen maximaal uitgebreid met alle defensieve gebouwen en enorme garrisons was ik met een paar beurten van de mat geveegd. Maar ja, ze kwamen uit het noorden met zes (!) voltallige legers. Tegen de tijd dat je de campaign afrondt, zijn twee legers dus onvoldoende. Voor mij althans :)
Klopt, de end-game is zeer ziekelijk als je tegen Chaos moet. Dit wordt lastig omdat 1) je units van zwaar lagere kwaliteit zijn, 2) monsters (zoals Mammoths) door Chaos vrij gemakkelijk gesloopt worden, 3) je bijna geen settlements met walls hebt (voor de fameuze Wall + Lightning Strike cheese). De bonussen als je ze verslaat maken je goddelijk, maar echt halen is lastig (zeker omdat ik met SFO speel).

Nog een kleine tip: ga niet voor volledige favour vóórdat je je quest objectives hebt gehaald (Empire/Bretonnia), dan hoef je niet tegen Chaos te vechten en win je instantly!

• Dreekenkorin
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 04-02 13:13
quote:
l0n3w012ph schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:23:
[...]

Toen ik de campaign trouwens succesvol had afgesloten kreeg ik de vraag of ik door wilde gaan met of tegen de Warriors of Chaos. Ik koos tegen. Dat heb ik geweten...

Ondanks twee sterke legers met alle units en alle nederzettingen maximaal uitgebreid met alle defensieve gebouwen en enorme garrisons was ik met een paar beurten van de mat geveegd. Maar ja, ze kwamen uit het noorden met zes (!) voltallige legers. Tegen de tijd dat je de campaign afrondt, zijn twee legers dus onvoldoende. Voor mij althans :)
Ik heb hetzelfde gedaan. Ik had op dat moment maar 1 leger, maar onmiddellijk begonnen met overal in mijn regio's nieuwe legers te spammen. Telkens in combinatie met mijn 1 sterk leger en de spamlegertjes (meestal 3 op 1), ben ik er in geslaagd om de eerste 3 stacks die over het water waren gekomen af te maken en maar de helft van mijn nederzettingen te verliezen.... Daarna kwamen de andere 3 stacks over het water en ze bleven bij elkaar. Het is een grote slag geworden, maar ik werd gewoon weggevaagd en legers spammen kon geen weerwerk meer bieden.

Ben nu opnieuw begonnen en hou 3 goden op tier 1 (Hound, Crow and Snake), zodat ik de drie bonussen krijg. Gaat goed. Empire op kniën gekregen, Bretonnia is mijn ally (!) en nu tegen Dwerg aan het oprukken. Maar deze heeft de O&G's en kleine staten zoals Tilea... uitgeroeid en bezitten dus het volledig zuiden. Overal waar ik probeer te komen met één leger, duiken de Dwergen plots met 4 legers op...

Gelukkig heb ik nog >500.000 credits staan, dus kan ik wel nog een paar legertjes oproepen om mijn legendary hero stacks te gaan versterken.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Dreekenkorin schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:15:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan. Ik had op dat moment maar 1 leger, maar onmiddellijk begonnen met overal in mijn regio's nieuwe legers te spammen. Telkens in combinatie met mijn 1 sterk leger en de spamlegertjes (meestal 3 op 1), ben ik er in geslaagd om de eerste 3 stacks die over het water waren gekomen af te maken en maar de helft van mijn nederzettingen te verliezen.... Daarna kwamen de andere 3 stacks over het water en ze bleven bij elkaar. Het is een grote slag geworden, maar ik werd gewoon weggevaagd en legers spammen kon geen weerwerk meer bieden.

Ben nu opnieuw begonnen en hou 3 goden op tier 1 (Hound, Crow and Snake), zodat ik de drie bonussen krijg. Gaat goed. Empire op kniën gekregen, Bretonnia is mijn ally (!) en nu tegen Dwerg aan het oprukken. Maar deze heeft de O&G's en kleine staten zoals Tilea... uitgeroeid en bezitten dus het volledig zuiden. Overal waar ik probeer te komen met één leger, duiken de Dwergen plots met 4 legers op...

Gelukkig heb ik nog >500.000 credits staan, dus kan ik wel nog een paar legertjes oproepen om mijn legendary hero stacks te gaan versterken.
Zo veel credits had ik helaas niet. Ik had al moeite mijn legers te betalen, zelfs toen ik the Empire, Bretonnia etc verslagen had. :)

Maar Bretonnia je Ally. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik kon schenken en onderhandelen wat ik wilde, ze bleven vervelend. Toen heb ik ze maar afgemaakt. Was trouwens ook een voorwaarde voor Victory, dus waarom niet... :)

Steam || Diablo 3

• JinShepard
  • Laatst online: 09-01 17:46
Ik vraag me af hoe het is in de battles als het gaat om de snelheid, ik vind met vanilla Warhammer veelste snel, ik kijk zelden tot nooit zoomed in om de animaties te bewonderen omdat er altijd wel iets is wat ik moet doen, en voor je het weet is het al voorbij.. word hier nog iets aan gedaan?

Ryzen 1700x @ 4000 Mhz, 16 GB DDR4 @ 2933 Mhz, Gamerock 1080 GTX @ 2000 Mhz

• Edwinsliedrecht
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19-02 13:50
Inderdaad een bekend probleem, je bent volop bezig met micromanagen waardoor je geen tijd hebt om even te genieten van de map of de units. Het lijkt me erg lastig om dit aan te passen, althans ik zou niet weten hoe..

• M_G
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 04-03 13:26
Je kan de battle speed op half zetten, is dat niet langzaam genoeg? En anders met de pauze optie spelen (p), commands geven en daarna lekker het slagveld bewonderen.

• Sjoepap
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-03 10:57
is er een TWW2 Tweakers review op komst?

• Xanthian
quote:
M_G schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:40:
Je kan de battle speed op half zetten, is dat niet langzaam genoeg? En anders met de pauze optie spelen (p), commands geven en daarna lekker het slagveld bewonderen.
Probleem wat ik had met slow-mo was dat het geluid niet meer zo best was.

Tegenwoordig bewaar ik gewoon de replays en bekijk ik die later. Dan heb je alle tijd om te doen en te bekijken wat je wilt.

• Julios
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-03 18:32
Vanmiddag maar even starten met totalwar warhammer 2. Nu al zin in! Warhammer 1 al veel gespeeld net als de Norsca factie

• M_G
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 04-03 13:26
Ik kan ook niet wachten tot ik weer thuis ben en het kan spelen. Ik begin met Skaven vermoed ik, maar het is een beetje een coinflip tussen alle races. Welke Legendary Lord beginnen jullie als eerste mee?

• Xanthian
quote:
M_G schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:06:
Ik kan ook niet wachten tot ik weer thuis ben en het kan spelen. Ik begin met Skaven vermoed ik, maar het is een beetje een coinflip tussen alle races. Welke Legendary Lord beginnen jullie als eerste mee?
Mazdamundi!

• Julios
Ik ben begonnen met Tyrion, Ik wou even makkelijk beginnen en de mechanics onder de knie krijgen. Ik kan je wel vertellen dat je vrij snel gebonden bent aan je begin eiland om alles daar rustig te krijgen.

Dit geeft mij wel hoop om straks incursions te doen bij de andere eilanden. Dit lijken mij goede ingredienten voor een end-game naast de officiele end-game.

• dbekker
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23-03 12:15
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

Ik ben dit weekend weer begonnen aan TW: Warhammer (1). Had het spel vorig jaar op de dag van de release gekocht (helemaal hyped, voor het eerst sinds tijden weer eens de volle pond betaald voor een spel...).
Heb toen wat aangeklooid met de Dwergen. Merkte toen alleen dat de mogelijkheden in dit spel zo enorm uitgebreid zijn. Nu wederom begonnen en damn... Lastig spelletje hoor. Merk ook dat het mij moeite kost om overzicht te houden na verloop van tijd.

Genoeg over het vorige spel want we zitten hier tenslotte in het topic voor het tweede deel.

Dus kom maar op met die verhalen! Ik vermaak me nu overigens ook kostelijk met de vele streamers op Twitch die het spel spelen/toelichten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
dbekker schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:30:
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

Ik ben dit weekend weer begonnen aan TW: Warhammer (1). Had het spel vorig jaar op de dag van de release gekocht (helemaal hyped, voor het eerst sinds tijden weer eens de volle pond betaald voor een spel...).
Heb toen wat aangeklooid met de Dwergen. Merkte toen alleen dat de mogelijkheden in dit spel zo enorm uitgebreid zijn. Nu wederom begonnen en damn... Lastig spelletje hoor. Merk ook dat het mij moeite kost om overzicht te houden na verloop van tijd.

Genoeg over het vorige spel want we zitten hier tenslotte in het topic voor het tweede deel.

Dus kom maar op met die verhalen! Ik vermaak me nu overigens ook kostelijk met de vele streamers op Twitch die het spel spelen/toelichten.
Mijn ervaringen zijn alleen maar positief. Ook in de korte tijd dat ik het nu gespeeld heb.

Ben met de dark elves begonnen en na 35 turns weer opnieuw begonnen. Paar slechte keuzes gemaakt en begon toen een paar dingen te zien die me bij de start niet duidelijk waren. Ik kijk ook bewust geen streams om daardoor alles zelf uit te vinden :) Besefte dat ik veel te weinig slaven en scrolls had en dus meteen achter liep op andere facties. Ook verkeerde keuzes gemaakt met het veroveren van steden die onherbergzaam waren voor de dark elves. Nu alles wat beter in de smiezen en weer volop aan de gang. De black ark is ook weer zo'n prachtig iets. Lekker exploren en soms een scheepswrak of eiland bezoeken en maar afwachten wat eruit komt.

Als je deel een al uitgebreid vond qua mogelijkheden, dan kun je je lol op met deel twee :) Als je het lastig vindt, dan gewoon de moeilijkheidsgraad op Easy zetten en het spel gewoon verkennen. Dergelijke spellen moet je net als Graviteam Tactics games gewoon gaan spelen en eerst niet te veel nadenken. De meeste dingen vallen vanzelf op hun plaats na verloop van tijd.

Steam || Diablo 3

• 4bit
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-03 13:16

4bit

Onward, to futility!

Hier ook met de Dark Elves aan het spelen, Malekith for the win, welke ik voorlopig als full blown mage ga uitbouwen. Voornamelijk omdat hij unique items krijgt die zijn spells nogal boosten. Daarna zijn mount upgraden tot hij op een black dragon zit.
Nog wat aan het bekijken wat goede units zijn, en welke beste weg gelaten kunnen worden. Bij de dark elves is het ook opletten qua slaves, je hebt ze nodig, maar het is wel opletten voor rebellen dan.

Spel draait precies ook vlotter dan WH1.

I'll do what I can, but expect very little.

• Bighugmug
  • Laatst online: 23:31
Begonnen met de Skaven, na tot turn 100 gekomen te zijn achteraf toch wat spijt voor welke keuzes ik gemaakt heb. Vnl. in de buildingbrowser, het heeft voor de Skaven met hun gehate status totaal geen nut resources te pakken en omdat ze na 4-5 provinces te pakken hebben tegen Lizard moeten vrij underpowered zijn is het een must om snel je clanrats en stormvermin hoge levels te krijgen.

Blijf wel struggelen met hun food bar, zodra je minder aggressief gaat spelen om bijv. je legers op te bouwen (upgraden) schiet je meteen in het rood.

Tevens is de auto battle functie, zwaar ruk voor het volk zodra je tegen grotere anti infantry komt. focus je deze met je hero down win je nl. makkelijk de battle.. beetje balen omdat ik dat erg reptitive battles vind.

Maar gezien ik de 1ste speeldag al doortrok naar midden in de nacht, top! De uitdaging is er :)

Nu kijken welk leger compostitie het beste werk tegen lizard.

• Xanthian
Het blijft een geniaal spel. De details qua models zijn zo goed uitgewerkt dat het weer een waar genot is om er naar te kijken. Ook de animaties zijn weer uitstekend. Zeker de Sauruses die met speer en en al er in springen.

Ik ben ook zeer blij dat de persoonlijke quests van de Legendary Lords zijn aangepast. Je hoeft niet meer naar een godvergeten provincie met een hero en daar een actie uit te voeren. Nu is het gewoon een kwestie van iets veroveren of een gebouw bouwen en dan gaan!

• riaddon
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-03 13:52
Ik ben zelf ook met de skaven begonnen. Resources kun je redelijk skippen, maar just de corrupted rice paddies (volgens mij) leveren dus flink wat food op per beurt. Ook andere resources hebben een specifieke impact die het nuttig maakt te investeren.

De autobattle functie is idd best matig, terwijl je zelf een gevecht waarin de ai je echt maar een 5% kans geeft om te winnen best prima tot een succesvol einde kunt brengen met de skaven.

Vooral de ability van skaven om een matige unit overal op de tactical map te kunnen spawnen is iets waar de AI heel slecht mee omgaat.

Spawn maar eens bij zijn artillery. Niet alleen wipe je met jouw ene unit vaak 2-3 arty units, maar zijn hele leger draait om, dan weer naar je main leger etc. De hele target priority/pathfinding wordt opeens een rommeltje.

Uiteindelijk ben ik ook opnieuw begonnen, maar dit was vooral omdat ik vastzat tegen de legendary lord van de lizardmen.. Ik had 3 behoorlijk geupgrade lords in mijn 3 armies vs het ene van hem.. Maar hij had Krokgar (spelling?) Deze heeft blijkbaar een dusdanig belachelijke charge bonus dat hij in 1 hit je general kan killen... Met wat pech heeft hij toen ook alle 3 mijn lords gekilled en was het daarna een grote vlucht......

Dus terwijl ik de hele campaign "onwinbare" gevechten heb gewonnen, werd deze "sure win" een grote puinhoop.

Na een flinke mokpartij ben ik toen opnieuw begonnen als lizardmen met Krokgar om eens te kijken waarom deze zo imba kan worden :P (en nee, hij zat in die ene battle nog niet op zijn mount. Maar leek een 1300+ damage op de charge te doen).

• rodnaZ
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 29-01 14:42
Zelf ben ik nog niet in het bezit van TW:WH2 maar volg ik wel de subreddit (totalwar.reddit.com). Schijnbaar is de auto-resolve optie met de Skaven nogal bugged/imbalanced omdat Menace Below niet wordt meegerekend.

Zie: https://imgur.com/a/eC8lC voor een mogelijke oplossing. Schijnt niet voor iedereen te werken maar is wel het proberen waard!
Credit gaat uit naar https://www.reddit.com/user/Wolvan.

• riaddon
Zoals gezegd: Menace below is dan ook wel heeeeel erg sterk vs AI tegenstanders. Ik kan me niet voorstellen dat een menselijke tegenstander er zo matig op zou reageren. Misschien eentje die tijdelijk het overzicht kwijt is en er op overreageert...

• ovm
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-03 23:09
Ik ben bij turn 215 aangekomen en ineens is het spel klaar. Defeated. Ik zie nergens waarom. Ik kan alleen kiezen om terug te gaan naar een eerder geladen game of naar het main menu. Snap er echt helemaal niets van. Het ging eigenlijk wel lekker. Iemand die er iets van snapt?

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
ovm schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:03:
Ik ben bij turn 215 aangekomen en ineens is het spel klaar. Defeated. Ik zie nergens waarom. Ik kan alleen kiezen om terug te gaan naar een eerder geladen game of naar het main menu. Snap er echt helemaal niets van. Het ging eigenlijk wel lekker. Iemand die er iets van snapt?
Denk dat een andere factie je voor was en de vortex eerder klaar had dan jij, dus dat zij de Rituals eerder hebben uitgevoerd dan jij. Meer op scrolls van Hekari focussen en daarmee sneller de Rituals kunnen uitvoeren. Meer steden veroveren, missies uitvoeren etc om de anderen voor te blijven

Steam || Diablo 3

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-03 16:02
Komt aardig in de buurt van het beste computer spel wat ik ooit gespeeld hebt dit

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Julios
quote:
l0n3w012ph schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:44:
[...]

Denk dat een andere factie je voor was en de vortex eerder klaar had dan jij, dus dat zij de Rituals eerder hebben uitgevoerd dan jij. Meer op scrolls van Hekari focussen en daarmee sneller de Rituals kunnen uitvoeren. Meer steden veroveren, missies uitvoeren etc om de anderen voor te blijven
Volgens sommige bronnen op internet zou je een questbattle moeten krijgen als een andere factie eerder is met het 5e ritueel. Je hebt dan vijf beurten om te teleporteren naar de quest battle.

spoiler: title
Je vecht dan samen met de andere facties tegen hun leger.

Hierna is de betreffende factie als je wint uit de race voor de vortex.

bron: https://forums.totalwar.c...the-great-vortex-spoilers (spoilers!!)

Julios wijzigde deze reactie 10-10-2017 11:12 (8%)

• JinShepard
Hoe is het met de agent spam in deze versie? En is het animatie turn als een enemy agent iets gaat doen tegen je nog steeds sloom?

• Julios
quote:
JinShepard schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:29:
Hoe is het met de agent spam in deze versie? En is het animatie turn als een enemy agent iets gaat doen tegen je nog steeds sloom?
Ik kwam niet extreem veel agents tegen. Je kan de animaties versnellen als je end turn klikt.

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Nog altijd bezig met de Dark Elves. Wat wordt Malekith een beest! Op zijn vliegende Black Dragon poison spuwen en spells loslaten. Daar gaan grote stukken leger aan onder. Dan nu en dan eens een goede charge met die draak doen, goed laten omsingelen terwijl je damage doet, om dan Dark Conduit spell te doen. Waardoor iedereen rond je goed veel damage ontvangt en neervalt. Dan terug wegvliegen, en begin opnieuw met spells te casten waar nodig.

Voor de rest ben ik er nog niet aan uit welke late game units goed zijn. Ik ben voorlopig nog het meeste fan van de archers met shields, en dan de horse archers. Maar ik ga toch moeten veranderen naar een late game composition.

• JinShepard
quote:
Julios schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:42:
[...]

Ik kwam niet extreem veel agents tegen. Je kan de animaties versnellen als je end turn klikt.
Niet voor agents in TWW1, als die iets doen tegen jou is het de normale animatie speed, is nooit opgelost en is volop irritant want bij mijn huidige potje lopen er letterlijk 20 agents rond..

• Marco D Ishtar
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08-02 10:57
Speel nu met de high elves en speelt tot nu toe erg lekker.
ik houd wel van een spear wall met archers erachter, phoenixen of cavelry die de artillerie lastig valt.
net pas begonnen aan 1e ritual voor de vortex, maar damn wat hebben de lizardman een groot leger... wilde hun ritual stoppen maar dat gaat denk ik niet meer lukken

tot zo ver ook nog geen bugs tegen gekomen, alleen is de snelheid van de AI na de end turn tergend traag. weet iemand of je dat kan aanpassen?

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Julios schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Volgens sommige bronnen op internet zou je een questbattle moeten krijgen als een andere factie eerder is met het 5e ritueel. Je hebt dan vijf beurten om te teleporteren naar de quest battle.

spoiler: title
Je vecht dan samen met de andere facties tegen hun leger.

Hierna is de betreffende factie als je wint uit de race voor de vortex.

bron: https://forums.totalwar.c...the-great-vortex-spoilers (spoilers!!)
Geen idee. Dat heb ik niet mee gemaakt. Speelde gisteren wel de Final battle, maar...

spoiler:
waar er in het begin van de battle drie legers werden genoemd, kwam er na die drie die ik nog net kon verslaan, een vierde leger. Weer de Skaven. Dat redde ik dus net niet. Ik denk dat ik te weinig high armour units in mijn leger had. Spells van Malekith doen inderdaad wel heel veel damage. Vanavond weer proberen :)

Steam || Diablo 3

• Julios
quote:
l0n3w012ph schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:29:
[...]

Geen idee. Dat heb ik niet mee gemaakt. Speelde gisteren wel de Final battle, maar...
Final battle is leuk!

spoiler: gevecht
Wat wel cool is, zijn de ability's die je krijgt. Maar idd high armour en anti infantry is wel nodig tegen die kut skaven :P. Had een berg aan archers. Heb het gevecht dan ook makkelijk gewonnen.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Julios schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Final battle is leuk!

