Toon posts:

Mijn WD externe HDD wordt niet meer herkent.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 904175

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een betrouwbare bedrijf (in Nederland) dat kan helpen met het herstellen van mijn files/data.
Ik ben geen computer expert en om te vookomen dat ik een fout maakt en alles verliest geef ik voorkeur dat een expert dit doet.
...

Ik heb geprobeerd met Windows recovery tool, maar met geen resultaat
...
Wanneer het HHD op de computer wordt gezet, probeert het gelezen te worden.
Maar heb ook gemerkt dat de kabel contact punt op de HDD soms bewogen moet worden zodat het gezien kan worden
Na een tijdje dan krijg ik een melding dat het niet gelezen kan worden of ik krijg een blanco poort aanwijzing.
...

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 904175 op 30-03-2017 21:21. Reden: spelling]

Alle reacties

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 904175 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:20:
Wanneer het HHD op de computer wordt gezet, probeert het gelezen te worden.
Maar heb ook gemerkt dat de kabel contact punt op de HDD soms bewogen moet worden zodat het gezien kan worden
Over welke kabel heb je het dan? De USB kabel? Want dan kun je het vaak zelf oplossen door de schijf uit de behuizing te halen en op de interne SATA kabels van je PC aan te sluiten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Thematopic: Datarecovery Is sowieso de moeite waard om eens door te nemen.

Als je een datarecovery bedrijf inschakelt, waarom je dan beperken tot Nederland? In het buitenland ben je prijstechnisch veel voordeliger uit.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:47:
Thematopic: Datarecovery Is sowieso de moeite waard om eens door te nemen.

Als je een datarecovery bedrijf inschakelt, waarom je dan beperken tot Nederland? In het buitenland ben je prijstechnisch veel voordeliger uit.
Als het is wat ik vermoed, dan is een datarecovery bedrijf overkill.

Een externe schijf is vaak niets anders dan een SATA of PATA disk met een USB-adapter. Wanneer TS aangeeft dat hij er weinig verstand van heeft en het wel *even* werkt als hij een kabeltje aandrukt, dan krijg ik al het vermoeden dat de aansluiting van de USB-poort op het adaptertje rot is.

Dan is de disk verder wel in orde en kun je er waarschijnlijk vanalles mee als je hem uit de externe behuizing haalt en direct op je moederbord aansluit. Een datarecovery-bedrijf lacht je dan vierkant uit en als ze nog een greintje fatsoen hebben dan leveren ze voor een zacht prijsje een nieuw USB-enclosure met de huidige schijf erin.

Natuurlijk kan ik het mis hebben en kan het probleem ergens anders zitten. Maar de schijf even in de PC hangen lijkt mij een goede eerste stap.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Anoniem: 904175 Welke regio woon je? Er is vast iemand, die wel vertrouwd is met computers en hardware, om je te helpen die schijf uit te bouwen en in een computer te hangen.

Anoniem: 904175

Topicstarter
@RiDo78 Bedankt voor je reactie. De kabel dat gebruikt wordt is een USB contact punt met de laptop. Maar de contact punt dat schijnt problematisch te zijn is de contact punt van de Western Digital (WD) externe drive.

@sypie Ik ben nu in Suriname en heb tot nu toe geen betrouwbare IT bedrijven kunnen vinden.. praten alleen maar van het gebruik maken van windows software.

@TERW_DAN Bedankt voor je reactie en de video links. Moet nu even gaan leren hoe dit gedaan moet worden.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 904175 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:59:
@RiDo78 Bedankt voor je reactie. De kabel dat gebruikt wordt is een USB contact punt met de laptop. Maar de contact punt dat schijnt problematisch te zijn is de contact punt van de Western Digital (WD) externe drive.

@sypie Ik ben nu in Suriname en heb tot nu toe geen betrouwbare IT bedrijven kunnen vinden.. praten alleen maar van het gebruik maken van windows software.

@TERW_DAN Bedankt voor je reactie en de video links. Moet nu even gaan leren hoe dit gedaan moet worden.
Welke externe hdd betreft het precies?
Grote kans dat de daadwerkelijke hdd relatief makkelijk uit de behuizing te halen is en het rechtstreeks aansluiten op een pc het probleem al verhelpt

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee