Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Dual sim smartphone, dit is een must op het android platform, ook een must.
Wat is je budget?
Redelijk ruim tussen €300 en €500, met goede argumenten is €550 ook nog wel te overwegen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Verder heeft mijn vader goede ervaring met de Sony xperia 3 compact, klein, lange accuduur beviel goed. Hij houdt niet van verandering, dus een opvolger van Sony zou ideaal zijn. China-phones zijn voor hem te moeilijk, het moet goed werken zonder te veel toeters en bellen.
Gebruik: casual, whatsapp, foto's, bellen, simpele apps, zeker geen games.
Dus puntsgewijs de belangrijke punten:
NFC, vingerafdrukscanner, hoge resolutie 720p volstaat, snelle proc.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen de diverse Sony dual sim modellen, omdat met name m'n vader erg blij was met dit merk en hij merkentrouw is. Helaas heeft KPN geen enkel dual sim toestel, dus betaling via abonnement is geen optie. Ik heb zelf al een aantal toestellen gevonden namelijk de Xperia X, Xperia X Performance de Xperia Z5 en Z5 premium en tot slot de XZ Sommige van deze toestellen zitten wat boven budget maar eventueel zouden deze nog vindbaar zijn op MP.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie door diverse reviews eigenlijk niet goed welke het beste aansluit... De Z5 is inmiddels al wat ouder, heeft dit veel gevolgen voor veiligheid en eventueel accuduur. De Xperia X serie is wat nieuwer maar schijnt dan weer slechter te presteren ten opzichte van de Z5 generatie, wat is wijsheid?
Verder ben ik niet heel erg thuis in de wereld van mobiele telefoons, dus misschien zie ik wel een voor de hand liggende kandidaat over het oog. Dus een belangrijke vraag is: alternatieve opties buiten Sony die redelijk aan mijn voorwaarden voldoen?
Alvast bedankt voor suggesties!
Ik zoek een?
Dual sim smartphone, dit is een must op het android platform, ook een must.
Wat is je budget?
Redelijk ruim tussen €300 en €500, met goede argumenten is €550 ook nog wel te overwegen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Verder heeft mijn vader goede ervaring met de Sony xperia 3 compact, klein, lange accuduur beviel goed. Hij houdt niet van verandering, dus een opvolger van Sony zou ideaal zijn. China-phones zijn voor hem te moeilijk, het moet goed werken zonder te veel toeters en bellen.
Gebruik: casual, whatsapp, foto's, bellen, simpele apps, zeker geen games.
Dus puntsgewijs de belangrijke punten:
- goede accuduur, liefst meerdere dagen op één lading
- formaat maximaal 5,5" maar kleiner mag ook, mogelijk de voorkeur
- redelijke camera, er worden foto's gemaakt voor het werk al is dit niet heel vaak.
- redelijke hoeveelheid geheugen (werkgeheugen), afsluiten van apps gebeurt niet of nauwelijks
- veel opslag heeft een voorkeur of de aanwezigheid van een SD-kaart slot
NFC, vingerafdrukscanner, hoge resolutie 720p volstaat, snelle proc.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen de diverse Sony dual sim modellen, omdat met name m'n vader erg blij was met dit merk en hij merkentrouw is. Helaas heeft KPN geen enkel dual sim toestel, dus betaling via abonnement is geen optie. Ik heb zelf al een aantal toestellen gevonden namelijk de Xperia X, Xperia X Performance de Xperia Z5 en Z5 premium en tot slot de XZ Sommige van deze toestellen zitten wat boven budget maar eventueel zouden deze nog vindbaar zijn op MP.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie door diverse reviews eigenlijk niet goed welke het beste aansluit... De Z5 is inmiddels al wat ouder, heeft dit veel gevolgen voor veiligheid en eventueel accuduur. De Xperia X serie is wat nieuwer maar schijnt dan weer slechter te presteren ten opzichte van de Z5 generatie, wat is wijsheid?
Verder ben ik niet heel erg thuis in de wereld van mobiele telefoons, dus misschien zie ik wel een voor de hand liggende kandidaat over het oog. Dus een belangrijke vraag is: alternatieve opties buiten Sony die redelijk aan mijn voorwaarden voldoen?
Alvast bedankt voor suggesties!
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II