Wat wel cool is, zijn de ability's die je krijgt. Maar idd high armour en anti infantry is wel nodig tegen die kut skaven :P. Had een berg aan archers. Heb het gevecht dan ook makkelijk gewonnen.
Ik heb hem zojuist ook gehaald! :)

Ik had maar drie archer eenheden en juist veel Guard of Naggarond en Har Ganeth executioners, dus veel infantry met high armour. Daarnaast drie eenheden cavalerie (Knights) en twee Hydra's (die lekker veel damage doen aan de flanken met hun vuur spuwen (cool om te zien).

[/quote]

Nu eens kijken of ik door ga of een andere factie neem.

Steam || Diablo 3

• kihon
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-03 10:42

kihon

Uplay > palitojr

Geweldig spel in de Totla war reeks.

Speel de TW spellen 90% van de tijd co-op.
Warhammer 2 is wel wat moeilijker dan de anderen tot zover.

Wij zijn begonnen met de high-elves.
NU bij turn 200 ergens inde buurt.

Waar ik eerst echt NOOIT last had met inkomen hebben, heb ik nu regelmatig negatief inkomen (-2k-10k zijn geen uitzonderingen) Gelukkig zijn er nu van die respwanende treasures :D

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
kihon schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:36:
Geweldig spel in de Totla war reeks.

Speel de TW spellen 90% van de tijd co-op.
Warhammer 2 is wel wat moeilijker dan de anderen tot zover.

Wij zijn begonnen met de high-elves.
NU bij turn 200 ergens inde buurt.

Waar ik eerst echt NOOIT last had met inkomen hebben, heb ik nu regelmatig negatief inkomen (-2k-10k zijn geen uitzonderingen) Gelukkig zijn er nu van die respwanende treasures :D
Ik zend iedere keer gewoon één Lord zonder begeleiding in een schip de zee op en laat die constant van schat naar eiland naar wrak en weer om rondvaren over de hele spel wereld. Alleen maar positieve loot en veel geld oppikken. Aangevallen wordt je zelden als je een beetje uit de kust blijft.

Steam || Diablo 3

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

quote:
l0n3w012ph schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Ik zend iedere keer gewoon één Lord zonder begeleiding in een schip de zee op en laat die constant van schat naar eiland naar wrak en weer om rondvaren over de hele spel wereld. Alleen maar positieve loot en veel geld oppikken. Aangevallen wordt je zelden als je een beetje uit de kust blijft.
Yep, dat doe ik ook.
Metr wat geluk vind je 10k gold 8)

Sinds paar turns eindelijk weer gewoon plus inkomen.
Was op gegeven moment echt zo dat ik ELKE turn MOEST aanvallen en Looten om mezelf levend te houden 8)7 (armies disbanden doen we niet he :+ )

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

De samenvoeging van de mappen van TW:W1 en TW:W2 vindt al plaats op 26 oktober a.s. met de gratis Mortal Empires DLC. Dat is sneller dan ik had gedacht. Benieuwd naar de gameplay aangezien de Vortex campaign daarmee wordt los gelaten.

https://www.rockpapershot...-empires-dlc/#more-484689

Ik weet niet of ik dat meteen al ga doen, moet de drie andere facties nog spelen met de Vortex campaign :P

Steam || Diablo 3

• Dr.Gordon
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 21-03 13:26
Ik ga de tweede toch nog moeten kopen na alles dat ik lees en zie online. Atm nog bezig met Chaos in de eerste en ik zou graag ook met de wood elves nog eentje spelen maar als ik het goed begrijp kan ik gewoon ook in de 2de met die spelen als ik de dlc heb van de eerste wat wel leuk is eigenlijk.

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb

• Qinshi
quote:
Dr.Gordon schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:22:
Ik ga de tweede toch nog moeten kopen na alles dat ik lees en zie online. Atm nog bezig met Chaos in de eerste en ik zou graag ook met de wood elves nog eentje spelen maar als ik het goed begrijp kan ik gewoon ook in de 2de met die spelen als ik de dlc heb van de eerste wat wel leuk is eigenlijk.
ja, je zou Total War: Warhammer 2 moeten kopen, z'n geld waard. Zeker als je een total war fan bent.

Ik zelf ben bezig met een high elves met Tyrion op normal.
Bijna het 5de ritueel vervolledigt en dan die 'final battle' en dan win ik de campaign.

Ik zit op een pot geld van 100 000gold, 11 legers, ...

Qinshi wijzigde deze reactie 14-10-2017 19:00 (36%)

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik heb na de Final battle toch besloten eerst door te gaan met de Dark Elves en voor een Total domination te gaan. Ik vind hun units gewoon erg gaaf.

Nu op het continent van de High Elves bezig om alles over te nemen maar Lothern komt heel sterk terug. En aangezien Malekith nog niet de oceaan over is na Mazdemundi’s ass te hebben gekicked (die taaie rakker bleef maar opduiken), is dat nog niet zomaar gebeurd. Black Arks zijn dan wel van grote waarde als je nog geen Military settlement building chain hebt. Gewoon recruiten van het schip is ideaal.

Inmiddels hebben de Skaven een alliantie met me gesloten, dus dat scheelt dan wel weer.

Steam || Diablo 3

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Bijna klaar met de laatste ritual.
Wel erg veel skaven spawns bij die laatste zeg :)

Al 3x de final battle tegen de enemy gewonnen.

Heb een full Dragon army gemaakt :D
Met Star Moons, Sun Moons en Moon Moons (moon moon is my pet dragon name ;) )
Beetje veel upkeep (15k bijna )

Edit > ik ben High Elves (Lothern)

kihon wijzigde deze reactie 15-10-2017 15:51 (6%)

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
evilpin0 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:21:
Komt aardig in de buurt van het beste computer spel wat ik ooit gespeeld hebt dit
Welke staat op nummer één tot nu dan voor je? BF2? :)

Steam || Diablo 3

• Dr.Gordon
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 21-03 13:26
quote:
Qinshi schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:58:
[...]

ja, je zou Total War: Warhammer 2 moeten kopen, z'n geld waard. Zeker als je een total war fan bent.

Ik zelf ben bezig met een high elves met Tyrion op normal.
Bijna het 5de ritueel vervolledigt en dan die 'final battle' en dan win ik de campaign.

Ik zit op een pot geld van 100 000gold, 11 legers, ...
Already did it. :p
Ergens kunnen kopen voor een deftige 40 euro ipv 60 op Steam...

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:03

GforceNL

Out of memory....

Ik heb deeltje twee vandaag ook gekocht, maar had veel moeite om echt in het spel te komen. Kan alleen niet precies de vinger er op leggen waar dat aan ligt.... morgen nog maar eens een sessie!

<Zinloze tekst hier>

• PGCaris
quote:
l0n3w012ph schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:26:
Black Arks zijn dan wel van grote waarde als je nog geen Military settlement building chain hebt. Gewoon recruiten van het schip is ideaal.
Kleine tip: Black Arks kunnen geen elite units produceren (zonder mod), maar op Ulthuan kun je dat wel heel makkelijk compenseren: de Gates. De Gates groeien vanzelf (geen economie-buildings), en je kan er precies genoeg gebouwen op kwijt om een insane elite-leger te laten bouwen.

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Nu begonnen met Skaven, CLan Pestilens.

Wat een weake military units zeg...om te huilen zo zwak

Update: verloren met de Skaven 🙄

Daarna de dark elves gekozen en wat een verschil 😎 vooral combat strength is op niveau high elves.

Alleen begrijp ik niks van die black arcs???!?

kihon wijzigde deze reactie 19-10-2017 14:26 (51%)

• Qinshi
Die black arcs zijn een soort 'superwapen', een soort 'command ship'.
Waarbij je wss units kunt recruiten ergens ten velde.
Dat schip kan zeker bombardementen kunnen voorzien op het slagveld (zoals in Shogun 2).

btw: Iemand die ook vind dat z'n gtx1070 het niet vlotjes trekt.
Ik heb soms hickups in m'n fps.
M'n i7 7700k gaat nooit verder dan 55% (als belasting).
M'n gtx1070 zit wel constant op 99%.
Ik kan alles op 'ultra' draaien, maar dan heb ik last van 60fps -> 30fps schommelingen.
zou toch liever 60+ fps halen tijdens grote veldslagen.

• BinaryRun
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01-02 21:37
quote:
kihon schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:48:

Daarna de dark elves gekozen en wat een verschil 😎 vooral combat strength is op niveau high elves.

Zelf geen skaven gespeeld, maar heb dat idd vaker gehoord. Het schijnt dat skaven melee units vooral als levend schild word gebruikt terwijl de beter artillerie het overneemt.

• Exod
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14-08-2018
quote:
BinaryRun schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:14:
[...]

Zelf geen skaven gespeeld, maar heb dat idd vaker gehoord. Het schijnt dat skaven melee units vooral als levend schild word gebruikt terwijl de beter artillerie het overneemt.
De Skaven zijn idd ook meer van levende meat-shields en moet het hebben van bepaalde elite units, onder andere de Rat Ogre's, Artillery en Doom wheels, of je kan gaan voor overwhelming numbers.

Je moet er niet vanuit gaan dat een enkele skavenslave unit het op kan nemen tegen bijvoorbeeld Saurus Warriors, want dan worden ze in de pan gehakt.

Volgens mij hebben ze wel hogere tier units die beter doen dan de skavenslaves, maar dat zou ik niet weten.

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 01:05
quote:
Qinshi schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:59:
Die black arcs zijn een soort 'superwapen', een soort 'command ship'.
Waarbij je wss units kunt recruiten ergens ten velde.
Dat schip kan zeker bombardementen kunnen voorzien op het slagveld (zoals in Shogun 2).

btw: Iemand die ook vind dat z'n gtx1070 het niet vlotjes trekt.
Ik heb soms hickups in m'n fps.
M'n i7 7700k gaat nooit verder dan 55% (als belasting).
M'n gtx1070 zit wel constant op 99%.
Ik kan alles op 'ultra' draaien, maar dan heb ik last van 60fps -> 30fps schommelingen.
zou toch liever 60+ fps halen tijdens grote veldslagen.
Speel je op 4K of 1080p? Ik heb tijdelijk een game-laptop en mijn GTX 1070 erin trekt prima de battles, maar campaign is gewoon 12fps. Maar ik vermoed dat mijn CPU de bottleneck is, het enden van de turns moet ook echt VEEL sneller.

En ik vind de siege battles met de High Elves niet zo leuk omdat je niet je torens kan upgraden.

Maar verder wel al heel veel plezier gehad van dit spel, binnenkort co-op!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
PGCaris schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:17:
[...]

Kleine tip: Black Arks kunnen geen elite units produceren (zonder mod), maar op Ulthuan kun je dat wel heel makkelijk compenseren: de Gates. De Gates groeien vanzelf (geen economie-buildings), en je kan er precies genoeg gebouwen op kwijt om een insane elite-leger te laten bouwen.
Dat klopt. Daar was ik ook al snel achter. Scheelt wel aangezien ik met Lothern tot nu toe de meeste moeite had. Heb de Vortex campaign al lang gehaald maar doorgegaan om te kijken hoe de dark elves presteren tegen anderen. Weinig moeite met de Skaven maar de Dwarfs zijn wel weer behoorlijk sterk, ook met soms alleen maar 1 man units in hun leger.
quote:

De black arcs zijn in feite na uitbouw een soort drijvende steden waarop je een aantal “gebouwen” neerzet die units kunnen produceren. Als je je black arc ergens plaatst aan de kust en je leger aan land is binnen de onderbroken cirkel kun je, als je je black arc in een bepaalde Stance neerzet (naam even kwijt), je leger aan land units laten recruiten vanaf de black arc. Heel handig. Zeker als je hem tot Tier 5 uitbouwt. Een paar war hydra’s erbij maakt je leger wel erg sterk.

Steam || Diablo 3

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Ok, de Black Arks zijn wel cool :D

Alleen is de AI op Very Hard echt snel met die rituals :(
Wij zelf net 1 gedaan, zit de high elves al op nummer 3 klaar.

Wat we gemerkt hebben is dat bij Co-op, als je partner een ritual doet, ik hem niet meer hoef te doen. (krijg dan niet benefits)
En bij de vorige (op Hard) dan kon alleen 1 van ons de final battle doen, als de AI de last ritual had gedaan, even de final bttle winnen en doorgaan.

• JinShepard
Heb de game alsnog gekocht, aangezien ik bezig ben geweest met TWW1 dacht ik, waarom niet! Moet wel zeggen dat ik het stuk beter vind kwa kleur, ik moest met TWW1 Reshade gebruiken om het wat kleurrijker te maken.

Dat gezegd, standaard is de gfx wel fuzzy, niet scherp, dit kan ik oplossen met Reshade maar meh.. Ben bezig met de Lizardmen want ja, dino's hé...

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Eerste campaign met de dark elves gedaan. Ik heb er een 180 turns over gedaan op normal. In het begin hard lopen sukkelen met rebellions, maar eens ik het slavernij gegeven door had was dat opgelost. Op het einde was wel het grootste stuk van de map onder mijn bewind.
Dat laatste gevecht bleef ook maar duren. Denk dat Malekith wel meer heeft gevochten dan de rest van zijn leger bij elkaar.

Ook al eens even met de skaven gespeeld, ben er nog niet uit welke van de 2 legendary lords ik ga nemen. Wel coole unit design daarvan.

• evilpin0
Ziet erna uit dat ik mijn eerste campaign op very hard sinds hele lange tijd ga verliezen als Skaven.

Flinke fout gemaakt door met Quek zowel noord als zuid een front te openen. Beide Lizardman facties verklaar me de oorlog, na ze eindelijk te hebben afgeslacht was de undead factie daar oppermachtig geworden en bestormt me nu met 5 full stacks. Daarnaast vielen ook de elven op de eiland zuidelijk me massaal aan.

