ASNBank vraagt om kopie identiteitsbewijs via email

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray0755
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik vind dat verhaal over een toetsing die om technische redenen niet of niet goed is uitgevoerd destijds een raar verhaal.

Na wat rondkijken op de site van de ASN kwam ik dit tegen:

"De reden voor identificatie

Dat ASN Bank een nieuwe klant identificeert is een gevolg van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). De overheid wil met deze wet voorkomen dat banken en bankrekeningen misbruikt worden voor het witwassen van crimineel geld en de financiering van terrorisme. De Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme verplicht alle financiële instellingen in Nederland om (onder andere):

(Nieuwe) klanten te identificeren;
Onderzoek te doen naar klanten;
Onderzoek te doen naar ongebruikelijke transacties op rekeningen."

https://www.asnbank.nl/al...ervice/identificatie.html

EDIT Als de "toetsing" niet goed zou zijn gegaan, waarom hoor ik dat zes jaar later? Heb in 2011 een rekening geopend bij de ASN.

[ Voor 7% gewijzigd door ray0755 op 01-04-2017 15:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Heb de naam van de ASN medewerker weggedit. Dit doet niet ter zake voor de discussie.,

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34
NiGeLaToR schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:57:
Hier nog een ontvanger. Wat een gedrocht. Hoe gaan ze verifiëren dat het ID wat ze krijgen van mij is?
Ik bedoel, ik kan hem van elk e-mailadres sturen,
Door te controleren of de gegevens daarop overeenkomen met de reeds bekende informatie (BSN, naam, geboortedatum).

Wie de informatie stuurt zal ze een zorg zijn, ze onderhouden voornamelijk een koppeling tussen rekening en BSN, niet tussen jou als persoon en rekening. Het risico dat iemand 'namens jou' een vals paspoort opstuurt lijkt me niet heel reëel.

EDIT: Enige terechte nuance toegevoegd, zie post hieronder & ik vermoed dat dit volstaat omdat het een 'update' betreft, en geen nieuwe rekening.
onderweg kan de e-mail onderschept en gemanipuleerd worden.
Alles kan, maar dat is natuurlijk niet een heel realistische vorm van identiteitsfraude.
Erg handig, om in deze tijd van security en privacy dit zo aan te pakken.
En dat ben ik helemaal met je eens, al helemaal als we het hebben over een bank. Die zouden toch een veilig uploadformulier binnen de bestaande bankomgeving voor elkaar moeten kunnen krijgen.

Daarnaast werkt dit soort mails natuurlijk phishing in de hand:
Daarom vragen we u vriendelijk om uzelf opnieuw te identificeren.
Dat is hoe iedere phisher vervolgens mensen hun bankingdetails probeert te ontfutselen, great.

Al met al erg slordig, maar dit is niet waar je identiteit gestolen gaat worden. Dat gebeurt namelijk bij een hotel of autoverhuurder, waar je helemaal niet de kans krijgt om je 'kopietje' te voorzien van een watermark en de criminelen meteen de identiteitsbewijzen/creditcardgegevens van de hele keten buitmaken.

Neemt niet weg dat ook nooit een paspoortkopie onversleuteld zou opsturen, maar enkel in een beveiligde PDF. Dat men vervolgens de boel print en weer inscant is een ander verhaal :/

[ Voor 4% gewijzigd door Thralas op 01-04-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Thralas schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:20:
...
Wie de informatie stuurt zal ze een zorg zijn, ze onderhouden een koppeling tussen rekening en BSN, niet tussen jou als persoon en rekening.
...
Het laatste is dan weer juist wat ze zouden moeten doen, daarom is het IMHO ook sowieso zo'n onzinnige operatie.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 01-04-2017 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Thralas schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:20:
[...]
EDIT: Enige terechte nuance toegevoegd, zie post hieronder & ik vermoed dat dit volstaat omdat het een 'update' betreft, en geen nieuwe rekening.
Alleen betreft het geen update, want de nieuwe rekening check is niet goed uitgevoerd dus de nieuwe rekening check moet opnieuw gebeuren...

Probeer jij maar eens een nieuwe rekening te openen met 2 deeldocumenten, dus 1 kopie paspoort zonder BSN en documentnummer en 1 met alleen je BSN en documentnummer dat gaan ze echt niet toestaan.
Al met al erg slordig, maar dit is niet waar je identiteit gestolen gaat worden. Dat gebeurt namelijk bij een hotel of autoverhuurder, waar je helemaal niet de kans krijgt om je 'kopietje' te voorzien van een watermark en de criminelen meteen de identiteitsbewijzen/creditcardgegevens van de hele keten buitmaken.
Waarom is dit niet waar je identiteit gestolen wordt? Een informatie@asnbank.nl heeft er nogal de neiging van dat het gewoon een openbare mailbox is waar veel mensen binnen de asn-bank bij kunnen of zelfs dat er gewoon een ticket-systeem achter hangt.
Normaliter is een informatie@ adres niet iets waarvoor een medewerker een NDA oid moet tekenen, dat is meestal gewoon het prullenbak adres waar iedereen allerlei spam en openbare vragen etc naartoe kan sturen.

En hier krijg je ook niet echt de kans om je ID te voorzien van een watermark oid, dat vragen ze namelijk niet. Ik denk dat 80+% van de mensen simpelweg doet wat er gevraagd wordt en het zonder watermark oid opstuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

NiGeLaToR schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:29:
Ja, PostNL oplossing óók niet goed?
Buiten dat daar in opzet briefgeheim op zit, zie ik niet hoe dat veiliger is dan een mail. Als een kwaad sujet die brief uit de bus vist, ben je alsnog gezien.

Alles inkleuren is het beste devies, en over de rest met dikke letters zetten dat deze kopie voor de ASNBank was. Als deze dan ergens opduikt, dan weet je waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:56
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:47:
[...]

Buiten dat daar in opzet briefgeheim op zit, zie ik niet hoe dat veiliger is dan een mail. Als een kwaad sujet die brief uit de bus vist, ben je alsnog gezien.

Alles inkleuren is het beste devies, en over de rest met dikke letters zetten dat deze kopie voor de ASNBank was. Als deze dan ergens opduikt, dan weet je waar je aan toe bent.
Nee, de PostNL oplossing: Naar postNL gaan om je daar te identificeren. Ik weet alleen niet wat PostNL doet / kopieert en hoe ze dat verzenden.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

https://nieuws.asnbank.nl/e-mail-met-vraag-om-medewerking/
https://nieuws.asnbank.nl...identificatie-naar-postnl

Dus er zijn drie mogelijkheden: 1) post, 2) email, 3) scan bij PostNL.

Bij PostNL komen er twee partijen bij: de winkel die functioneert als PostNL servicepunt (zoals Bruna, Karwei, Spar), en vervolgens PostNL zelf. Wat me net iets te veel is.

Bij email is het onduidelijk hoe goed het beveiligd is. (Vergeet niet uit je send items de email/attachment te verwijderen, voor als je email account gehackt wordt.) Tevens is het digitaal, wat het voor hackers ook een stukje gemakkelijker maakt dan een papieren kopietje.

Bij per post is de kans dat het onderschept wordt of niet aankomt misschien groter. Maar de gevolgen bij onderschepping zijn misschien kleiner dan bij een email hack of een PostNL hack. Via post kan je namelijk gemakkelijker een slechte kwaliteit kopie versturen. Ik neig daarom om het per post te versturen, eventueel aangetekend.

Maar in ieder geval dus foto en bsn er uit halen, en met tekst er op schrijven voor wie het is, voor welk doel, en de datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cyb schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:49:
https://nieuws.asnbank.nl/e-mail-met-vraag-om-medewerking/
https://nieuws.asnbank.nl...identificatie-naar-postnl

Dus er zijn drie mogelijkheden: 1) post, 2) email, 3) scan bij PostNL.

