Amd ryzen 5 of intel 6600/k7600k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Dag Allen

Ik ga zowiezo een nieuwe build in mekaar steken.

Op amazon fr kost een i5 6600k 230€ en 7600k 265€.

Ik ben eigenlijk van plan om een ryzen 5 aan te schaffen maar ik weet nu niet of de bang for buck beter is dan laten we zeggen een ryzen 5 1600.

Ik ben een casual gamer(rx480). Ik gebruik mijn pc meestal voor streaming en media consumptie.

Ik ben ook niet iemand die om de 3 jaar van hardware wil veranderen.

Zou ik toch op de ryzen 5 wachten of zou ik gaan voor de intel i5?

Wat gaat een ryzen build(ryzen1600) mij kosten tov een intel build(i7600k)?

Wat zou jij kiezen en waarom?

...

Alle reacties

• dikkewalrus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:29
Zijn de Intel cpu's op amazon.fr nu in de aanbieding? Zo niet zou ik te wachten op Ryzen 5. Tijd zal leren hoe de prijs en prestatie van Ryzen is en hoe Intel erop reageert (mogelijke prijsverlaging?).

De prijzen van Ryzen tov Intel zullen denk ik vergelijkbaar zijn, of iets lager voor Amd.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
dikkewalrus schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:31:
Zijn de Intel cpu's op amazon.fr nu in de aanbieding?
Nee ze zijn zelfs duurder dan gewoon hier

pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 15:40
Het is de vraag hoe de R5 gaat presteren en voor welke prijs deze in de markt wordt gezet. Wat je kiest als build hangt bijvoorbeeld erg veel af hoe goed het moederboard, processor en werkgeheugen samenwerken. In het AMD draadje blijkt dit niet altijd soepel te gaan. Om een goede overweging te kunnen maken zul je denk ik eerst moeten wachten op echte tests.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Niet 100% accuraat. Maar geeft je wel een indicatie.

YouTube: AMD RYZEN 5 AND 3 PERFORMANCE PREVIEW!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Bedankt voor de info. Ik denk dat het inderdaad beter is om eventjes af te wachten wat intel gaat doen tegenover de ryzen 5/3. En inderdaad op het amd am4 thread zie ik toch veel problemen met het geheugen.

Ik heb reeds corsair vengeance 3000mhz led besteld. De mobo en cpu moet ik nog bekijken wat de beste bang for the buck is.
Pagina: 1