Dacht dat ik geluk had, de high elves hebben west een eiland die bij hun ritueel hoort, dus ik stuur een stack van alleen maar lvl 9 units....worden ze voor de kust onderschept door het bewakende leger van de elves. Normaal zou ik het leger in een handmatig gevecht zonder problemen verslaan maar op zee kan je alleen auto resolven, en dat is een dikke los :(

• JinShepard
Hoe komt het btw dat ik al sinds turn 1 untrustworthy ben? Ik heb nooit een ally aangevallen of genegeerd als zij werden aangevallen? Is het puur omdat ik een Lizardmen ben?

• Marco D Ishtar
Met de High Elves nu in turn 130 ergens, heel Ulthuan onder controle en nu begonnen aan de landjes van de Dark Elves... tot zo ver weinig tegenstand tegengekomen tot ik bij een settlement aankwam van de cult of plessure.... stonden er opeens 3 volle stacks van hen... dat was toch een moment van terugtrekken naar mn eigen settlement en 2 turns later een epische siegebattle en gelukkig gewonnen.

het is nu een kwestie van de rituals afmaken en dan is deze campaign over.

Later vandaag komt Mortal Empires uit, dan eens beginnen met de lizardmen :)

• JinShepard
Wel grappig, tot nu toe (k ik heb maar 1 ervaring kwa factie/lord ) is Hexoaxtl zeer lastig vanaf buurt 1 op very hard, initial challenge ''easy'' my butt... de skeggi (nords) vallen je direct aan, en als je ze niet binnen 5 turns versla komen ze met 2 full stacks vrij snel, iets wat je niet echt kan af slaan, plus de dark elves in het noorden en skaven, en in het zuiden orcs en de andere facties lizardmen die ook direct pissed off op je zijn.. Fun times! xD

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Even een vraag: wat zijn jullie ervaringen met de interventions?

Ben nu bezig met een Lizardmen campaign en liep constant achter de Dark en High Elves facties aan qua vortex-race. Ik heb bij ritual 4 en 5 beide keren naar beide facties (dus 4 keer in totaal) Elite units twv 10.000 gold erheen gestuurd en het maakte geen moer uit...

Een keer zag ik bij de animaties dat mijn Lizardmen intervention army in de aanval ging en meteen kwam er ook te staan: "Lizardmen intervention faction destroyed". Volgens mij maken die dus echt geen enkel verschil en kun je beter zelf een van de drie ritual plaatsen aanvallen.

Iemand andere ervaringen?

Steam || Diablo 3

• evilpin0
quote:

Easy!

Gij neemt 3 artillery, laat de vijand naar jouw komen terwijl je ze onder vuur neemt, dan spam je clanrats (VERMINTIDE spell en global spell), deze laat je de vijand aanvallen terwijl je artillery nog steeds vrolijk aant knallen is, friendly fire geen probleem!

Dan zal een leger wat voor de helft dood is jou hoofd leger ontmoeten, zorg dat je artillery via een mooie hoek het vijandelijke leger kan raken! Friendly fire bestaat niet! Tenzij je stormvermins gebruikt tegen zwakkere eenheden.

Daarnaast ownen mijn clanrats de pan uit! Volledige geupgrade met de lord, research en lvl 9! Dat zijn ineens serieuze jongens. Upgrade daarom direct je clan rats (melee skills van je lord zijn TOTAAL ondergeschikt aan het upgraden aan je leger units, voorbeeld: lord + 3 melee (= 1 mannetje + 3 melee, of je clanrats + 3 melee = 1800(?) units die + 3 melee hebben!!).

Mijn leger met 5 storm vermins (2x halbards, 3x swords), 3 ogres, 3 artillery, 1 wizzard met vermintide en de rest clanrats (vergeet de spears niet) is onverslaanbaar. Zelfs 2 full elite elven stacks worden verslagen.

Uiteraard met hulp van de matige AI

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
evilpin0 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:05:
[...]

Easy!

Gij neemt 3 artillery, laat de vijand naar jouw komen terwijl je ze onder vuur neemt, dan spam je clanrats (VERMINTIDE spell en global spell), deze laat je de vijand aanvallen terwijl je artillery nog steeds vrolijk aant knallen is, friendly fire geen probleem!

Dan zal een leger wat voor de helft dood is jou hoofd leger ontmoeten, zorg dat je artillery via een mooie hoek het vijandelijke leger kan raken! Friendly fire bestaat niet! Tenzij je stormvermins gebruikt tegen zwakkere eenheden.

Daarnaast ownen mijn clanrats de pan uit! Volledige geupgrade met de lord, research en lvl 9! Dat zijn ineens serieuze jongens. Upgrade daarom direct je clan rats (melee skills van je lord zijn TOTAAL ondergeschikt aan het upgraden aan je leger units, voorbeeld: lord + 3 melee (= 1 mannetje + 3 melee, of je clanrats + 3 melee = 1800(?) units die + 3 melee hebben!!).

Mijn leger met 5 storm vermins (2x halbards, 3x swords), 3 ogres, 3 artillery, 1 wizzard met vermintide en de rest clanrats (vergeet de spears niet) is onverslaanbaar. Zelfs 2 full elite elven stacks worden verslagen.

Uiteraard met hulp van de matige AI
Goede tip Pino!

Nu voor de tweede keer met de Skaven aan de gang en met deze tips gaat het nu veel beter. Ik spendeerde mijn punten teveel aan de Lord. Punten voor je leger werkt idd veel beter. Nu met de vierde ritual bezig en het gaat verbazingwekkend goed :)

Ik gebruik er ook nog slingers en gutter runners bij. Die deploy ik dan zo dicht mogelijk bij de vijand en terwijl ze al schietend terugtrekken richten ze al flink schade aan. Aangezien de Skaven de snelste units hebben worden ze niet ingehaald en halverwege neemt de artillery het over. Dan flanken met rat ogres en storm vermins en een Doom wheel er doorheen jassen. Zo gaaf om te zien :) als je op insert drukt.

Ben het met je eens: een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb.

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Na drie succesvolle campaigns met de Dark Elves, Lizardmen en Skaven nu met de High Elves begonnen. Ik kan me echter maar moeilijk tot spelen zetten met deze factie. Ik vind hem de minst interessante tot nu toe. Mijn voorkeur gaat uit naar de Skaven en Dark Elves en in Warhammer I de Norsca.

Geld voor interventions spendeer ik al helemaal niet meer. Zoals ik al eerder schreef had ik het idee dat dit geen moer uit maakt aangezien je ze toch niet handmatig kunt aansturen (of zie ik iets over het hoofd?). Heb het nog twee keer met elite units geprobeerd, weliswaar iedere keer bij het laatste ritual van een andere factie, maar het maakt nooit iets uit. Iedere keer zijn ze toch destroyed en gaat het ritual van de andere factie gewoon door.

Maak de High Elves af om te kijken wat hun units voor strength hebben en hoe ze spelen (en een beetje voor de achievements, achievement hunter die ik ben :) ) maar verder zal ik ze niet meer aanraken.