Bij PostNL komen er twee partijen bij: de winkel die functioneert als PostNL servicepunt (zoals Bruna, Karwei, Spar), en vervolgens PostNL zelf. Wat me net iets te veel is.
Ik was ook stomverbaasd toen de meneer achter de balie zomaar mijn ID op een scanner legde. Op mijn verzoek de transactie snel afgebroken. Dat zag ik echt niet zitten.
Bij email is het onduidelijk hoe goed het beveiligd is. (Vergeet niet uit je send items de email/attachment te verwijderen, voor als je email account gehackt wordt.) Tevens is het digitaal, wat het voor hackers ook een stukje gemakkelijker maakt dan een papieren kopietje.
Exact, en wat dacht je van de mailbox van de ontvanger?
Bij per post is de kans dat het onderschept wordt of niet aankomt misschien groter. Maar de gevolgen bij onderschepping zijn misschien kleiner dan bij een email hack of een PostNL hack. Via post kan je namelijk gemakkelijker een slechte kwaliteit kopie versturen. Ik neig daarom om het per post te versturen, eventueel aangetekend.
Vind ik ook veel te onveilig, anno 2017.
Maar in ieder geval dus foto en bsn er uit halen, en met tekst er op schrijven voor wie het is, voor welk doel, en de datum.
Volgens mij wordt dat dus niet geaccepteerd en moet je hem ongecensureerd versturen, willen ze hem accepteren. Het doel erover schrijven mag wel, mits alles leesbaar blijft.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
@Room42
[...]
Volgens mij wordt dat dus niet geaccepteerd en moet je hem ongecensureerd versturen, willen ze hem accepteren. Het doel erover schrijven mag wel, mits alles leesbaar blijft.
Meerdere mensen hebben omtrent dat punt al antwoord ontvangen van ASN:
Wanneer u een kopie van uw legitimatiebewijs stuurt, kunt u hierbij het BSN nummer en/of de pasfoto onherkenbaar maken, ook kunt u ‘kopie voor bank’ er op zetten.
Dat is dus zeer zeker toegestaan en wordt geaccepteerd.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Room42 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:54:
[...]
Volgens https://nieuws.asnbank.nl/e-mail-met-vraag-om-medewerking/ mag het:
In alle gevallen kunt u uw pasfoto en burgerservicenummer (BSN) op de kopie zwart maken. Op de kopie hoeven wij alleen het documentnummer en de uitgiftedatum te kunnen lezen om de toetsing correct uit te voeren. U kunt op de kopie aantekenen dat deze kopie voor ASN Bank bedoeld is.
Ik gebruik verder liever een identiteitskaart dan een paspoort, omdat een identiteitskaart buiten Europa minder geldig is. En een legitimatiebewijs die snel verloopt. Of misschien een rijbewijs, waar de 2de voornaam niet voluit op geschreven staat, i.t.t. een paspoort en identiteitskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Dinmi @Cyb Bedankt! Stom dat de medewerker mij destijds verkeerd geïnformeerd heeft. :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
Op de vraag op ASN met 7-zip versleutelde documenten kan ontvangen en verwerken kreeg ik in januari het volgende antwoord:

"Helaas kunnen wij dergelijke documenten niet ontvangen en verwerken."

Je kunt, als je nog geen klant bent niet, niet zomaar voor meer dan 1 kind een rekening openen, maar m'n enthousiasme om het tweede kind aan te melden nam wel drastisch af daarna....

Als een persoon je papieren moet controleren, dan kan een ZIP container uitpakken toch geen probleem zijn?

En het had wel handig geweest als de formulieren dan overeenkomen met wat medewerkers doorgeven als je (nu) gaat navragen..... Op mijn Bijlage Persoonlijke Gegevens ASN Bank staat gewoon letterlijk:

Stuur mee of ga naar PostNL
Vertegenwoordiger: kopie van een bankafschrift
Vertegenwoordiger: kopie van een geldig legitimatiebewijs, let op: voor en achterkant noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
Interessant bericht via 112Ede:
http://www.112ede.nl/page...-over-identificatieplicht

Diezelfde zin staat dus in de mail van ASN.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 13:45

BertV

Handgemaakt

Freak_NL schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:46:
Vandaag ontving ik van ASNBank een vreemde email:

[...]

Neemt Triodos privacy en veiligheid wat serieuzer?
Gedeeltelijk.
Ik snap niet wat er met die eerste kopie is gebeurd toen ik de rekening opende?

Geen uitleg over waarom weer / en of dit vaker gaat gebeuren, alleen een botte melding dat je je kaart in de bankapp zelf kunt fotograferen. (lijkt me wel een veilige optie)

Heb ik iets gemist? Moeten alle EU-burgers met die paar kleverige witte digitale centen weer gescreend worden?

[ Voor 10% gewijzigd door BertV op 23-06-2017 09:01 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34

Roozzz

Plus ultra

Iemand ooit nog iets hierover gehoord?
Ik heb mijn kont tegen de krib gegooid en ze vriendelijk gemeld dat het hun probleem is en ik hier op deze wijze niet aan mee zal werken. Sindsdien doodse stilte. Mijn vriendin heeft überhaupt niets gedaan en nooit meer iets gehoord.