Steam || Diablo 3

• Marco D Ishtar
Intervention legers kan je alleen sturen naar een stad, niet de battle uitvoeren.
Je selecteert het leger en linksonder in beeld, naast het portret van de commander van dat leger, kan je een bevel geven en dan een stad selecteren. Dan zullen ze die stad aanvallen.

De High Elves ben ik zelf juist mee begonnen en ik vind het heerlijk spelen.
Een muur bouwen van spearman, lotern sea guard erachter. Swordmasters, white lions en of phoenix guard op de flanken. artillerie erachter en de cavalerie eromheen laten cirkelen voor aanvallen op artillerie van de tegenstander. En het mooiste.... draken laten overvliegen, breath aanval voor interruptie en daarna laten landen midden in een groep.

Zodra je heel Ulthuan onder je controle hebt als High elves is het spel wel makkelijk. Je inkomen is zo hoog dat je makkelijk meerdere elite legers kan hebben. Zo kon ik met 4 elite legers naar Naggarond gaan en het hele gebied overnemen. Ben nu met het laatste ritual bezig en de dark elves hebben nog maar 1 nederzetting. De Skaven zijn al helemaal uitgeroeid, Teclis is in het zuiden ook goed bezig geweest.
Al met al heb ik nu ruim 10 legers rondlopen met een inkomen van nogsteeds 25k+ per turn.

Ben nu 1 turn verwijderd van het afmaken van de laatste ritual en wil hierna aan de slag met of de lizardman of de skaven. Jullie nog tips en tricks voor deze rassen?

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Marco D Ishtar schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:30:
Intervention legers kan je alleen sturen naar een stad, niet de battle uitvoeren.
Je selecteert het leger en linksonder in beeld, naast het portret van de commander van dat leger, kan je een bevel geven en dan een stad selecteren. Dan zullen ze die stad aanvallen.

De High Elves ben ik zelf juist mee begonnen en ik vind het heerlijk spelen.
Een muur bouwen van spearman, lotern sea guard erachter. Swordmasters, white lions en of phoenix guard op de flanken. artillerie erachter en de cavalerie eromheen laten cirkelen voor aanvallen op artillerie van de tegenstander. En het mooiste.... draken laten overvliegen, breath aanval voor interruptie en daarna laten landen midden in een groep.

Zodra je heel Ulthuan onder je controle hebt als High elves is het spel wel makkelijk. Je inkomen is zo hoog dat je makkelijk meerdere elite legers kan hebben. Zo kon ik met 4 elite legers naar Naggarond gaan en het hele gebied overnemen. Ben nu met het laatste ritual bezig en de dark elves hebben nog maar 1 nederzetting. De Skaven zijn al helemaal uitgeroeid, Teclis is in het zuiden ook goed bezig geweest.
Al met al heb ik nu ruim 10 legers rondlopen met een inkomen van nogsteeds 25k+ per turn.

Ben nu 1 turn verwijderd van het afmaken van de laatste ritual en wil hierna aan de slag met of de lizardman of de skaven. Jullie nog tips en tricks voor deze rassen?
Dat eerste wist ik inderdaad. Dat laatste, dus dat je de stad kunt uit kiezen was me ontgaan. Thx!

Het klopt dat als je eenmaal controle over een gebied hebt het eigenlijk wel makkelijk is. Zo had ik met de Dark Elves op een gegeven moment mogen van meer dan 1 miljoen en per turn 50k. Dan kun je alles bouwen wat je wilt :)

Lizardmen hebben nogal veel armour en heb ik in mijn front linies altijd veel Saurus warriors gehad, in combinatie met Kroxigors. Werkte wel goed.

Skaven zijn veel leuker. Zoals evilpin0ook al schreef:vooral gebruik maken van je Vermintide spel en die gebruiken om in de rug aan te vallen of ze te spawnen bij de artillery van je tegenstander. Sowieso nam ik altijd drie artillery stukken mee. Een plague claw catapult en twee Warp Lightning cannons. Rat Ogres om te flanken en het andere leger stoppen met hun opmars door een frontale aanval met clanrats die je flink upgrade. Later heb ik er storm vermins voor in de plaats genomen. En achter je melee clanrats altijd een unit warpthrowers. Die blazen echt alles weg. Prachtig om te zien. Doomwheel gebruikte ik eigenlijk nog niet eens zo veel. Tenzij het echt meat shield units waren. Daar racet hij wel mooi doorheen :)

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Nieuwe Laboratory mode :)

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

23 januari 2018 gaat de saga verder :)

Steam || Diablo 3

• BuGGeD
  • Laatst online: 06-01 11:07
quote:
l0n3w012ph schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:58:
23 januari 2018 gaat de saga verder :)

[video]
Staat op de preorder... Sorry! Ben normaal gesproken tegen preorderen, maar al zo veel tijd in al m'n Total War games gestoken en elke keer weet ik er met de nieuwe factions weer flink wat extra uren in te stoppen. Tomb Kings zien er wel echt amazing uit. Ben wel benieuwd of ze echt nog uniek gaan aanvoelen, tot nu toe is ze dat met de meeste factions in TW:W wel goed gelukt, maar het is nu de 13de (unieke) faction.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
BuGGeD schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:34:
[...]

Staat op de preorder... Sorry! Ben normaal gesproken tegen preorderen, maar al zo veel tijd in al m'n Total War games gestoken en elke keer weet ik er met de nieuwe factions weer flink wat extra uren in te stoppen. Tomb Kings zien er wel echt amazing uit. Ben wel benieuwd of ze echt nog uniek gaan aanvoelen, tot nu toe is ze dat met de meeste factions in TW:W wel goed gelukt, maar het is nu de 13de (unieke) faction.
Hij staat op mijn wishlist. Preorder komt denk ik toch nog wel :)

Ik vind echt iedere factie met hun spells weer totaal anders aanvoelen. Moet ze echt iedere keer leren spelen als ik een factie pak. Zelfs de Lords voelen anders aan met hun sterke en zwakke punten. De Lords van clan Pestilence en clan Mors bijvoorbeeld van de Skaven level ik ook heel anders. Iedere keer weer een uitdaging. Norsca was ook fantastisch als DLC en zo vele anderen.

Ik vertrouw er blindelings op dat de Tomb Kings ook weer geweldig worden. De trailer is al weer een pareltje!

Steam || Diablo 3

• evilpin0
Begonnen met Skaven op de mortal empire campaign map. Wow! Weer een half jaar speel plezier met deze campaign!

Vooral leuk om als beastman te spelen hierna, met de map uit TW:1 lag alles al veel te snel in as :D

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Wow! Ik dacht dat de Skaven cool looking units hadden maar dit slaat echt alles! :)

_/-\o_

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Dit gaat weer compleet anders spelen qua campaign. Geen upkeep costs en weinig inkomen. Books of Nagash ipv Vortex race etc. Nog één week :)

Steam || Diablo 3

• Sorrowsson
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 09:56
Vanmiddag Tomb Kings! Eerst een Settra campaign, wat jullie?

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Geen idee. Steaks maar eens kijken. De download komt nu binnen :)

Steam || Diablo 3

• Marco D Ishtar
Gisteren begonnen met een Settra campaign en man man man wat zijn savage orks lastig als je nog geen archers hebt :P Ze hebben geen armor, maar ze zijn wel iets sterker dan je eigen skeletal soldiers.
In het begin wel wat foute beslissingen gemaakt en toen ik tegen een volle stack savage orks moest vechten, verloor ik toch bijna heel het leger. Gelukkig wel gered (lang leve de carrions of djaf of hoe die speciale unit ook heet en mn chariots.)

Al met al spelen de tomb kings echt anders en vind ik het spel weer zeer verfrissend spelen. Kan niet wachten om verder te gaan en later ook te startten met Arkhan the Black

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Marco D Ishtar schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:11:
Gisteren begonnen met een Settra campaign en man man man wat zijn savage orks lastig als je nog geen archers hebt :P Ze hebben geen armor, maar ze zijn wel iets sterker dan je eigen skeletal soldiers.
In het begin wel wat foute beslissingen gemaakt en toen ik tegen een volle stack savage orks moest vechten, verloor ik toch bijna heel het leger. Gelukkig wel gered (lang leve de carrions of djaf of hoe die speciale unit ook heet en mn chariots.)

Al met al spelen de tomb kings echt anders en vind ik het spel weer zeer verfrissend spelen. Kan niet wachten om verder te gaan en later ook te startten met Arkhan the Black
Daar had ik niet al te veel moeite mee. Je skeletal soldiers houden het best lang uit. Inderdaad met je chariots flanken en je begint al met een Khemrian Warsphinx aan de campaign. Die is niet kapot te krijgen bijna dus die racet bij mij dwars door alle Orcs heen. Mooi gezicht om te zien als hij steigert en alles onder hem dan plat stampt :)

Nu heb ik met bijna iedereen oorlog na 74 turns en echte elite units op een paar Tomb scorpions na heb ik nog niet. Een paar Ushabti maar het aantal is niet groot en armour is wel van belang nu de Lizardmen eraan komen...

Al met al weer een mooie uitbreiding.

Steam || Diablo 3

• Qinshi
Ik vind de Tomb Guards wel leuke factie.
Ook het thema van het 'oude egypte' met hun sphinx en dergelijke.

Btw: Ik heb tijdens gevechten in de woestijn, zo glinsterende effecten op m'n units, met als gevolg dat alles er brokkeliger eruit ziet. De zonnestralen weerkaatsen en alles lijkt onscherp.
Als ik dan naar de youtubers kijk, ziet alles er redelijk normaal uit.
Ze hebben niet zo'n gloeilijntje omheen hun units. 8)7

Qinshi wijzigde deze reactie 27-01-2018 18:00 (161%)

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Qinshi schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:53:
Ik vind de Tomb Guards wel leuke factie.
Ook het thema van het 'oude egypte' met hun sphinx en dergelijke.

Btw: Ik heb tijdens gevechten in de woestijn, zo glinsterende effecten op m'n units, met als gevolg dat alles er brokkeliger eruit ziet. De zonnestralen weerkaatsen en alles lijkt onscherp.
Als ik dan naar de youtubers kijk, ziet alles er redelijk normaal uit.
Ze hebben niet zo'n gloeilijntje omheen hun units. 8)7
[video]
Ik heb dat ook niet. Dus waar het dan wel aan ligt bij jou, helaas geen idee. Denk toch misschien wat met je settings spelen.

Ik vind de Tomb Kings prachtige units hebben. Het kost echter een behoorlijke tijd om de sterke units te kunnen "kopen". Zit tegen turn 100 en nog maar één boek op mijn eigen continent kunnen veroveren. En dat continent is nog lang niet volledig in mijn bezit, laat staan de andere continenten... Nu pas kan ik Tier 5 units aanschaffen om verder de wereld in te trekken en serieuze tegenstand te bieden.
Je moet ook echt rersearch plegen en dan wel iedere keer de technologie die je een nieuw leger oplevert want met één leger en low tier units ben je niet lang partij tegen Lizardmen met high armour of High elves met veel langer bereik van hun bogen en artillery.

Steam || Diablo 3

• Qinshi
Ja, na wat domme dingen te doen in m'n eerste campaign.
Heb ik een nieuwe campaign gestart, na het bekijken van 'unit stats/stats comparison/...' over de TK.
Die war sphinx/constructs zijn echt OP in het begin van iedere TK campaign.
Gewoon los in het vijandelijke leger sturen en wat buffen. En dan zie je gewoon een kat die aan het spelen is met soldaatjes.

Nu een 2 de leger, altijd de optie van '+ jars' kiezen. Zodat je zo snel mogelijk alle 'legendary units' kunt unlocken. Daarna is het gewoon alles met 2 legers belagen en rolfstompen.
Dit is toch zo in een normal campaign.
Mss eens andere campaign op hard spelen.

ipv die reflectie en dergelijke op bepaalde mappen.
Het is blijkbaar een gekend probleem, dat je op sommige mappen precies mislukte kleuren schakeringen hebt op je units.

• Dreekenkorin
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 04-02 13:13
het is hier stil de laatste tijd.
Is er toevallig nog nieuws van nieuwe DLC of wanneer komt deel 3?

• awesem
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20-03 09:05
quote:
Dreekenkorin schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:00:
het is hier stil de laatste tijd.
Is er toevallig nog nieuws van nieuwe DLC of wanneer komt deel 3?
In mei komt de Norsca fix, misschien nog wat Old World content updates. Daarna gaan ze weer verder met de roadmap.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Wordt weer leuk :)

Jack Sparrow meets Warhammer 2...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21-03 23:22
die reactie in Youtube ;)

"CA is so determined to not have naval battles they just gave the ships legs and put them on land."

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Prachtige units weer!

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Zerkovich heeft altijd geweldige video's ("creepy looking motherfuckers…" :D )

Tja, ook ik zit wel te wachten op Three Kingdoms maar deze game verveelt me nog altijd geen seconde en die gevarieerde unit rosters dragen daar wel aan bij. Dat is iets dat ik in historische TW games toch iets minder vind.

Steam || Diablo 3

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Steam || Diablo 3

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22-03 09:33
Zijn er hier nog mensen die een beetje actief zijn en misschien een keer coop willen spelen??

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• riaddon
Ik ben wel voor. Vooral als je het een beetje tijdig van te voren aangeeft moet dit wel een keer in de avond kunnen. (Verwacht echter geen hoogstaande skills).

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22-03 09:33
riaddon schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:06:
Ik ben wel voor. Vooral als je het een beetje tijdig van te voren aangeeft moet dit wel een keer in de avond kunnen. (Verwacht echter geen hoogstaande skills).
Ben bijna elke avond wel online. Dm me maar even je steam.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True