Het maakt me erg weinig uit waar deze ene spaarrekening is ondergebracht, dus indien men ooit moeilijk gaat doen heb ik geen enkel probleem om te vertrekken

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
Heb ook nog niets gedaan (paspoort is ook verlopen) dus ik ben benieuwd of er nog een reactie gaat komen. Ga voor de zekerheid wel wat geld naar een andere rekening overboeken. Denk niet dat ze rekeningen mogen blokkeren maar je weet maar nooit natuurlijk.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
Ik heb er idd ook nooit meer wat van gehoord. Heb nog enkele keren gemaild of ze al een normale manier hadden bedacht om me te identificeren, maar krijg iedere keer het zelfde standaardverhaal.

Vandaag is de deadline dus we zullen zien wat er gebeurd. Mijn spaargeld had ik al tijdelijk maar bij bunq gezet. Leek me wel zo veilig, als ASN niet kan hardmaken dat ík de eigenaar ben van míjn spaarrekening. Maar als het even kan gaat dat natuurlijk ZSM weer terug naar ASN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Dinmi schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:14:
Denk niet dat ze rekeningen mogen blokkeren maar je weet maar nooit natuurlijk.
Daar ben ik niet zo zeker van. Dit komt ook niet vanuit de banken zelf:
Dat de ASN Bank een klant wil identificeren is een gevolg van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). De overheid wil met deze wet voorkomen dat banken en bankrekeningen misbruikt worden voor het witwassen van crimineel geld en de financiering van terrorisme.
Ik begrijp uit andere teksten dat we deze vraag vaker kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
BertV schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Ik begrijp uit andere teksten dat we deze vraag vaker kunnen verwachten.
Nee, dat mag je zeker niet verwachten. Het is al belachelijk dat ze de vraag één keer moeten stellen.

In die eerste blundermail heeft ASN het idd een beetje zo doen voorkomen, maar het is absoluut niet de bedoeling dat je bank altijd een kopie van een geldig ID-bewijs heeft. In dit geval heeft ASN in het verleden zelf een fout gemaakt bij het éénmalige identificatieproces, waardoor ze enkele duizenden rekeninghouders, opnieuw éénmalig moeten identificeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

https://www.asnbank.nl/al...ervice/identificatie.html
Ben je een bestaande klant en heb je je al geïdentificeerd na het openen van je eerste ASN-rekening? Dan kan het toch gebeuren dat wij opnieuw aan je vragen om je te identificeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 15:19
Vandaag zijn we de deadline trouwens gepasseerd. Ik heb mijn geld al bij de ASN Bank weg, maar wachtte dit moment nog af om te zien wat voor opvolging er komt op hun verzoek. Ik heb trouwens geen enkele mail meer ontvangen van de ASN Bank over dit onderwerp, ondanks het feit dat ik weiger een kopie identiteitskaart in te sturen. Benieuwd of ze er nog op terugkomen, of dat ze voor een audit alleen maar een goede poging moesten ondernemen.
Dat is damage-control om klanten uit te leggen dat deze oproep in hun ogen valide is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Freak_NL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:05:
[...]

Dat is damage-control om klanten uit te leggen dat deze oproep in hun ogen valide is.
Nouja de oproep is op zich ook niet invalide volgens mij. Alleen de misinformatie eromheen en de manier waarop is gewoon schandalig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34

Roozzz

Plus ultra

Freak_NL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:05:
Vandaag zijn we de deadline trouwens gepasseerd. Ik heb mijn geld al bij de ASN Bank weg, maar wachtte dit moment nog af om te zien wat voor opvolging er komt op hun verzoek. Ik heb trouwens geen enkele mail meer ontvangen van de ASN Bank over dit onderwerp, ondanks het feit dat ik weiger een kopie identiteitskaart in te sturen. Benieuwd of ze er nog op terugkomen, of dat ze voor een audit alleen maar een goede poging moesten ondernemen.
[...]
Voorlopig is het hier nog steeds doodstil. Het lijkt niet uit te maken of je enige actie hebt ondernomen of niet.
Ikzelf heb niks meer vernomen na mijn initiële klacht en mededeling dat ik niet van plan ben hieraan mee te werken. Mijn vriendin (zakelijk) heeft de hele boel gewoon genegeerd en ook niets meer gehoord. De deadline is inmiddels toch al 1,5 maand verstreken, dus als ze nog iets zouden willen hadden ik dat inmiddels wel verwacht.

Persoonlijk ben ik nog steeds enigszins flabbergasted over de (in mijn ogen) bizarre actie van ASN. Allereerst heb je duidelijk je werk niet gedaan, vervolgens ga je met een leugen proberen alsnog de gegevens te achterhalen en tot slot wil je dat doen op een hoogst onveilige manier. Het is dat het slechts een "slapende" spaarrekening is, maar anders was ik vertrokken :X

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nieuwe email vandaag ontvangen van de ASN:

[/quote]
Dank u voor het toezenden van de kopie.

Door de grote aantallen legitimatiebewijzen welke wij hebben ontvangen, is de verwerking hiervan zeer vertraagd.

Voor de toetsing zijn een aantal gegevens op het document noodzakelijk.

Helaas is er op onze website niet aangegeven dat, naast het documentnummer en de uitgiftedatum, ook uw geboorteplaats van belang is.

Op de door u ingezonden kopie heeft u uw geboorteplaats onleesbaar gemaakt.

Hierdoor kunnen wij de toetsing niet uitvoeren.

Wij vragen u opnieuw een kopie van uw legitimatiebewijs in te sturen met daarop zichtbaar het documentnummer, de uitgiftedatum en uw geboorteplaats.

Wij vinden het vervelend dit aan u te moeten vragen, maar hopen opnieuw op uw medewerking.

[quote]

Beetje jammer dit... :( Vooral omdat het alweer een half jaar geleden is was dat ik het verzonden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
haha mooi is dat.

Ik heb nog steeds niets opgestuurd. Wel een aantal keer gevraagd of ze al een fatsoenlijke manier aanbieden om me te identificeren, waarop het antwoord iedere keer "nee" is (niet zo letterlijk natuurlijk, ze herhalen iedere keer het lulverhaal dat het per e-mail of via de post kan).

Ze hebben me wel bevestigd dat er voorlopig geen consequenties aan zitten als ik me niet legitimeer, dus ik houd het maar lekker zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Hehe... eindelijk actie.... Zojuist het volgende bericht bij het inloggen op internetbankieren:
Mogen wij even uw aandacht?
Wij hebben geconstateerd dat wij een kopie hebben van een oud (niet meer geldig) identiteitsbewijs van u. Om onze administratie up-to-date te houden verzoeken wij u vriendelijk om een kopie of scan van uw huidige identiteitsbewijs te uploaden. Mocht u recent een kopie of scan hebben aangeleverd dan hartelijk dank en kunt u dit bericht als niet geplaatst beschouwen.

Waarom vragen wij u om uw identiteitsbewijs?
Wij realiseren ons dat wij veel van u vragen. Banken zijn wettelijk verplicht de identiteit van hun klanten vast te stellen. Omdat wij aan deze (veiligheids-) plicht moeten voldoen vragen wij een recent en geldig kopie of scan van uw identiteitsbewijs. U kunt dit nalezen op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wat betekent dit voor u?
Wij verzoeken u vriendelijk om vóór 15 januari 2018 een kopie of scan van een geldig identiteitsbewijs te uploaden binnen ASN Online Bankieren omgeving.

Dit doet u als volgt:

- Maak een scan of foto van een geldig identiteitsbewijs op uw naam.
- Maak gebruik van het upload formulier in ASN Online Bankieren.

Wanneer u deze actie later wilt uitvoeren kunt u een herinnering naar uzelf e-mailen, of kijk op een later tijdstip op https://www.asnbank.nl/instellingen/online/upload.html.

Heeft u vragen over ons verzoek?
Belt u dan gerust de ASN Klantenservice. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 070 – 35 69 335.

Bij voorbaat dank voor uw moeite.

Met vriendelijke groet,
toon volledige bericht
Het heeft bijna een jaar mogen duren, maar ze zijn dus wakker geworden. Eindelijk een normaal uploadformulier. Wel jammer dat ze nog steeds liegen over de oorzaak van het heridentificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vraag me dan nog steeds af waar de hele operatie überhaupt op slaat:
begintmeta schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:49:
[...]

Het lijkt de vraag of daaruit voortvloeit dat een identiteitsbewijs actualiseren noodzakelijk zou zijn, en als het noodzakelijk zou zijn, zou het onvoldoende zijn om een slechts een geupdate gekopieerde versie in de administratie op te nemen, omdat de bank zal moeten nagaan of het identiteitsbewijs inderdaad correspondeert met de natuurlijke persoon in kwestie, en dat het om een authentiek identiteitsbewijs gaat.
Pagina: 1 2 Laatste